ist-B.28:02 » Haydarpaşa Garı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Sal, 2012 00:32

Evet, söyledikleriniz doğru. Ve üzücü. Ankara’da en önemli mimarî yapıların bir tanesi Ankara Üniversitesi. Ama o bazılerine göre yine »ucube« olabilir. Unutmamamız lâzım ki, bizler burada (yani biz yazanlar) daha çok Osmanlı ve Avrupa klâsik mimarisini seviyoruz. Bu belli. Avrupa klâsik mimarisi derken, bu Alman, Avusturyalı ve İtalyan mimarisi bilhassa. İşin komik tarafı, eski Alman köy mimarisi de Karadeniz mimarisi ile çok benzeri. Artı eski Rum ve Ermeni mimarisi de bizim geçmişimizdeki asıl güzel dediğimiz binalar. Ama cumhuriyet kurulduğunda modernizm almış başını götürmüştü, tüm Avrupa’da (da). O yüzden o Yeni Nesnellik/Tarafsızlık (Neue Sachlichkeit) ve Bauhaus tipi mimarlık bize biraz garip gelebilir, ama o zaman için »en istenilir« oydu. Bauhaus’un ilk yapıları hafif klâsikti (Berlin’deki Turbinenhalle Moabit meselâ, Esat’a otobüsten göstermiştim, kahvaltı ettiğimiz yere geçen köprüden bir az evveldi (101 numaralı otobüs)). Ama sonrası klâsik falan değildi artık, daha çok »sert«, »lojik« vs oldu. Yani 1930 ile 1960 arası bir Haydarpaşa’yı arayamazsınız, kimse yapmazdı, herkes nefret ederdi. Avusturya’da bile :lol:

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Haydarpaşa - Alman Mimarisi

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eki Sal, 2012 07:01

Haydarpaşanın kardeşini Almanya'da, Aschaffenburg'ta gördüm. 8)

Aschaffenburg Sarayi (Schloss Johannisburg)

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ankara'da Ne var?

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eki Sal, 2012 19:13

Hakan yazdı: Peki Ankara'da ne var? Yani Ankara'da bir Haydarpaşa Garı var da ben mi bilmiyorum? Cumhuriyet'i temsil eden vay be diyebileceğimiz, mimari bir eser var mı?...
Ankara'nın tamamı Cumhuriyet Döneminin eseridir. Cumhuriyet'ten önce sadece kasaba gibi bir yerdi. Bunun dışında doğal olarak tüm Anadolu'da kısaca KİT denilen, Sümerbank, Etibank, MKE, Askeri Fabrikalar, Tersaneler, Çimento Fabrikaları, Şeker Fabrikaları, Demir-Çelik İşletmeleri, Demiryolları, Demiryolu Fabrikaları, Karayolları, Barajlar, Enerji Santralları, Limanlar, Üniversiteler, Cumhuriyetin ilk 50 yılında kuruldu...

Ankara'dan Adana'ya at sırtında gidip, oradan Hicaz Treni ile şimdiki Suudi Arabistan'da giden Demiryolunu yapmak Osmanlı'nın tercihi idi. 8)

Nereye gelmeye çalışıyoruz? Anlamadım. :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Sal, 2012 19:52

Kamil Bey siz eserlerden söz etmiyorsunuz ama devlet kurumu binalarını sayacaksak sağlık ocaklarına kadar liste uzar :) eski meclis binası haricinde göze hoş gelen, ya da gerçekten bina olarak anıtlaştırabileceğimiz bir örnek varmı ben onu merak ediyorum, Anıtkabir'i saymıyorum o başka bir konu, ya da Kocatepe gibi bana göre ne estetik ne mimari olarak bir yenilik katmamış camii kopyalarını da saymıyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşü

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Kas Çrş, 2012 21:35

İSTANBUL Büyükşehir Belediye Meclisi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın “Tüp geçit var. Bina yapılamaz” itirazı üzerine, Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için TCDD arsalarına verdiği ticaret imar iznini iptal etti. Arsalar imar planına yeşil alan olarak işlendi.

http://www.hurriyet.com.tr/sondakika/21925655.asp

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Çrş, 2012 21:44

Gar ile ilgili bir değişiklik yok ama sadece en arkadaki TCDD ye ait arsalara bina yapamazsınız, daha doğrusu yapmazsanız iyi olur demişler tabi bunun karşılığında da TCDD ben para kaybettim ver misketlerimi diye atarlanmış İBB'ye onlarda o kayıp karşılığını bölgedeki diğer işlerden vereceklerini söylemişler, yani ön tarafta Haydarpaşa arkasına yapılacak işlerde bir değişiklik yok, Haydarpaşa portmudur nedir orada bir değişiklik yok ve hala Haydarpaşa otel mi olacak, restoranmı olacak düğün salonumu olacak resmi bir açıklama yok, şahsım adına bu haberde sevinecek hiç bir şey bulamadım. Arka kısımlar yeşil alan olarak işlenmiş ama karşılığında Allah bilir bir emsal artışı daha verirler TCDD nin zararını çıkartmak için, güya gardan yüksek bina yapılmayacaktı, o da bir kalemde çiğnenir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cum, 2012 19:16

Bugün okuduğum bir haber vardı ama kaynağına bakmadım İBB de ise öyle bir haber henüz görmedim, habere göre İBB bu arsayı kesin olarak yeşil alan olarak planlara işlemiş ve talebede olumsuz karşılık vermiş, yani bölgeye 2 kattan daha yüksek bina yapımına izin verilmeyeceği dolayısı ile diğer alanlarda buradaki kayba karşılık TCDD ye bir şey verilmeyeceği söylenmiş. Dediğim gibi doğruluğunu bilemiyorum ama böyle bir karar verildi ise İBB yi tebrik ederim.

Diğer taraftan bahsi geçen araziyi görmeniz için bir iki foto vereyim, fotoğraflar Kent ve Demiryolu grubundandır.
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 16:44

Haydarpaşa gar mı kalacak gargaramı olacak bana göre hala belirsiz ama Ulaştırma Bakanımız verdiği bir beyanatta "halka açık alan ve gar olarak kalacak, otel olmayacak" demiş, inşallah bu fikirden geri dönülmez diyorum.
Haydarpaşa Gar projesi ile ilgili de görüşlerini açıklayan Yıldırım, "Bir sorun yok. 2006'dan beri çalışılıyor. Her türlü süreçten geçti, belediyelerden geçti. İtiraz süreleri de sona erdi. Haydarpaşa'nın, bölgenin doğal yapısını koruyacak, tarihi değerlerini muhafaza edecek ve fazla yoğun yapılaşmaya izin vermeyen, Tarih ve Tabiat varlıklarını Koruma Kurullarının da onayladığı proje gerçekleştirilecek. İstasyon otel değil, halka açık olarak devam edecek" diye konuştu.
http://siyaset.milliyet.com.tr/bakan-yi ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Şub Pzr, 2013 19:36

Bilgilendirme, teori ve söylenti kültürü ilginç. Medyalısı hele hele.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 24 Şub Pzr, 2013 23:21

TMO'nun (Toprak Mahsulleri Ofisi) ambarlarını modern sanat müzesi yapsınlar. Haydarpaşa'nın giriş katını tren/Marmaray istasyonu üst katlarını otel-restoran-eğlence mekanı yapsınlar. Geriye kalan boş arazilere de istedikleri kadar gökdelen çıksınlar. Selimiye Kışlası nasıl olsa Çekmeköy'e taşınacak, oraya da otel yapılır. Haydarpaşa-Harem arasına da yat limanı ve turistik tesisler gayet karlı işler :) Bu arada Kadıköy - Rıhtım bölgesinin arkasındaki mahalleye de el atılır, izbe ve kirli görüntüsünden 'Kentsel Dönüşüm'le evrim geçirir. Tren setlerini Haydarpaşa'ya depo etmenin manası olmadığına göre boşluğu değerlendirmek lazım burada en büyük sorun Avrasya Karayolu Tüneli yapılırsa Uzunçayır - Harem arasındaki artacak trafiğe bir de bu tarz projelerle eklenebilecek trafik yükü. Tersinden düşünürsek Haydarpaşa konusundaki emlak iştahının bir sebebi de şehrin tam göbeğinde Karayolu tüp tüneli ile kolayca Avrupa Yakası'na geçilebilen merkezi konumuyla bu alandaki gökdelen projelerinin getireceği kar olabilir.
İBB'ye bu arada sitem edelim; senelerdir Kadıköy'ün ana caddelerindeki darmadağın şekilsiz kaldırımları inatla değiştir(e)mediler. Halbuki Kadıköy Belediyesi kendi alanındaki tüm kaldırımları neredeyse düzeltmiş ve yürünebilir hale getirmiş durumda.
Sonuçta Bağdat Cad. ve Uzunçayır-Acıbadem tarafındaki gökdelenler her yerden görünür oldu. Anadolu Yakası'nın siluet ve imajı zaten hep bir tatsız ve eksik kalıyordu. Bu gökdelenler ona Hong Kong - New York - Dubai havası katar, ne hava ama :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 23:56

Anadolu yakası İstanbul'un siluetinden bile sayılmıyor, en son ben bir çalışma yapıp iki ayrı çizimi birleştirip Selimiye ve Haydarpaşa'yı da dahil eden bir görünüm çıkarmıştım, tabii gerçek gözle öyle bir açı yok. Benimki daha çok durumdan vazife çıkarıp logo silüet olayına girmekti, bana neyse. :) Ama evet aslında haklısın gerek Anadolu yakasının gelişim şekli, gerekse arkasında kalan Beşiktaş ilçesinin silueti nedeni ile o kısımda sadece gökdelenler görünüyor.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Haydapaşa'ya yazık ediliyor.

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Ara Pzr, 2013 11:45

Resim
Resim

Haydapaşa'ya yazık ediliyor. Oysa Marmaray, Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme yönünde Üsküdar ve Sirkeci yönünde yoluna devam eder ve tüm YHT Trenleri ve Anadolu Trenleri için Haydarpaşa başlangıç istasyonu olarak kalırdı. 8)

Böylece Gar'sız İstanbul'un Anadolu yakasındaki Garı kapatılmamış,gözü dönmüş rantcılara kaptırılmamış olurdu.

Tarihi yok etmek, geçmişi silmek, sığlanmış bir toplum yaratmak için maalesef elimizden gelen kötülüğü yapıyoruz. 8) :?

Cevapla

“İstasyon ve Duraklar” sayfasına dön