bur-T.10:04 » Yerli Üretim Tramvay "İpek Böceği" - Durmazlar
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Tabiiki destekliyoruz. Bunda zaten şüphe yok defalarca söyledik bizim bağcı ile işimiz yok üzüm peşindeyiz. Ama neden iyi bir ürün ortay çıkıp bizlere tepeden bakan avrupalılara rakip olmayalım. Önemli olan optimum davranmak dünya global, herşeyi üretecem demek yanlış algı. En iyi ve en ucuz olarak kaliteyi üretiyorsak bu piyasada varız. Ne bojiye takılmak lazım nede motora, biz en iyi yaptığımızdan başlayıp kendimizi geliştirmemiz lazım. Önemli olan orkestra şefliği. Maddeye şekil vermekten ziyade zihnine yön vererek dizayn etmek patent almak, taklitçilikten uzaklaşarak, kutup olmak esastır. Araba üretecekseniz motor şanzıman önemli, fakat tren üretecekseniz elektrik motoru üretmeniz şart değil. örneğin Bombardier hiçbir zaman, bombardier markası altında elektrik motoru üretmedi, niye uğraşsın ki. Alstom zaten üretiyor. Sen benim rakibimsin sana satmam da demiyor. Önemli olan komple proje yapmak. Trenin tamamına hakim olduktan sonra , ucuz ekipman üreten firmalara her istediğinizi yaptırabilirsiniz. Hatta uluslararası bir ihale yapıp rekabetlede bu üretmi ucuza yaptırabilirsiniz. Mesela, kumlama püskürtücüsü yapmak istiyorsanız. Hiç uğraşmayıp iBEG firmasınadan almanız daha iyi olacaktır. Kumlama püskürtücü imal etmeye kalkarsanız şayet. O konuda uzmanlaşıp sadece bu hususta iyi firma olmanız yılları alır. Sadece Türkiye deki tren üretenlere satmanız sizin maaliyetlerinizi artıracaktır. Seri üretim olmadan olmaz. Ne zaman yıllık 100-200 araç siparişi alırsanız o zaman derim ki zaten size parça üreten bir sanayi oluşacak. Hem siz çok sipariş verirken istediğiniz gibi pazarlık edeceksiniz hem üreten aldığı siparişlerle 2 - 3 yıllık üretim kapasitesi ile rekabet şansı olacaktır. Mesele sanırım anlaşıldı.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Burada bir "PARADOKS" var. Railway gazette diyor ki, cer kısımları Siemens combino Familyasından. Fakat başkan diyor %100 yerli, veya %99 yerli , hatta diyor ki kafası beyni herşeyi yerli, Avrupa ülkelerine gitmeye hazır. Tamam gaz verin, havaya girin, hepsine tamam fakat %100 yerli demeyin kardeşim demeyin. Bombardier bile Siemens bile, Skoda bile demiyor. %100 yerli , .... olmaz... zaten rantbl olmaz...sürekli söylüyoruz halen aynı temcit pilavı. mayısın 15'inde İTO da yerli metro tramvay aracı toplantısı var orada söyleyecem biraz gerçekçi olsunlar...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet görüşlerin önemli, İTO daki tartışmalarıda bize habercilerin sunuşundan farklı olarak aktarırsan memnun oluruz. Bu yerlicilik olayı maalesef bu şekilde kullanılıyor, bende demiyorum yerli yapmayalım, yapalım. Bizim aracımız diyelim ama adını doğru koyalım, bir iki kişi ile şu helikopter konusunu tartışmıştımda hemen vatan haini ilan ediyorlar, iyi de kardeşim karaya ak denmezki, Allah'tan korkan adam demez.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bayadır ses yoktu, bugün okuduğum bir haberde aracın 2 km. lik bir hat üzerinde test edileceği yazıyor.
http://www.haber7.com/guncel/haber/8853 ... aya-iniyor
Hadi, bakalım yollarda da görelim.
http://www.haber7.com/guncel/haber/8853 ... aya-iniyor
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin danışmanı ve aynı zamanda yerli Tramvay Proje Direktörü Taha Aydın’ın da katıldığı toplantıda, üretilen yerli tramvayın 30 yıl ömür testleri başta olmak üzere tüm testlerden başarıyla geçtiğini dile getiren Başkan Altepe, son olarak sürüş testlerinin de önümüzdeki günlerde başlayacağını kaydetti.
Sürüş testlerinin yapılması amacıyla Burulaş’ın sahasında 2 kilometrelik parkur oluşturulduğunu ifade eden Başkan Altepe, “Test sürüşlerini bir ay sonra tamamlamayı hedefliyoruz. Bu testlerin ardından dünya standartlarına uygun ilk Türk aracının üretimi tamamlanmış olacak. Sürüş belgelerinin alınmasının ardından banttan çıkan vagonlar, dünyanın her tarafında ihalelere girebilecek. Büyükşehir Belediyemizin destekleriyle hayata geçen, yazılımları da dahil olmak üzere Türk mühendislerinin bir eseri olan tramvayların 15 yıllık Türkiye projeksiyonu 45 milyar, dünya projeksiyonu ise 1.5 trilyon dolar. Demek ki isteyince, komplike üretimler gerçekleşebiliyor. Bursa, Türkiye´de ilk kez bunu başarmış oldu. İnşallah bundan sonra dünyaya mal satan, ekonomiye ciddi katkılar sağlayan konumda olacağız" dedi.
Hadi, bakalım yollarda da görelim.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Burulaş'ın içinde inşaa edilen bu test yolunun İpekböceği için yapılacağı aklımın ucundan bile geçmedi. Bu test yolunun sisteme yeni dahil olan bombardier araçları ve ileride dahil olacak araçlar için yapıldığını düşünüyordum ama yanılmışım. 2km'lik test yolu yeni üretilen bir vagon için bana da kısa geldi. Uluslar arası sıtandardı nedir bilmiyorum ama şahsi düşüncem 10km yeter gibi. İlk tramvay seti insin raylara gidip iki kare yakalamak gerek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası teknik olarak ne kadar gereklidir bende bilmiyorum ama Mehmet bilir, araç tipine göre belki değişen uzunluklar gereklidir ya da hat uzunluğundan ziyade belki de fiziki durumu kast etmiştir bilmiyorum. İzlediğim bir kaç araç imalat videosu vardı, imalat sahası içinde değil de dışarıda bir yerlerde test ediyorlardı özellikle yüksek hızlarda frenleme testleri için böyle bir şey gerekli sanırım.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O video vardı, orada bununla ilgili bir takım testler yaptık diyorlardı, hatta bojiyi değiştirmek zorunda kalmışlar çünkü hesaplamadıkları sorunlar ortaya çıkmış, şimdi tam hatırlayamadım ama kurp yarı çapı ile ilgili bir sorundu galiba, herhalde o yüzden değişiklik yapmak zorunda kalmışlardı. Ama doğrudur bence de kurp testi gerekir diye düşünüyorum, sadece simulasyon yetmeyebilir.mustafaguler yazdı:Boji kısmı ve yürüyen aksam (tekerlekler) içinde keskin virajlarda denemeleri lazım aşınma vs. test etmeleri için.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Mesela, Dynamik testlerden birinde derki, 80 Km/h sürate gel costing (boşta) yap 10 sn. sonra tam güçle fren yap , mesela ray freni yap falan filan bunların bir hayli çeşitleri sorarım size sadece bunu nasıl yapacaksınız. 2km/hattın neresinde 80 km/h hıza ulaşıp ne zaman fren yapacak. Ben hatırlıyorumda, bu tip testlerde kaç sefer kaza riski atlattık hattın sonuna geldiğimiz için , bir seferinde cari hattın blokesini bozup dispeçerle bile tartıştık. Bu ve benzeri imkansızlıktan. Yıl 2003'lerde biz bu testleri yapıyorduk aradan 10 sene geçmiş mantalite değişmemiş. Ama size müjde veriyorum. Eskişehire tam teşekküllü test hattı yapılıyor. 20 km civarında ve her türlü eğim ve kurp var...