gnl-RS.10 » Raylı Sistem Araçları Konseptine Kim Karar Verir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 17:41

Mehmet Kasım yazdı:1 vagon 8 milyon tl imiş. 4'lü dizi 32 milyona geliyormuş
Çok abartılı bir ifade değil mi? Hangi araçmış bu bir vagonu 4 milyon euro olan çok merak ettim, şu geçen 3 yıl içinde gerçekten %100 zamlandımı bu araçlar? Böyle bir şey olsa bence pek çok ülke ya da kent raylı sistem projelerini tekrar gözden geçirirdi ama dünya çapında baktığımız hiç öyle bir durum yok, çatır çatır alınıp satılıyor. En son metro aracı alan İstanbul du kaça alındı tanesi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Prş, 2012 18:14

Leblebiciler yine :mrgreen:

Şuradan bir bakınca, 2010’da bir metro 3’lü setinin 2010’da (DT V modeli) 5–8 milyon € olduğunu okuyoruz. Bunlar Hamburg için geçerli.

http://de.answers.yahoo.com/question/in ... 834AAztlSz

Şuradan bir Bombardier seti için 5 milyon € okuyoruz, Bombardier H serisi, Berlin. (Bombardier sayfası açılmadığından set uzunluğunu şimdi bakamıyorum)

http://www.isr.tu-berlin.de/projekte/bu ... rtung.html

Eh, n’apalım … lebblebbiii …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 18:30

Üstteki linki bilmiyorum da alttaki linkte yer alanlar tramvay aracı en fazla 2 li kuple ediliyordur, o da ediliyor ise. Berlin i senin daha iyi bilmen lazım :)

Ben piyasa nedir bilmiyorum ama bana gerçekten 4 milyon € çok abartılı bir rakam olarak göründü, hani tramvay basit, metro aracı pahalıdır desek öyle bile aklım kesmedi de o yüzden :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Şub Prş, 2012 18:59

1 vagon 8 milyon tl imiş. 4'lü dizi 32 milyona geliyormuş
Bursa yeni aldığı Bombardier vagonları bu fiyata aldı hatta zamanında çok tartışılmıştı biz neden bu kadar pahalı vagon aldık diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 19:06

btgn yazdı:
1 vagon 8 milyon tl imiş. 4'lü dizi 32 milyona geliyormuş
Bursa yeni aldığı Bombardier vagonları bu fiyata aldı hatta zamanında çok tartışılmıştı biz neden bu kadar pahalı vagon aldık diye.
Hatırlıyorum bu konu üzerine yazmıştık sanırım bir şeyler, o zamanda İstanbul'a alınan Citadislerin fiyatlarını yazmıştım örnek olarak, o araçlar ne kadar pahalı alınmış olursa olsun rayiç bedelin o olduğu anlamına gelmez bana göre. Ticaret bu, adam tabii ki pahalı satmak ister.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Prş, 2012 19:14

Esat, o tramvay değil, metro :-)

http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d8000d110

Eskişehir’e bir set (!) bu fiyata alınmış olabilir sadece, vagon imkânsız! Ve set fiyatıysa da bir sebebi olabilir. Stok, metal piyasası, hiç beklenmedik gaz ve elektrik fiyatları – böyle şeyleri unutmamanız gerek. Leblebici hesabında belirmez elbet.

Basit bir misal: sâbitplâk gülünç bir şey, 1 TB ~80,– € falan…DI. Tayland’ı bir sel bastı, 300,– € ve üstüne hotrladı herşey.

http://www.bombardier.com/de/transporta ... 0d8000e58d

Yok olmazsa, merak edeni, Bombardier’e bir mektup yazar :lol:

Ek: Tabiîki unuttuğum bir şey var … kazığa elverişliysen, kazığı da yersin. Antalya Nürnberg tramavyını yapan beyne 3 milyona maggass da satarsın 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 19:16

alabay yazdı:Esat, o tramvay değil, metro :-)
Verdiğin Berlin linkinin gittiği sayfadaki ifade
Neben dem Investitionsbedarf in den Fahrweg müssen zusätzliche Straßenbahnzüge angeschafft werden. Für den Betrieb der M4-Solovariante ist ein Mehrbedarf von 20 Fahrzeugen ermittelt worden. Bei einem Anschaffungspreis von etwa 3 Mio. € für einen Zweirichtungs-Niederflur-Gelenkzug vom Typ FLEXITY Berlin ergibt sich somit ein Investitionsbedarf für die BVG von etwa 60 Mio. €. Da auf der M4 derzeit allerdings Einrichtungsfahrzeuge verkehren, muss geprüft werden, wie hoch der tatsächliche Anschaffungsbedarf liegt. Da allerdings langfristig die BVG aus wirtschaftlichen Überlegungen auf ein System umstellen muss und Zweirichtungsfahrzeuge deutlich flexibler eingesetzt werden können, wird voraussichtlich bereits bei der Bestellung der Großserie ab 2011 eine Entscheidung zugunsten der Zweirichtungszüge fallen.
Flexity Berlin modeli araç bir tramvay aracı ben yazıyı okumadım, okusam da anlamam :) onu gördüm o yüzden dedim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Prş, 2012 19:40

He, ben tabelâdaki H modelleri kastetmiştim, yazı pek önemli değildi benim için, sırf fiyat ariyordum. Ama gözümden kaçanı da sen görmüşün, güzel!

Yazıyı anlamam falan deme, kızarım he! Sana bir “(dilli) ya sev, ya terket” savururum, tam Austro-Alaman gibi, hehe :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 19:54

Orada bahsedilen aracın tanesi yani bir vagon yaklaşık 3 milyon € imiş, fakat araç çift taraftan markize sahip, bu fiyatı önemli ölçüde arttıran bir etken. Yani bahsettiğimiz şey bir tramvay seti ise ve ikili vagon ile bir set oluşturuluyorsa fiyatı 6 milyon € yu da bulabilir, ama misal Eskişehir benzeri sistemlerde çift taraftan markizli araca gerek yok, bu durumda fiyat bayağı bir azalıyor, şimdi oran veremem ama alımda bulunmuş kişilerden aldığım bilgi bu yönde.

Metro araçlarında ise vagonlar tek taraftan markize sahipti ve bu sadece iki baştaki araçta bulunur, yani 4 lü dizi yapıyorsanız ortadaki 2 araçta hiç kabin olmaz, 6 lı ya da 8 li de ya da üzerinde nasıl set oluşturduğunuza bağlı, 3X2,4X2, falan filan ya da direkt set MC+M+MT+M+M+Mt+M+MC falan yaparsın al sana 8 vagonluk tek araç. Normalde böyle bir dizilimde her vagonun fiyatı ayrıdır ama fiyat verirken toplam araç adedi üzerinden verdikleri için her vagona ortalama fiyat biçiliyor, detayını satanla alan bilir sadece. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 20:08

Şimdi ben kendi kaynaklarımdan birisine baktım, Viyana' da yeni satın alınan Bombardier/Vosloh Kiepe araçlar var, bunlarında tanesi yaklaşık 3 milyon €, yeni bir antlaşma ile 5 adet set alınmasına karar verilmişti, 5 set için yaklaşık 60 milyon € ödeme yapılacak, setler 4 vagondan oluşuyor, bir set 12 milyon € ise vagonun tanesi de 3 civarında yapıyor. Yanlız şunu belirtmeliyim bu araçlar standart dışı, alçak tabanlı metro aracı dolayısı ile özel bir boji sistemine sahipler bu sürekli üretimi yapılan bir şey olmadığı için fiyatı arttıran bir etkendir.

Bu hesapla bakar ise 3 ile 4 arasında ne var atla devemi diyebiliriz ama 1 milyon € da bana göre büyük fark, sizi bilemem :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Prş, 2012 23:13

Bir vagon dediğin ama aslinda üç kısımlık (veya iki, dört varmı bilmem) uzunca bir ünite, yani klâsik şekilde vagon hesabı olmaz artık. Nasıl ki Combino vagonu da olmazsa. Berlin’i şu an bilmiyorum, traksyon yapıyorlar mı, benim hatırladığım, bir tramvayın başından sonuna kadar tek koridorlu olması, artık kaç kompartımanlıysa.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 23:17

Her zamanki gibi kendi bildiğin bir şeyin doğru olduğunu düşünerek ilerliyorsun sonra bana anlatıp duruyorsun bir sürü şey. Ne alaka:
Bir vagon dediğin ama aslinda üç kısımlık (veya iki, dört varmı bilmem) uzunca bir ünite, yani klâsık şekilde vagon hesabı olmaz artık.
Biraz araştırmak zahmetine katlanırsan bahsettiğim aracın 4 ayrı vagonun kuple edilmesinden oluştuğunu görürsün, İstanbul'da tramvaylarda da zaten en önden binince arka vagondan iniyorsun, teleport cihazı var içinde :) Işınla bizi Scotty Alabay.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön