ist-MB.10 » Metrobüs Araçları - Genel Tartışma / Kar
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Kim bilir. Kendi gördüklerime göre, o hatta Phileas hiç o kadar ağırlıklı çalışmıyor(du). Daha çok CapaCity ve bazen (beni de şaşırtan) Citaro var(dı).
Ama, dediğin gibi, o sistem gülünç bir şekilde yapılmış. BIlmiyorum, acaba Tanrı mı yardım eder falan saniyorlar, hiç bir emniyet sistemi düşünülmemiş. Tam tersi, emniyet şeritleri de gitmiş, haha ...
B. Alabay
Ama, dediğin gibi, o sistem gülünç bir şekilde yapılmış. BIlmiyorum, acaba Tanrı mı yardım eder falan saniyorlar, hiç bir emniyet sistemi düşünülmemiş. Tam tersi, emniyet şeritleri de gitmiş, haha ...
B. Alabay
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Edirnekapı-Söğütlüçeşme 34A hattında kullanılan Phileas marka uzun metrobüsler bu hattan çekildiler nedeni ise Boğaziçi Köprüsü'nde asfalta zar vermesinden dolayı hattan kaldırıldı.
Bunun yerine araçlar 34T Topkapı-Avcılar hattına gönderildiler.
Aslatfa zarar veren otobüs yani metrobüs ilk defa duyuroum. Phileas'lar galiba sorun yaratmaya devam edecekler gibi.
Bunun yerine araçlar 34T Topkapı-Avcılar hattına gönderildiler.
Aslatfa zarar veren otobüs yani metrobüs ilk defa duyuroum. Phileas'lar galiba sorun yaratmaya devam edecekler gibi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O köprüden kamyon ve TIR geçmeyeli çok uzun yıllar oluyor, ama ikinci köprü kast ediliyorsa evet oradan ağır araç trafiği var ve orada da asfalt doğal olarak aşınıyor.
Ben Phileas' ın diğer otobüslerden farklı şekilde asfalta zarar vermesi gibi bir durum olacağına inanmıyorum, bu verdiğiniz bilgiye yazılı bir kaynak gösterirseniz iyi olur, kim söylüyor bu sebepten kaldırıldığını malum kaynak göstermeden bu tip iddiaları yayınlamıyoruz. Eğer kaynak yer almazsa bu mesajlar bir süre sonra silinecektir bilginize.
Ayrıca Phileasların o hattaki yokuşlar yüzünden kaldırılmış olmasına da ihtimal vermiyorum çünkü Avcılar yönünde daha fazla yokuş var.
Ben Phileas' ın diğer otobüslerden farklı şekilde asfalta zarar vermesi gibi bir durum olacağına inanmıyorum, bu verdiğiniz bilgiye yazılı bir kaynak gösterirseniz iyi olur, kim söylüyor bu sebepten kaldırıldığını malum kaynak göstermeden bu tip iddiaları yayınlamıyoruz. Eğer kaynak yer almazsa bu mesajlar bir süre sonra silinecektir bilginize.
Ayrıca Phileasların o hattaki yokuşlar yüzünden kaldırılmış olmasına da ihtimal vermiyorum çünkü Avcılar yönünde daha fazla yokuş var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15465
Haber yeni demek ki bu hattan Phileaslar kaldırılmamış.
Haber yeni demek ki bu hattan Phileaslar kaldırılmamış.
10 Ağustos 2009 Pazartesi 16:52
Edinilen bilgiye ilginç olay, Zincirlikuyu-Mecidiyeköy arası metrobüs yolunda meydana geldi. Söğütlüçeşme'den hareket eden Phileas marka otobüs Zincirlikuyu'ya kadar normal bir şekilde geldi. Mecidiyeköy'e yaklaştığı sırada çift körüklü otobüsün motor kısmını koruyan kapak, büyük bir gürültüyle koparak yere düştü. Sesi duyan metrobüs şoförü hemen durarak ne olduğunu kontrol etti. Bir süre ne yapacağına karar veren sürücü, başka sürücülerin yardımıyla kopan kapağı aracın içine koydu. Motor kısmı açık şekilde bir süre daha yoluna devam eden metrobüs, Mecidiyeköy durağında uygun bir yere park edildi. Otobüs sürücüsü ise sorulara cevap vermekten kaçındı.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Fiyaskoların asfalta zarar verdiği için 34A hattından 34'e verilmesi gülünç.Zamanında buradan 5 ve daha çok dingilli treyler(yüklü müsaadesi 42 ton) geçmişti.Bu otobüs kompozit malzemeden ve boyutuna görede hafif.
Bence sık arıza olunca köprü trafiği aksar ve basına daha çok yansır diye çekildiler bu hattan. Asıl sebep bu.
Birde gün içi saatlerde 34 yolculuk talebi daha fazla.
Bu sabah bindiğim bir araçtada metrodaki gibi gelinen durakları bir cihaz sesli anons
ediyordu.
Bence sık arıza olunca köprü trafiği aksar ve basına daha çok yansır diye çekildiler bu hattan. Asıl sebep bu.
Birde gün içi saatlerde 34 yolculuk talebi daha fazla.
Bu sabah bindiğim bir araçtada metrodaki gibi gelinen durakları bir cihaz sesli anons
ediyordu.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hayrola, ne aracıydı bu?Bu sabah bindiğim bir araçtada metrodaki gibi gelinen durakları bir cihaz sesli anons
ediyordu.
Onlarca yıldır, anonsun eşek arabasına kadar tanınan bir bölgede olsak da, bu beni hafif şaşırttı.
<parantez içinde yine önemsiz palavra masalları>Hatırlıyorum da, 70'lerin sonu mu, seksenlerin başı mı ... Alanya'ya iki Alman MAN otobüsü verilmişti. Biri Çarşı-Yeşilköy diye bir hatta çalışıyordu ... ben de şoföre sordum, niye o burnunuzun dibindeki mikrofonu, durak isimleri ansonslamaya kullanmıyorsunuz? Canım, biz otobüsü kullanıyoruk, anons da mı yapacaaz? Heh işte, o gün doğu-batı arasındaki harikulâde farkı anladım. Berlin'deki zavallı şoförler aynı anda bilet de satıp, bileti valide (hanım değil) ederlerdi. Çok da az kaza oluyordu. Bari otobüslerle beraber şoförleri de ihraç etseydiler. Ama işin ilginç tarafı, Türk berlinli oldu mu, şoför olarak paşa paşa hepsini beceriyordu! Vay vay vaaay ... demek havada sebebi aramalı. Yok, suda! "There must be something in the water they drink, does not compute" (hadi bakalım, kim söyledi bu şarkıyı 1982'de? )</parantez içinde yine önemsiz palavra masalları>
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İsmail Bey' e hak veriyorum, bu sebepten kaydırılmış olabilirler.
Valla Başar yıl 2009 artık şoförün anons yapması gibi bir şey söz konusu olamaz, ayrıca bahsi geçen yer İstanbul olunca yine ben şoförün böyle bir anons yapmasını doğru bulmuyorum işi başından aşkın zaten, millete laf anlatacak, parasını alamadığını anlatacak, akbil basacak, arada yola dikkat edecek falan, yani ciddiyim yapmasa daha iyi
Diğer taraftan hiç orda burda aramaya gerek yok Türkiye' de bu anons işini adam gibi yapacak bir sürü firma, adam var yani ama yaptırmak istemek lazım, yani ya çok paranız olur bunu birilerine verirsiniz işiniz yapmazlar, ya da çok paranız olur bunu birilerine verirsiniz bildiklerini yaparlar, ya da çok paranın azını birilerine verirsiniz o yukarıdakinin ikisini birden yapar
Valla Başar yıl 2009 artık şoförün anons yapması gibi bir şey söz konusu olamaz, ayrıca bahsi geçen yer İstanbul olunca yine ben şoförün böyle bir anons yapmasını doğru bulmuyorum işi başından aşkın zaten, millete laf anlatacak, parasını alamadığını anlatacak, akbil basacak, arada yola dikkat edecek falan, yani ciddiyim yapmasa daha iyi
Diğer taraftan hiç orda burda aramaya gerek yok Türkiye' de bu anons işini adam gibi yapacak bir sürü firma, adam var yani ama yaptırmak istemek lazım, yani ya çok paranız olur bunu birilerine verirsiniz işiniz yapmazlar, ya da çok paranız olur bunu birilerine verirsiniz bildiklerini yaparlar, ya da çok paranın azını birilerine verirsiniz o yukarıdakinin ikisini birden yapar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vee METROBÜS Viyana yollarında, evet evet İstanbul' da uygulanan METROBÜS başarısı toplu taşımacılık fakiri bir kent olan Viyana' nın dikkatini çekmiş ve denemelere başlanmıştır.
Şakka şakka yok öyle bir şey, önümüzdeki 50 yılda da öyle bir ihtiyaç olmaz, zaten 50 yıl sonra olsa bunun yerine metro yaparlar, bu adamların kafası iyi çalışmıyor. Şoför ile biraz sohbet etmeye çalıştım adam benim almancayı iyi anladığımı zannederek bana bir sürü şey anlattı, bunların İstanbul ve Ankara' ya teslim edildiğinden falan bahsetti, ben biliyorum bizde metrobüste kullanıyoruz dedim, suratıma baktı anlamsız bir ifade ile, bende BRT deyip Bus Rapid Transit deyince heeee dedi Bu araç Viyana' da deneme amacı ile getirilmiş, bu boyda bir aracı Viyana' da pek çok normal güzergahta kullanabilirler aslında ama en uygun olan 10A hattı tercih edilmiş, çoğunlukla düz caddelerde ilerleyen bir hat, gerçi 26A etiketi de vardı belki o hatta da çıkmıştır, neden Viyana' da denendiğini anlayamadım açıkçası, belki Mercedes buraya bunlardan satmak istiyor olabilir, ama M.A.N. menşeili şu Graef & Stiff ler olduğu sürece Viyana' ya hiçbir şey satabileceklerini sanmıyorum.
Şakka şakka yok öyle bir şey, önümüzdeki 50 yılda da öyle bir ihtiyaç olmaz, zaten 50 yıl sonra olsa bunun yerine metro yaparlar, bu adamların kafası iyi çalışmıyor. Şoför ile biraz sohbet etmeye çalıştım adam benim almancayı iyi anladığımı zannederek bana bir sürü şey anlattı, bunların İstanbul ve Ankara' ya teslim edildiğinden falan bahsetti, ben biliyorum bizde metrobüste kullanıyoruz dedim, suratıma baktı anlamsız bir ifade ile, bende BRT deyip Bus Rapid Transit deyince heeee dedi Bu araç Viyana' da deneme amacı ile getirilmiş, bu boyda bir aracı Viyana' da pek çok normal güzergahta kullanabilirler aslında ama en uygun olan 10A hattı tercih edilmiş, çoğunlukla düz caddelerde ilerleyen bir hat, gerçi 26A etiketi de vardı belki o hatta da çıkmıştır, neden Viyana' da denendiğini anlayamadım açıkçası, belki Mercedes buraya bunlardan satmak istiyor olabilir, ama M.A.N. menşeili şu Graef & Stiff ler olduğu sürece Viyana' ya hiçbir şey satabileceklerini sanmıyorum.