ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 01 May Cmt, 2010 11:16

Aracın zaten tramvay aracı olmadığını hepimiz biliyoruz Hafif Metro için dizayn edilmiş fakat ulaşımın imkanları daha doğrusu İETT nin kısıtlamaları ve bilgisizliği sayesinde araçlar tramvay yani T4 hattına monte edilmiş ve kullanılmaya başlanmıştır...

Öncelikle Rotem araçları yolcu konforu açısından çok iyi çok sessiz çalışıyor ve hareket halinde yolcuyu fazla sarsmıyor. Bu ABB lerde tam tersi çok sarsıyor.KTA (Düwag) larda ise çok sessiz ama ivmelenmede ve frenlemede araçlar çok sarsılıyor dolayısıyla yolcuyu rahatsız ediyor...

Ama görüntülerden de anlaşılacağı üzere aracın bir vagonunda yanılmıyorsam 32 adet koltuk var ve geri kalan yolcu ayakta, bu durum makinist için çok güzel alabildiği kadar yolcu alsın ki sıkışma olmasın diye ama yolcu için ne kadar hoş bir durum ben onu bilmem
:? koltukların dizaynı çok kötü insan üzerinde otururken kayıyor öne doğru ve kışın çok soğuk oluyor koltuklar....

aracın klimaları otomatik yaz kış kendisi ayarlıyor sıcaklığını ve soğukluğunu o bakımdan klimaları çok iyi diyebilirim...

Kapılar içe doğru açılıyor yani ulaşıma gelen araçlar içersinde kapıları kendi gövdesine doğru giripte açılan tek araç ve bu güzel bir özellik hiç bir yere çarpma derdi yok... Ama ABB ler ve KTA larda tam tersi kapılar dışarı açılıyor ve takılma falan olduğu zaman müdahalemizi istiyor.

Gel gelelim makinist açısından konforuna ve kullanımına....

Makinist için düşünülmüş hiç bir şey yok desem yeridir.

Makinist kabin koltuğu çok rahatsız.Ne kenarlık var nede sabitleyici koltuk devamlı dönüyor sağa sola sen ayaklarınla sabitliyorsun.

Aynaları çok kötüydü hiç bişey belli olmuyordu çünkü bombeliydi aynalar arka tarafı göremiyordun.geeleri hiç bişey belli olmuyordu Allah'a emanet kapatıyodun kapıları kavşaklardan geçerken binbir zorluk falan.bide devamlı oynuyodu vidaları gevşekmiş ondan.

şimdi değiştirdiler ABB aynası taktılar çok iyi oldu.Gerçi ayna konusu sanırım koreden gelmemiş ulaşım kendi takmış. :?

Evet TOTMAN konusuna gelmek gerekirse sadece ivme koluna bağlı el totmanı var ve elinizi hiç bir şekilde ivme kolundan çekemiyorsunuz. Ayak totmanı düşünülmemiş hatta yer bi düşünülmemiş.Şimdi ise totman kayacağız diye uğraşıyorlar...(Gerçi o da başka bir dert ya neyse)

en basitinden bir silecek şalteri sol tarafta yani ivme kolunun olduğu yerde farlar (sellektör) buğu giderici (ısıtıcı) hep sol tarafta yani totmanı bırakıpta onları faaliyete geçirmek ölüm.Sileceğin de fasılası yok devamlı çalışıyo açılınca böyle komik bir durum işte :shock:

araçta imdat frenleri mevcut biliyorsunuz ve bu imdar frenleri çekildiği zaman araç acil frene geçiyor ve hareket etmiyor kuruluna kadar ama size imdat freninin çekildiğine dair hiç bir ikaz gelmiyor.siz Display den acil fren neden olmuş bakmanız lazım orada da AF RÖLESİ yazıyor bir çok nedenden dolayı AF RÖLESİ yazar orada imdat frenide bunlardan birisi siz kendi mantığınızla onun imdat freni olabileceğini düşünüp gidip bütün imdatlara bakıp çekileni kuracaksınız... :oops:

Gariplikler saymakla bitmiyor araçta inanmayacaksınız ama Adem beyin söylediğine göre 12.000 tane hata bulunmuş ve bunların düzeltilmesi gerekiyor hyundai firması ulaşıma kamp kurdu burada özel mühendisleri var bizim atölyede kalıyorlar araçların arızaları ve hataları ile ilgileniyorlar malzemeler Koreden gelmesi gerekiyor onlarıda bizim gümrük sağolsun geçirmiyormuş ve totman vs. takılacak ama gümrükte tutuluyor belli bir miktar ödenmesi gerekiyor hyundai ben ödemem diyor ulaşımda ben ödemem diyor orada kaldı malzemeler (hyundai mühendisinden aldım bilgiler kesindir yani) ...

Birde ray freni eksik biliyorsunuz makinist kendisini hiç rahat hissetmiyor çünkü biliyor ki herhangi bir durumda araç durmayacak.şimdi biraz frenleri güçlendirler biraz daha iyi oldu ama yinede ray freni olmayınca çok güvensiz ve bu hatta çalıştırılması bu şekilde tamamen bir facia ve heran kazalara hazır olmak lazım.

Son kazaya dikkat etmek gerekirse makinist aracı Acil frene çektiği halde araç istasyonun ortasında ancak duruyor.

Yani ne ABB ile Ne Bombardier ile hatta ne de Kta lar ile kıyaslanması mümkün değil.


Aklıma geldikçe anlatırım :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cmt, 2010 12:05

Bunlara şaşıyorum. Öyle olmaması lâzım. Hele hele vatman koltuğunun dönmesi korkunç, çünkü böyle bir durum beli kaydırabilir. Ayağa da ilâve totman yapılmamış araç görmedim/duymadım.

Aslında bunlar ne tramvay, ne "hafif metro", tam arasında, burada Stadtbahn dedikleri bir şey, yani "hafif metro" ile "ağır tramvay" arası.

Ve evet, yine çok rezil bir iş yapılmış, ama herhâlde fiyatı deve pazarında uygundu :evil:

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 01 May Cmt, 2010 12:30

evet birde fiyatı var Esat abi belki bilir YTA lar yani bombardier ler zamanında bu araçların alındığından daha az bi paraya alındılar ve Belediye YTA lardan çok memnun kalıp yine sipariş vermek isteyince firma fiyatı ikiye katlayıp beldiyenin önüne sundu ve belediye vazgeçmek zorunda kaldı bir kaç yıl sonrada İETT den 2 görevli (temizlik görevlisi veya güvenlik görevlisi) kore den Hyundai firmasına bu Rotem araçlarını sipariş etti ve fiyatlarıda hiç ucuz değildi (burada rakam olarak veremiycem) bunları anlatan rotem araçlarının mühendisi yani lafın kısası hiç ucuz bir araç değil bombardier ile kıyaslanacak tek bir noktası varsa o da klimaları başka hiç bir özelliği yok yürüyen demir parçası o kadar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cmt, 2010 12:39

Makinist kabin koltuğu çok rahatsız.Ne kenarlık var nede sabitleyici koltuk devamlı dönüyor sağa sola sen ayaklarınla sabitliyorsun.

Evet TOTMAN konusuna gelmek gerekirse sadece ivme koluna bağlı el totmanı var ve elinizi hiç bir şekilde ivme kolundan çekemiyorsunuz. Ayak totmanı düşünülmemiş hatta yer bi düşünülmemiş.Şimdi ise totman kayacağız diye uğraşıyorlar...(Gerçi o da başka bir dert ya neyse)

en basitinden bir silecek şalteri sol tarafta yani ivme kolunun olduğu yerde farlar (sellektör) buğu giderici (ısıtıcı) hep sol tarafta yani totmanı bırakıpta onları faaliyete geçirmek ölüm.Sileceğin de fasılası yok devamlı çalışıyo açılınca böyle komik bir durum işte

Birde ray freni eksik biliyorsunuz makinist kendisini hiç rahat hissetmiyor çünkü biliyor ki herhangi bir durumda araç durmayacak.şimdi biraz frenleri güçlendirler biraz daha iyi oldu ama yinede ray freni olmayınca çok güvensiz ve bu hatta çalıştırılması bu şekilde tamamen bir facia ve heran kazalara hazır olmak lazım.
Bu saydıklarının her biri bir diğerinden berbat durumlar aslında, koltukların durumu, yani aracın içerisinde kendini en rahat hissetmesi gereken kişi makinisttir, bu rahat kelimesi yanlış anlaşılmasın, adam salsın kendini gevşesin demiyorum. Ama o koltukta çok doğru ve rahat bir şekilde oturmalı ki, her duruma hazırlıklı olsun göstereceği reflekslerde doğru olsun.

Totman konusuna gelince, elden kumandalı totman, ilginç açıkçası bu konuda çok bilgim yok, tabi Totman ın ne olduğunu ne işe yaradığını biliyoruz ama benimde özellikle tramvay araçlarında gördüğüm hep ayaktan totman vardır, elden olanlar sanırım bazı lokomotiflerde kullanılıyor, bir de şu WOS oyunundaki metro araçlarında da öyleydi :) eh adamlar birebir simule ettiğine göre doğrudur, yani kolu bastırmadan aracı hareket ettiremiyorsunuz, hadi buna bir şekilde alışılabilir ama ivme kolu ile aynı tarafa kumanda paneli koymak? Ucuz etin yahnisinde bile böyle bir şey olmaz ya, aracın içini tasarlayanların kafasımı güzelmiş yoksa hiç ergonomi denen şeyi duymamışlarmı.

Ray freni çok önemli, özellikle kent içi raylı sistemlerde yani tramvay ya da hafif raylı sistem dediğimiz (Başar'ın Stadtbahn'ı) sistemlerde ray freni olmazsa olmazdır, bu araçların alım amacı yani kullanılması planlanan yer başka bir yer olduğu için ray freni olmaması önemsenmedi herhalde, ya da alımı yapan beceriksizlik üstatları (kim olduklarını defalarca yazdık) aman ne gerek var, çıkarın fiyatı ucuzlasın bile demiş olabilir, çünkü onlara göre bir otobüsü 4 balata durduruyorsa bir trenide 8 balata durdurur, kanımca böyle düşünmüşlerdir, tabi araçlar tramvay hattına geçince de eksikliği ortaya çıktı, ben eklenmesi için bir takım çalışmalar yapılıyor diye duymuştum, hatta araçlar ilk teslim alınmaya başlandığında da oradaydım daha o zaman bu durum biliniyordu ve bununla ilgili çalışma yapılıyordu.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 01 May Cmt, 2010 13:09

Ray freni konusunda hiç bir çalışma ve hiç bir gelişme yok !

bunu bizzat işletme müdüründen duyduk ve adem sekin de söyledi bu araçlara ray freni olmayacak.Ray freni için yer bırakmamışlar deniyordu sonra da maliyeti çok yüksek denildi ki zaten garanti kapsamında ekleme de yapılmıyor kore-hyundai firması da bunu yapmayacak çünkü araçlar bu şekilde sipariş edilmiş artı tercihleri kabul etmiyor eksiği yom fazlası var diyor adamlar :oops:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cmt, 2010 13:12

Eksiği yok fazlası var. Süpermiş :) hakkaten fazlası var, sayayım ben fazlaları. Fazladan harcanan mesai, emek, mühendislik, zarar, ziyan, para, bayağı bir fazlası varmış, demin yukarıda saydıklarına baktım da aracın artısı 2 eksisi 12 ya, neyse yapacak bir şey yok Allah kolaylık versin.

Diğer taraftan bir şey dikkatimi çekti, kumanda panelinde Bombardier ekipman var, hız göstergesi ATP ışıkları falan olan, o neden Bombardier? :)

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 01 May Cmt, 2010 14:08

aracın ATP (ATC OTOMATİK TREN KONTROL) ünitesi Bombardier e ait yani hattımıza ve rotem aracına ATP sistemini Bombardier kurmdu ve gelip test ettiler şu an ATP hazı durumda yakında ATP ile çalışacak araçlar. O yüzden aracın ön panalinde Bombadier yazılı gösterge paneli var o tamamen ATP ye ait.

şunu da belirtmekte fayda var aracın frenleri çok kötü ama ATP şalteri var alt kısımda kapaklı bölmede oradan şalteri aktif ettiğinizde araç hareket halinde iken tüm frenleri anında devreye alarak daha iyi ve sert bir duruş yapıyor buda ilginç bir olay :?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cmt, 2010 14:46

Esat, modern tramvaylarda totman ayakta ve hep ek olarak sağ kolda da var. Unutmamak gerekir ki, ayakla hem zil hem anonslar da yapılıyor. Yani, benim bildiğim ve gördüğüm :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cmt, 2010 15:24

alabay yazdı:Esat, modern tramvaylarda totman ayakta ve hep ek olarak sağ kolda da var. Unutmamak gerekir ki, ayakla hem zil hem anonslar da yapılıyor. Yani, benim bildiğim ve gördüğüm :D
Bende sana hep diyorum ki, "Senin gördüğün" :) ayakla anonsu da senden duydum, neyse konuyu dağıtmayalım, ayakla korna/zil çalıyor bu zaten var araçlarda. Bak demek ki olmayan araçta varmış, bkz. Rotem Otogar LRV34 :)

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 01 May Cmt, 2010 18:27

Bombardier araçlarında yok yok o kadar müthiş bir aracın yanında bizim rotem çok kötü kalıyor.

evet ABB de ayak totmanı var el yok ama rahatsız etmiyor.KTA araçlarında hem ayak hem el totmanı var ayrıyeten ayak ile sellektör (uzun far) yapabiliyorsunuz.

Araçları burada adam edecekler başka yolu yok oda nasıl olur bilmem ne kadar sürer belirsiz...

Fotoğraf makinemde ki virüsü temizledim yeni fotoğraflarımla yakında huzurunuzdayım 8)

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 03 May Pzt, 2010 10:29

Resim
Arasındaki yedi fark dermişim Siz 70 fark bulurmuşunuz :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzt, 2010 11:33

:) Uğur herşeyi bir kenara bırak Alstom estetik farkından 10 puan önde zaten. Aslında ikisi farklı klasmanda ve yapıda araçlar, kıyas yapmak doğru değil belki herhalde Çakır da böyle bir şeyler söylemişti, bencede daha çok bu araç KTA - Düwag ile kıyaslanabilir teknik açıdan, ama orada da bence sınıfta kalır hatırladığım kadarı ile KTA - Düwag ların frenlemesi harika idi. :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön