gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 04 Eyl Sal, 2012 23:15

Ben bu trenlere Bulgaristan'da bindim Bizim köye gidiyorlar. Üşencilikten bir türlü atamadım fotoğrafları. Bulgaristan'da işleyende dizel. Evet dizel motor sesini duyuyorsunuz ama o kadar da kötü değildi.Hatta ben kabinde yolculuk yapmıştım. Makinist Türk müydü Pomak mıydı tam bilemiyoum ama Türkçe konuştuk ve bayağı polemiğe girdik. Ben dedim bu tren dizel-elektrik o diyor yok senin dediğin gibi trenlerde var ama bu bildiğin araba gibi dizel yakarak çalışıyo. Yani termik bir motor var ve dizel mekanik demek istiyor. Bayağı bi tartıştık tabi ben hala dizel elektrik olduğunu düşünüyorum. :D Klimasına gelince Bulgaristandaki buzhane gibi çalışıyordu. :D Sağa sola yalpalanmasına gelince benim bindiğimde de oluyordu fakat bu Bulgaristan'daki demiryolunun geometrisi kötü olduğu için diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 23:25

Ya şöyle diyeyim elektriklilerin yağ gibi kayıp gitmesine alışınca bana garip geldi dizel :) yolculukta çok rahatsız etmiyor ama duyuluyor, belki de bana garip geldiği için rahatsız olmuşumdur, belkide burada klimaları sürekli açmıyorlardır bilmiyorum bazen tramvayda ve otobüste oluyor, ateşli bir sürücüsü var ise açmıyor herif :)

Motorunun tekniğini araştırmadım ama herhalde senin dediğin gibi DE dir diye düşünüyorum, bir de DM varmı yav :) DH dedikleri Dizel-Hidrolik diye bir sistem varmış onun kast ettiği o olmasın benim kast ettiğim hani hidrolik kavramayı hissettim demiştim otomatik vites gibi, acaba?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Eyl Sal, 2012 23:40

Bana göre hakikaten sırf dizel motorlu olabilir, DE olmayarak (Bulgar sürücünün dediği gibi). Burada da kamyon dizeli gibi işleyen, geri kısmı gayet modern trenler var, ama acaip gürültülü. ŞImdi artık etraftaki elektriksiz hatları da elektriğe çevirmek istiyorlarlar, dizeller kalkacak eninde sonunda burada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 23:45

alabay yazdı:Bana göre hakikaten sırf dizel motorlu olabilir, DE olmayarak (Bulgar sürücünün dediği gibi). Burada da kamyon dizeli gibi işleyen, geri kısmı gayet modern trenler var, ama acaip gürültülü. ŞImdi artık etraftaki elektriksiz hatları da elektriğe çevirmek istiyorlarlar, dizeller kalkacak eninde sonunda burada.
Daha önce bir lokomotif resmi sonrasında TCDD den birilerine sormuştum ve sanırım DM yani dizel mekanik gibi bir şeylerden bahsetmişlerdi, şimdi mesajı bulmaya üşendim :) ama karıştırıyormuyum bilmiyorum. Fakat aracın dışından cidden kamyon sesi var ya :) Bildiğin Ford Cargo.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Pzr, 2012 22:06

Westbahn ile Bundesbahn yan yana
Resim

Westbahn, ÖBB ve DB yan yana dizilmiş
Resim

Westbahn dan seçmeler
Resim
Resim
Resim

DB ICE, sanırım ICE2?
Resim
Resim

ICE nin Avusturya'daki rakibi Rail Jet ile aynı karede, 2 ay kadar sonra bu Rail Jet lerin kullanabileceği yeni demiryolu hizmete girecek ve işletme hızı 230km/saat e çıkacak, dolayısı ile bu Viyana-Salzburg arasında 25 dk lık bir kısalma demek, dolayısı ile bu güzergahtan geçen tüm RailJet ler sefer süresi 25 dk. kısalacak.
Resim

Rail Jet ten seçmeler
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Eki Pzr, 2012 22:31

Bence o DB ICE aracı ICE3, ICE2’nin burnu geniş, 3 daha sivri.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 21 Eki Pzr, 2012 23:09

ICE-T o burnu ICE 3'e göre burnu daha kısa. ICE ve ICE 2ler lokomotifli oluyorlar. Bunlar mototren.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Pzr, 2012 23:16

senturk90 yazdı:ICE-T o burnu ICE 3'e göre burnu daha kısa. ICE ve ICE 2ler lokomotifli oluyorlar. Bunlar mototren.
Ben hep ICE 2 leri burnu böyle sivri ICE 3 leride dediğin gibi daha sivri biliyordum ama galiba yanılıyormuşum, google da kısa bir baktımda ICE 2 ler o eski küt kafalar :) buna ICE 2 dememin sebebi bana çok sivri/uzun görünmemesi idi demek ki dediğin farktan dolayı imiş, teşekkürler :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Pzt, 2012 10:31

Ben bu ICE-T’yi hiç duymamıştım, ICE-1, -2, -3 ve -X bildiklerim. Ama hakikaten -T de varmış, meğerse aslında o bir ICE de değilmiş, çok ilginç! Yani, bizim değişimizle bir YH tipi tren değilmiş. Asıl ismi ICT olacaktı da, ICE-T olmuş. Hakikaten ICE-3 ile karıştırdım. Ama desen konsepti de ICE-3 ile paralel geliştirilmişmiş. Ama maşaallah bu da ta 1997/98’e kadar geri gidiyor.

Esat, ICE-2 çok eski yahu (1992/93), tabiîki kutu gibi :lol:

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 22 Eki Pzt, 2012 19:38

Esat Salzburg'a mı gittiniz ? Orada trolleybüsler vardı hala çalışıyor mu? Ben taa 1988 de gitmiştim , Motzart çukulaları yemiş, fünikülerle tepedeki şatoya çıkmıştım yav, hatta ben oradayken Kurt Waldheim de c.başkanıydı. Orada zatıalilerinin katılımında resmi tören yapılmıştı. Vay gidi vaaay... :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Pzt, 2012 19:53

kemal yazdı:Esat Salzburg'a mı gittiniz ? Orada trolleybüsler vardı hala çalışıyor mu? Ben taa 1988 de gitmiştim , Motzart çukulaları yemiş, fünikülerle tepedeki şatoya çıkmıştım yav, hatta ben oradayken Kurt Waldheim de c.başkanıydı. Orada zatıalilerinin katılımında resmi tören yapılmıştı. Vay gidi vaaay... :)
Abi yok gidemedim :) yolum düşmüşken batı garda bir iki resim çekeyim dedim ama gitmeyi planlıyorum özellikle bu Westbahn firması çalışmaya başladıktan sonra bilet fiyatları gayet iyi de bir fırsat bulamadım. Troleybüs hlaa varmı bilmiyorum açıkçası ilk defa duydum, bir bakmak lazım Avusturya forumunda ama olsaydı kesin gazetelerde bilmem kaçıncı yılı törenleri flan yapıldığında çıkardı hiç görmedim, yanlız o funiküleri duydum sanırım o hala çalışıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eki Sal, 2012 11:24

Eşek gibi ağları var yahu, Esat :-) Artık belki 75’inci yıldönüm törenine gidersin, iki, üç sene sonra falan. He, Salzburg eskiden Bavyera’ya aitti, yani kültürü az biraz farklı olabilir. Nasıl Freiburg Avusturya’ya ait idiyse (!).

https://de.wikipedia.org/wiki/Oberleitungsbus_Salzburg

Bir de Linz’te var, ama daha küçük.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön