ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Eyl Cum, 2009 22:52

Peki ama eğer 8000 tercih edildiyse M-R-M dizisini 4'lü diziye çıkarmak için ne yapacaklar, eğer araya bir R daha ilave olamayacaksa 3'lü dizi mi çalışacak? Halbu ki 30 adet 4'lü dizi alındığını kesin olarak biliyoruz.

Bence eğer 8000 seçildiyse bunun anlamı M-R-R-M şeklinde çalıştırılabileceğidir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cum, 2009 23:04

Bende öyle olabileceğine ihtimal vererek düşünmüştüm zaten, biraz da işin havası var ya :) İBB görüntüye yatırım yapmayı seviyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Eyl Cum, 2009 23:39

CAF'a mail attım, tebrik ettim, bir İstanbul'lu olarak çok memnun olduğumu falan söyledim bu bir nevi yalakalıklardan sonra da asıl hedefimle ilgili soru sordum, hangi model için anlaşıldı acaba diye?

Merakla bekliyorum acaba cevap verecekler mi? İspanyollar ile anlaşmak normalde çok zor, çok garip bir şiveleri oluyor, umarım nette anlaşmamız daha kolay olur da cevap verirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Cmt, 2009 00:39

Aynı şeyi bende yaptım ama 2 gün oldu cevap yok :) 2 günde hafta sonu hayatta cevap gelmez, :) Gerçi benim İngilizce adamı kalpten öldürebilir :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Çrş, 2009 09:34

İngilizce yüzünden sorun çıkacağını düşünmüyorum, ingiliz olmayana ingilizce anlatmak sıkıntı çıkarmaz da, CAF kurumsal olarak böyle maillere cevap atmıyor olabilir, bizde bayram tatili vardı ama onlarda yoktu ve bugün 3.iş günü, çok büyük ihtimalle cevap vermezler, zaten ben de vermeyeceklerini düşündüğüm halde yolladım, bir ümit işte. Neyse biraz vakit geçsin, siteyi falan güncellesinler İBB'ye bir bilgi edinme başvurusunda bulunuruz, belki oradan cevap gelir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Çrş, 2009 09:40

Açıkçası ben İBB den ümitli olmadığım için onlara yazdım İBB dekiler için hepsi tren, demir tekerlekli oturgaçlı getir götürgeç gibi bir şey, Ulaşım A.Ş. ye yazabiliriz ama onlarda 10 gün önceki bir mesajıma bile halen cevap vermediler, fakat orada da aracın modeli ile ilgili bilgisi olan kişiyi bulmak problem, muhtemelen bu ihalede de çünkü olayın dışında bırakılmışlardır, bakalım bekleyelim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Çrş, 2009 09:45

Bende kamu çalışanı olduğum için, neden beklettiklerini söyleyebilirim, çünkü cevap vermek için 15 gün süreleri var, tabi bir de şöyle bir sorun var Ulaşım AŞ devlet kurumu değil, her ne kadar İBB'ye de bağlı olsa AŞ ve cevap vermek zorunda değil, tabi bir de söylediğiniz gibi olayın dışında tutulmuş olma ihtimalleri de çok yüksek, bakalım sonuç ne olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Çrş, 2009 09:49

Bilgi Edinme Kanunu cevap vermelerini gerektiriyor, vermemek diye bir şey söz konusu değil, istediğimiz bilgi ticari bir sır değil, istediğimiz bilgi devlet sırrıda değil, normal şartlarda Bilgi Edinme taleplerine 7 gün içerisinde cevap verilir, olumlu, olumsuz ya da bekleme olacak diye, ben kurumun içinden geldiğim için bazı şeyleri az çok biliyorum tabi de neyse, ne zaman bu memleket standart denilen şeyin sadece belge almak olmadığını anlar işte o zaman işler doğru yürür.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Çrş, 2009 09:53

Bizde süre 15 gün ama kurumlar arasında farklılıklar olabilir, sürekli birbirinin aynı cevpları vermelerinin sebebi, yasal yükümlülük sadece cevap vermeyi zorunlu kılıyor onlarda birbirinin aynı cevabı yolluyorlar.

Ama mesela ben Ulaştırma bakanlığına hatların ne zaman kapatılacağı ile ilgili soru somuştum, gelen cavpla çok mutlu oldum, yanlış hatırlamıyorsam 3 mühendis 1 şef ve müdür imzalı evrakla hatların kapatılmasının ocak başına erteleneceğini söylediler, bir havalimanlarına marmaray bağlantısı etütleri yapıldığını, keşke İBB de işi bu kadar ciddiye alıp cevaplasa hatta sırf bu iş için bir birim kursa, sonuçta resmi nüfusu 13 milyon olan bir şehir burası...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Çrş, 2009 09:56

Aynen katılıyorum, ben sürekli bu konularda eleştirdiğim TCDD den bile daha ciddi cevaplar almıştım ama kendi kurumumdan bu şekilde hatta bir ara lakayıt cevaplar almak şahsım adına zoruma da gitmişti, umarım vatandaşa da böyle yapılmıyordur.

Resmi olarak ya da kanuni olarak 15 gün olabilir ama önceden orada 7 günde en azından mesajınız ilgili birimler tarafından incelenmektedir diye mesaj gönderiliyordu herhalde artık bu yapılmıyor :) yoksa cevap alacaksak bekleriz sorun değil :) Bu arada iyi aklıma getirdiniz yeni sorular ile birlikte tekrar gönderdim bakalım bu sefer ne olacak?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Eyl Prş, 2009 18:32

Modelimiz için bir ip ucu yakaladım, aslında haklarını yemeyeyim, diyalog halinde olduğum bir grupla beraber yakaladık.

Modeli seçerken kullanabileceğimiz kriterlerden birisi de, araç genişliği.

Kadıköy istasyonu mimari kesin proje revizyon planı, 28.5.2009 sayfa 4'den alıntı;

İhaleye çıkılan araç teknik sartnamesinde, araç genisliginin 305 cm
olmasından dolayı peron hizası ile tren aksı arası 148 cm’den 158 cm’e çekilmistir. Aralık
belirlenirken, proje albümündeki 285 cm’lik araç ile peron hizası arasında bırakılan 5,5 cm’lik aralık
sabit olarak tutulmustur.
Benim yüksek ihtimal verdiğim model olan S6000'in özellikleri ise;

http://www.caf.es/ingles/productos/proy ... &sec=datos
Basic details:
Carbody structure: Aluminium
Consist: MA1-MB1-R-MB2-MA2
Doors clearance (mm): 1.240 x 1.900
Doors per side: 4 (equidistant along the lenght of the train)
Exterior width (mm): 3.100
Height of floor (mm): 1.240
Length between bodyends (mm): 86.170
Supply (Vdc. catenary): 1.500
Track gauge (mm): 1.672
Vehicle height (mm): 3.940
Burada görebileceğimiz üzere, İstasyon planında araç genişliği 305 cm, S6000 modelinin genişliği ise 394cm, yani S6000 bize geniş geliyor.

S8000 modelinde ne yazık ki, araç genişliği yazmıyor ama orada da imdadımıza, yetişen ray açıklığı oluyor, S6000de 1672 olan açıklık, S8000 de 1445 mm'ye düşüyor, yani S8000 S6000'den daha dar.

Sonuç olarak ben diyorum ki, eğer M-R-M dizisine bir R daha ilave edilmesinde sıkıntı olmazsa, M-R-R-M şeklinde çalıştırılabilirse, ve eğer İstanbul için 0'dan bir model üretilmeyecekse ki bu ihtimal çok düşük çünkü 1 yılda 100 araç üretin dendi sözleşmede, İstanbul'da kullanılacak olan model S8000'dir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Prş, 2009 23:41

Yanlız ray genişliği yanıltıcı olmasın, o bir standartı belirliyor, şimdi tam emin değilim ama İspanya devlet demiryollarının 1672 mm yani geniş hat olduğu, bu yüzden Avrupa Hızlı Tren ağına katılamadığı gibi bir şey izlemiştim, bunun için Fransız Thalys ve Alman ICE ları ile İspanya' da testler yapılmıştı, yani yeni bir hızlı tren yolu yapılacaktı, ve zaten CAF ın teknolojisinde en çok övündüğü şeylerden biriside hızlı tren setlerindeki değişken tekerlek genişliğidir, yani hiç bir şekilde durmadan sistem uygun bağlantılanmış farklı genişliklerde gidebiliyorlar.

Bu ne demek oluyor, ray açıklığı aracın genişliğini çok fazla etkileyen bir unsur değil bence, M2 araçları 3 metre ama 1400 küsur mm, diğer hatlardaki araçlarda daha dar ama onlarda aynı genişlikte ray açıklığına sahip, yani sizin orada dar ya da geniş olarak bahsettiğiniz şey sadece boji bence.

Ama her halukarda görünen o ki 6000 olma ihtimali azalıyor ama ben 6000 lerinde bir ihtimal daha düşük ray açıklığı boji ile imal edilebileceğini düşünüyorum, yani çok zor olmasa gerek, fakat işte 1 yılda 100 araç teslimi de böyle bir değişiklik için eğer yapılacaksa mühendisik süresi nedeni ile işi zora sokuyor.


Şimdi sitesine baktım da bence de 8000 in eli çok güçlendi fakat Sao Paolo metro araçlarının genişliği tam şartnamedeki kadar yani 305 cm, tip olarakta çok azda olsa M2 araçlarını andırıyor, tabi onda da enerji tipi uyumsuz görünüyor, :) çıkamadık yahu işin içinden.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön