18. sayfa (Toplam 25 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Ara Çrş, 2012 21:55
gönderen btgn
Hadi hayırlısı bakalım. sonunda aracı yürürken de görebileceğiz. Fotoğrafları bekliyoruz.

Gönderilme zamanı: 26 Ara Çrş, 2012 23:13
gönderen Esat
btgn yazdı:Hadi hayırlısı bakalım. sonunda aracı yürürken de görebileceğiz. Fotoğrafları bekliyoruz.
Kosacak bile insallah, :) imalat alanindaki 150 metre yerde 50 km ye cikan arac test sahasinda ucar herhalde. Bundan sonra foto isi sizin ellerinizden oper :) yani depo sahasinda goruntuleme isi ;)

Gönderilme zamanı: 26 Ara Çrş, 2012 23:16
gönderen btgn
Kosacak bile insallah, imalat alanindaki 150 metre yerde 50 km ye cikan arac test sahasinda ucar herhalde. Bundan sonra foto isi sizin ellerinizden oper yani depo sahasinda goruntuleme isi
150 metrede 50 km/h hıza çıkıyorlarsa demek ki araca etkili bir frenleme sistemi yaptılar. Onun dışında İzmir'de olduğum için fotoğraf çekemeyeceğim ama okul kapandığı an Bursa'dayım. Bol bol fotoğraf çekmeye çalışacağım.

Gönderilme zamanı: 27 Ara Prş, 2012 20:56
gönderen Esat
Belediye Başkanı Sn. Altepe aracın raya indiği müjdesini basına vermiş, biz atlatma haber verdik ama ilgilenen yok :) ne bileyim bazen cidden boşa uğraştığıma inanıyorum.

http://www.haber7.com/guncel/haber/9703 ... -raya-indi
Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, belediye öncülüğünde Bursa'da üretilen ve ''İpekböceği'' görünümlü olarak tasarımı yapılan ilk yerli tramvay, Burulaş atölyesine getirildi. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de, Durmazlar tarafından üretimi yapılan tramvayda test sürüşü yaptı.
btgn yazdı:
Kosacak bile insallah, imalat alanindaki 150 metre yerde 50 km ye cikan arac test sahasinda ucar herhalde. Bundan sonra foto isi sizin ellerinizden oper yani depo sahasinda goruntuleme isi
150 metrede 50 km/h hıza çıkıyorlarsa demek ki araca etkili bir frenleme sistemi yaptılar.
Bu orada sohbet esnasında geçen bir ifade idi tabii gözümle görmedim ama aracı o kısa mesafede yapabilecekleri kadar zorlamışlar ve frenleme sistemi olarak aracın bildiğimiz anlamda bir tramvay aracından hiçbir eksiği yok, ray frenlerinin TAKKKK diye çalıştığını gördüm de :) kumlamasına kadar olması gereken her detay var. Bu konuda şunu söyleyeyim araç ile ilgili bu aşamada ben teknik olarak eleştirecek bir şey bulamıyorum, tabii ki daha işin içinde olan insanların belki söyleyecekleri vardır ama bende yok :) bir tramvay aracında ne varsa ya da ne olması gerekiyor ise var. Dediğim gibi aklımda kalan detayları tekrar doğruladıktan sonra yazmayı düşünüyorum. Şöyle bir iki kare verecektim üzeri filigranlı, siteye kapı arasından bakıp foto araklayanlar için ama bu pc de uygun program bulamadım, neyse şöyle bir resim vereyim en azından siz sevgili üyelerimiz için :)

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Ara Prş, 2012 23:00
gönderen kemal
OO bu resim çok ilginç. Fabrikadaki son günü her halde, bundan sonra test için Bursaray deposuna gitmiştir. :D

Gönderilme zamanı: 27 Ara Prş, 2012 23:06
gönderen Esat
kemal yazdı:OO bu resim çok ilginç. Fabrikadaki son günü her halde, bundan sonra test için Bursaray deposuna gitmiştir. :D
Öyle oldu Kemal abi, hatta son günü değil saatleri diyebiliriz. Aynı gün akşam biz Köfteli Pide (yada Pideli Köfte :) neydi adı) yerkene kaçırmışlar aracı.

Gönderilme zamanı: 28 Ara Cum, 2012 11:42
gönderen mustafaguler
Araç şuan iki gündür Burulaş depo sahasında ve ilk testlerine dün başladı. Bu arada bir adetimiz unutulmamış ve tramvaya kurban kesilmiş. Aşağıda linki verdiğim haberin videosunu izleyebilirsiniz.

http://www.bursa.bel.tr/hayaller-gercek ... ber/12190/

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 01:24
gönderen Esat
Evet günlerden O GÜN dü ve ben orada idim, 26 Aralık günü Durmazlar tarafından imalatı gerçekleştirilen Yerli Tramvay aracının Burulaş Test Sahasına götürülmek üzere hazırlanışına şahit oldum, benim için sevindirici bir andı, açıkçası tarif edemedim ama garip bir mutluluk ve gurur duydum, daha önce de RTE yi T1 hattından Kabataş'a geçirirken böyle bir haz yaşamıştım, araç ilk defa Galata Köprüsünü geçiyordu, böyle anlara tanık olduğumda sevinçle karışık bir gurur duyuyorum, bu kendim ile alakalı değil yapılan iş ile alakalı bir şey, yapılan işi görmek beni mutlu ediyor. Burada bir kez daha bu işe girmeye cesaret eden Durmazlar Makine Sanayiine teşekkür ediyorum, sahipleri, yöneticileri, proje yönetimi ve çalışanları ile hepsi bu işe inanmışlar, bunu görmek hoşuma gitti, bu kadar kısa bir sürede gerçekten böylesi bir iş çıkarmaları da hoşuma gitti, geçen yıl açık konuşayım ben bu işe inanmıyordum, bu kadar zamanda yapamamışlardır, kesin hazır parça satın alıp birleştirip bir araç yürütecekler gibi bir düşüncem vardı ama Innotrans ta gördüğüm araç beni bir anda tam ters yöne çevirdi. Eksiği, hataları, geriye dönüşleri muhakkak olacaktır ama bu işi takdir etmemekte ayıptan öte bir hata olur bana göre.

Ben işin siyasi tarafına hiç değinmeyeceğim, siyasi görüşler, bakış açıları ya da siyasi söylemler ile bu işe yaklaşmak bana göre hatalı, bunu hem negatif söylemler hemde işi savunmak amaçlı lügat parçalamalara karşı dile getiriyorum, yapılması gereken sadece bu iş nasıl daha iyi bir noktaya getirilir ona kafa yormaktır, eleştiriler göğüslenmeli varsa hatalar kabul edilmelidir ve şeffaf olunmalıdır. İnsanlar bu aracı bekliyorlar, bunu bir seçim aracı olarak kullanmak oy getirme anlamında %100 doğru olabilir ama gerek yok, sadece yapılan iş konuşulsun. Burada Bursa Büyükşehir Belediyeside gerçekten enteresan bir şekilde böyle bir işe girişmeye niyetlenip Durmazlar firmasınıda bunu yapmaya yönlendirmiş ve akabinde de işin arkasındaki desteğini kesmemiştir, bu açıdan Belediyeyi de tebrik ediyorum.

Üzerimde 10 günün yorgunluğu var, yatıp uyuyasım var. Durma ismi altında aracın üretiminde emeği geçenlerin topluca bir fotoğrafını sunayım gerisini yarına bırakayım.

Resim

Misafirpervelikleri için Proje Koordinatörü Taha Bey ve Durma Raylı Sistemler Proje Yöneticisi Sunay Bey ile şu an isimlerini hatırlayamadığım için özür dileyeceğim Proje Yöneticilerine; özel olarakta dostane sohbeti, paylaştığı bilgiler ve projeye olan büyük katkısı için Şehime Hanıma çok teşekkür ediyorum.

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 20:23
gönderen kemal
Şehime Hanım TRT televizyonunda İpekböceği'ni baştan sona anlatmıştı .O zaman "bu işte kadın eli var bu iş kesin olur" demiştim. Kadın eli değen iş gerçekten de başarılı oluyor.
Diğer resimleri de dört gözle bekliyoruz. :D

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2012 22:07
gönderen Esat
Diğer başlıkta dediğim gibi çok foto çek(e)medim ama tabii ki elimdekileri vereceğim, boji ile ilgili resimleri versem mi bilemedim açıkçası, sonuçta ortada firmanın kendi tasarımı olarak ürettiği ve lisansını da aldığı bir ürün var, Innotransta Çinlilerin altına yatıp Almanların araç altı görüntüleme aynaları ile detay almaya çalıştığı bir ekipman :) şimdi fotosunu vereyimmi vermeyeyim mi düşüneyim ya da bir sorayım.

Bu Innotrans a getirilen araç, içinde bir takım iyileştirme işlemleri için atölyede bekliyor, bu aracında rengi orjinalinde kırmızı ama fuara getirilir iken griye çevrilmiş
Resim
Resim
Resim

Bu da Burulaş sahasına gönderilmek üzere yüklenen araç
Resim
Resim

Bu da ilk olarak görücüye çıkartılan Başkan Altepe nin ilk sürüş yaptığı ve o zamanlar gösterilen Prototip araç, teknik olarak çalışır durumda ama her zaman Prototip olarak kalacak yani işletmeye verilecek bir araç değil


Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 13:41
gönderen mustafaguler
Birşey fark ettim; son resimde kırmızı aracın kapıları havalı tip sanırım. Normalde yeni araçlar da kapılar sürgülü sistemde.

Araç Tasarımı

Gönderilme zamanı: 01 Oca Sal, 2013 14:44
gönderen Kamil16
mustafaguler yazdı:Birşey fark ettim; son resimde kırmızı aracın kapıları havalı tip sanırım. Normalde yeni araçlar da kapılar sürgülü sistemde.
Evet doğru kapıların sürgülü sistem olması gerekmez mi? Peronlarda bu sistem sıkıntı yaratabilir. 8)

Ayrıca bu Tramvay setinde uzun bir otobüs görüntüsü var! Yoksa bu araç iki yönlü hareket kabiliyetine sahip değil mi? Tramvay ve Metrolarda ön-arka diye birşey yok normalde. :?

Ben mi yanlış biliyorum. :?