ist-T.10:01 » Bombardier Flexity Swift - (Kabataş Tramvayı)

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

ist-T.10:01 » Bombardier Flexity Swift - (Kabataş Tramv

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 21 Eyl Cum, 2007 12:18

Bombardier Flexity Swift modeli halen Zeytinburnu-Kabataş tramvayında kullanılan %70 alçak tabanlı bir modeldir. Bu model halen Almanya, Hollanda, Portekiz, İngiltere ve Amerika da kullanılan Swift serisinden genel olarak aynı özelliklere sahip olmakla beraber karoserinde değişiklikler göze çarpıyor.

Teknik Özellikler:
Uzunluk: 29,700 mm
Genişlik: 2,650 mm
Max. Hız: 70 km/h
En düşük kurp yarıçapı: 20 m
Max. Tırmanma 60‰
Alçak Taban: 72%
Oturan Yolcu: 64 + 10 katlanır koltuk
Toplam Yolcu: 272 (4 yolcu/m2)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Swiftler Hakkında

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Pzr, 2007 02:07

Swift modeli ülkemizde Eskişehir de kullanılan Outlook modeline göre daha geniş fakat bu genişliğe rağmen özellikle koltuklar ile cam arasında kalan yaklaşık 10cm lik bir kenar nedeni ile koltuk arası koridor çok dar, bu ayakta yolculuk edenleri rahatsız ettiği gibi burada oturanlarıda rahatsız ediyor, o dönemde belkide ekonomik kaygılar ile bu model tercih edilmiş olabilir ama İstanbul' un şu anki ihtiyacının dahi 150 araç olduğunu düşünürsek belkide başka bir modelden böyle bir filo sipariş edilebilirdi. Örneğin Bombardier in yeni modelinin adı "Flexity Berlin" bu Berlin şehrinin filosunu yenileme çalışmaları çerçevesinde alacağı ULF (ultra low floor) yani %100 alçak tabanlı araç modeli, bildiğiniz üzere İstanbul ikinci parti tramvaylarını Alstom firmasından alacak, bu araçlar %100 alçak tabanlı mevcutlar ise %70 bu aynı peronda çalışamayacakları anlamına gelmiyor ama bir sorun anlamına da geliyor, bence İstanbul Ulaşım A.Ş. ya da İBB böyle bir anlaşma yapmalıydı 200 araçlık bir filo için anlaşmalı ve filosun tek araçla idare etmeli idi bu hem yedek parça hem bakım anlamında bence daha avantajlıdır.

Mevcut hatta 55 Bombardier var ve yetersiz pik saatte 52 araç 26 dizi çalışıyor ama yetişmiyor nereden baksanız 40 araç daha lazımki 90 dakikalık tam tur hatta 2 dakikada bir araç çalıştırın. Aynı şekilde Bağcılar hattında 30.000 yolcu var günde burada da 10 set çalıştırsanız 20 araç yapar, Edirnekapı hattı ise tahmini olarak günlük 250.000 yolcu taşıyacak tabii burasının peronları yükseltildi ileride bu yanlıştan dönülerek alçaltılır ve normal tramvay işletmesine geçilirmi bilemiyorum ama öyle olacağını varsayarsak Topkapı bağlantısı açıldığında 15 km olacak bu hatta 2 dakikalık sefer için en az 80 araca ihtiyaç var demektir, yani mevcut ihtiyacımı dahi 55 + 140 yedekler ile 200.

Araç maliyetleri çok yüksek her ne kadar peşin para ile çalışan bir sistem olsada tabii ki geri ödemeleri kredi olması nedeni ile daha da yüksek, geçici çözümler ile yürütülmesi tek çözüm olarak görülsede bence İstanbulu yönetenlerin bu konuya bir de bu açıdan bakması lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bombardier Gece Resimleri

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Pzt, 2007 22:20

Resim

Resim

Resim
Ay Yıldız ve İstanbul Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Sal, 2008 12:25

Resim

732 Otogar' da manevra esnasında :) ya bakımdan çıkmış T1 e doğru yol alacak, ya da bakım için garaj sahasına alınacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Çrş, 2009 18:40

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Çrş, 2009 22:59

Ve, yok hayır, inadına, bu 39 numaralı hat değil. Neden olsun zaten?
Len yazıyoo ...
Nah yazıyoo!
Ahzo.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Prş, 2009 11:20

salı günü bu tramvaya bindim. yusufpaşa'dan eminönüne kadar gittim. pek seviyorum vesselam. çok sevimli bir araç. fazla kalabalıkta değildi. eminönüne akdar gidiyormuş zaten. çok dinlendirici bir tramvay bu. iett gibi sarsmadan tatlı tatlı gidiyor. eminönünde inip çay simit yiyerek vapurla gidiyorsunuz elinizde de taraf gazetesi :) bomba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Prş, 2009 11:23

Valla Mehmet benimde burada hafta sonu eğlencem tramvay ile gezmek, gülünç geliyor tabi ama ne yapayım kardeşim almışım aylık bileti vermişim 50 € parasını çıkartmak lazım :D:D Ama keyifli oluyor ya, hiç başka bir araca binmeden sadece tramvaylar ile bir kenti dolaşmak benim için manyak ötesi bir zevk.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Prş, 2009 11:29

şehrin kalabalık karayolu trafiğinde bir nefes almak için kah metroyu kah tramvayı kullanıyorum. bu beni dinlendiriyor ve bambaşka duygulara sevkediyor. her akşam işten çıkınca kavacık'tan direk 500 t var mesela, hayvansaraya gidiyorum, oradan ekspresle Başakşehir. ama bazen bu monotonluğu kırmak için ve sırf metroya binmek için ek ücret vererek 4.levent'te inip metro ile mecidiyeköy'e gidiyorum. zamanımı uzatsa da yapıyorum bunu. benim için keyif. yol üzeri tramvay olsa da yaparım. tramvaydan başakşehire rahat ulaşacağım direk giden bir otobüs olsa kesin leventten kabataş'a gider oradan tramvay yaparım. niye her yere yapmıyorlar ki bunu anasını satıym...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Pzr, 2010 12:03

Arşivden buldum, rardan yeni çıktı sıcacık :D

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Nis Pzr, 2010 16:29

Ve yine soruyorum ... neden orada o sözde hat numaraları var? Varsa, gerekiyorsa, neden adapte edilip, kullanılmıyor? Dürterek soruyorum!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Pzr, 2010 16:32

Ben bunu sana anlatmadım mı, bir kaç sefer anlattığımı sanıyorum ve tekrar ediyorum, dürtme.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön