ist-M.10:01 » ABB/SGP Metro Araçları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.10:01 » ABB/SGP Metro Araçları

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Pzt, 2007 22:33

Resim

ABB (Asea Brown Boveri) - SGP (Simmering Graz Pauker AG) üretimi bu araçların ilki 1988 üretimi, yanılmıyorsam 88-89-90 yılları üretimi olarak numaralandırılmışlar ve toplam 107 adet var, aslen Aksaray-Havalimanı metrosu için alınan araçlar daha sonra tramvay hattının hızlı bir şekilde devreye alınması ile 2003 yılına kadar yaklaşık 11 yıl tramvay hattında da 47 kadar araçla hizmet verdiler, ray oluklarına geniş gelen tekerleklerinin et kalınlıkları düşürülerek oluklu ray standartına getirilmesi ile kullanılabilen araçlar yine ilk zamanlar Laleli, Sultanahmet ve Çırpıcı gibi yokuşları çıkma problemi yaşıyorlardı, teknik olarak metro aracı olmaları nedeni ile kumlama sistemi bulunmaya araçlara sonradan kumlama sistemi ilave edilerek bu problem giderilmiştir.

Resim

Resim

Bu emektar araçlar halen Aksaray-Havalimanı metrosu ile Zeytinburnu-Bağcılar ve Edirnekapı-Sultançiftliği tramvaylarında yolcu taşımaktadırlar, araçlar doğru ve iyi bir bakım ile ne kadar uzun ömürlü kullanılabileceğinin en iyi kanıtıdır, 17 yaşındaki bu araç bazılarına göre yaşlı olsa da emsali olabilecek abisi durumundaki 70 li yılların araçları da halen Viyana metrosunda kullanılmaktadır.

Resim
Viyana da kullanılan bir alt model ABB/SGP metro aracı
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 20:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Sal, 2007 09:06

Viyana'dakilerin iç tasarımını merak ettim. Tramvay zamanlarında biraz oturma yerleri az diye hatırlıyorum. Vasıtalar bakımlı olursa onlarca sene çalışır, nitekim Berlin banliyösünde 80 senelik trenler çalışırdı bir zamanlar (90'lara kadar, ve hâlen de insan özlüyor onları).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Sal, 2007 09:38

Viyana'dakilerin iç tasarımını merak ettim. Tramvay zamanlarında biraz oturma yerleri az diye hatırlıyorum. Vasıtalar bakımlı olursa onlarca sene çalışır, nitekim Berlin banliyösünde 80 senelik trenler çalışırdı bir zamanlar (90'lara kadar, ve hâlen de insan özlüyor onları).

B. Alabay
İstanbul dakiler ile arasında karoser olarak ikisini yanyana koyduğunuzda çok büyük bir fark yok, ama incelediğinizde bariz bazı farklar ortaya çıkıyor, örneğin; İstanbul dakiler her bir yanda 4 Viyana dakiler 3 kapılı ve boydan biraz kısa, iç kısımda İstanbuldakiler biraz daha yüksek viyanadakiler ise biraz daha geniş (bu algı ile ilgili bir durum olabilir ama böyle bir fark hissediliyor) bunun dışında kapı tasarımları aynı ve aynı sistem ile çalışıyor, iç tasarımda da koltukların yerleşimi orta bölümde aynı ama kapıların az olmasından dolayı her bir vagonun iki ucunda oturma bölümleri var bizimkilerde bu bölümler biraz daha dar ve oturma yeri yok, ama genel konsept aynı, yani koltuk şekilleri, koltuklar ile ayakta durulan yeri ayıran bölümler aynı konsept, sanırım SGP artık araç üretmiyor dolayısı ile ABB de elektrik ve elektromekanik olayında başka firmalar ile çalışıyor, hatta SGP Viyana' nın kapanacağı söyleniyordu, buradaki boşluğu Bombardier almış durumda, 2 yıl öncesine kadar bu fabrikanında kapatılacağı söyleniyordu ama sanırım aldıkları siparişler nedeni ile bu kapanış ertelendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Sal, 2008 21:50

ABB lerde bir ara lalelerden nasibini almıştı :) ama güzelde olmuştu hani

Resim

Resim

Resim

Resim

Burada da iki ABB bir RTE yi araya kıstırmışlar :)
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 13:31

Trenle oyun olmaz!!

Resim

Resim

şakaya gelmez.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Cum, 2008 21:59

O ne öyle yine?! :shock:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 22:47

alabay yazdı:O ne öyle yine?! :shock:

B. Alabay
:D Aracın orta bojisinin mukavemeti ile körük bölgesinin dikeydeki kıvrılma açısı test ediliyor :evil:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Eyl Cmt, 2008 23:44

Ahzo. Deprem önlemleri mi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Pzr, 2008 00:32

alabay yazdı:Ahzo. Deprem önlemleri mi?

B. Alabay
Yok daha çok İstanbul da neden her yere tramvay yapılamıyor sorusuna cevap aramak için :D :D :evil: :evil: tepelik ya bizim yokuşlarda genelde böyle başlar cart diye düzden rampaya işte burada şekil a da tramvayın cart diye yokuşlara giremeyeceğini görmüş oluyoruz :D eheheh

Ben sorayım nedir bu fikri olan?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Eyl Pzr, 2008 09:16

Şunlar hem bir Stuttgart'a hem de bir Prag'a gidip baksalar? Aynı tepelik yerler, acaba oradaki "gavurlar" nasıl becermiş? :x

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 20 Nis Pzt, 2009 10:50

son fotolar deneyler bi hayli ilginç ama tek tepelik yer istanbul değil diğer yerler de nasıl oluyo bu işler (bu aracı hiç sevmiyorum kalkarken darrrr diye bi ses çıkıyor ya oy oy oyy)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Çrş, 2009 23:14

Vay be, hala o resimde ne olduğunu aslında kimse anlamadı değilmi? Yani görüyorum ki hala deney olduğu zannediliyor. :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön