gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Sal, 2012 09:25

Hepsi Çek malına benziyor, yeni tramvay Škoda, eski tramvay Tatra, çift katlı tren de galiba Elefant (mı neydi ismi, Prag’tan işleyen banliyö hatlarında da var).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Nis Sal, 2012 13:26

hızlı trende fransız ürünleri

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
WienerAhmet02
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 28 Eki Cum, 2011 18:47

Mesaj gönderen WienerAhmet02 » 20 Nis Cum, 2012 10:22

Bizden bir kare, önde Bombardier Flexity Swift arkada Rotem LRV34, yer Topkapı tramvay durakları
Altı çizili yazıyı tekrar düzelteyim öndeki:T1 (Kabataş-Zeytinburnu-Bağcılar)hattından Bombardier Flexity Swift A32/2 (Düz kapı) Arkada T4(Topkapı-Şehitlik-Mescid-i Selam) hattından Hyundai Rotem LRV34.Kazanan T1 (Kabataş-Zeytinburnu-Bağcılar)hattından Bombardier Flexity Swift A32/2 (Düz kapı)! :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Cum, 2012 11:18

Bence kazanan Rotem, hem fotoğrafın çekilme açısı itibari ile önde duruyor hemde daha çok satış yaptı. Bombardier favorimdir ama maalesef satış konusunda ülkemizde yeterli ivmeyi yakalayamadı. Bu arada A32/2 teknik modelimidir Swiftlerin

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Nis Cum, 2012 15:19

rotem kaç adet sattı ki? bombardier daha fazla diye düşünmüştüm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Cum, 2012 20:05

Mehmet Kasım yazdı:rotem kaç adet sattı ki? bombardier daha fazla diye düşünmüştüm.
Bombardier'in İstanbul'daki 55 aracı ve Eskişehir'dekiler hariç hangi araçları var? Bir de Bursa'da var sanırım. Onun dışında bilmediğim için. Rotem'in sadece İstanbul'da 92 metro aracı artı LRV34 ler var, ha keza TCDD ye sattığı araçlar var, Marmaray araçları var, var da var.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Nis Cmt, 2012 20:17

Esat yazdı:
Mehmet Kasım yazdı:rotem kaç adet sattı ki? bombardier daha fazla diye düşünmüştüm.
Bombardier'in İstanbul'daki 55 aracı ve Eskişehir'dekiler hariç hangi araçları var? Bir de Bursa'da var sanırım. Onun dışında bilmediğim için. Rotem'in sadece İstanbul'da 92 metro aracı artı LRV34 ler var, ha keza TCDD ye sattığı araçlar var, Marmaray araçları var, var da var.
Bursa'da 48 adet Siemens, 30 adet Bombardier araç var :wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 20:22

Teşekkürler bilgi için. Eskişehirin filo adedini bilmiyorum ama görünüşe göre Rotem herhalukarda geçmiş gibi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Potosi Bolivya

Mesaj gönderen kemal » 09 Haz Cmt, 2012 12:41

Bolivya'da Ant dağlarında Potosi diye orta büyüklükte bir şehir var. Dünyanın en yüksek yerleşim yerlerinden biri. Burada bir de dar hat demiryolu sistemi var ve kenti ülkenin diğer kentlerine bağlıyor. Kullanılan araçlar ise boji takılmış otobüsler. Hem de 1940 , 1950 model kamyon kasalarına uydurulmuş tam benlik araçlar.Çok şirin :D

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Cmt, 2012 16:13

Abi nerden buldun bunları :) vay vay tam ulaşımlık. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Tem Cum, 2012 10:02

İntermodal taşımacılık konsept Türk firmaları artık daha çok demiryolunu tercih etmeye başladı, bunun büyük faydası olduğunu düşünüyorum. Avrupa içinde yollarda çok fazla TIR trafiği olmuyor, yükler demiryolu ağları üzerinden pek çok noktaya ulaştırılabiliyorlar. Benim bulunduğum bölgede de bir yük demiryolu var, daha doğrusu bu fotoyu çektiğim yerdeki hat bir Yük Garına (Güter Bahnhof) gidiyor, dolayısı ile yük trenleride burayı kullanıyorlar. Yakalamışken Ekol firmasının konteynerlerini çekeyim dedim.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 17:51

Siemens Desiro'dan bir kaç kare. Fotoğrafları Avusturya Wiener Neustadt kenti ile Puchberg arasında çalışan araçlarda çektim. Kısaca araca değinmek gerekir ise, iç yolcu konforu çok iyiydi, yani oturma alanları, bunların yerleşimi, koltuk kalitesi, araç içi yükseklik ve genişlik yolcu için harika, tek garibime giden havalandırma oldu, kliması yokmuydu yoksa çalıştırılmıyormuydu bilmiyorum ama soğuk üflemiyordu ve bu biraz sıkıntı yaratıyordu açıkçası. Aracın iki başındaki bölümde oturma alanları yüksekte, burada alan daralmasına rağmen baş üstü küçük valiz ve ceket koyabilecek alanlar var. Orta bölümde ise çok yüksek ve geniş camlar kullanılmış, sanki bir gezi treniymiş havası veriyor. Bunun dışında yolculuk esnasında araç biraz fazla sallanıyor, özellikle makas bölgelerinden geçişlerde sağa sola yalpalanıyor, bu yalpalanma Talent lerde yok, hatta Rail Jet te de yok, yaptığı yüksek hıza rağmen. Bir diğer detay ben Desiro ların dizel olduğunu bilmiyordum, ya da dizel modeli olduğunu diyeyim, hep elektrikli zannediyordum fakat bindiğim ve gördüklerimin hepsi dizeldi, aracın dışında bayağı bir ses yapıyor, motorun çalışması aynen bir kamyon motoru sesinde ve oldukça gürültülü, yolculuk esnasında yolcu kabinine bu ses geliyor, rahatsız edecek oranda yüksek değil ama duyuluyor, bir de aracın hızlanması esnasında otomatik araçlardaki vites değiştirmeye benzer bir hareketi hissediyorsunuz, aktarma sistemi muhtemelen benzer yani hidrolik kavrama gibi bir şey olsa gerek, çünkü kendimi otomatik araba sürüyor gibi hissettim. Bir de nedenini bilmiyorum ama bazı istasyonlarda hareket etmeden önce sanki araç vitese geçiyormuş gibi tak tuk etti, buna da bir anlam veremedim. Garip geldi bana ya.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön