ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 EvoX04

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16714
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Eki Sal, 2010 22:41

Mahmut yazdı:Dikiz aynası yok derken aynı RTE 2009 lardaki gibi kameralı sistem var demek istemiştim.


Yok ben zaten sizin değilde Uğur' un kullandığı ifadeyi kast ederek düzeltmiştim, o zaman aynı fikirdeyiz, bende zaten kameralı sistem olduğunu biliyordum ama gözümle görmediğim için tereddütte kaldım ve ifadeyi yanlış yorumladım galiba, sonradan aklıma kameralar geldi. O zaman şöyle düzelteyim araçta Yan Ayna vazifesi gören Kamera sistemi var, sanırım kast edilen aracın içinde Makinistin vagonun içini görmesini sağlayacak dikiz aynasının olmaması, ama bu da ne kadar gerekli? Zaten yeni nesil araçların hepsinde araç içi izleme kameraları var zaten bırak arkasını en arka vagonun arkasını bile görebiliyor Makinistler. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16714
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 31 Ara Cum, 2010 14:15

Araçlar bugün hizmete alınıyormuş, bir saat kadar önce Kabataş' ta bir tören yapılacağı yönünde İBB kaynaklı bir haber var, fakat hatların birleşimi ile ilgili bir bilgi yok, sanırım bu şimdilik sadece araçların servise verilmesi ile ilgili bir durum, daha önce aldığım bir bilgide de bir ihtimal olarak önce T1 hattında yolculu olarak çalıştırılacak araçların saha performansının görüleceği ve akabinde T1 ve T2 hatlarının birleşiminin olacağı yönünde düşünce vardı, herhalde böyle olacak, tabi bu törenden elimizde foto falan yok :) gazetelere düşerse alıntı yaparız ya da İBB den, hayırlı uğurlu olsun yolcuların beğeneceğine inanıyorum.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19022

KABATAŞ – BAĞCILAR HATTINA 37 EK TRAMVAY HİZMETE ALINIYOR

Başkan Kadir Topbaş tarafından ilk örneği basına tanıtılacak olan ve Kabataş – Bağcılar hattında artan yolcu talebini karşılamak üzere satın alınan 37 adet düşük tabanlı tramvay aracının tamamı testlerden geçirildi.

Hizmete gireceklerle birlikte araç sayısı 92’ye çıkacak. Sefer aralığı ise 5 ve 2,5 dakikadan 4 ve 2 dakikaya inecek.

Araçlar, düşük tabanlı olduğundan araç içerisinde herhangi bir basamak veya engel bulunmuyor. Bu sayede engelli yolcular, araçların içinde de rahat hareket edebilecek.

Yolcu ve sürücü bölümleri, klimalar ile iklimlendirildiğinden İstanbullular, mevsim şartlarından olumsuz etkilenmeyecek. Araç içinde yolcu hareket serbestliği açısından optimum koltuk yerleşimi tasarlandı. Araç tasarımında, İstanbul lalesinden esinlenerek ön kabine lale formu uygulandı.

Teknik Özellikler:
Toplam Cer (motor) gücü 600 kW
Maksimum Hız 70km/s
Minimum Acil frenleme ivmesi 2,8m/s
Çarpışmada tampon dayanım yükü 40 ton


En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı
Cer motorları (elektrikli tahrik motorları) hızlı tren teknolojisinde kullanılan motorlar olup, ilk defa İstanbul’da seri imalat olarak bu tramvayda kullanıldı.

Tam korumalı kabin, olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı. Yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolcu trafiği hedeflendi.

Araç, sürücünün dikkatini sürekli aktif tutmak üzere son sistem ölü adam tutamağı ile dizayn edilmiş ve makinistin bayılması vs. durumlarda emniyetli olarak aracın durması garanti edilmiştir.

Araçların içi de kapalı devre kamera sistemi ile araç içi güvenlik ve seyahat emniyeti arttırılmıştır. Araçlar, GPS ile hat boyunca takip edilebilecek.

Tarih: 31 Aralık 2010 Cuma
Saat: 13.30
Buluşma Yer: Kabataş Tramvay İstasyonu - TRAMVAY İLE SULTANAHMET MEYDANINA HAREKET

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 31 Ara Cum, 2010 15:21

Hep şu »en son teknoloji« gevezeliklerini bir bıraksalar? Bir de teknik, teknoloji değil ;-) Loji logos, bilim ... burada da anlamiyorlar, küresel bir problem oldu bu teknik ve teknoloji, Technik ve Technologie.

Gardaşlar, görüşemezsek … hepppinize iyi güzel bir yeni yıl dilerim, he! Hâlâ biraz yollardayım, bir iki gün sonra inşaallah biraz rahata konup kavuşacağım.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 31 Ara Cum, 2010 17:30

Ben bu sabah Kabataş'ta epeyce beklediysem de hiç Alsthom gelmedi, daha sonra Eminönü'ne gittiğimde bolca Düwag gördüm, belki de Alsthomlar T2de çalışıyor...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16714
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 31 Ara Cum, 2010 18:22

Öğlen bir buçukta tören yapılacak diye yazmışlardı İBB sitesinde belki sabahtan hiç çıkartmamışlardır, sağlık olsun :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 01 Oca Cmt, 2011 01:16


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16714
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 01 Oca Cmt, 2011 01:29

Yeni yılın ilk mesajında güzel iki kare, takip ettiğin için teşekkürler Hakan :)

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesajgönderen alemdar paşa » 02 Oca Pzr, 2011 17:24

Araçlar çok güzel görünüyor. Yolcu dağılımı şimdiliklerden sanırım daha iyi olacak. Hayırlı olsun.

Şimdi kaldı hattın birleştirilmesi. Dört gözle bütün Bağcılar-Güngeren ahalisi bekliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16714
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Oca Pzr, 2011 19:56

Yan koltuların olmaması ayaktaki yolcu için daha çok alan, dolayısı ile ayaktaki yolcunun hareketi için de rahatlık sağlayacak, oturacak yer sayısı azalmış oluyor, yolculuk talebi olarak baktığımızda T1 için konuşursak aslında sorun yok, fakat iki hat birleşince ne olacak, ara da yine Cevizlibağ-Kabataş ya da hiç olmazsa Cevizlibağ-Beyazıt seferlerinin gün boyu yapılması lazım ki, Cevizlibağ-Yusufpaşa arasında binen yolcular illa ki ayakta yolculuk yapmak zorunda kalmasın. Tabii pik saatte ne olursa olsun bu imkansız ya :)

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 04 Oca Sal, 2011 12:18

Bu resimler kötü hava ve yetersiz ışık altında pek iyi olmadı, bir ara tekrar çekeceğim,şimdilik idare edecez :P
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16714
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Oca Sal, 2011 12:21

Olsun abi en azından araçları işletmede görmüş olduk, eline ayağına sağlık. Bence yola çok yakışmış araçlar, bu alttaki resim çok hoşuma gitti

Resim
En son Esat tarafından 04 Oca Sal, 2011 12:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 04 Oca Sal, 2011 12:36

Bu iki dizi Çarşıkapı-Cevizlibağ arasında çalışıyor, daha amblemleri yeni takılmış birinde İstanbul arması diğerinde ise Ulaşım A.Ş.arması var, araçlar çok rahat ve seri, çok güzel araçlar beğendim yani :wink:


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir