ist-M.10:02 » Şişhane-Darüşşafaka Rotem Araçlar

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eyl Pzt, 2008 13:29

Sen Pirakk'ı bir gör, dilini yutt :-)
Dur daha, bir gün resimler sunacağım ... Esat'tan haber bekliyorum.

Berlin konusunda şöyle bir şey var ... elli sene ... dur lan, metro 1902'den be :-) ... yüz seneden beri olsa da şebeke, trenler yenileniyor. Benim çocukluğumun trenleri (ne yazık ki) Kuzey Kore başkenti Pyöngyang metrosunda şimdi, Berlin oraya sattı. Sistem aynı (işe bak!).

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 13:53

Pirakk. Eski Çekoslovakya. Demir perde ülkesi. SSCB'nin nüfuz alanındaydı. Varşova Paktının içinde. 2. Dünya Savaşı'ndan sonra bizim payımıza ABD düştü. Onların payına Ruslar. Ruslar her tarafı delik deşik edip metro yaptılar. ABD bizde rayları söktürüp otoyollar için krediler verdi.

Yoksa Çekya çok maharetli olduğundan değil.

Biz ise şimdi asil bir şekilde kendi göbeğimizi kendimiz kesmeye çalışıyoruz. Bu daha onurlu bir şey...

Pirakkk yani..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 00:24

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı:Hatirliyormusunuz bu haberler ilk ciktiginda hatta baskan Kore ye gittiginde bir arac ile poz vermislerdi
O araçlar başka hatta kullanılacaklar olabilir mi?
Esat yazdı: herkes bu araci bekliyordu ama su gelen seye bakin ne kadar kötü bir Alstom kopyasi,
Ben o kadarda kötü görünmediğini düşünüyorum. Dışına kaplama yaparlar sanırım. Renk gelir. Bir gelsin deneyelim. Ben size daha net bilgi veririm.

Ayrıca dünyada vagon sıkıntısı olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru bilemiyorum.
Sanmıyorum onlar shov araclarıydı hani su sadece önünde resim cekilenlerden :D M3 icin alınan aracların resimlerini de koyduk işte o mor renkli Rottem ler aslında M3 icin alınan ama hatta uymadığı için iş bilir İETT tarafından T4 hattına kaktırılmak istenen araçlar :)

Dünyada ki metro sıkıntısına gelince malum memlekette mercimek olmayınca 'Allah yagmur vermedi ondan' ama kimse ulan biz suları bosuna akıtıyoruz adam gibi sulama nedir bilmiyoruz demez. Burada da sıkıntı neden kaynaklanır arzın talebi karşılayamamasından, yani üreticiler belli ee para kimdeyse düdügü o calar IBB kendi başına krediler ile bilmemneler ile arac almaya calışıyor dolayısı ile başkaları sizden biraz fazla vererek üretimde öne geçebilir demektir bu da cünkü bir tramvay aracı için bin dereden su getirip pazarlık ediyorsunuz ama öbür adam Bombardier e Berlin adında bir model üretiyor sadece Viyana da kullanılmak üzere arac yapıyor yani kent kimligine önem veren sehirler, siz daha ikisi birbirini tutmayan tipte ve renkte raylı sistem aracları ve rengarenk otobüsler ile dolaşa durun :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 11:56

Evet araçların indirilmesi ile ilgili official görüntüler elimize ulaştı.

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu da Taksim meydandaki araç
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 11:59

O üstü açılan yer nasılmış yaa. Vagon direk ray hattına iniyor. Kullanılmadığı zamnalarda orası kapatılıyor mu? Nasıl kapatılıyor acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 12:25

Orası Taksim metro inşaatı yapılırken araçların hem inşaat araçlarının hemde trenlerin indirilmesi için yapılmış bir alandı TEKFEN binasının ön kısmında kalmaktadır, daha önce bu başlıkta eski araçların indirilmesi sırasından resimler yayınlamıştım.

Bu nokta araç indirme işlemi bitince kapatılmıştı ama hatırladığım kadarı ile portatif bir şekilde kapatılmıştı çünkü daha sonra bir kaç kez iş makinesi de indirilmişti. birinci ve üçüncü resimde suntalar ile kapatılmış görünen bölümlerde galeriler var o bölümlerin dükkan ya da atölye yapılacağı söylenmişti ama şu anda ne durumda bilemiyorum Ulaşım A.Ş. nin atölye binaları Tekfen in arkasında çünkü. Buradaki handikap bir park alanı üzerinde değil direkt hattın üzerinde olması zaten bu sebeple indirme esnasında seferler erken bitirild.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 12:33

Yani böyle vinç teknikli şey de görmedim. Normalde bir ray üste, düz yere çıkartılır, kör hat ... öyle bekler, gerektiği zaman oradan trenler veya başka şeyler sisteme aktarılır. Elektrik hattına bile gerek yok, çekici veya itici ile hareket sağlanır.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 12:38

Elimde bir yerlerde Düwag(KTA) ların Köln de yüklenme fotoğafları vardı vinç ile :) yani bize özel bir durum değil Alamanlarda büle yapıyor bazen :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 13:30

Üstad, vasıtayı belki vinçle raya oturtman gerekir, ama delikten aşağı? Bu Köln'de çok garanti öyle değildir, "KTA" metro değil, tramvay :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 13:37

alabay yazdı:Üstad, vasıtayı belki vinçle raya oturtman gerekir, ama delikten aşağı? Bu Köln'de çok garanti öyle değildir, "KTA" metro değil, tramvay :-)

B. Alabay
Eni boyu aynı Başar metrosu tramvayı yok Zug işte, zug fahrt ab! Ayrıca Alstom metro ve Bombardier tramvay araçları gemi ile geldiğinde bu delikten çok daha fazla bir yükseklikten aşağı indirilmişlerdi tırlar üzerine, burada kafana takılan risk nedir ona göre cevaplayayım?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 13:41

alabay yazdı: Elektrik hattına bile gerek yok, çekici veya itici ile hareket sağlanır.

B. Alabay
Zaten araçların elektrik ile kendi başına ilerlediğini sanmıyorum, araçlar geldiğinde genelde elektrik aksamları demonte olabilir (çarpma kırılmalara karşı) bir ikincisi zaten bu araçlarda Motrisler hariç sürüş aksamı olduğunu da sanmıyorum ne de olsa Rottem kırpmıştır bir yerlerden dolayısı ile araçlar eski teknik ile Unimog raylı sistem aracı ile itilerek park alanına alınmıştır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 14:25

Metro vasıtalarının bir delikten aşağı sarkıtılması bana garip geliyor işte. Bence bu rayla yapılır. Kapak ve delikle değil.

B. Alabay

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön