M1 Aksaray-Havalimanı başlığında dile getirdiğimiz bir konu vardı. Emniyet ve Ulubatlı istasyonlarının erişilebilirliğinin arttırılması. Hani diyoruz ya ikide bir de 2010 Kültür Başkenti, bu Kültür Başkentinin en büyük ayıbı özürlülere evinde otur demesidir. Evet aynen bunu söylemektedir bu kent. Çünkü kaldırımlar ile savaşarak yollara ulaşsalar bile duraklara istasyonlara giremezler, haydi oralar girseler otobüslere binemezler, metrolara inemezler, aslında sadece özürlü vatandaşları değil, ihtiyarları, geçici olarak sakatlanmış insanları, hastaları, bebek arabası ile sosyal hayata katılmak isteyenleri herkesi düşünmek gerekiyor, tabi asansörlerin üzerine bu asansör sadece engelli, yaşlı ve bebekli yolcular için yazarak tüm sorumluluklardan kurtulmak en kolayı değil mi?
Gelin biz bu sorumluluktan kurtulmayalım. Daha önce belirttiğim gibi bu konuda konuşmuş olduğum bir yetkili, burada bir firmaya etüt yaptırıldığını ve uygulamanın çok fazla zorlukları olduğu için uygun görülmediğini, yolun kapatılması falan gerektiği için yapılamayacağını belirtmişti, offtherecord bilgi idi ve artık ikimizde orada olmadığımıza göre on-air yapabiliriz
:D
Ben bu konuda bir bilgi edinme başvurusu yapmıştım, sorum ve aldığım cevabı da sizler ile paylaşmak istiyorum.
S1. İstanbul Ulaşım A.Ş.' nin ülkemiz AB uyum çalışmaları çerçevesinde yürütülen kamu hizmet binalarının erişilebilirliğinin sağlanması hususunda çalışmaları varmıdır? Örn. M2 Taksim-4.Levent hattı Şişhane istasyonu, M1 Aksaray-Havalimanı hattı, Aksaray, Emniyet ve Ulubatlı istasyonlarına asansör ile erişim, Bayrampaşa ve Sağmalcılar istasyonlarına yürüyen merdiven erişimi projelendirilmektemidir?
C1. M1Aksaray,Emniyet,Ulubatlı istasyonlarında sadece asansör eksikleri değil aynı zamanda yürüyen merdiven eksikleri de, aynı şekilde Sağmalcılar ve Bayrampaşa istasyonlarında da sadece yürüyen merdiven değil aynı zamanda asansör eksikleri projelendirmeleri de xxxxx İnşaat tarafından halen sürdürülmektedir. Bu projelerin 10.02.2009 tarihine kadar tarafımıza teslim edilmesi söz konusudur.
Şimdi, Şubatın 10 u geçeli çok oldu, üstümüze düşen ikinci bir bilgi edinme ile projenin teslim alınıp alınmadığı, uygulanabilirliği ve uygulanıp uygulanmayacağını öğrenmek.
Bu bilgiyi alana kadar aşağıdaki benim çalışmam ile idare edelim.
Bu çalışmada istasyonun konumu büyük ölçüde doğru, tabii ki ben ne inşaat mühendisi ne proje mühendisi değilim, teknik çizer olabilirdim ama meslek lisesi benim için hiç cazip değildi, insan 15 yaşında bazı şeyleri doğru göremiyormuş. Evet istasyonun giriş ve peron konumları aşağıdaki gibidir. pembe alanlar istasyona yapılabilecek yürüyen merdiven, asansör ve özürlü rampası gibi alanları işaret ediyor, bunları numarası ile anlatayım.
1. Mevcut girişler 4,5 metre genişliğinde, bir yürüyen merdiven takriben 1,5 metre, bu demek oluyor ki her iki girişinde yanında bir adet yürüyen merdiven inşa etme şansımız vardır. 1 numara Valide Sultan tarafındaki girişe yapılabilecek yürüyen merdivendir.
2. Bu 1 numaranın kaldırımı daraltma bahanesi öne sürülür ise yapılabilecek ikinci, ya da iki yürüyen merdiven yapılabilecek kadar para ayrılırsa yapılacak ikinci merdivendir, buna pik saat yoğunluk hareketine göre işletme karar verebilir, eğer istenirse tek merdiven ile saate göre ters işletmede mümkündür sonuçta. Yanlız bu merdiven inşa edilir ise buradaki tuvaletin iptal edilmesi gerekecektir.
3. Valide Sultan girişi asansör inşa bölgesi. Bu asansör mezanine kadar yolcuyu indirir.
4. Burası içeride yer alan kısa merdivene yapılması gereken özürlü rampası.
5. Fatih girişi giriş yanı yürüyen merdiven.
6. İkinci ya da alternatif merdiven.
7. Fatih girişi üst kat asansörü, yolcuyu mezanine turnike girişlerine indirir.
8. Aksaray yönü mezanin-platform erişim asansörü
9. Aksaray yönü asansörden platforma erişim koridoru
10. Havalimanı yönü mezanin-platform erişim asansörü
11. Havalimanı yönü asansörden platforma erişim koridoru
Dediğim gibi istasyon ölçeklendirmesini GoogleEarth üzerinden yaptım ama asansör ölçeklemeleri doğru olmayabilir fakat büyük oranda yaklaşıktır diye düşünüyorum. Bu yapı ile Aksaray yönünde bir çalışma için Vatan caddesinde ortadaki 2 şeriti, Havalimanı yönünde otobüs durağının bulunduğu alanın geçici olarak kapatılması gerekecektir. Eğer bu kadar asansör lüks diyen olursa
olur ya, 8-9, 10-11 alanlarına yürüyen merdivende inşa edilebilir. Sizce?