bur-RS.10 » Bursadaki Düwag Marka Araçlar (İkinci El)
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet arkadaşlar araç yola bile çıkmış gördüğünüz gibi tır üstünde hayırlı uğurlu olsun ne diyelim, Mustafa dediğin gibi bende yarım yamalak benzer bir şey anladım Flemenkçe sayfadan ama kalan 19 un yedek parça olması ihtimalinden söz etmişler.
Bir şekilde sistemin araca ihtiyacı vardı ve bu şekilde karşılama yolunu seçtiler, yine o sayfada bir yerlerde araçların yarı ömrünü Bursa'da tamamlayacağı gibi bir şey yazıyordu, bir de ne gibi modifikasyona ihtiyaç duyulacak bilemediklerini yazmışlar. Bende Roterdam duyunca çok şaşırdım açıkçası çünkü Almanya diye duymuştuk, hatta öyle soruşturduk bugün ben Mehmet aracın resmini yükledikten sonra bayağı alman sitelerini kurcaladım bulamadım biraz daha uzakmış
Bir şekilde sistemin araca ihtiyacı vardı ve bu şekilde karşılama yolunu seçtiler, yine o sayfada bir yerlerde araçların yarı ömrünü Bursa'da tamamlayacağı gibi bir şey yazıyordu, bir de ne gibi modifikasyona ihtiyaç duyulacak bilemediklerini yazmışlar. Bende Roterdam duyunca çok şaşırdım açıkçası çünkü Almanya diye duymuştuk, hatta öyle soruşturduk bugün ben Mehmet aracın resmini yükledikten sonra bayağı alman sitelerini kurcaladım bulamadım biraz daha uzakmış
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Klima işinin artık büyük sorun olmaması lazım aslında, bu konuda İstanbul iki sefer çözüm üretti, öyle ya da böyle. Bursa neden üretemesin diye düşünüyorum, tamam bir takım sorunlar çıkıyor. Özellikle araçların karoseri klima yükünü taşıyacak şekilde imal edilmediği için karoser üzerindeki yük dağılımını bozmamak adına büyük tadilatlar yapılamıyor. Bakalım gerçekten araçlar öyle çok uzun yıllar kullanılabilecekseler klima çözümü bulunmak zorunda.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
25 araçtan 20 tanesi düzenli kullanılsa ve 5 tanesi yedek kalsa acaba yetmez mi? Şuan Bursaray'da trenler 4lü set olarak çalışıyor. Yani dizilime göre full olarak çalışıyorlar. Şimdi 20 vagon 4lü dizide bir bütün olarak 5 tren yapar ki acaba her 10 dakika da bir işleyen bir hat için yeterli olur mu? Mesela 01 nolu hat, yani Emek-Kestel.
25 adet şimdi gözüme az gibi geldi yahu!!!
25 adet şimdi gözüme az gibi geldi yahu!!!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaç km. Emek - Kestel arası? Bunun üzerinden kaba bir hesap yapabiliriz, tabii öngörülen işletme süresini de bilmek lazım aslında. Bir de bir türlü Bursaray'ın nasıl işletildiğini aklımda tutamadığım için acaba daha uzun parkur işletilme imkanı varmı şimdi haritaya bakmaya üşendim.mustafaguler yazdı:25 araçtan 20 tanesi düzenli kullanılsa ve 5 tanesi yedek kalsa acaba yetmez mi? Şuan Bursaray'da trenler 4lü set olarak çalışıyor. Yani dizilime göre full olarak çalışıyorlar. Şimdi 20 vagon 4lü dizide bir bütün olarak 5 tren yapar ki acaba her 10 dakika da bir işleyen bir hat için yeterli olur mu? Mesela 01 nolu hat, yani Emek-Kestel.
25 adet şimdi gözüme az gibi geldi yahu!!!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Cehaletimi mazur görün gidiş dönüş 50 km. mi yapıyor? Eğer böyle ise 5 setle her 10 km. de bir araç yapar, işletme hızını da kafadan Kadıköy kadar düşünsem tek yönde 35 dk. dan az değil o zaman, hatta daha bile yavaş olabilir? Tam tur 70 dk. da yapsa 5 setin araları 14 dk. yapıyor, 6 set çalıştırılsa 11,5 dk.?btgn yazdı:Üniversite - Kestel 31km , Emek - Kestel 25km civarı olmalı. Her iki hatta da 10'ar dk servis sıklığı var.
Yanlış gidiyor olabilirim ama yine de devam edeyim eğer işletme hızı daha düşük ise mesela 40 dk. da tamamlıyor ise bir tam turu her setin arası daha da açılacaktır bu durumda, mesela 6 adet 4lü set 13-14 dk. çalışıyor, 5 set 16 dk.
Eğer gidiş dönüş 25 km. ise, baş durak beklemelerini katmak için 26 km diyelim, düşük hızla çalıştığını düşünüp tam tur 40 dk. diyelim, 5 set 8 dk., 6 set 6,5 dk. gibi frekanslar ile çalışır. Bence çok açık, herhalde diğer araçlar ile karışık kullanacaklardır?
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Emek-Kestel tahmini 27-28km olacak. Şuan 01 Emek-Arabayatağı (18km) 10 dakika aralıkla çalışıyor ve trenler 4lü dizin olarak çalışıyor. Keza aynı şekilde 02 Üniversite-Arabayatağı'da 10 dakika ara ile çalışıyor.Esat yazdı:Kaç km. Emek - Kestel arası? Bunun üzerinden kaba bir hesap yapabiliriz, tabii öngörülen işletme süresini de bilmek lazım aslında. Bir de bir türlü Bursaray'ın nasıl işletildiğini aklımda tutamadığım için acaba daha uzun parkur işletilme imkanı varmı şimdi haritaya bakmaya üşendim.
Emek-Arabayatağı 38 dakika
Üniveriste-Arabayatağı 42 dakika sürüyor
Arabayatağı-Kestel arası 8km olacak bu arada.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Şimdi araçların uzunluk, genişlik, yükseklik evatlarına baktımda her telden birşey var
...............SIEMENS B80............Bombardier.............SG2
Uzunluk........27,70......................28,14................29,80
Genişlik..........2,65........................2,65..................2,73
Yükseklik........3,80........................3,75.................3,58
...............SIEMENS B80............Bombardier.............SG2
Uzunluk........27,70......................28,14................29,80
Genişlik..........2,65........................2,65..................2,73
Yükseklik........3,80........................3,75.................3,58