ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Prş, 2014 19:28

Anatolian yazdı:
Evet su foto olayini cozemedim baya ugrastim ama gene yan oluyor
Abi fotoğrafın eni veya boyu fazla uzun olursa fotoğraf otomatikman yan yatıyor. Paint'te veya başka bir programda uzunluklar kesilip kare formuna dönüştürülünce düzeliyor
Olabilir, belki yükleme ayarlarında oran ayarı varsa ve orayı kurcalamışsam o yüzden de olabilir :D:D araç nasıl araç?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Prş, 2014 19:39

İstanbullulara hayırlı olsun. İç mekanda açık renk kullanılması sanki daha genişmiş hissiyatı veriyor, renk konusunda güzel seçim yapılmış.

Yeni aracın şimdi tam olarak adı ne?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Prş, 2014 19:43

mustafaguler yazdı:Yeni aracın şimdi tam olarak adı ne?
İstanbul :)

Resim

İç mekanda farklı renk versiyonları da var, 18 lik üretim içerisinde olacak mı tam bilgim yok ama tutamak renkleri ve koltuk renk kombinasyonu farklı işler var sanırım.

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 27 Şub Prş, 2014 19:50

Araç gerçekten güzel duruyor. Şu önündeki altın sarısı rengindeki desen daha başarılı tasarlanabilirdi ama o kadar da önemli değil şimdilik.
Onun dışında söylenecek tek bir laf yok :D
Bir de Raytürk'te araçların LRT olarak kullanılabileceği de yazıyordu.
Belki iletide metronun lüx geldiği yerlere de bu araçlarla LRT hatları yapılıp ulaşımda raylı sistemlerin payı arttırılır.
Yanlış bilmiyorsam M1'de kullanılan araçlar da eski eğer ray açıklığı filan uygunsa bu araçlar M1'de de kullanılamaz mı?

Artık ülkemizde hem alçak hem de yüksek tabanlı araçlar üretiliyor.
Diğer kentlerin de yerli üretime destek olmaları için İpekböceği veya RTE'yi tercih etmeleri gerekiyor.
Umarım artık İstanbul da tramvay yapmama inadını kırar.

Ben hala İpekböceği'nin düzgün pazarlanabilmesi için arka tarafına da kabin yerleştirilmesini düşünüyorum
En son Anatolian tarafından 27 Şub Prş, 2014 20:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Prş, 2014 20:05

Anatolian yazdı:Ben hala İpekböceği'nin düzgün pazarlanabilmesi için arka tarafına da kabin yerleştirilmesini düşünüyorum
Bu söylediğiniz büyük ihtimalle T2 Osmangazi-Terminal hattında olacak

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 27 Şub Prş, 2014 20:57

Çok beğendim. Ülkemize hayırlı olsun.

Krem rengi sanırım, çok kötü olmasa da kırmızı ya da mavi renkler de güzel durabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Prş, 2014 21:01

Arac hrs hatlarinda calisabilecek ozellikte, bunda bir sorun yok ama M1 araclari eski degil, 10 yil daha gider, daha sonra degismesi gerekirse tabii yerli imkanlar ile degistirilmesi en dogrusu olur, aracin M1 de testleri yapildi bu acidanda sorun yok. Ilk etapta T4 un ihtiyacini karsilasin yeter :)

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Tamamen yanlış

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 01 Mar Cmt, 2014 10:49

Dünyanın hiç bir yerinde işletmeci kurumlar kendileri üretim yapmazlar. Verilen maliyet bilgileri yanlış, yalnızca malzemeden bahsediliyor, diğer tüm sabit giderler ve amortisman ulaşım kısmının üstüne bindiriliyor. Ortada bir seri üretim yok, 10 tane sipariş alınsa kazara ne zamana nasıl ne maliyetle yetişir kaygısı yok.

Olması gereken işletmeci kuruluşların bir araya gelip ayrı bir üretim merkezi kurmaları, ya da varolana ortak olmaları. Örneğin Tüvasaş. Tüvasaşın zaten Altsom, Siemens, Hyundai/Rotem ile geçmişi var. Metronun, Marmarayın, Bursanın araçları orada üretildi, belediyelerimiz gösteriş yapmak yerine gerçekten benim cebimi düşünselerdi, bugün Adapazarı Citadisin üretim üssü olur, araçları işletmeler üçte biri fiyatına alırlar, geri kalan üretimden de kara geçerlerdi.

Hala geç kalınmış değil ama tren kaçmak üzere. Hemen sağa sola, sandığa da çekmeyin laflarımı, bunları bir seçmen değil endüstri mühendisi olarak söylüyorum, neticede benim vergilerimle yapılıyor, yapılacak herşey.

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Tamamen yanlış

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Cmt, 2014 15:51

Kemal Çevik yazdı:Dünyanın hiç bir yerinde işletmeci kurumlar kendileri üretim yapmazlar. Verilen maliyet bilgileri yanlış, yalnızca malzemeden bahsediliyor, diğer tüm sabit giderler ve amortisman ulaşım kısmının üstüne bindiriliyor. Ortada bir seri üretim yok, 10 tane sipariş alınsa kazara ne zamana nasıl ne maliyetle yetişir kaygısı yok.
Amortisman 3 milyon fiyat çeken Alstom un neresinde? Ayrıca seri üretim konusunda yanılgı var olabilir, bir bant üretiminden söz edilemez belki ama seri üretim anlamında İpek Böceği' de İstanbul' da üretim planlaması yapılarak, süreleri verilerek ortaya çıkartılabilir durumdalar, bununla ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Tüvasaş' a gelince bunca senedir sadece vagon üretti ve bu üretimini de kimse ile paylaşmadı, Rotem tecrübesi dediğimiz şey tüm parçaları gemilerle gelen şeylerin monte edilmesi ise evet gerçekten tecrübeli :) ya da yolcu vagonu imalatında tecrübeli. Ben olsam Tüvasaş yerine Sazcılar ya da Bozankaya yı tercih ederim, sayılı üreticilere karoser ve şasi üretiyorlar sonuçta.

Ben maliyet ile ilgili rakamların yanıltma olduğunu düşünmüyorum, yerli imalat ile söylenilen rakamların mümkün olduğuna inanıyorum.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Mar Cmt, 2014 16:54

Türkiye yıllar önce terkettiği raylı sistemlere geri dönüyor.
Yani önümüzdeki yıllarda daha çok LRT ve tramvay hattı yapılabilir bu da İpekböceği'nin ve İstanbul'un üretim ve gelişim için bir şans.
Çünkü bir talep sözkonusu.
Yalnız şöyle bir durum da var Cumhuriyet'in başından beri sanayi kuruluşları genelde Batı'da yoğunlaşmış.
Hazır Türkiye'nin eline böyle büyük bir üretim gücü geçiyorken devlet teşviği ile bu üretimi yapacak fabrikaların Anadolu'da kurulmasını isterim ben

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Cmt, 2014 17:32

Katılıyorum, bu sanayide gelişeceksek parçaların üretimi konusunda yaygınlık olabilir, yani birbirine yakın noktalarda olması avantaj görülebilir ama demiryolları gelişmiş bir ülkede nakliye problemi sözkonusu olmaz.

Zaten Adapazarı nda bazı üreticiler var, yine Ankara, Kayseri gibi şehirlerimizde de bu işler için parça üreten firmalar yer alıyor. Tamamen batı da bir üretimden söz edemeyiz ama daha da yaygınlaşabilir tabii ki.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Mar Cmt, 2014 20:15

Resim

Resim

Resim

Çok güzel bir araç. Beyaz çikolata gibi. Ferah ve zevkli bir makine. :P

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön