gnl-RS.10 » Raylı Sistem Araçları Konseptine Kim Karar Verir?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Prş, 2012 23:31

Yahu … ben buradaki Berlin aracını diyorum ilk elde, fiyat aradık. Sen Viyana falan dedin. Olay şimdi ıstanbul’a vardı. İk Eskişehir’den mi başladı bile unuttum … amma da ukalâsın. Vagon hesabı olacaksa, vagon hesabı olsun, ama burada verdiğimiz bazı misaller araç hesap bazı!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Cum, 2012 08:20

BENDE BİRAZ KARIŞTIRAYIM. bursa metrosu en son araçları almıştı. bunlar 8 milyon tl diyor. bunlar metro. ama euro kuru değişken. şimdi tcmb kuruna bakıyorum. 2.3276 diyor. bölüyorum. 3,4 mil eur çıkıyor bursa metrosunun 1 adet vagonu. işletme için 4'lü dizi orası. 1 set 13,6 mil eur. iyi para. kdv'si de vardır bunun. o da iyi para. acaba kdv dahil fiyat mı verdi. kdv deyip geçmeyin. % 18 boru gibi. o yüzden bu işleri artık burda yapmamız lazım. bursa belediye başkanı da onu demiş. siemens ile partnerlık ederek yapılan işi güzel. umarız devamı gelir. gerçi onlar tram ürettiler. prototip. seri imalata geçerlerse müşterisi çok. uamrız metroya da başlarlar. trama ipek böceği dediler metroya da şeftali desinler :)

yazımı görselle süsleyeyim

başar abinin diyarından bombarider bir tramvay. çok şık bir kent olduğu belli. hayran olmamak elde değil. adamlar yapıyor vesselam

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Cum, 2012 12:06

Bursa metro? Eh, metro başka tabiîki.

Resimdeki bir Siemens Combino aracı bence! Bizim burada bunlar işliyor. Berlin’de yok, ama yanındaki kent Potsdam’da var. Ayrıca Basel’de de çalışıyorlar (CH). Bombardier tramvayları Berlin’de, ve yanılmıyorsam burnumun dibindeki Mulhouse ve Strasbourg kentlerinde işliyor (F).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Şub Cum, 2012 23:16

Bursa metro? Eh, metro başka tabiîki.
bursaraya metro demiyormusun abi, geçen aksaray havaalanı'na metro demiştin ama

görsel süslemeye devam

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Cmt, 2012 01:01

Ne demişim?! Aksaray–Atatürk Havalimanı zaten metro ya?

Bu seferki resim galiba Avusturya …

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Şub Cmt, 2012 10:21

m1 metro ise bursaray'da haydi haydi metrodur. değilmidir? trafikten izole, araçlar metro, kapasitesi metro ayarında,

yukardaki tramvay graz tramvayı.

bir görsel daha

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Cmt, 2012 11:44

Eh, ikisi de harika metro değil herhâlde, buranın tanımıyla Stadtbahn olurlar, yani tramvay ile banliyö arası kapasiteli bir sistem. Ama, ister istemez, metro olarak çalışıyor (M1). Benim hakikaten merak ettiğim … gün gelir de, var olan hatları birbirlerine adapte ederler mi? Yani M1 hattında M2’deki gibi araçları işletmek için peronları uzatır, rayları adapte eder, elektrik ve sinyalizasyonu ayarlarlar mı. Çünkü bu çoksistemlilik bir gün feci şekilde pahallıya patlayacak, şöyle bir 20, 30 sene sonra yedek ve bakım problemleri olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Şub Cmt, 2012 14:41

alabay yazdı:Eh, ikisi de harika metro değil herhâlde, buranın tanımıyla Stadtbahn olurlar, yani tramvay ile banliyö arası kapasiteli bir sistem. Ama, ister istemez, metro olarak çalışıyor (M1). Benim hakikaten merak ettiğim … gün gelir de, var olan hatları birbirlerine adapte ederler mi? Yani M1 hattında M2’deki gibi araçları işletmek için peronları uzatır, rayları adapte eder, elektrik ve sinyalizasyonu ayarlarlar mı. Çünkü bu çoksistemlilik bir gün feci şekilde pahallıya patlayacak, şöyle bir 20, 30 sene sonra yedek ve bakım problemleri olacak.
evet harika metro diye bir tanım varsa öyle değiller. ama bursa'ya harika metro diyebileceğimiz m2 gibi bir hatda gereksiz. ihtiyacı şimdiki sistem kadar.

m1 güzergah olarakda merter-otogar arası kuşağından dolayı ağır metro kapasitesine çıkamıyor. ama merter-cevizlibağ-çapa kuşağından gitse idi m2 gigi ağır metro olmalı idi derim. m1'in peron uzatılması için etüd yapılmış ama mümkünatı yokmuş. esat daha iyi bilir.

çok sistemlilik konusunda ki eleştirilere katılmamak mümkün değil.


parise buyrun:

http://www.rayturk.net/?p=4495

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 21 Eyl Cum, 2012 18:12

-------------------------------------------------------------------------------------
Raylı sistemde yüzde 51 yerli kavgası

OSTİM Raylı Ulaşım Kümesi, Ankara Metrosu'nda yüzde 51 offset'i kabul ettirdi. Bu adım sektör için çok önemli bir başarı oldu. Sıra bu yaklaşımın diğer ihalelere uygulanmasına geldi. Sektör, yüzde 51 eşiğini dikkate almayan, 'adrese teslim' olduğu iddia edilen Samsun ve Konya belediyelerinin ihalelerinin düzeltilmesi için mücadele başlattı.

OSTİM Raylı Ulaşım Sistemleri Kümesi, Ankara Metrosu'nda ortaya konulan yüzde 51 yerli katkı şartından geri adım atmama kararı aldı.

Dünya Gazetesi Yazarı Rüştü Bozkurt'un yönetiminde Ankara OSTİM'de gerçekleşen toplantıda, sanayiciler, "Yüzde 51 önemli bir adım ve kesin bir eşiktir artık. Bunun dışına çıkanların mazereti yok. Türkiye bu araçları üretebiliyor" dedi.

Türk sanayisinin yüzde 70'i rahatlıkla yapabileceği, birkaç yılda ise yüzde 100'ü yakalayabileceği kaydedilen toplantıda; sanayiciler, bürokratik engellere değindi ve şartnamelerin firmalara danışılarak hazırlanmasını istedi.

Bu sistemlerin hükümet politikası değil, devlet politikası olması gerektiğine işaret edilirken, araçların en az yüzde 70 yerlilik oranıyla alınması gerektiği kaydedildi ve dünyada oluşacak yaklaşık 2 trilyon dolarlık pazardan Türkiye'nin de pay alması gerektiği belirtildi.

Sektör, yüzde 51 eşiğini dikkate almayan, Samsun ve Konya belediyelerinin ihalelerinin düzeltilmesi için de mücadele başlattı.

TAMAMINI YAPABİLİRİZ
Anadolu Raylı Taşıt Sistemleri Kümelenmesi'nin yaptığı çalışmalar sonucunda Ankara metro ihalesinde yüzde 51'lik yerli şartının getirildiğini açıklayan OSTİM Başkanı Orhan Aydın, "Yüzde 51'i çok önemsiyoruz. Bir kırılma noktası oldu. Bundan sonra hiç kimse raylı taşıtta yüzde 51'den aşağı ihale şartnamesine bir şey yazamaz. Yüzde 51 değil, bunun tamamını Türkiye'de yapabilme yeteneğimiz var. Bundan sonra bu sistemleri entegre etmemiz, bunun tasarımını yapmamız, öncü firmalarını, pilot firmalarını bulup onun etrafında kümelenip çalışmamız gerekiyor" dedi.

BU FIRSAT DEĞERLENDİRİLMELİ
Sektörde yerli katkı oranının çok düşük olduğunu belirten OSTİM Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi ve OSTİM Milli Teknik Projeler Koordinatörü Sedat Çelikdoğan da, "Bu husus yerli sanayimizi geliştirmek adına bir şans olarak görülmelidir" dedi.

Bundan sonraki ihalelerde yüzde 51 şartının aranması gerektiğini söyleyen Çelikdoğan; Bozankaya, Durmazlar ve RTE'yi örnek gösterdi. "Otomotiv sektöründe bulunmayan markalar bu sektörde var. Sektöre sonradan girecek yabancı yatırımcı da yok. Türkiye bu fırsatı iyi değerlendirmek zorunda" dedi.

ÖZEL TEŞVİK VERİLMELİ
Çelikdoğan, 1 ila 5 yıl içinde yüzde 80 katkı oranına çıkacak milli markaların hazır olduğunu söyleyerek "Bu firmalar ile işbirliği yapılmalı ve özel olarak teşvik verilmelidir" dedi.

Yüzde 51 ile bir adım attıklarını ancak bunun yeterli olmadığını belirten Çelikdoğan, buna bağlı olarak Kamu İhale Kurumu'nun mevzuatında değişiklik gerektiğini bildirdi. Bu yönde devlet politikası oluşturulmasını isteyen Çelikdoğan, üretici firmaları öne çıkaracak destekler verilmesi gerektiğini dile getirerek "Firmalarımızı milli değil, uluslararası oyuncu yapmamız lazım. Destekler ülke pazarına değil, uluslararası pazara açılmaya yönelik olmalı" dedi.

Ar-Ge desteklerinin proje odaklı olması gerektiğinin altını çizen ve firmalara yatırıma geçtiklerinde teşvik vermek gerektiğini söyleyen Çelikdoğan, firmaların götürdükleri projelere verilen Ar-Ge desteğinin minimum yüzde 75 oranında olması gerektiğini kaydetti.

MERKEZDE ÜNİVERSİTE OLMALI
Çankaya Üniversitesi Rektörü Ziya Burhanettin Güvenç ise OSTİM'le birlikte 6 yıldır küme çalışmalarını yürüttüklerini belirterek, "Küme modelinin merkezinde üniversite olmalı, etrafında sektörü temsil eden kurumlarımız ve üçüncü halkada kamunun ilgili kurumlarının olması gerek" dedi.

15 YILDA 5 BİN 500 METRO ARACI
Bürokratların sektörün önünü kapadığını belirten Anadolu Raylı Sistemler Kümesi ve RAYDER Genel Sekreteri Ahmet Gök de "Yüzde 51 için ne kavgalar yapıldı. Ben sanayimizin bu araçların yüzde 60-70'ini, zaman içinde ise yüzde 100'ünü yapabileceğine inanıyorum" dedi.

Sadece iç pazara değil dış pazarlara da odaklanmak gerektiğini söyleyen Gök, "Türkiye'de raylı sistemler 15-20 yıldır var. Türkiye'de raylı sistem aracı üreten yabancı bir firma, bir otorite yok. İstanbul'da şu anda 400 metro aracı var. Bu 15 yıl içinde 3 bin 500 olacak. Türkiye'nin 15 yıl içinde 5 bin 500 metro aracına ihtiyaç olacak. Çünkü trafiğin başka alternatifi yok" diyerek firmaları desteklemek gerektiğini vurguladı.

Test merkezinin kurulması gerektiğini de ifade eden Gök, "Anadolu Üniversitesi bünyesinde RAYDER destekleriyle bir çalışma başlatıldı. Bu projeye 250 milyon lira bütçe ayrıldı. Küme olarak yakın çalışacağız. İhtiyacımız olan sertifikasyon ve belge onaylarını buradan almaya çalışacağız" dedi.

33 AYRI ÇEŞİT METRO VE TRAMVAY
İhalelerde belli bir strateji belirlenmesi gerektiğini kaydeden Gök, Ankara metrosunda yüzde 51 şartının getirildiğini hatırlatarak "Ama Konya Belediyesi 60 araç alacağım yüzde 100'ü dışarıdan olacak diyor. Samsun Belediyesi 5 tane araç alacağım diyor. Böyle bir şeye müsaade edemeyiz. Samsun Tesa firmasına, Konya da Skoda'ya göre ihaleye çıkıyor. Onların standarını tarif etmiş. Durmazlar'a 'Ben ihaleye çıkacağım ne yapabilirsiniz' diye sormuyorlar. Bu iş belediye başkanlarına veya mühendislerin insiyatiflerine bırakılmayacak kadar önemli" dedi.

Belediyelerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için finansman modeli oluşturulması gerektiğini dile getiren Gök, "İller Bankası fonu var belediyelerin. Orada bir havuz oluşturulabilir. Belediyeler araç alacaksa buradaki para gösterilerek toplu sipariş verilebilir" dedi.

Türkiye'de 33 ayrı çeşit metro ve tramvay olduğunu da bildiren Gök, "70 kilometrelik hat üzerinde 13-14 çeşit araç var. Bunların her biri ayrı yedek parça, ayrı eğitim ister. Her biri ayrı bir masraf" diyerek Türkiye'de araç standardını belirlemek gerektiğini söyledi.

TÜRKİYE 2 TRİLYONLUK PAZARDAN PAY ALMALI
Yüzde 51 şartının kesinlikle vazgeçilmemesi gereken bir sınır olduğunu belirten Raylı Ulaştırma Sistemleri ve Sanayicileri Derneği (RAYDER) Başkanı ve Durmazlar Raylı Sistemler Proje Koordinatörü Taha Aydın ise Türkiye'nin bu sektörde yerini belirlemesi gerektiğini kaydetti.

