1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

ist-B.28:02 » Haydarpaşa Garı

Gönderilme zamanı: 02 Oca Cum, 2009 21:41
gönderen Esat
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 03 Oca Cmt, 2009 15:19
gönderen alabay
Ah şu Almanlar ve mimarlıkları ...
Karadeniz bölgesinde bir ahşap ev yapma türü var, Almanya'nın güneyindeki tarza tıpatıp benzer (Fachwerk), ve kimse bilmiyor, acaba kim kimden gördü diye, çünkü 'kopyalama' olayı belli olmuyor. Neden acaba büyük mimaride böyle paralelite yok, yoksa da bari öğrenme kopyalaması da yok? Çok yazık. Beyrut'ta bile mimari çok daha güzel ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 30 Haz Sal, 2009 18:13
gönderen alabay
Biraz Haydarpaşa ...

Resim
Karaköy'den varınca.

Resim
Uzaktan ... (düzeltmedim, belgesel, yıldızsal değil)

Resim
Biraz zumlanmış hâli ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 30 Haz Sal, 2009 18:24
gönderen Esat
Haydarpaşa resimleri güzel bence, iyi oldu bu resimler :)

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Prş, 2012 21:24
gönderen kenanmar
-------------------------------------------------------------------------------------
"Haydarpaşa Port" projesine yeni onay

Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için nihai düzenleme kararı, Büyükşehir Belediye Meclisi'nden geçti

Büyükşehir Belediyesi eylül ayı toplantılarının dördüncü birleşimi, belediyenin Saraçhane'deki yerleşkesinde AK Parti ve CHP'li meclis üyelerinin katılımıyla gerçekleşti. Mecliste, 1/5000 ölçekli Haydarpaşa Garı ile Kadıköy Meydanı ve Çevresi Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı teklifi oylamaya sunuldu. Teklif, CHP'nin ret oyu vermesine karşın AK Partili meclis üyelerinin oylarıyla kabul edildi.

Alınan kararla, 2007 yılında yapılan protokolle ilk adımı atılan “Haydarpaşa Port” projesinin 2009'da başlanan planlama çalışmalarıyla ilgili düzenlemeler için gerekli onay verildi.

Böylece plan düzenlemesi tamamlanan projenin ihale ve uygulama çalışmalarına start verilecek. Projenin hayata geçmesi için önünde engel kalmadı. Yapılacak ihalenin ardından Haydarpaşa Port projesinde ilk kazma vurulacak.

‘’Haydarpaşa Manhattan’ diye bir projemiz yok’
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi İmar Komisyonu Başkanı Sefer Kocabaş, planın Haydarpaşa projesi olduğunu ve “Haydarpaşa Manhattan” diye bir projeleri olmadığını söyledi.

“Bu plan, Haydarpaşa Garı ve çevresine ait plandır” diyen Kocabaş, bu planın bundan önce mecliste sonuçlandırıldığını belirterek, idari sınır ile sit sınırı arasında uyumsuzluk görüldüğünü ve alınan kararla bunun düzeltilmiş olduğunu kaydetti.(aa)
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77
-------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Prş, 2012 21:54
gönderen Esat
Hayırlı olsun, gözlerim yaşarıp ellerim kızarıyor alkışlarken :)

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Pzt, 2012 20:21
gönderen kenanmar
-------------------------------------------------------------------------------------
Haydarpaşa'daki Hristiyanlığı bölen kilise gün yüzüne çıkıyor!

Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için nihai düzenleme kararı, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde kabul edildi. Böylece projenin hayata geçmesinin önünde engel kalmadı. Anıtlar Kurulu’nda onay bekleyen proje için yapılacak ihalenin ardından Haydarpaşa’ya ilk kazma vurulacak.

Belediye Meclisi’nde, AK Partili üyelerin oylarıyla kabul edilen ve CHP tarafından dava edilen planın yeniden ele alınmasının sebebi, ilk planda yer alan idari sınır ile SİT sınırı arasındaki uyumsuzluktu. Onaylanan planla birlikte Haydarpaşa’ya gökdelenler dikileceği ve garın otel yapılacağı söylentileri boşa çıkarıldı ancak Haydarpaşa Port Projesi geçen yıl Belediye Meclisi’ne geldiğinde bu köşede gündeme getirdiğim, “Bölgedeki arkeolojik kalıntıların durumunun ne olacağı” sorusuna açık bir cevap verilmemişti.

Bu sorunun cevabını Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara’dan aldım. Kara; Hıristiyan tarihi araştırmaları, Türk turizmi ve arkeoloji dünyası açısından müjde niteliğinde açıklamalar yaptı.

Haydarpaşa Garı’nın hemen arkasında, muhtemelen rayların altında Bizans imparatorlarının yazlık sarayının kalıntıları bulunuyor. 17 yaşında Doğu Roma İmparatoru olan 395–408 yılları arasında hüküm süren Arcadius döneminde yapıldığı tahmin edilen bu saray, merasim ve seferden dönen orduyu karşılama amacıyla kullanılıyordu.

Bu sarayla birlikte Haydarpaşa Port alanındaki en önemli arkeolojik kalıntılar ünlü Kadıköy Konsili’nin toplandığı Sainte Euphemie Kilisesi ile Saint Christophe Kilisesi’ne ait. Özellikle Kadıköy Konsili’nin toplandığı Sainte Euphemie Kilisesi Hıristiyan dünyası için büyük önem taşıyor. Bu kilisede, 451 yılının 8 ekiminde başlayarak 1 kasıma kadar devam eden konsilde Hıristiyanlıkla ilgili önemli kararlar alınmış bu kararlar doğrultusunda Hıristiyan dünyasında büyük bir bölünme yaşanmıştı. İsa’nın hem tanrı hem insan tabiatlı olduğuna inananlar, diofizitler İsa’nın tek bir tabiatı olduğuna inananlar ise monofizitler olarak ayrılıp kendi kiliselerini kurmuşlardı.

Haydarpaşa Port için bölgede çalışmalar başladığında, tıpkı Yenikapı tüp geçit kazılarında olduğu gibi İstanbul’un antik dönemine ait çok önemli kalıntılar gün yüzüne çıkarılacak. İdari sınır ile SİT alanı sınırı arasındaki uyumsuzluğun giderilmesi için planı yeniden ele alan Belediye Meclisi, Haydarpaşa Port’un Üsküdar ayağındaki alanda SİT alanı açısından herhangi bir problem olmadığını tesbit ederek, Kadıköy bölümündeki gar binası, limandaki silolar ve arkeolojik kalıntıların durumunu da netleştirmiş oldu.

Proje Anıtlar Kurulu’nda demiryolları Özelleştirme İdaresi’ne devredilecek. Ardından bir ihale yapılacak. Üsküdar’daki Harem Otogarı’ndan başlayarak Kadıköy’deki Ayrılık Çeşmesi’ne kadar olan alanı kapsayan Haydarpaşa Port Projesi’nde arkeolojik kalıntılar bölgenin yüzde beşlik bir bölümünde yer alıyor. Bu bölümde yapılacak kazılar Müzeler Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak. Kalıntılar ortaya çıkarıldığında nasıl sergileneceklerine karar verilecek. Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara, kalıntıların üzerinin camla kaplanarak sergilenebileceği görüşünde.

Boğaz’daki tüp geçit çalışmaları, İstanbul’da arkeolojik kazı yapmanın zorluklarını aşmak için eşsiz fırsatlar sundu. Böylesine büyük bir proje sözkonusu olmasaydı, Aksaray’ın tam ortasında 1700 yıllık Thedosius Limanı’nı çıkarmak için kazı yapmak imkânsızdı. Haydarpaşa Garı’nın arka tarafında yer aldığı bilinen Sainte Euphemie ve Saint Christophe kiliseleriyle Arcadius Sarayı’nı gün yüzüne çıkarmak için de Haydarpaşa Port gibi büyük bir projeye ihtiyaç vardı.

Ertan Altan (Taraf, 24 Eylül 2012)
http://t24.com.tr/haber/haydarpasadaki- ... yor/213728
-------------------------------------------------------------------------------------

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Pzt, 2012 20:31
gönderen Esat
Bunu bahane edip Gar a bir daha tren falan sokmazlar, başka yerde tarih çanak çömlek olur burada aman çok önemli bu bina korumamız lazım derler, ulen hani ecdadı çok seviyordunuz, ecdad yaptırdı bu demiryolunu garı falan? Neymiş, dümeni eline geçiren istediği tarafa çevirirmiş.

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Çrş, 2012 13:52
gönderen alabay
Diofizit değil, duofizit. Monofizit, duofizit ve miyafizit. Ama neyse, burada ilgilendirmez. Yine de söylemiş olayım.

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 02:52
gönderen kenanmar
Diofizit değil, duofizit. Monofizit, duofizit ve miyafizit
Bir de bunları kısaca açıklasaydın ne iyi olurdu, gerçi ben biliyorum ama yorum senden geldiği için sana bıraktım :)

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 10:12
gönderen alabay
Bir an düşündüm, ama burası için ilginç midir? Çok kısa kesersem, Hıristiyanlık’ta bazı konularda hemfikir olunmayan şeyler var. Bununl bir tanesi de, İsa insan mıydı, tanrı mıydı, yoksa hem insan hem tanrı mıydı sorusu. Bazılerine göre insan ve tanrıydı, bazılerine göre tanrıydı. Bundan öteye giden farklı görüşler de var, vs.

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 13:38
gönderen Esat
Valla üçü beşi bilmem tek bildiğim Haydarpaşa Gar ı TEK ti, artı ti diye -di li geçmiş zaman kullanıyorum çünkü çıkan haberler sadece ve sadece en kısa zamanda gelip Kadıköy'den gara doğru bir bakış ile bir bardak soğuk su iç diyor bana. Ben adım gibi eminim bu kilise kalıntıları da bahane edilecek orada ray iptal etmek için, millet kıç kadar kentlerine gar yetiştiremez iken biz var olanları yok ediyoruz, yerine istasyoncuklar inşa edip oyun oynuyoruz, eee klavuzu karga olunca insanın yapacak bir şey yok, komik olan bu işleri yöneten insanlar bu garip fikirlere, saçma sapan hayallere nasıl prim verip işleri buna göre yapıyorlar ben bunu anlamıyorum.