ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan' ın tanıtım merkezinde çektiği fotolar ve aldığı bilgide 4 ayrı tasarım olacak denilmişti, halen geçerliliğini koruyor ise bu yüzden farklıdır, acaba 2. resimde yer alan desendeki araçlardan mı geldi?Hakan yazdı:Son olarak 4 farklı stilde boyanmış yada giydirilmiş setlerin olacağını söyledi, eğer doğruysa diye bende fotoğraflarını çektim ama belkide mini bir anket yapıp hangisi olacağını İstanbul'lulara da sorabilirler tabi bu benim fikrim...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman dış görsel tasarımda sayısal bir eşitlik olmayacak, yani daha önce verilen bilgi çerçevesinde her tasarımdan olacak ise 144/4=36 yapıyor ama geçen sayımda bir model (sanırım maviler) zaten 44 adet olmuştu. Neyse yav benimde dert ettiğim şeye bak ilk defa İstanbul' da bir hat olabildiğince az sorun ve gecikme ile (diğerlerine kıyas ile) açılıyor, hele ki araç alımı ile ilgili de planlaması ve süreci yolunda gidiyor, bende kıla tüye bakıyorum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
3 peron derken 3 yol sanırım, 2 peronlu 3 yollu Esenler Otogar istasyonu gibi bir yapı var sanırım orada. Bahsettiğin gibi bir işletmeye gerek varmı peki? Yoğunluk anlamında olacağını düşünüyorsundur bölgeyide iyi bildiğin için bunu önemsiyorum tabii ki, ama hattın zaten ben tam kapasite işleyeceğini düşünüyorum, yani zaten pik saatte tüm hattın tam kapasite çalışması gerekecektir diye düşünüyorum, yanılabilirim sadece bölgedeki yolcu kapasitesinden yola çıkarak böyle bir yorum yapıyorum.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bendeki krokilerde 3 yol ve 3 peron diye görünüyor, yani 3 tünel. Neyse gözümle görmediğim evrak üzerinden incelediğim için onun ayrıntısına girmeyeceğim.
Benim Bostancı-Kadıköy arasındaki ek sefer mantığımın altındaki gerekçe yoğunluk farklılıkları değil. Bostancı-Kartal arası da yoğun hatta Bostancı-Kaynarca diyeyim. Ancak Kaynarca'dan ya da Kartal'dan kalkan aracın boş koltuklarının dolması 2 ya da 3 durağı geçmez. Bunun anlamı misal Küçükyalı'dan binen br vatandaş tam önünde oturan kişi inmediği müddetçe asla oturamaz. Eğer Bostancı'dan arada sırada boş bir tren hareket ederse o zaman daha batıdaki bir kaç istasyonda aşırı yoğunluk olmaz...
Benim Bostancı-Kadıköy arasındaki ek sefer mantığımın altındaki gerekçe yoğunluk farklılıkları değil. Bostancı-Kartal arası da yoğun hatta Bostancı-Kaynarca diyeyim. Ancak Kaynarca'dan ya da Kartal'dan kalkan aracın boş koltuklarının dolması 2 ya da 3 durağı geçmez. Bunun anlamı misal Küçükyalı'dan binen br vatandaş tam önünde oturan kişi inmediği müddetçe asla oturamaz. Eğer Bostancı'dan arada sırada boş bir tren hareket ederse o zaman daha batıdaki bir kaç istasyonda aşırı yoğunluk olmaz...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Senin kroki bendekinden iyi olabilir, bende hat şeması var, şemada bahsettiğim Otogar' daki gibi bir yapı gördüğüm için bende o şekilde yazdım, neyse onu açılınca görürüz
Önerin bu ya da benzeri durumlar için bir örnek olabilir belki ama madem yoğunluğun tüm hatta olacağı konusunda hemfikiriz, o zaman aynı mantık ile ters yönde de benzeri bir işletme gerekir bence. Böylesi bir sistemde araçlarda zaten ayakta yolcuya göre planlanıyor iken yolcunun oturma konforu pek göz önüne alınacak bir durum değil sanırımBunun anlamı misal Küçükyalı'dan binen br vatandaş tam önünde oturan kişi inmediği müddetçe asla oturamaz.