10. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Oca Sal, 2011 13:32
gönderen alabay
Hm, ilginç olan, bunların şimdi traksyon şeklinde işlemeleri. Mavi tramvaylarımız tek araç, bunlar çift (yani römorklu).

Gönderilme zamanı: 04 Oca Sal, 2011 13:34
gönderen Esat
Mavi tramvaylar tek mi? :) Bence mesajını sil kimse görmeden :P

Gönderilme zamanı: 04 Oca Sal, 2011 13:43
gönderen alabay
Değil mi? Ööö, ben öyle hatırlıyorum :lol:
Değilseler, o zaman ama neden modül tipi araç düşünmüyorlar, merak ediyorum. Şahsen Siemens Combino'lardan nefret ediyorum. Neden diye sormayın, hep ya dizimi vuruyorum, ya oturacak yer bulamıyorum, bana çok hantal geliyor, sesini sevmiyorum, bir gayriaşk meselesi işte, GT8 tanıdıktan sonra, insan Combino'ya pek alışamıyor. Ammaa ... İstanbul için aslında gereken o belki. Citadis'ler meselâ çok sempatik, burada Mulhouse'da işliyorlar. Ama daha çok küçük şehirler için gibi geliyor bana.

Gönderilme zamanı: 04 Oca Sal, 2011 13:46
gönderen Esat
Bununla ilgili bilgiyi daha önce konu ile ilgili yetkili bir kişiden alarak vermiştim, modüler tip araçlar İstanbul altyapısına uygun değil, daha çok düz ve temiz altyapılı Avrupa kentleri için üretilmişler, dolayısı ile pek çok yerde sorun yaşadıkları doğru, Alstom Citadis ler ise karoser ve yürür aksam yapısı ile bizim ve bize benzer altyapıya sahip ülkelerin sistemleri için daha uygun, ha şimdi Fransa neden bunları kullanıyor demeyin adamlar kendi malını kullanıyor bunun ötesi yok.

Gönderilme zamanı: 04 Oca Sal, 2011 17:55
gönderen alemdar paşa
Bugün yeni Alstom araçlara bindim ve ilk izlenimlerimi yazayım, bir yolcu olarak tabii.

Yeni tramvayların aynı hattaki mavilerden fiyat ve teknik performans açısından artıları var mı bilmiyorum ama bence özellikle iç kısımda kullanılan malzeme ve işçilikte çok eksileri var. Koltıukları sevemedim mesela. İçerden vatman kabinine geçişteki kapıda öyle menteşeler, kilitler kullanılmış ki nal kadar! Yani fransız zerafeti falan aramayın. Kapı açılıp kapanması Bağcılar hattındaki eski tramvayları bile aratır. Pnömatik sesi tıss tısss.

Ama yolcu dağılımı güzel görünüyor. Oturan sayısı az, bu da bence oturan yolcuyu, yolculuk boyunca bütün bakışları üzerlerinde toplayarak baskı altında tutacaktır. :)

Gönderilme zamanı: 05 Oca Çrş, 2011 23:36
gönderen Esat
Kapılar havalı sistem ile mi çalışıyor? Bu enteresan :) neden gerek görüldü acaba, ben bazı arkadaşlardan servo motorlu kapıların daha iyi çalıştığı ve daha az arıza yaptığını duymuştum ama tabi orada kıyas Bombardier ve Düwag lar idi :)

Gönderilme zamanı: 13 Oca Prş, 2011 11:51
gönderen kemal
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 14 Oca Cum, 2011 19:24
gönderen Esat
Araçlar ile ilgili İBB den bilgiler

En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı
- Tam korumalı kabin, olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı.
Yani daha öncekilerde makinistin ölüm riskimi vardı?
- Yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolcu trafiği hedeflendi.
1960 modellerde olduğu gibi, yani bu fikir o araçlarda da var tabii bunun frenleri daha iyi tutuyordur onu tartışmıyorum ama son teknolojimidir? Bombardierlerden farkı ne? Ha şu kilonewton bilmemne basınç oranları falan olabilir bak.
- Araç, sürücünün dikkatini sürekli aktif tutmak üzere son sistem, ölü adam tutamağı ile dizayn edilmiş ve makinistin bayılması vs. durumlarda emniyetli olarak aracın durması garanti edilmiştir.
Son teknoloji Totmann, Death Man, yani Ölü Adam sistemi, patent tarihi 1922, 1940 larda falan endüstriyel olarak kullanılmaya başlanmış sanırım, son teknoloji.
- Araçların içi de kapalı devre kamera sistemi ile araç içi güvenlik ve seyahat emniyeti arttırılmıştır.
Bombardierlerde de var, hatta takarsanız Moda tramvayında da olur, son teknoloji olan bir sistem değil, üzerine takıldığı aracıda son teknoloji yapmaz, ama aracın genel görünümünü son mod(a)el yapabilir
Araçlar, GPS ile hat boyunca takip edilebilecek.
Aslında bu da çok özel bir şey değil, benzer bir sistem yılllllaarrrrr önce Bombardierler için düşünülmüş ve önerilmiş olabilir, aslında daha çok basit bir sim kart ile çalışan gps modülünün araca takılmasından ibaret, raydan izlemenin zor olduğu (hatta imkansız belki bilmiyorum) tramvay işletmelerinde bir seçenek, since 1814 :P :) yok o kadar abartmayalım. Neyse ya, bende buldumda bunadım, yeni işte kardeşim hayırlı uğurlu olsun ne anlatıyoruz ne abartıyoruz.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19051

Gönderilme zamanı: 14 Oca Cum, 2011 22:17
gönderen alabay
Soñññ moddeeeel :lol:

Soñ moddel gapı da var. İstanbul'da her şey soñ model, sona ermiş gibi, Karacaahmet moddeeeel.

Ya, şu cipiesli duraklar n'oldu? Otobiste de yapılcaktı, yoh muu?!

Höhö :D

Gönderilme zamanı: 19 Oca Çrş, 2011 00:21
gönderen Mehmet Kasım
otobüslerde var gps sistemi. duraklardan otobüse sinyal veriyor. otobüslerin içinde de bilgilendirme led ekranı var. hangi durağa geldiği, kaç durak kaldığı, vs. bilgiler var. işin komiği ekran "duracak" yazısının üstüne geliyor citarolarda. düğmeye basan duracak yazısını göremiyor

Gönderilme zamanı: 19 Oca Çrş, 2011 03:56
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:işin komiği ekran "duracak" yazısının üstüne geliyor citarolarda. düğmeye basan duracak yazısını göremiyor
:) ee ama bak sistem varmış :) kim düşünür ki o tabela ile arkasındaki tabela arasında kaç santimetro kalması gerekir, ortalama yolcu boyu nedir, kaç metreden görür, amaannnnnnnnn düşündüğün şeye bak.

Gönderilme zamanı: 19 Oca Çrş, 2011 08:47
gönderen İSMAİLÇELİK
Seslendirme ile durak adlarınıda söylüyor.Metrobüstede var bu.