5. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cmt, 2010 19:46
gönderen alabay
Böyle bir hıyarlık Almanya'da olsa, bunun sorumlusunu bulurlar, ona sorarlar. Onun da sigortası varsa, güzel. Yani, nasıl olabilir böyle inanılmaz gariplikler ve hatalar? Muz cumhuriyetinde mi metro ve tramvay tasarımlarını karıştırmışlar?!

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cmt, 2010 20:05
gönderen Esat
alabay yazdı:Böyle bir hıyarlık Almanya'da olsa, bunun sorumlusunu bulurlar, ona sorarlar. Onun da sigortası varsa, güzel. Yani, nasıl olabilir böyle inanılmaz gariplikler ve hatalar? Muz cumhuriyetinde mi metro ve tramvay tasarımlarını karıştırmışlar?!
Tasarımın karışması diye bir şey söz konusu değil ki? Bunu nereden çıkarttın :) tasarım doğru adamlar LRS hadi senin dilin ile Stadtbahn aracı yapmışlar, gayette güzel yapmışlar ama bunu izole sistemlere göre inşa etmişler yani tramvay gibi karayolu ve yaya trafiğine açık alanlar için üretilmiş bir araç değil. Zaten alım amacında da bir sorun yok araç M3 için satın alındı. Sorun alanlar yaptırdıkları hat ile kullanacakları aracın kıyasını yapamamış :D:D araç M3 hattında kullanılamadı, araç alınması gereken hat T4 olduğu için ve iki hattın inşaatını kontrol eden kurumda aynı olduğu için oradan oraya kaydırıldı.

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cmt, 2010 20:26
gönderen alabay
Ya, ben o tasarımı kast etmiyorum ki ;-) Ben o hattı ve hatta araç alım tasarımını diyorum, yani "işletme dizaynını" ...

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cmt, 2010 20:40
gönderen Esat
alabay yazdı:Ya, ben o tasarımı kast etmiyorum ki ;-) Ben o hattı ve hatta araç alım tasarımını diyorum, yani "işletme dizaynını" ...
Orda ortak bir tasarım yok ki işte, ha ikisinide kontrol eden aynı yer olabilir :) ona takılma boşver, benim aklım yetmiyor bu işlerin nasıl yürüdüğüne.

Gönderilme zamanı: 16 Mar Sal, 2010 15:03
gönderen Esat
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resimleri daha önce Kemal abimiz araçların kullanıldığı T4 hattı başlığına eklemiş bende buraya alıntıladım.

Bu araçlar ile ilgili yapılan çalışmalar iyi sonuç vermiş, şu 34 araçtan 28 adedi aktif olarak kullanılıyor, diğer 6 sıda önümüzdeki haftalarda hizmete alınacak. Yapılan fren iyileştirme çalışmaları olumlu sonuç vermiş şu anda ABB-SGP ler ile aynı fren performansı yakalanmış, ayrıca klima sistemi (ısıtma) güçlendirilme çalışması da olumlu sonuçlanmış. Tabi belirtmekte fayda var bu her zamanki gibi İstanbul Ulaşım A.Ş. nin başarısıdır.

Gönderilme zamanı: 16 Mar Sal, 2010 15:22
gönderen alabay
Hm, şu ortada olan plâtform bana biraz fazla dar gibi geldi şimdi!

Gönderilme zamanı: 16 Mar Sal, 2010 15:29
gönderen Esat
alabay yazdı:Hm, şu ortada olan plâtform bana biraz fazla dar gibi geldi şimdi!
Sen orayı gözünle görme sakın. Ama geniş canım, şartlar buna elverdi ne yapalım, bundan iyisi şamda kayısı, cebim dolsun herşey güzel ammannnnn :) Nasırettin Hodja ne demiş, Parayı veren düdüğü çaldırır demiş,

Gönderilme zamanı: 27 Mar Cmt, 2010 16:27
gönderen Mehmet Kasım
Hafif metro aracı zaten, bu araçlar İETT tarafından bizim M3 olarak adlandırdığımız Otogar-Kirazlı hattında kullanılmak üzere satın alındılar, fakat her zaman ki İETT işleri gibi bu işte de araçların gabarisinin hatta uymaması, kurplarda sorun yaşaması gibi nedenler ile T4 Topkapı-Habibler hattına havale edildiler.
bi dakka ben bunun tersini sanıyordum. yani bu araçlar kirazlı için alındılar ama kirazlı'nın gabarisine uymadılar. skandal ötesi.

bende sanıyordum ki kirazlı için alınan araçlar sultançiftliğinin gabarisine uymadı.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Cmt, 2010 21:33
gönderen Esat
Mehmet ben bu konuyu irdeleyeli çok uzun zaman oluyor, hatta bir kaç seferde özellikle tekrar ettim sizlerin tepkisini öğrenebilmek bu konuyu dillendirebilmek adına ama bir türlü ilginizi çekemedik, bilgi sağlam söylediğim gibi oldu, bir İETT klasiği.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Cmt, 2010 21:55
gönderen Mehmet Kasım
peki nasıl böyle bir hata yaparlar? kirazlı hattında proje mi değişti? yoksa sultançiftliğini revize ederken, roteme gönderilmesi gereken teknik özellikler, sultançiftliği hattının teknik özellikleri mi gönderildi de adam öyle üretti.

yoksa rotem tutup yanlış üretmez sanırım. ne verirsen adam onu üretir zaarr, Allah Allah.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Cmt, 2010 23:31
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:yoksa rotem tutup yanlış üretmez sanırım. ne verirsen adam onu üretir zaarr, Allah Allah.
Evet, ne istersen onu üretir, ya da ne istediğini bilmiyorsan sana verebildiğini verir :) bu anlamda mesela senin Marmaray araçları ile ilgili yazdıkların önemliydi, yani bu işin bir şekilde içindeki bir firma ne diyor DLH bu konuda iyi çalıştı, şartnamesini iyi ortaya koydu diyor, demek ki ne istediğini biliyor.

Gönderilme zamanı: 28 Mar Pzr, 2010 00:22
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:
Mehmet Kasım yazdı:yoksa rotem tutup yanlış üretmez sanırım. ne verirsen adam onu üretir zaarr, Allah Allah.
Evet, ne istersen onu üretir, ya da ne istediğini bilmiyorsan sana verebildiğini verir :) bu anlamda mesela senin Marmaray araçları ile ilgili yazdıkların önemliydi, yani bu işin bir şekilde içindeki bir firma ne diyor DLH bu konuda iyi çalıştı, şartnamesini iyi ortaya koydu diyor, demek ki ne istediğini biliyor.
bana anlatan adam (sazcılar firmasından) dlh'yı yere göğe sığdıramadı, çok süper hazırlamışlar dedi, tünelden ne geçecek ne geçmeyecek, sinyalizasyon nasıl, sistem nasıl hepsini çok iyi belirlemişer dedi. ne istediğini bilen bir ekip vardı, dosyalar dokümanlar çok sağlamdı dedi. ve araçların çok iyi olduğunu ifade etti. ve genelde rotemi beğenmez bizimkiler ama dedi, rotem kendini çok aştı son yıllarda çok atak yaptı dedi. trenleri şak şak güzel çalışıyor dedi. marmaray araçları da iyi olacağını düşünüyorum dedi.

valla ben onun yalancısıyım.