Bugün biraz Viyana/Avusturya trenleri üzerine çalışalım, hiçbir masraftan kaçınmadım sizler için dolaştım
Lokalbahn tramvayları, bunlara Badnerbahn da deniliyor çünkü Baden bölgesine çalışıyorlar, bunlar yenileri eskileri de daha önce Viyana sayfasında yayınladığım kırmızıların bu renk olanları
bir tramvaya göre daha geniş iç mekan ve konfor sunuyor çünkü yolculuk uzun ama yolun yarısını da tramvay hatlarında dolaşıyor.
Viyana' nın banliyö trenleri, bildiğim kadarı ile SGP imalatı bu araçlar, çok eski değiller ama vandalizmden nasiplerini aldıkları için çok şık durmuyorlar.
Siemens Taurus lokomotif. Bu lokomotifler şehirler arası ya da yakın diğer ülke şehirleri arasında çalışan Regional/Bölgesel trenler ve CityShuttle trenlerini çekiyorlar. Bir tarafta böyle tek loko arka tarafta ise makinist kumanda odası bulunan bir vagon var, yani iki uca da lokomotif bağlanmıyor. (Dizinin uzunluğuna göre değişebilir.)
Yeni favorimiz, RAILJET. Rail Jet Siemens Taurus' tan geliştirilen bir hız lokomotifi ama hızlı tren değil. 200-220 km lik hızına rağmen hızlı tren olarak adlandırılmıyor. Yakın zamanda Münih-Viyana-Budapeşte seferlerine başladılar aynı şekilde Viyana-Prag hattında da çalışıyorlar, çok hızlı, çok konforlu, çok güzel.
İşte benim yeni gözbebeğim. İndim havuz başına bir yar çıktı karşıma derler ya
işte öyle, bu treni gördüm ve ULF lere olan sevgim bitti. Bu araçlar Siemens/Bombardier ortak üretimi ve banliyö hatlarında kullanılıyorlar, bir banliyö treni için bu konfor ancak şu iki kelime ile tanımlanabilir, KORKUNÇ ve GEREKSİZ
içindeki tuvaleti evde yaptırmaya kalksak herhalde bir 10.000 € harcarız, mükemmel bir yolculuk konforu veriyor, sessiz, takırtısız ne diyeyim, sevdim ben bunu.
Hız dedik hızlı dedik, şimdi size bir hızlı tren vermezsem çok ayıp olur. Westbahnhof ta tam banliyöden indiğimde hareket ediyordu ancak iki kare çekebildim ama bu güzel çıkmış. ÖBB ye ait bir ICE2 treni, ahdım var binecem.