Benim test videosunu izlediğim Siemens'in Talent araçları idi, onlarda işletme hızı daha yüksek olma ihtimalinden dolayı olsa gerek bayağı uzun bir hat üzerinde yapıyorlardı.Mesela, Dynamik testlerden birinde derki, 80 Km/h sürate gel costing (boşta) yap 10 sn. sonra tam güçle fren yap , mesela ray freni yap falan filan bunların bir hayli çeşitleri sorarım size sadece bunu nasıl yapacaksınız. 2km/hattın neresinde 80 km/h hıza ulaşıp ne zaman fren yapacak.
bur-T.10:04 » Yerli Üretim Tramvay "İpek Böceği" - Durmazlar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eskişehir'i takdir ediyorum gerçekten, güzel işler ortaya çıkarttıklarını düşünüyorum. Zaten araç üretiyoruz olayına girmişsek, artık ülkemizde bu tip testlerin yapılabileceği bir yerler olmalı. Bir Mehmet şunu merak ettim, mesela yeni bir filo satın alındı, x sayıda araç, bu araçların tamamı için tek tek bu dinamik test yapılıyormu?
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Eskişehirde bu işi belediye yapmıyor, TCDD ve eskişehir sanayi odası ve rayder işbşrliği ile yapılıyor estram'la alakası yok. Her araca diynamik test yapılmak zorunlu fakat kapsamlı değil. Sadece satın alınan filonun bir aracının Tip testleri yapılır. Araç max load(kum torbaları ile doldurulur, bu testler çok kapsamlıdır. Dolayısıyle, eğim kurp ve hız yapması gerekir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.rayturk.net/bursanin-tramvay ... gilenecek/
Durmazlar Holding yönetim kurulu başkanı aracın Berlin'de düzenlenecek Innotrans 2012 de sergileneceğini duyurmuş, eh artık orada olmak şart oldu. Oradaki ilgi alaka ve tepkileri görmeyi çok istiyorum.Hilton Otel’de basın mensupları ile bir araya gelen Hüseyin Durmaz, Bursa’da yapılan ilk yerli tramvay İpekböceği hakkında da değerlendirmelerde bulundu. İpekböceği tramvayını eylül ayında Uluslararası Berlin Fuarı’na götüreceklerini anlatan Durmaz, “100 yıl geç kalan bir proje bu. Saraybosna’ya gidin bakın. 70 yıllık tramvaylar var. Babam bana ‘bir genç olsam araba fabrikası açardım’ demişti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursa Hakimiyet gazetesinde İpek Böceği ile ilgili bir haber yayınlanmış, haberde araç nerede? sorusu soruluyor. Verilen tarihler üzerinden ilk aracın çoktan rayda olması gerektiği ama henüz bir ihaleye girmesine imkan verecek belgeleri alamadığı yazıyor, üretici ve belediye haberlerde hep tüm belgeleri aldıklarını söylüyorlardı, en azından aracın seri üretime geçmesine imkan verecek testleri yaptırdıklarını ve onay aldıklarını söylüyorlardı, acaba bundan sonra ne oldu açıkçası bende merak ediyorum.
Ortada sadece fuarlara götürülen bir araç ve videoda gördüğümüz yürüyen araç var sanırım, çünkü henüz ne tam teşekküllü bir test sahası ne de seri üretim yapmaya imkan verecek bir tesis yok. Bakalım, büyük umutlar bağladığımız bu projede yol nereye çıkacak, ben hızlı gidip yalap şap eksik olmasına taraf değilim zaten, yavaş gitsin doğru gitsin ama beyanatlar ile ortaya çıkan şeyde örtüşsün bir zahmet.
Ortada sadece fuarlara götürülen bir araç ve videoda gördüğümüz yürüyen araç var sanırım, çünkü henüz ne tam teşekküllü bir test sahası ne de seri üretim yapmaya imkan verecek bir tesis yok. Bakalım, büyük umutlar bağladığımız bu projede yol nereye çıkacak, ben hızlı gidip yalap şap eksik olmasına taraf değilim zaten, yavaş gitsin doğru gitsin ama beyanatlar ile ortaya çıkan şeyde örtüşsün bir zahmet.
Yazının tamamı için tıklayınızBursa’da üretildiği duyurulan tramvay vagonu, ne zaman raylara inecek ve devamı gelecek mi?
Hat yapımıyla eş zamanlı yerli seri vagon üretimi ve teslimi olacak mı ve büyük yatırım yapan firma, aday ve satan taraf olabilecek mi?
Geçen yılın açıklamalarına göre, ilk vagonun raylara alınması, yine geçen yılın sonbahar aylarında olacaktı. Tramvay hattı da, aynı dönemde gündeme getirilmişti. İhale uygulamasına rağmen, Bursa’daki firmadan alımın nasıl yapılacağı da, soru işareti olmuştu. Bu nedenle “İhale, herkese açık olacak. Bursa’daki firma ihaleyi kazanır ise, vagonlar bu firmadan alınacaktır.” açıklaması yapılmıştı.
Tramvay hattı ve yerli vagon süreci bu yıla uzadı. Hat yapımı için firma üretim programının gözetildiği de iddia ediliyordu. Durmazlar tarafından geliştirilen ve geçtiğimiz aylarda İstanbul’a teşhir edilmeye götürülen bir fuar vagonu elde var.
Bursa malı vagona, test sürüşleri henüz başlatılmadı. Yaklaşık 1 yıl önce yapılması beklenen bu süreç, yeni gündeme geliyor. Firmanın, ihalelere üretici olarak katılabileceği söylenirken, ancak ilk aracına henüz belge alamadı. Test sürüşlerinin ise, en geç 2 aya kadar başlanacağını, BursaRay İşletme- Bakım Merkezi kullanılmak istendiğini duyduk. Ray sahasına aylık 1 milyon 734 bin Euro dolayında kira bedeli iddiası var, ancak henüz bir anlaşmanın olmadığı da savunuluyor. Araca belgelemenin ne zaman tamamlanacağı belirsiz, ancak tramvay hattının yapım sürecinde firmanın hazır olacağı savunuluyor. Yabancı uzman firmalar gözetiminde, 23 bin sayfalık bir kontrol ve analiz yapılacağına, özellikle dikkat çekiliyor.
Test sürüşleri ve belgesi henüz tamamlanmayan Bursa malı vagon, gelecek ay Almanya’daki prestijli sektör fuarına götürülecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yukarıda bir Bursa gazetesinin haberini vermiştim, bende bugün bir iki şey öğrendim paylaşayım istiyorum.
Öncelikle Bursaray test hattını tamamlamış hatta çokta başarılı bir iş yapmışlar, dual voltaj ile test yapılabilecek 1600 m. lik bir hat kesimi ayarlamışlar burada kısıtlıda olsa pek çok testin yapılabileceğini söyledi dostlar. Bu açıdan iyi çünkü Bursaray'ın bu konuda üzerine düşen işlerden biriside İpek Böceği için bu test hattını yapmakmış ve işletme sözünü yerine getirmiş, tabii son günlerde bir de kapsamlı test hattı yapımı haberi var atlamadım ama girmedim o haberi.
İpek Böceği ile ilgili kısma geleyim, haberde de belirttiği gibi aracın testleri yapıldı deniliyor her yerde ama araç nerede sorusu var, benim aldığım bilgiye göre aracın bojisinde akslar üzerinde yapılan ölçüm sonuçları ile alakalı, bu sonuçlara göre dengesiz dağılım söz konusuymuş, yani her aksa farklı farklı ağırlıklar biniyor, tamam bojinin konumuna göre ağırlık tabii ki farklı olur ama aynı boji içindeki akslarda ya da iki baştaki çekici akslarda aynı olması beklenir diye düşünüyorum, tam teknik detayını bilemiyorum ama bu olmaması gereken bir durum ve buna çözüm arıyorlarmış. Genelde böyle sorunların çözümü aracın tanıtım videosunda da söyledikleri gibi tasarımda geri gitmektir maalesef, hani makine mühendisi olmadığım için bir bojide dengesiz yük dağılım sorunu nasıl giderilir bilemem tek bildiğim bu bir sorun.
Dolayısı ile ortada öyle seri üretime girecek bir prototip yok deniliyor, bakalım Innotrans' ta şirketin yetkililerinden bilgi almaya çalışırız biraz da, yani bir diğer bilgide aracın tasarımı ile ilgili, tabii araç ile ilgil sürekli böyle şeyler duydukça biraz inanç azalması oluyor. Yine duyduğuma göre görsel tasarımda yurtdışında bir firma tarafından yapılmış, yani RTE nin ki Türkiye'de yapılmıştı diye biliyorum işin bu kısmını hiç sorgulamamıştık ama bugün duyduğum şey buydu, Designed by Italy
böylemi denir.
Öncelikle Bursaray test hattını tamamlamış hatta çokta başarılı bir iş yapmışlar, dual voltaj ile test yapılabilecek 1600 m. lik bir hat kesimi ayarlamışlar burada kısıtlıda olsa pek çok testin yapılabileceğini söyledi dostlar. Bu açıdan iyi çünkü Bursaray'ın bu konuda üzerine düşen işlerden biriside İpek Böceği için bu test hattını yapmakmış ve işletme sözünü yerine getirmiş, tabii son günlerde bir de kapsamlı test hattı yapımı haberi var atlamadım ama girmedim o haberi.
İpek Böceği ile ilgili kısma geleyim, haberde de belirttiği gibi aracın testleri yapıldı deniliyor her yerde ama araç nerede sorusu var, benim aldığım bilgiye göre aracın bojisinde akslar üzerinde yapılan ölçüm sonuçları ile alakalı, bu sonuçlara göre dengesiz dağılım söz konusuymuş, yani her aksa farklı farklı ağırlıklar biniyor, tamam bojinin konumuna göre ağırlık tabii ki farklı olur ama aynı boji içindeki akslarda ya da iki baştaki çekici akslarda aynı olması beklenir diye düşünüyorum, tam teknik detayını bilemiyorum ama bu olmaması gereken bir durum ve buna çözüm arıyorlarmış. Genelde böyle sorunların çözümü aracın tanıtım videosunda da söyledikleri gibi tasarımda geri gitmektir maalesef, hani makine mühendisi olmadığım için bir bojide dengesiz yük dağılım sorunu nasıl giderilir bilemem tek bildiğim bu bir sorun.
Dolayısı ile ortada öyle seri üretime girecek bir prototip yok deniliyor, bakalım Innotrans' ta şirketin yetkililerinden bilgi almaya çalışırız biraz da, yani bir diğer bilgide aracın tasarımı ile ilgili, tabii araç ile ilgil sürekli böyle şeyler duydukça biraz inanç azalması oluyor. Yine duyduğuma göre görsel tasarımda yurtdışında bir firma tarafından yapılmış, yani RTE nin ki Türkiye'de yapılmıştı diye biliyorum işin bu kısmını hiç sorgulamamıştık ama bugün duyduğum şey buydu, Designed by Italy

- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37