tr-HT.10 » Ülkemiz Demiryolu Araçları
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5586
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Almanya'dan Türkiye'ye tras mümkün, evet, şu an da zaten öyle, ben Sirkeci'den Münih'e kadar gittim bir kere.
İspanya ray özelliği askerî düşüncelere dayanıyordu, ismi portekiz veya iberik ray arası, ilginç bir olay var, tüm rayları Avrupa standardına getirmenin maliyeti şu an hesaplanıyor.
Almanca kaynaklar:
http://de.wikipedia.org/wiki/Spurweite_%28Eisenbahn%29
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Spurweiten
Yine de İspanya herhalde başka ray arası içın tren imal edebilir kabiliyettedir.
ICE ve dış ülkeler ile ilgili:
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE#Weiter ... im_Ausland
B. Alabay
İspanya ray özelliği askerî düşüncelere dayanıyordu, ismi portekiz veya iberik ray arası, ilginç bir olay var, tüm rayları Avrupa standardına getirmenin maliyeti şu an hesaplanıyor.
Almanca kaynaklar:
http://de.wikipedia.org/wiki/Spurweite_%28Eisenbahn%29
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Spurweiten
Yine de İspanya herhalde başka ray arası içın tren imal edebilir kabiliyettedir.
ICE ve dış ülkeler ile ilgili:
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE#Weiter ... im_Ausland
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hızlı tren ölçüm aletini bekliyor
Türk işi işte aracı alıyoruz test aletini bekliyoruz, test aleti gelir testi yapacak mühendisi bekleriz, o gelincede bizim elemanlar tatile çıkmış olur sonra 2008 sonunda da bir bahane buluruz.
Türkiye'nin geçen yıl İspanya'dan satın aldığı ve saatte 250 kilometre hız yapabilen ilk hızlı tren, yol ölçüm aleti gelmeyince Behiçbey Tesislerinde deneme sürüşlerinin yapılacağı günü bekliyor.
Ankara'ya taşınan hızlı tren TCDD Genel Müdürlüğünün Behiçbey Tesislerine çekilerek, burada gerekli test ve donanım yüklemelerine geçildi. Tren setinin mekanik bağlantıları tamamlandı. Kum torbaları kullanılarak statik testlerden geçirilen hızlı trenin bilgisayar sistemlerinin yanı sıra diğer donanımlarının sorunsuz çalışıp çalışmadığı kontrol edildi.
Yılbaşında Ankara-Eskişehir arasında deneme sürüşlerine başlanılması planlanırken, hızlı tren hattında gerekli kontrolleri yapacak ve bir anlamda ''yolun ultrasonunu çekecek'' ölçüm aleti bulunamadı.
TCDD Genel Müdürlüğü, geçtiğimiz günlerde Almanya'dan bu cihazı kiralayarak Türkiye'ye getirtti. Söz konusu cihaz, raylarda çatlak, kaynak nokları ve bağlantı unsurları gibi yoldaki fiziki eksiklikleri saptayarak, deneme sürüşü öncesi son kontrolleri gerçekleştirecek. TCDD Genel Müdürlüğünün Behiçbey Tesislerinde Kasım ayından bu yana deneme sürüşleri için bekletilen hızlı tren, ultrason aletinin olmaması nedeniyle raylara indirilemedi.
Hızlı tren, yolda yapılacak ölçümlerin ardından Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında deneme sürüşlerine başlayacak. Hızlı tren yolcu taşımacılığına başladığında Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD yukarıdaki haber ile ilgili olarak tekzip mahiyetinde bir metin yayınlamış, durumun bir yanlış anlaşılma olduğu test makinesi değil sonuçlarının beklendiğini belirtmişler.
Bazı basın organlarında yer alan, Anadolu Ajansı kaynaklı olan haberlerde; “ Ankara-Eskişehir hattında sefer yapmak üzere İspanya'dan 18 Kasım 2007 tarihinde teslim alınan ilk hızlı tren setimizin ölçüm aracının bulunamaması nedeniyle raylara indirilemediği ” şeklindeki ifadeler yanlış anlaşılmaya neden olmuştur.
Yapımı halen devam eden ve şu anda geçici kabulü için ölçüm ve değerlendirilmesi yapılan Ankara-Eskişehir hızlı tren hattımızda kullanılmak üzere İspanya'dan satın alınan yüksek hızlı tren setimiz halen Behiçbey-Etimesgut mevcut konvansiyonel hattımızda standartlarda öngörülen program dahilinde test sürüşlerine devam etmektedir.
Haberde iddia edildiği gibi ultrasonik ray ölçüm aracının temin edilmemesi söz konusu değildir. Almanya'dan temin edilen ultrasonik ray ölçüm aracı ile hızlı tren hattının ultrasonik testleri yapılmış, yukarıda bahsedildiği üzere test sonuçlarının değerlendirilmesi Almanya'daki ölçüm yapan firma laboratuarında devam etmektedir. Değerlendirme sonuçları beklenmektedir.
Diğer taraftan, kış şartları nedeniyle sinyalizasyon çalışmalarının aksaması nedeniyle bu işlerin tamamlanması beklenmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD yetkililerinden alınan bilgiye göre, 24 hızlı tren makinisti, Ankara'daki Behiçbey Loko Bakım Atölyesinde eğitim alacak. Hafta başında başlayacak eğitimler, İspanyol Demiryolu İdaresi RENFE yetkilileri ve TCDD yetkilileri tarafından verilecek.
Eğitimlerin, tren setlerinin tanıtımına yönelik olan ilk modülü yarın Ankara'da başlayacak. Eğitimin ikinci modülü olan "Tren Setlerinin Kullanımı" eğitimleri ise Madrid'de işletmeye açık hızlı tren hattı üzerinde ve ülkemizde kullanılacak tren setlerinin eşdeğeri olan tren setleri üzerinde yapılacak.
Bu eğitimlerin ardından makinistler yine İspanyol eğitimcilerin gözetiminde Ankara-Eskişehir hızlı tren hattı üzerinde staj yapacaklar. Eğitim programı sonunda yapılacak sınavda başarılı olan personele "Hızlı Tren Makinisti Brövesi" verilecek.
Hızlı tren makinisti adayı söz konusu personelin eğitimlerine 2007 yılında başlandı. Önce Almanya'da hızlı tren eğitim programına alınan personel daha sonra Türkiye'de "ilk yardım, yangın ve iş güvenliği, stres yönetimi, bilgisayar, iletişim, bölgesel özellikler ve hat bilgisi, kazalar ve olağan dışı durumlar" konularında eğitim gördüler.
Ayrıca, 4 makinist Türkiye'ye getirilen ve test sürüşleri devam eden 2 adet hızlı tren setinin teslim alınmasından önce İspanya'da üretici firma CAF tarafından eğitilmişti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Beğeni kişiye kalmış bir durum nitekim bende "bence" diye belirtmiştim, bana sorarsanız odun, sadece TCDD kurumsalına boyanmış bir odun, oduna yakışmışmı? yakışmış ama bu odun değilde dal olsa idi daha bir yakışırdı demek istedim, bu benim bakış açımdır, benim gözüm dalı odun görebilir işte bu algıdır bazısı odunuda beğenir bu da beğenidir.
Yoksa ABS si çift hava yastığına göre değerlendirmiyorum
o açıdan bakarsak güzel alettir memlekete hayırlı olsundur, memleketim aldı ise vardır bir bildiği önceden bu mu vardı? bla bla bla bla
Yoksa ABS si çift hava yastığına göre değerlendirmiyorum

