ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
440 siparişin 340'ı burada 100'ü korde üretilecekti. korede üretim başladı diye duymuştum. hatta busworld fuarında bir firma ile konuştuğumda vahon içi kompozit malzemelerim hazır teslim edecem diyordu. bu sene sonunda.
bu 275 vagon hadisesi fasona vermişler demek ki. 340'ın 65'ini adapazarı eurotemde yapılacak. 275'i tüvasaşta. gayet güzel bence. 2 senede üretirim diyor tüvasaş. istanbula da araç yapmıştı kapasitesi yeni boşlamıştır demekki. birde zaten 440 vagon tek partide sevk edilmeyecek ki. teslimatlar 2012, 2013, 2014 hatta 2015'e de kalacak.
o yüzden sıkıntı yok. hayırlı olsun tüvasaş işine sevindim. yerli firma.
bu 275 vagon hadisesi fasona vermişler demek ki. 340'ın 65'ini adapazarı eurotemde yapılacak. 275'i tüvasaşta. gayet güzel bence. 2 senede üretirim diyor tüvasaş. istanbula da araç yapmıştı kapasitesi yeni boşlamıştır demekki. birde zaten 440 vagon tek partide sevk edilmeyecek ki. teslimatlar 2012, 2013, 2014 hatta 2015'e de kalacak.
o yüzden sıkıntı yok. hayırlı olsun tüvasaş işine sevindim. yerli firma.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçlar sanırım ilk üretimde ortaya çıkmış, haberde 17 aracın tamamlanarak teslim edildiği 12 aracında üretim bandında son aşamada olduğu belirtiliyor, güzel gelişme hatta bir de resim koymuşlar.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26174
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26174
Bu arada araçlar dizelmiş yahu? Ben bunu ilk defa duydum, hani metro aracı alınacaktı? Zaten tipi fena halde benziyor da yine *** atmış olmayayım diyordum, EMU yerine DMU alınmış, iyi, hayırlı olsun tünelden geçecek dizel motorlu banliyö trenleri.Türkiye Vagon Sanayi A.Ş Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki 275 aracın sözleşme gereğince belirlenen teknik çalışmaları TÜVASAŞ tarafından yapıldığını belirterek, "Yapılan anlaşmanın ardından başlatılan çalışmalar neticesinde Marmararay projesiyle kullanılacak olan 17 adet araç çalışmaları tamamlanarak Eurotem’e teslim edilmiştir. 12 adet araç ise üretim hatlarında işlem görmekte olup tamamlanma aşamasına gelmiştir. Geri kalan araçlar da tamamlanarak anlaşma takvimine uygun olarak teslim edilecektir" dedi.
Adapazarı’nda bulunan TÜVASAŞ tesislerinde Güney Koreli Eurotem firması ile ortak olarak üretilen tren seti 3 araçtan oluşuyor. 3 araçlı bir tren setine M vagonu ilave edildiğinde, 4 araçlı, 5 araçlı veya 6 araçlı tren seti oluşturmak mümkün. Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip
DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır. M aracında yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet engelli yolcular için tuvalet sistemi bulunuyor. Her vagonda 200 yolcu kapasiteli olduğu belirtildi.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Marmaray araçlarının ilk resimleri:
Hürriyet'ten;
İstanbul Boğazı"nda 2013 yılında faaliyete geçecek olan Marmaray Projesi’nde kullanılacak araçların büyük bölümü Türkiye Vagon Sanayi Adapazarı Fabrikası’nda Eurotem işbirliği ile üretiliyor.
Dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisi olan Marmaray Projesi araçlarının imalatı, 2010 yılı Eylül ayında imzalanan sözleşme ile TÜVASAŞ ve Eurotem tarafından ortak üretim çerçevesinde yapılacak ve sözleşme gereği de 275 araç yapılacak.
Türkiye Vagon Sanayi A.Ş Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki 275 aracın sözleşme gereğince belirlenen teknik çalışmaları TÜVASAŞ tarafından yapıldığını belirterek, "Yapılan anlaşmanın ardından başlatılan çalışmalar neticesinde Marmararay projesiyle kullanılacak olan 17 adet araç çalışmaları tamamlanarak Eurotem’e teslim edilmiştir. 12 adet araç ise üretim hatlarında işlem görmekte olup tamamlanma aşamasına gelmiştir. Geri kalan araçlar da tamamlanarak anlaşma takvimine uygun olarak teslim edilecektir" dedi.
Adapazarı’nda bulunan TÜVASAŞ tesislerinde Güney Koreli Eurotem firması ile ortak olarak üretilen tren seti 3 araçtan oluşuyor. 3 araçlı bir tren setine M vagonu ilave edildiğinde, 4 araçlı, 5 araçlı veya 6 araçlı tren seti oluşturmak mümkün. Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip
DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır. M aracında yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet engelli yolcular için tuvalet sistemi bulunuyor. Her vagonda 200 yolcu kapasiteli olduğu belirtildi.
Hürriyet'ten;
İstanbul Boğazı"nda 2013 yılında faaliyete geçecek olan Marmaray Projesi’nde kullanılacak araçların büyük bölümü Türkiye Vagon Sanayi Adapazarı Fabrikası’nda Eurotem işbirliği ile üretiliyor.
Dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisi olan Marmaray Projesi araçlarının imalatı, 2010 yılı Eylül ayında imzalanan sözleşme ile TÜVASAŞ ve Eurotem tarafından ortak üretim çerçevesinde yapılacak ve sözleşme gereği de 275 araç yapılacak.
Türkiye Vagon Sanayi A.Ş Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki 275 aracın sözleşme gereğince belirlenen teknik çalışmaları TÜVASAŞ tarafından yapıldığını belirterek, "Yapılan anlaşmanın ardından başlatılan çalışmalar neticesinde Marmararay projesiyle kullanılacak olan 17 adet araç çalışmaları tamamlanarak Eurotem’e teslim edilmiştir. 12 adet araç ise üretim hatlarında işlem görmekte olup tamamlanma aşamasına gelmiştir. Geri kalan araçlar da tamamlanarak anlaşma takvimine uygun olarak teslim edilecektir" dedi.
Adapazarı’nda bulunan TÜVASAŞ tesislerinde Güney Koreli Eurotem firması ile ortak olarak üretilen tren seti 3 araçtan oluşuyor. 3 araçlı bir tren setine M vagonu ilave edildiğinde, 4 araçlı, 5 araçlı veya 6 araçlı tren seti oluşturmak mümkün. Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip
DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır. M aracında yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet engelli yolcular için tuvalet sistemi bulunuyor. Her vagonda 200 yolcu kapasiteli olduğu belirtildi.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
DMU
Ben araçların DMU olacağına inanmıyorum, kaldı ki fotolara bakınca araçlar EMU gibi geliyor bana.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla bende yazıyı okuyunca şaşırdım herkes Mersin e biz tersine olacak hali yok ama güvenemiyorum bazen Açıkçası DMU lar ile bu EMU lar arasında ön panelde çok büyük bir fark yok zaten, bir de hiç yakından görüp incelemediğim için bir fark ayırt edemiyorum, yayınlanan bir tane resim ile de çıkarım yapılamıyor, sadece üstte pantograf görünmüyor, bakalım görelim.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Bu araçların ihalesini yaparken en az Elektrik enerjisi harcaması vs kriterleri ile irdelemişlerdi , en azından Elektrik harcamasını hesaplayıpta dizel almış olamazlar diye düşünüyorum Birde fotoğraftaki araçlarda dizel motor konulacak büyüklükte bir yer göremedim , eğer bojilerin arasına saklamamışlarsa tabi...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben ferahım vallahi Kemal abi haberi yazanlar düşünsün ya da şöyle diyelim o haberin içine o cümleyi koyupta doğru düzgün açıklamayanlar düşünsün, yoksa zaten Özgür arkadaşımızın söylediği gibi benimde resimlerde gördüğüm ve gördüğüm DMU lardan bildiğim makinist arkasında bir bölüm vardır, bunlarda direkt yolcu bölümü demek ki araçlarda normalde bir sıkıntı yok, sıkıntı haberde
Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip
DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37