bur-RS.10 » Bursadaki Düwag Marka Araçlar (İkinci El)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 12 Kas Pzt, 2012 11:25

Dynamic envelop testi Almancası Lichtraumprofil testi, gayet başarılı geçti ayrıca araçlar trenin mercedesi DÜWAG tabi karizması var...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Kas Pzt, 2012 11:40

Çok güzel. Mesafeyle kastettiğim buydu (Abstandsmessung).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Kas Pzt, 2012 17:56

Valla hoş ya :) depoda görünce içim ısındı araca, dediğin gibi Mehmet Bursa'da aracın kaporta, cam ya da iç aksesuarları ile ilgili yapılamayacak iş yoktur, ki zaten bu tip ürünleri üreten pek çok firmamız var, küçük bir makyaj iş görecektir, önemli olan motor, boji ve kapı aksamlarının iyi çalışması, hayırlı olsun, peki Burulaş'ın her bir araç için bir revizyon süresi ve işletme ömrü süresi varmı? Yani bir vagon muhtemelen ağır bakımdan geçecektir önce, bu işlemle birlikte aracın yenilenip işletmeye verilecek hale gelmesi için her bir vagona biçtikleri süre nedir bunu merak ettim, tabii bir de sonrasında kaç yıl verimli olarak kullanmayı hesapladılar ya da planlıyorlar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 12 Kas Pzt, 2012 18:42

Öncelikle fotoğraflar için çok teşekkürler.
aracın yenilenip işletmeye verilecek hale gelmesi için her bir vagona biçtikleri süre nedir bunu merak ettim
Bunu ben de çok merak ediyorum. Bu araçlar için yapılacak çalışmalarla ilgili bir takvim belirlendi mi ? Buna ilave olarak araçlarda ne gibi bir değişiklik yapılması planlanıyor ? Gaziantep'teki gibi bambaşka araçlar mı ortaya çıkacak yoksa sadece boya , temizlik mi yapılacak ? Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla oturma grupları çok kötü durumda , mutlaka elden geçmeleri gerekli. Son olarak da bu araçlar toplam kaç Euro/Tl ya da USD 'ye alındı ?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Kas Pzt, 2012 21:40

Araç hemzemin istasyonda sorun yaşamamışa benziyor ama durum yer altı tünellerinde nasıl? Her hangi bir hafif sürtünme yaşanmamıştır umarım.

Bu arada Burulaş deposunda İpek Böceği için yapılan test parkurunda ilk olarak Düwag'ın test edilmesi daha da bir enteresan oldu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Kas Pzt, 2012 21:50

mustafaguler yazdı:Araç hemzemin istasyonda sorun yaşamamışa benziyor ama durum yer altı tünellerinde nasıl?
Yer altı tünelleri ile ilgili sizlerden biri daha önce bir şeyler söylemişti galiba? Daha doğrusu yer altı istasyonları ile ilgiliydi, hattın diğer kesimi ile bir farklılıkmı var yer altı kesiminde, tekrar hatırlatmanız mümkünse :) Ama bu fotoğraflara bakarak peron tarafında bir sıkıntı olmaz herhalde diye düşünüyorum, bayağı bir genişlik var arada ama o dikine fotolarda görüldüğü gibi yan tarafta yer alan direklerdeki bazı tabelalar falan çok yakın geçiyor olabilir mi bazı noktalarda düşünmedim değil.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Kas Pzt, 2012 22:01

Resimleri görünce heyecandan tam telaffuz edememişim. Yer altı tünelinden kastım yer altı istasyonları olacaktı :D

Yer altı istasyonlarının tam ortasında kolonlar var ve açıkçası bu aracın genişliği bakımından bu yer altı istasyonlarında bir sıkıntı yaşandımı merak ettim. Büyük ihtimalle sıkıntı yoktur ama test aşamasında durum tam olarak nasıldı acaba?

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 13 Kas Sal, 2012 08:47

Sorun yok; nerdeyse tüm hattı dolaştık, sadece Osman... bey miydi osmanlı bir istasyonda sağ tarafa proje dışında tabela reklam çalışması yapılmış ve oraya çerçeve çıkıntıları oluşmuş, oraya sadece araç yanına dynamic envelop açısından yapıştırlan poliüretan köpükler çarptı. Yani araç ile ilgili hiçbir temas zaten yok, fakat, aracın maksimum kapasiteli olarak çalışması ve max. yanal hareketlerini simüle edilmesi için aracın muhtemel yanal hareketi kadar köpük yapıştırılır. Bu köpükler sayesinde gabari(dinamik) testleri yapılır. Birde hatırlamadığım iki istasyon arası proje dışı bir direğin üzerindeki tabela köpüğe çarptı. Bunların haricinde hiçbir olumsuzluk yok. Aracın dışıyla ve içiyle alakalı bir dizayn değişikliğine gerek yok bence, koltuklar dahi güzel, hiçbir değişikliğe gerek yok. Sadece dediğim gibi vandal izlerini silip camları çerçeveleri değiştirip klima takıp birde konvertör, sonra tadından yenmez bir araç olur. Ben kim ne derse desin bir Düwag FANATİĞİYİM. Bu araçlarda kullanılan malzemeye ve teknolojisine hayranım....

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 13 Kas Sal, 2012 09:07

Dynamik envelop veya Lichtraumprofil hesabına bir örnek,,,
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Kas Sal, 2012 10:39

Mehmet harika bilgiler ya :) Hocam Aralikta bir Bursa yapalim seninle :) ben Duwaglari teknigini cok bilmem ama surus esnasinda ki ivmelenmesi ve frenlemesi beni mest ediyordu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Kas Sal, 2012 11:00

Bu üstteki bir Bombardier çiftkatlıya benziyor :-)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 13 Kas Sal, 2012 12:30

Olur esat gel gidelim, iyi olur. Durmazlarıda ziyaret ederiz son bilgileri alırız... bu arada bizim kıymetli bilim adamımızda gelsin iyi bir ekip oluyoruz ve Berlindeki muhabbetimiz yarım kaldı....

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön