
Daha önce tartıştığımız ve cin fikirli üretkenlerin düşüncelerine göre Aksaray istasyonundan direkt bir alt geçit yapılarak Yusufpaşa tramvay istasyonuna erişim sağlanmalı idi, bunun olmayacağını o zamanlar çizimler ile anlatmıştım tekrar çizmeyeceğim, Aksaray metro istasyonu yolun hemen altında yer almaktadır dolayısı ile istasyon ile yol arasında bir noktaya alt geçit inşaa edilemez, bahsedilen tarzda bir alt geçit için istasyonun tamamen yeniden inşaası gerekir, Otogar gibi 3 peronlu iki yollu bir platform bölgesi inşaa edilmeli (ki zaten hat Yenikapıya gidecekse bu yıllar önce düşünülüp yapılmalıydı) orta perondan bir alt geçide inilerek ve buradan tatlı bir eğim ile Yusufpaşa ya varılabilir, ama burada da İstanbul Ulaşım A.Ş. Proje müdürlüğü tramvay istasyonu bölgesinde böyle yoğun bir yolcuyu deşarj edecek merdivenleri inşaa edecek bölge olmadığını belirtmişlerdir, dolayısı ile yine üst geçide çıkılması zorunludur, ikinci şerh ise güvenlik anlamında zaten sorunlu olan bölgede bu tünelin kontrolünün özellikle gece geç saatlerde problem oluşturması çekincesidir.
Çözüm 1 : Yönlendirme Bilgilendirme ->
Bu konuda ilk çalışmayı anons sisteminde yapmıştık, araçlarda Yusufpaşa istasyonu için aktarma anonsunda Havalimanına gidecek valizli yolcuların Zeytinburnu istasyonunu tercih etmesi yönünde bir mesaj geçiyor. İkinci adımda ise süreler ile bilgilendirme yapılabilir, dün yaptığım ölçümde erkek, 33 yaşında, 103 kg., hızlı yürüyen, merdiven çıkmakta zorlanan ve yüksüz bir denek olarak T1 Yusufpaşa-M1 Aksaray istasyonları arası yürüme 5 dk sürüyor, T1 Aksaray-M1 Aksaray istasyonları arası ise 6,5 dk, T1 Aksaray-T1 Yusufpaşa arası tramvay ile 1,30 dk, tabi her ikisinde de işportacı etkisi var (normalde daha hızlı gidebilirim) ilk seçenekte 1 üst geçit ve 1 alt geçit geçmek zorundasınız, ikinci seçenekte 2 adet trafik ışığı ve düz bir yol,
Burada bence yolcular Sirkeciden gelişte Aksaray istasyonunda aktarmaya yönlendirilmeli, çünkü Yusufpaşa ya kadar araç ile 1,5 dk süren yolculuk ile toplam aktarma süresi aynı zamana denk geliyor, tek problem biri düz yol diğeri in-çık, Topkapı yönünden gelen araçta ise Yusufpaşa aktarma için kullanılabilir ve yine yüklü yolcular için Aksaray istasyonunu önerebilir (normalde Topkapı civarındaki bir yolcu havalimanına gitmek için zaten Zeytinburnuna gider ama biz Dursun ları da düşünelim)
Ben bile normalde yüksüzken bu aktarma da hangi yön olursa olsun Aksaray istasyonunu tercih ediyorum biraz uzun ama düz ayak.
Çözüm 2 : T5 Aksaray İşletmesi ->
Aksaray daki armut dediğimiz manevra ve yıkama alanı iptal edilerek buraya bir tramvay durağı inşaa edilmeli ve T5 Aksaray-Kabataş işletmesi hayata geçirilmelidir (bu yeni alınan 36 tramvay aracı gelince yapılabilir) ilerleyen dönemde bir ihtimal T2 hattının istasyonları indirilir ve uzaması söz konusu olursa Bağcılar-Aksaray hattı haline getirilerek her iki yönünde M1 e erişimi sorunsuz hale getirilmiş olur, hemde bizim şu tramvay ağı rüyamıza bir halka eklenmiş olur, iç içe geçmiş sistemler önerisi
T1 Zeytinburnu-Kabataş
T2 Aksaray-Bağcılar
T5 Aksaray-Kabataş
Benden bu kadar,