gnl-RS:10 » Satılık Raylı Sistem Araçları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gnl-RS:10 » Satılık Raylı Sistem Araçlar

Mesaj gönderen Esat » 17 Eki Çrş, 2007 19:22

Kaynağını belirtmek şartı ile dünyadan satılığa çıkartılmış raylı sistem araç ve ekipmanlarını bu başlık altında yayınlayabiliriz.

Başlıkta sadece raylı sistem araçları yer alacaktır, başlığı otobüs garajı ya da oto galerisi olarak kullanmaya kalkanların mesajları silinecektir, tekrarı halinde üyelikleri gözden geçirilecektir.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 20:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gnl-RS:10 » Satılık Raylı Sistem Araçlar

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Prş, 2007 07:34

Viyana Toplu Ulaşım İşletmesi Wienerlinien filo yenileme çalışmalarına devam ediyor. 2003 yılından itibaren tramvay filosunu yenilemeye başlayarak yüksek tabanlı 60 lı yıllardan kalma araçlarının yerine Viyana için üretilmiş Siemens yapımı (karoser Bombardier di sanırım) modüler ve küçük bojili, 100% alçak tabanlı araçlara geçmeye başlamışlardı, bu yıl için ayırdıkları 1,85 milyar euroluk bütçeyi küçücük şehrin metrolarını uzatmaya ayıran zihniyet herhalde bu araçları almakta da zorlanmayacaktır. (yazık o paraya halbuki ne güzel lale ekilir, heykel yapılır, drenajı olmayan yollar ve tüneller inşaa edilir :roll: )

Wienerlinien in satılığa çıkardığı araçlar yine 60 yıllardan kalma metro vagonları, 6 numaraları metro hattında kullanılan araçların bu hattın pre-metro ya da oradaki adı ile StadtBahn olduğu zamanlardan kalmaydılar, yüksek tabanlı, merdiven ile içine çıkılan bildik tanıdık eski Avrupa tramvaylarının biraz daha geniş kuturlusu :) Bu araçların en beğendiğim özelliği yeni model metro araçları ile birbirine bağlayarak kullanıyorlar, şimdi bu hattın tüm araçlarının düz zeminli ve daha geniş alanlar sunan model ile değiştirilmesi çalışmaları çerçevesinde mevcut araçlar satılığa çıkartılmış, 40 motris ve 40 vagon "Kim Beni İster?" sloganı ile satışta müzelerinde bu modelden vardı sanırım eldekilerin hepsini satacaklardır, belki bizim küçük bütçeli küçük şehirlerimiz için geçici bir çözüm olarak ya da takviye olarak değerlendirilebilir, araçlar her ne kadar yaş olarak büyük olsada kullanım olarak çok temizler (komisyoncumuyum ne?) içinde bayandan temiz olan bile vardır çünkü çok sayıda bayan makinist var :P :)

Bahsettiğim araçlar kırmızı ve yüksek kapılı olanlar resimler iki aracın bir arada nasıl kullanıldığını gösteriyor, alın birer tane koyun bahçenize dursun çoluk çocuk oynar.

Kaynak: Wiener Linien

Resimler: Esat TANÖREN
Resim

Resim

Resim

Resim
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 20:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 18 Eki Prş, 2007 10:38

edirnekapı hattına alalım en azından basamaklı degil

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Prş, 2007 12:13

Araçlar içten basamaklı ama çok büyük engeli yoktu sanki hatta bana KTA lardan daha kullanışlı gelmişti ama şimdi kafamda tam canlandıramıyorum.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 22 Eki Pzt, 2007 06:52

Viyananın tüm araçları kullanışlı çünkü Müşteri memnuniyeti diye birşey var. Araç almadan, durak, istasyon yapmadan önce Engellileri, Yaşlıları, Hamile Bayanları, Çocuklu Aileleri düşünerek projelerini hazırlıyorlar. Görünümünden ziyade kullanımını ön planda tutuyorlar. Şu Ulaşım AŞ. Mühendislerini sevabına Viyanaya Wiener Linien e Seminerlere göndersinlerde durak nasıl yapılır araçlar nasıl olur öğrensinler.

Resim

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 23 Eki Sal, 2007 07:27

Bu araçları bende biliyorum hatta bunların üzerinde ich mach mit %10 yazıyor köşesinde, sanırım %10 eğim yapabilirim gibi bir anlamı var, ya da öyle bir şey, bir de komik oluyor buna biniyorsun içinde merdiven var arkadakine biniyorsun düz ayak ve geniş, garip geliyor insana, bunlara benziyen bir de krem rengi olanlar var, onlarda çok garip detaylar görmüştüm tramvay yolundan gidiyorlardı bir de duraklardaki ekranlarda bebek arabası resmi gösteriyordu, kapısında da dondurma ve içecek ile binmeyin gibi bir uyarı resmi vardı, araçların pisliğine bakılırsa adamlar haklı bu uyarıda :D gözünü seveyim istanbuldaki araçları bal dök yala.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Satılık Raylı Sistem Araçları

Mesaj gönderen Esat » 29 Şub Cum, 2008 09:40

Berlin toplu taşımacılık işletmesi Berliner Verkehrsbetrieb AG, halen kullanmakta oldu Tatra marka T6 ve B6 modellerini satılığa çıkartmış, sitede oldukça ekonomik fiyatlar ile elden çıkarılacağı bildiriliyor ve konu ilgili kişilerin irtibatları da verilmiş.

Bu araçlar bizim aldığımız Düwag 100 lere göre bence daha avantajlı çünkü araçlar yüksek tabanlı ama kapıları alçak, yine aynı şekilde içten basamaklı olduğunu biliyorum ama bir ara alabay bu araçların revize edilerek içinde de alçaltma yapıldığından bahsetmişti sanırım, ülkemizde küçük şehirlerin raylı sistem ihtiyaçlarında sıfır araç alımının yüksek maliyetleri göz önüne alındığında bu araçların içinden temiz olanların seçilerek iyi bir bakım ile 10 yıl ekonomik ömrü olacağını düşünüyorum. Gördüğüm tek handikap tek taraftan kapılı olması, malum bizde en büyük sorun yol dar diyerek acayip duraklar yapmak sağda solda ortada :)

Orjinal Haber :
Bunlarda satılacak olan Sarı Berlin tramvaylarının resimleri
Resim

Resim
En son Esat tarafından 15 Haz Pzt, 2009 19:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Şub Cum, 2008 13:14

Hiç yoktan iyi, ama yine de ... bu Tatra'ları ben sevemiyordum hep. Prag'daki daha eski Tatra'lar meselâ çok daha sükseli.
Evet, bunların ortasına alçak tabanlı kompartman takmak olur. Ama ne için kurcalama?

İki sayfa:
http://www.tram2000.com/Leipzig/start_l ... ugpark.htm
http://www.lokomotive.de/bildergalerie/trams.html (Niederflurzwischenwagen'i arayın)

Ne yazık ki, asıl aradığımı bulamadım. Tramvayı ortadan söküp, alçak bir parçayı ortaya takmanın izahı verdı bir yerde. Ama Freiburg'da meselâ şu tip tramvaylar (da hâlen) var:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:GT8_V ... burg_2.jpg
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... au%29.html
http://de.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCwag ... p_Freiburg
http://www.mm-trains.de/details.php?ima ... essionid=0 (ortası alçak *olmayan*)
http://bahn-bus.ecard-service.net/ecard ... eiburg-gt8 (mukaisede, alçak ortayla)

B. Alabay
En son alabay tarafından 02 Mar Pzr, 2008 12:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 02 Mar Pzr, 2008 00:36

Modeller çok kötü, umarım satılık diye Ulaşım Aş. hemen atlamaz, son zamanlarda ikinci el modası sardı onlarıda. :)

Bağcılar-Alper
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 14 Haz Pzr, 2009 17:07

Mesaj gönderen Bağcılar-Alper » 16 Haz Sal, 2009 11:26

Hurdası iyi para eder :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Sal, 2009 11:33

Araçlar hurda değil aslında. Özellikle Berlin Tatra tramvaylar oldukça iyi durumdalar, en azından KTA lardan daha temiz olduklarını düşünüyorum ve bir artısıda kapılarının alçak olması ama içten yine basamaklı ve yüksek bölümü var.

Viyana' nın sattığı araçların ise kaportası bu kadar temiz görünmemek ile birlikte oldukça sağlam ve çalışkan araçlardır fakat onlarında ciddi bir kapı arıza problemleri var diye biliyorum, tabii bakım yapılıyor ama sürekli arıza çıkarır o kapılar, bu araçlar Saraybosna ve başka bir kaç doğu bloğu ülkesine satıldılar bir kısmı da hibe gibi verilmişti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Sal, 2009 12:12

Bir de unutmamalı, BVG tramvay ile beraber metro da satıyor. Berlin metroları çok şahane. Bizde çalış(a)maz belki (?), o başka.

B. Alabay

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön