ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 EvoX04

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom C

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Pzr, 2007 02:13

Raylı sistemlerde günden güne artan yoğun yolculuk talebini karşılamak amacıyla çalışmalarına devam eden İstanbul Ulaşım A.Ş., Fransız Alstom firması ile 30 adet % 100 düşük tabanlı yeni tramvay aracı satın alma sözleşmesi imzaladı.

12 Eylül 2007’de imzalanan sözleşme ile alınan yeni tramvay araçlarının finansmanı hazine garantisi olmaksızın sadece İstanbul Büyükşehir Belediyesi garantörlüğü altında, İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin kredi anlaşması ile temin edilecek. Yeni tramvay araçlarının tamamının klimalı ve CCTV kamera kontrol sistemine sahip % 100 düşük tabanlı araçlar olacaklarını söyleyen İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, tramvay araçlarına ek olarak bu araçları kullanacak makinistlerin eğitimlerinde kullanılmak üzere bir adet makinist eğitim simülatörü de alacaklarını belirtti.

Resim

İstanbul için Özel Tasarım
Genel Müdür Süleyman Pektaş, “Yeni tramvay araçları İstanbul için özel olarak tasarlandı. Tasarımlarda İstanbul’un sembolü laleden esinlenildi” dedi. Yeni alınacak olan tramvay araçlarının ilkinin 16 ay sonra, tamamının ise 24 ay içerisinde hizmete verileceğini belirten Pektaş, amaçlarının tramvay hattında hızla artan yolcu talebini karşılayarak, yolculuk konforunu arttırmak olduğunu söyledi. % 100 düşük tabanlı olacak olan yeni tramvaylar engelli vatandaşlarımız için daha rahat yolculuk imkânı sunacak. Her biri 252 yolcu kapasiteli olan tramvay araçları İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye toplamda 61 milyon 335 bin Euroya mal olacak.
En son Esat tarafından 24 Eki Pzr, 2010 20:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 5 kere düzenlendi.

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Alstom Yeni Araçlar

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 24 Eyl Pzt, 2007 17:59

Alstom bana doğru seçim olur gibi geliyor, fiyatta yanlışlık yoksa, tabii ki ihalede verilen fiyatın içerdiği aksesuar ve ödeme şartlarını bilemesek de, verilen fiyat alçak tabanlı araç başına 2 milyon Eurodan biraz fazla ise, çok iyi bir teklif; elleri değmişken hemen Yenikapı Taksim metrosuna da ilave araç alımı yapılsın, en azından Taksim Levent Metrosunda halen çalışan 32 adet aynı grup üretimi araçlarla uyum sağlayacaktır.
http://www.istanbul-ulasim.com.tr/arac_goster.asp
Firmanın websitesinde oldukça yeni model metro araçlarının plan ve resimlerine ulaşmak mümkün:
http://www.transport.alstom.com/home/

Alstom Ürünler Sayfası

Alstom Metro Araçları

Alstom firması Türkiye ile senelerdir çalışıyor,
Alstom hakkında hatırlamamız gereken ilk alım 1955 yılında halen Sirkeci Halkalı hattında kullandığımız ilk elektrikli banliyö trenleri olmalı,
http://e40003.me.metu.edu.tr/8000/

1979 yilinda ise Tüvasaş, TCDD için Alstom Lisansi ile Elektrikli Banliyö Trenlerinin üretimi gerçeklestirilmistir.

Alstom hakkında önemli bir bilgi de İstanbul Metrosunda kullanılan araçlarının websitesinde referans olarak kullanılıyor olması:

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 25 Eyl Sal, 2007 07:36

Birde 30 tane araç
15 set yapıyor zannedersem bunlar şuanki araçlara destek için alınıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Destek

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2007 08:11

Şu anki araçlara destek olacağını sanmıyorum, mevcut kullanımdaki araçlar %70 alçak tabanlı yani yerden kapı eşiği 35cm, alınacaklar için %100 alçak tabanlı ifadesi var bu da yerden kapı eşiği 19cm lik araç demek, 10 cm den ne olacak demeyin aracın içine düşer gibi binmek ve bu kalabalıkta inerken ayağınız perona takılıp yere kapaklanmak var, bence bu araçlar Bağcılar hattı Topkapı-Bağcılar olarak düzenlendikten sonra Bağcılar hattına verilmelidir, böylece KTA ların 9 diziside ABB lerin 7 dizisi ile birlikte sultançiftliğinde uzun yıllar çalıştırılabilir, hatta toplam 36 araç olmaları sağlanır ise 3 lü dizi 12 set çalıştırılabilir, tabii bu durumda Kabataş hattının araç ihtiyacı devam ediyor olacak :roll:

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 25 Eyl Sal, 2007 10:05

Kabataş hattının araç ihtiyacı devam ediyor olacak
Yeni alınacak araçların gözlerden uzak Topkapı Güngören Bağcılar hattında çalıştırılacağını tahmin etmiyorum, araçların görünümü de beklediğimiz kadar hoş olursa, bunlar kesinlikle Ulaşım AŞ nin vitrini olan Kabataş Zeytinburnu cadde tramvayı hattında çalıştırlacaklardır :)
Aslında Topkapı bağlantısı düzenlenir de, cadde tramvayı hattı Kabataş Topkapı arasında kısaltılabilirse, verimli bir tarife ile mevcut araçlarla hiç sorunsuz çalıştırılabilmesinin de mümkün olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Vitrin?

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2007 10:41

Tabii ki mantıklı olan bu araçların vitrinde olmasıdır ama ben yapbozlardan sıkıldım artık ne yani ikinci defa buradaki peronlar kırılıp daha da mı alçaltılacak, yoksa ya idare edin 10cm nedirki mi olacak? Evet artık 10cm in hesabını yapıyoruz, çünkü vatandaş olarak her zaman bize verilenden fazlasını isteriz, bakın hamam gibi ABB vagonlarına gıkımız çıkmazdı, şimdi klima 5 dakika arıza verse telefonlara sarılıyoruz şikayet için, ben artık yapboz olmasını istemiyorum Bağcılar hattı istasyonları zaten alçaltılacak, o zaman bir başka çözüm ortaya çıkıyor bu da bir türlü ortaya koyamadığımız şu tramvay projesi ile Topkapı' nın bölge belirleyicisi olması, öneriniz de aslında bu sistem içinde Mustafa Bey, hat bölünmeli ama Zeytinburnu içine bir tramvay hattı daha yapılarak bölünmeli ve Topkapı-Zeytinburnu, Topkapı-Bağcılar ve Topkapı-Kabataş olarak çalıştırılmalı böylece bölge sistemine geçilebilir, sur içine giren otobüslerin fiyat tarifesinde farklılaşmaya gidilerek yolcu tramvaya kaydırılabilir bu transferde Topkapıda yapılabilir, işte o zaman bu araçlar vitrinde çalışır, bombardierler vitrinin altgözünde, abb ler le kta lar (Köln Tramvay Aracı - nasıl bir isim bu :)) vitrinin çekmecesinde çalışır kimse görmesin diye :) :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Çrş, 2007 12:51

Esat Bey, bence Topkapı'dan yıldız şeklinde hat dağıtmamalı. Daha çok "birbirlerine giren" bir hat "ağı" gerek, yan kollu. Bunu başka bir öbekte daha derin tartışırız, sizin bir çalışmanız vardı, ona cevap vermiştim, o noktadan, ve gelecekteki tasarımları da göze alarak, devam ederiz.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
salih erdem KÖSTEK
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34

Mesaj gönderen salih erdem KÖSTEK » 04 Eki Prş, 2007 09:22

Bence de yeni araçlar gelince kabataş z.burnu çalışır.Çünkü bağcılarda zaten peronlar geçici peron asıl peronlar %70 alçak tabanlı araçlara uyumlu inşa edildi zaten. Geçici olarak ,yeni araç alınıncaya kadar üstlerine demir kalıplarla peronlar yükseltildi.
O peronların alçalması en fazla 1 gün alır o yüzden de bence ABB araçlar bağcılarda yenileri ise k.taş-z.burnunda çalışır.
2. ihtimal nedir anadolu yakasındaki hat biterse belki de orada kullanırlar be yeni araçları ki aslında bu fikir daha da parlak geliyor :?: :?: :?: :?:

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 04 Eki Prş, 2007 16:21

30 tane araç 15 adet set yapar bu araçları Zeytinburnu kabataş hattına verseler peronların yüksekligini düşürmeleri gerek diger araçlara göre biraz daha alçak tabanlı o zaman şu an kullanılan Yta araçları peronlarda yüksek kalır. Zannedersen bu araçlar yeni yapılacak bir hatta yada haliç cevresine yapılacak olan tramvay hattına göre düşünülüp tasarlanmış olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Cmt, 2007 16:24

Araçlar ile ilgili çalışmalar tüm hızı ile devam ediyor, Kasım ayı gibi tasarıma son halinin verileceğini ve yılbaşında da üretime başlanabilir sanırım, çünkü ilk aracın teslimatı için 16 ay deniliyor, bu çok iyi bir süre normal şartlarda 24 aylık teslimat süresi verilirken biz ilk aracı 16 ncı ayda almış olacağız, araçlar yüzde 90 ihtimal ile Zeytinburnu-Kabataş hattında çalıştırılacak, bu hatta toplam 85 adet araç yolcu yoğunluğu için iyi bir rakam ama Bombardierlerin bir kısmı Bağcılar hattına kaydırılabilir, böylece bu hatta alçak tabanlı tramvaylar ile çalıştırılabilir, bu araçların alımında %100 alçak tabanlı olarak bahsedilmişti ama basamak yüksekliği 35 cm dolayısı ile araçlar %100 değil %70 alçak taban olarak tabir edilen tiplerden bu da araçların mevcut hatta kolaylıkla kullanılabilmesini sağlayacak (%100 alçak tabanlı araçların basamak seviyesi 19cm de) pazartesi bir kaç resim de atabiliriz umarım.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 22 Eki Pzt, 2007 07:04

Bu araçların içi nasıl olacak? Örneğin benim en büyük sıkıntım çocuk arabası ile yolculuk yapınca arabayı koyacak yer bulamam. Hadi ben bir şekilde idare edebiliyorum olmayınca yapacak birşey yok diyoruz ama dün özürllü bir vatandaş bindi araca ve özürlü arabasını koyacak yer yok. Metroda yine geniş alanlar var insanlar eğer duyaları olup kenara çekilmeyi akıl ederlerse oraya geçebiliyorlar tabi yoğunluktan oraya kadar gidebilirlerse ama Tramvaylarda böyle birşey mümkün değil. Bu yeni gelen araçların içi bu saydığım şeyleri düşünerek mi dizayn ettiriyorlar? Yoksa yine aman ne kadar çok yolcu alırsa o kadar iyi zihniyeti ilemi yola devam ediyorlar?

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 23 Eki Sal, 2007 07:23

Ben ne özürlü ne de bebek arabasının düşünüleceğini sanmıyorum geçenlerde içinden bir resimler yayınlamışlardı, koltuklar bile yan ve çok az yani insanlar ayakta yolculuk etsinde metrekare başına düşen ayaklı cüzdan sayısı artsın diye tasarlanmış sanki :!:

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön