2. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 10:06
gönderen Mehmet Kasım
Birazda Siemens'e bakalım. Sitesinde cımbızla blabildiklerim. Borbardier mı Siemens'mi derseniz bence BOMBArdier. Daha şık ve zarfi tasarımları var. Siemens alman çelik sertliğini anlatıyor gibi.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 11:46
gönderen Mehmet Kasım
http://www.hyundai-rotem.co.kr/eng/main ... l="2-1-0-M"

Son olarak bunlarda ROTEM araçları. Karşılaştırdığımda en iyisi olarak "BOMBARDIER" diyorum arkadaşlar. Ama bizimkiler gider ucuza kaçanı alırlar.

Resim
Resim
Resim

Resim
Resim

Adana metrosu değil mi bu?

Resim

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 15:16
gönderen Esat
Zaten Hyundai' nin karşısındaki bir konsorsiyumdu yani Bombardier, Siemens, Nurol ortaklığı, sadece bir tahmin olarak Nurol belkide buradaki montaj alanı ve iş gücünü sağlayacaktı diye düşünüyorum zaten Bombardier ve Siemens ortak araç üretiyorlar genelde Bombardier karoser ve boji tasarımını yaparken Siemens elektronik, elektromekanik ve mekatronik teknolojilerdeki altyapıyı üstleniyor ve işbirlikleri güzel yürüyor.

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 15:22
gönderen Mehmet Kasım
Bombardier bana daha sempatik geliyor. Rotem'e verirler ama. Adapazarında fabrika var ve en ucuz teklifi o vermiş.

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 13:16
gönderen alabay
Sen hiç çiftkatlı tren gördün mü?! Tekkatlısı nereden gecerse, o da oradan geçebilir! Eşek arabası gibi iki vagon üst üste değil ki, girdiğinde, bir kat aşağıda, merdiven inersin, biri yukarıda, merdiven çıkarsın. Vagon yüksekliği pek o kadar değişik değil yani.

Ve rezil oluruz işte, olmazsa, bu kompleksle alâkalı değil ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 14:28
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Sen hiç çiftkatlı tren gördün mü?!
(burada aşağılama görüyorum, teessüfler....)
alabay yazdı: Tekkatlısı nereden gecerse, o da oradan geçebilir! Eşek arabası gibi iki vagon üst üste değil ki, girdiğinde, bir kat aşağıda, merdiven inersin, biri yukarıda, merdiven çıkarsın. Vagon yüksekliği pek o kadar değişik değil yani.
O kadar fark yoksa geçer. Ama tüplerin yüksekliği sanırım 17 m. Standart yani. Çift katlıların geçmesine uygun mudur bilemem.
alabay yazdı:Ve rezil oluruz işte, olmazsa, bu kompleksle alâkalı değil ...
Niye rezil olalım canım.[/b]

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 15:06
gönderen alabay
Yok, aşağılama diye bir şey yoktu, ciddî bir soruydu. Çiftkatlı trenler mukaisede o kadar fazla büyük olmadıklarından, göz önünde canlandırmak gerek.

Şurada mukaise için, lokomotifi de gösteren iyi bir resim var:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilevel_car

Resimleriyle Almanca sayfa da iyi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelstockwagen

Tel Aviv'deki trenin çiftkatlı olduğu hiç öyle göze çarpıyor mu?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 15:17
gönderen Mehmet Kasım
Daha önceden nette görmüştüm bu fotoları. Bu resimdeki çift katlı yüksek duruyor. Tüpten geçemez. Sanmam. Tüp bu kadar yüksek değil.

Bu adam geçemez mesela. Zaten tipini de beğenmedim :D

Resim

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 15:56
gönderen alabay
O Amerikan tipi değil mi? Tabiîki geçemez, ama avrupaî tarz tren geçer. Avrupaî derken bir de japonî demeli :-)

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Prş, 2008 12:17
gönderen Esat
Resim

Basar in bahsettigi cift katlilar bunlar, Mehmet in resmindekiler Amerikan ve Avustralya tarzi, teknik olarak bir sey söyleyemem ama Basar in bahsettigi Bombardier ya da Siemens cift katlilar bizim araclardan yüksek, Almanya da kileri bilemem ama Fransa da gördüklerim ve Viyana da Taurus larin cektikleri cift katlilar normal araclardan yüksek bunu biliyorum ama bu yükseklik 17 metrelik bir tünelde calismaya engel degil, sonucta katener sistemi tavana yakin yapilabilir ama tabii bunun da kritik esikleri var, en son aldigim bir haberde mesela Kadiköy-Kartal da rijit katener sistemi yapilacagini duymustum burada da bu sistem kullanilabilirdi, pantograf kapanma mesafesini korudugunuz sürece bir sorun yasanmayacaktir.

Amma velakin Basar ati alan Üsküdar i gecti bak Ayrilikcesme ye vardi :) ben iki katli arac oldugunu sanmiyorum olacagina da inanmiyorum bence bunu tartismak gereksiz artik. Olsa faydasi olurmuydu bu tartisilabilir ama nedense bu vagonlarin ici de bana cok fazla yolcu alacak gibi gelmiyor bu cift katlilar nedense biraz uzun mesafe oturarak ve yayilarak yolculuk icin senin cözel Evropanda metrekareye 4 kisi hesaplaniyor burada 6 bir kere o koltuk mesafesi bile olmayacak :)

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Prş, 2008 12:19
gönderen Esat
Iste Bombardier in cift katlilari bakin karari siz verin

Resim

Hep sözünü ettigim üst katin dar olmasi durumu bence konforlu degil.
Resim

Bunlarda Siemensler

Resim

Resim

Marmaray ihalesini CAF mi almisti Rottem mi bu konu netlesmedi sanirim, bildigim kadari ile en düsük fiyat ne haltlar karistirdigi bellisiz Rottem in, CAF in da portföyünde cift katli vagon göremedim.

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Prş, 2008 13:19
gönderen alabay
Fazla yüksek değil, aynı demedim. Yaklaşık 1,5 m fazla yüksekler. Üst kat hiç de dar değıl, ya Esat, sana kendi çektiğim videoları göndermiştim. Bunlar burada her iki dakikada durakta duruyorlar, yani banliyö sistemleri için, Marmaray için çok avantajlı olurlar. Hadi istersen, ekspres hattı kur, onlara ver çiftkatlıları, her istasyonda durmayan bir hat Gebze - Halkalı ve Ötesi (Mor değil ...) servisi versin, çok az bir kaç önemli noktada durarak. Ha, ray mı eksiiik? Eh, İstanbul'un iki milyondan fazla nüfusu bir olsun da, bakarız ... di mi.

B. Alabay