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hızlı Tren e genel bir isim aranadursun 3. sette teslim alınmış. Güzel gelişme herhalde sene sonuna kadar 2 ya da 3 set daha alınacaktır. Açılışta 5-6 set hazır olursa süper olur, tabi ilk başta ne kadar yolculuk talebi olacak bunuda görmek lazım. Aslında Ankara ve İstanbul Otogarları ve Tren garlarında yolcu anketleri yapılması lazım tercih ederlermi diye.
Ya bu "Totman" teknolojisi en az yüzyıllık
sanki yeni bir şey gibi yazyıyorlar beni fıtık ediyorlar.



Fotoğraflar: Baki Berk KAYALAR
Kaynak : LojiportAnkara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren projelerinde kullanılacak 3. hızlı tren seti de Derince Limanı’na geldi.
İspanya'da yerleşik CAF firmasından temin edilen hızlı tren setleri saatte 250 km hıza sahip. Bir set, 419 yolcu kapasiteli ve 6 vagondan oluşuyor. Yolcu güvenliği ve konforu açısından her türlü donanıma sahip olan hızlı tren setlerinde; vakumlu tuvalet, klima, video TV ve müzik yayın sistemi, engelliler için donanım kapalı devre görüntü kayıt sistemi, bilgisayar kontrollü diagnostik araç kontrol ve takip sistemi bulunuyor.
Türkiye'de ilk kez iki önemli güzergahta kullanılacak olan hızlı tren setleri; 7 yıl ödemesiz, 15 yıl geri ödemeli olmak üzere toplam 22 yıl vadeli, sabit yüzde 13 faizli dış krediyle temin ediliyor.
TRENİN ÖZELLİKLERİ
- Vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi.
- Business vagonların oturma düzeni "2+1" şeklinde, ekonomi vagonlar "2+2" koltuk şeklinde sağlandı.
- Tek seferde 419 yolcuyu taşıyabilen trende 55 business, 354 birinci sınıf, 2 de engelli koltuğu var. 8 koltuk da kafeteryada.
- Business'taki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar da kumaşla kaplandı.
- Business bölümündeki koltukların arkasında LCD ekran görsel yayın sistemleri bulunuyor. Trende ortak kullanım için de LCD ekranlar yer alıyor.
- Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği vagonda, çağrı butonları, vakumlu tuvaletler var.
- Maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi de yükseltildi.
- Tünellerde ve karşılıklı geçişlerde yolcuların basınçtan etkilenmemesi, kulaklarının rahatsız olmaması için basınç dengeleme sistemi kuruldu.
- Hızlı tren kazalara karşı da maksimum güvenlik önlemleriyle donatıldı. - Toplam 16 kameranın yerleştirildiği trene, uçaklardaki gibi "hadise kaydedici" konuldu.
- 4 kamerayla tren dışından da görüntü toplanacak.
- Trende ayrıca makinistlerin bayılması ya da ani ölümlere karşı treni durduran "Totman" cihazı yer alıyor.
Ya bu "Totman" teknolojisi en az yüzyıllık




Fotoğraflar: Baki Berk KAYALAR