Türkiye'nin 20 yıllık projeksiyonunda 5 bin 500 araca ihtiyacı olduğunu belirten Aydın, bunların ekonomik değerinin 45 milyar dolar civarında olduğunu bildirdi. Aydın, "Dünyada yaklaşık 2 trilyon dolarlık bir pazar var. Türkiye bundan niçin pay almasın?" dedi.

İPEKBÖCEĞİ İLK YERLİ ARAÇ
Dünya Gazetesi'nden Özüm Örs'ün haberine göre; Bursa Büyükşehir Belediyesi ile Durmazlar Makine işbirliğinde üretilen Türkiye'nin ilk yerli tramvayı İpekböceği, bu yıl raylara çıkacak. Bursa'nın İpek Yolu'nun başlangıç noktası olmasından esinlenerek tasarlanan İpekböceği için Kasım ayında uluslararası testlerin ardından üretim sertifikası alınacak. Böylece İpekböceği onay tip belgesi alınacak ilk yerli araç olma özelliği taşıyacak. Türkiye'de raylı sistem üreticileri arasında Bozankaya, Durmazlar, RTE İstanbul ve Railtur bulunuyor.


http://www.ntvmsnbc.com/id/25383204
19 Eylül. 2012 Çarşamba
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Tram-Tren ya da T4

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 23 Eyl Pzr, 2012 14:41

parise buyrun

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... ndy_03.jpg

Bu aracın aslında tren olduğunu, SNCF tarafından işletildiğini ama tramvay dendiğini ve hat numarasının 4 olduğunu hatırlatayım mı? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Pzt, 2012 20:42

Yani bir iki sefer söyledim Ahmet Gök' ün sözlerine değer veririm, sektörü işi bilen birisidir ama Samsun ve Konya'nın ihaleye çıkarken %100 yabancı alacağım demesine "buna izin veremeyiz" tarzı bir söylem hoş değil, bu kimseyi ilgilendirmez isteyen uzaydan bile alır, kendi sorunu. Eğer eleştirilecek bir şey var ise bu mesela Samsun'un plansız programsız, araç satın almasıdır. İlk araçları alırken neden ileriye dönük 5 taneyide kapsayacak bir anlaşma yapmadı? Yani eleştirileri kendi içinde çelişmiş, eleştirilmesi gereken bu idi, diğer taraftan İpek Böceği başlığına yazdım, evet araç iyi durumda, ama seri üretime ne zaman geçer? Tesis yeterliliği nedir, Durmazlar yetkilileri yerimiz yurdumuz hazır, test sahamız hazır sıkıntımız yok dediler ama orada kulak misafiri olduğum konuşmalarda Konya Belediyesinin bu %100 yabancı alma isteğide vardı, tabii ki hoş görülmüyor ama adamın tercihi, ama kalkıp ihaleyi bir firmaya göre yapıyor derseniz bu ciddi bir iddia, kalitesini ispatlamış bir firmaya göre yapsa yine gam yemem aslında.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Oca Pzr, 2013 18:18

http://www.youtube.com/watch?v=5uPJWnpk5q8
TRT Dünya Gündemi
Tarih: 02.01.2013
Saat : 10.00

TRT Dünya Gündemi'nden Satır Başları: Türkiye'nin Demiryolu Hamlesi, Yüksek Hızlı Tren Projeleri, Marmaray'da Sona Geliniyor ve Kars-Tiflis-Bakü Projesi

Türkiye son yıllarda demiryolları konusunda önemli adımlar atıyor. 2023 hedefleri kapsamında demiryolu sektöründe 45 milyar dolarlık yatırım öngörülüyor. Bu durum Türkiye'yi yabancı yatırımcıların da gözdesi haline getiriyor. Ancak Türkiye, demiryollarında yerli sanayiyi güçlendirmek için çaba sarf ediyor. Yüksek hızlı tren projeleri sürüyor, Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayacak Marmaray Projesi'nde sona yaklaşılıyor ve Kars-Tiflis-Bakü gibi projelerle de Türkiye'nin Doğu ile Batı arasındaki köprü rolü artıyor.

Demiryolu sektöründeki gelişmelere yer vereceğimiz bu programımızda stüdyo konuğumuz Raylı Ulaşım Sistemleri ve Sanayicileri Derneği (RAYDER) Genel Sekreteri Ahmet GÖK.

Buket Güler'in sunumuyla TRT Dünya Gündemi 02.01.2013 saat 10.00 yayınımızın tekrarı

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön