ist-T.07:01 » Zeytinburnu tramvay istasyonu aktarma problemi

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

ist-T.07:01 » Zeytinburnu tramvay istasyonu aktarma problemi

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 21 Eyl Cum, 2007 12:19

Zeytinburnu tramvay ve metro istasyonları arasında yaşanan aktarma ve entegrasyon problemi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 24 Eyl Pzt, 2007 18:38

Aktarma için Aslında herşey cok güzel fakat tramvaydan Davutpaşa merter otogar esenler ve aksaray yönüne gidenler içinde giriş verilse çok iyi olur düşüncesindeyim.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Zeytinburnu hattı adeta işkence hattı

Mesaj gönderen AyLiN » 25 Eyl Sal, 2007 04:21

Sizi bilmem ama benim başıma ne geliyorsa her zaman Zeytinburnu durağında geliyor. Geçen Cumartesi ailemle Zeytinburnundaki bir Yapımarkete gittim. Bağcılar istikametinden geldik ve aktarma yapmadan direk karşıya geçmemiz lazım. Ne varki bunda demeyin duraktan çıkana kadar 3 kişiye derdinizi anlatmak zorunda kalıyor ve izin almak zorunda kalıyorsunuz dışarı çıkmak için :D . Çocuk arabası ile yolculuk yaptığımız için Turnikeden değilde normal kapıya yönlendik.Bayan Güvenlik aktarmamı yapacaksınız diye sordu biz hayır dışarı çıkacağımızı söyledik Asansörleri ima ederek bir bakış attı ve kapıyı açtı. Gerçi Asansöre binmek istesekde bu sefer Metro tarafına geçmek zorundasınız ve yine jeton soruyorlar :D . Neyse sağolsun kapıyı açtı 2 metre sonra bir güvenlik daha merdivenlerin başında duruyor ve oda soruyor dışarımı çıkacasınız diye, oysa merdivenlerin ordan zaten başka bir yere çıkmamız mümkün değil. En sonunda merdivenlerin oraya geldik ama ne görelim rampa yok yani eğer engelliyseniz veya ameliyatlıysanız 5-6kg ağırlığında bir çocuk arabası ve içinde 13kg ağırlığında bir bebeği aynı anda taşıyamyacak durumdaysanız vay halinize. Allahtan eşim yanımdaydı beraber indirdik ışıkların oraya geldik daracık bir yer kaza olsa hepiniz ezilirsiniz mazallah ve karşıya geçtik daracık kaldırım bir kişi zor gidiyor. Tabi bunların hiç birine katlanmadan yolunuzu baya bir uzatarak yürüyen merdiven üst geçit ve asansör yapabilirsiniz tabi asansör çalışıyorsa:). Keza biz karşıya geçtiğimizde asansörün çalışmadığını gördük yani yolumuzu uzatmış olsaydık bir çin işkencesine maruz kalmış olacaktık. Hiç bir uyarıda yoktu çalışmadığına dahir. Allahtan bizim elimiz ayağımız tutuyor ya tutmayanlar? İkinci bir asansör yapmak bu kadar zormu? Tonca para harcanırken neden asansörlere yatırım yapılmıyor? Bu asansör sorunu hemen hemen her durakta var başımda geçenler yazsam Roman olur :). Şaka bir yana lütfen bu Zeytinburnu hattını düzeltin kimsenin yolculara ve hatta oradaki güvenliklere bu eziyeti çektirmeye hakkı yok. Biz yorulduk dert anlatmakdan onlar yoruldu dert dinleyip yolcuları her sefer durdurup yanlış istikamet demekten. Yetkililerin bu konuya bir çözüm bulmalarını talep ediyorum. Eğer proje çizmek uzun zaman alırsa o konudada yardımcı olmaya hazırım. :wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Zeytinburnu İstasyonu

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2007 21:31

Zeytinburnu istasyonunda genel olarak bir aktarma problemi olduğu doğrudur, zaten yolcuların büyük çoğunluğuda bundan şikayet etmektedir, ben burada problemin aktarmadaki yönlendirmelerden ziyade Aylinin bahsettiği üzere mimari olduğunu düşünüyorum ama ne yazık ki bu işin mimarları burnundan kıl aldırmıyorlar, kendilerinin mühendislik ve mimarlıklarından dem vurarak siz ne bilirsiniz gibi bir tavır var, ama şunu unutmamak lazım akıl akıldan üstündür, normal bir vatandaşın çok ilginç bir düşüncesi olabilir, 10 kişiyi dinlersiniz 8 i saçmalar 2 si doğru söyler o 2 diğer 8 i rahat ettirir bence öncelikle başkalarının fikir ve düşüncelerine değer vermeyi öğrenmeliyiz :) Bu konu ile ilgili bu başlıktabir takım görüşler sunacağım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Problemler

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2007 21:58

Bu istasyonda bir değil bir çok problem bir arada yer almakta aslında bunları aşağıda maddeler halinde listeliyorum, bu maddelere fırsat bulursam fotoğrafta eklemeye çalışacağım, yine görüşlerinizi maddeleri alıntılayarak sunabilirsiniz.

1. İstasyon Dış Yönlendirmeleri Yok : Merter istikametinden gelen bir yolcu metro istasyonu giriş bölümüne çıktığında hangi yönden hangi hatta gireceğine dair standart ve görüş alanı içerisinde bir yönlendirme tabelasına ulaşamıyor. Mevcut tabelalar birbirine benzemeyen ve görüş alanı dışında uygulamalar.

2. İstasyon Giriş Yönlendirmeleri Yok : Metro istasyonu girişinden önce tramvay hatlarına bir yönlendirme yok, çoğu yolcu yanlışlık ile metro istasyonuna jeton atıp girdikten sonra ya sormayarak ikinci bir jeton ile tramvaya geçiyor ya da güvenliklere derdini anlatmaya çalışıyor.

3. Metro İstasyonundan Tramvaya Direkt Girişlerin Yönlendirmesi Yetersiz : Her iki yönden gelen yolcu karşıya baktığında sadece Zeytinburnu-Kabataş yönlendirmesini görüyor bu da 2. maddedeki durumu tekrar doğuruyor. Havalimanı yönünden gelen yolcu LCD ekran üzerindeki ok işaretlerini anlayamıyor, özellikle yabancı yolcular için tamamen anlamsız çünkü böyle bir ok ile gösterme yöntemi yok :)

4. Tramvay İstasyonunda Metroya Geçiş Yönlendirmeleri Karışık : Bağcılar hattından Kabataş tramvayı ya da metroya geçiş için tabelalar çifter çifter ve görünüm olarak birbirinden farklı, daha çok tabela daha anlaşılır yönlendirme demek değildir, daha sade tabela anlaşır yönlendirme sağlar.

5. Kabataş Hattından Gelen Yolcu Metroya Direkt Geçiş Yapamıyor : Kabataş hattından gelen yolcular indikleri zaman kulağı tersten gösterme yöntemi ile durak girişindeki merdivenlere yönlendiriliyor, buradaki turnikelerden direkt olarak metroya giremiyorlar, zaten girmeleride aslında biraz zor çünkü giriş verilecek turnikelerin önünde metro istasyonunun çıkış merdiveni ve asansörü var bu durum yolcunun çakışmasına ve kendi içinde tartışmalar yaşamasına neden olacak.

6. Bağcılar Hattına Gitmek İsteyen Yolcunun Yolu Çok Meşakkatli : Metro istikametinden gelip Bağcılar tramvayına gitmek istiyor iseniz üst geçitten yolun karşısına sonra aşağı inerek Tekzen yönüne oradan çok dar bir kaldırımdan yürüyerek trafik ışığına oradan da Bağcılar tramvay durağı girişine varmak zorundasınız. Halbuki burada Kabataş durağı yönündeki rampa iptal edilerek metro istasyonu mezanin bölgesinden bir ikinci merdiven inşaa edilerek yolcular direkt olarak Bağcılar istasyonu girişine indirilebilir, bunun için Bağcılar hattı Zeytinburnu durağındaki turnikelerin platforma doğru geri çekilmesi gerekmektedir.

7. Üst Geçitin Konumlandırılması Yanlış : Yapılmış olan üst geçit yolcuyu Bağcılar istasyonunun aksi bir yöne indiriyor, buradaki yönlendirmeler ise evlere şenlik. Buradaki durağın inşaasında İBB devreye girerek Tekzen in bahçesinden 100 metrekarelik bir alanı istimlak etseydi ve üst geçidin inişini buraya verse idi yolcular bu kadar zorlanmazdı. Bir üst geçit, bir merdiven, iki ana yol ve bir trafik ışığı geçerek hemen 10 metre yanınızdaki bir istasyona varmak sinir bozucu

8. Bağcılar İstasyonu Çıkışı Yetersiz : Bağcılar istasyonundan dışarı çıkmak istediğinizde dar bir yol ve merdivenler sizi karşılıyor, eğer özürlü ya da bebek arabası sahibi iseniz ya yanınızdaki biri ile bileğinize kuvvet kucaklayarak ineceksiniz ya da Güvenlik Görevlilerine derdinizi anlatarak yardım isteyeceksiniz, ama genellikle öneri şu olacaktır "metro yönüne geçmeniz, buradaki asansör ile metro mezanin katına çıkmanız" buradan dışarı çıkarak üst geçiti aşmanı (işportacılar arasından) ve diğer asansörden (eğer çalışıyor ise) aşağı inmeniz yani kulağınızı ensenizden iki kere dolaşarak tutmanız, halbuki mevcut rampadan inerek yine mevcut jeton gişesinin yanında bir noktadan çıkışınıza izin verilse bu problem çözülür.

Genel olarak yönlendirme ve mimari problemler bunlar ve maalesef hala ülkemizde metro inşaatlarında kesişen istasyonlar düşünülmüyor, bir firmaya işi yaptırırken bunun altına iki kat daha istasyon yap denilmiyor, ve hala istasyonları planlarken sadece inşaat mühendisleri ve mimarlar kitaplar üzerinden iş yapıyorlar, bu işin sosyolojik boyutunu halk boyutunu düşünmeden, halk sizin çizgilerinizi ve rakamlarınızı bilmeden nasıl daha hızlı ve yorulmadan bu istasyondan çıkarımı bilir :)

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 28 Eyl Cum, 2007 01:08

Mimarlarınızın ve Mühendislerinizin ben ve benim gibi bu sorundan şikateci olan arkadaşlarım seve seve burunlarından kılları almaya gönüllüyüz :D .
Kusura bakmayın ama göz var nizam var hiç bir mimar veya mühendiz beni Zeytinburnu İstasyonunda bir sorun yoktur diye ikna edemez, çok gülünç bir durum. Biz hergün oradan geçiyor biz hergün orda bu çileyi çekiyoruz. Çoğu zaman sırf o işkenceyi çekmemek için Otobüsü kullanmayı tercih ediyorum. En azından Bindiğim yer belli indiğim yer belli. İkide bir biri karşıma geçip nereye gidecek orası olmaz burdan diyerek benim zamanımı çalmıyor. Bu konu ile ilgili bence Ulaşım AŞ. Vatandaşlarla konuşması gerekiyor. Maalesef her zaman herşey kağıtlarda cizldiği gibi işlemez. Bunun zaten en büyük örneğide Zeytinburnu istasyonudur. Taksim İstasyonunu da bir ara konuşuruz :wink: .
Ulaşim Aş den ricamız engelli insanlara, yaşlı insanlara ve bebekli ailelere daha fazla saygı göstererek projelerini hazırlatsınlar. Biz yokmuşuz gibi davranmaları bizi rahatsız ettiği gibide çok kırıyor. Bir rampa yapmak veya fazladan bir asansör eklemek bu kadar zor olmasa gerek. :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Cmt, 2007 16:09

Zeytinburnu aktarma bölgesinde ki sorunların çözümü için ilk adımlar atıldı, öncelikle T1 Kabataş tramvayı ile Zeytinburnu istasyonuna gelen yolcuların M1 Aksaray-Havalimanı hattına geçişleri için T2 Bağcılar tramvay gişelerinin olduğu bölgeden bir geçiş açıldı. Alanı bilenler için konuşursak sağ taraftaki özürlü rampasının sağında kalan 3 turnike ters çevrilerek metro hattına geçiş imkanı sağlandı. Dolayısı ile artık durağın başına giderek oradan yukarı çıkıp yolu uzatmaya gerek kalmadı.

İkinci olarak Tekzen karşısındaki T2 Bağcılar tramvayına giriş yapılan yerde 3 adet turnike de T1 Kabataş tramvayı için yerleştirildi, dolayısı ile minibüs ya da otobüsler ile gelip Tekzen yönünden geldiğinizde T1 Kabataş tramvayına da geçiş yapabiliyorsunuz yani üstgeçidi kullanmak zorunda değilsiniz. :) :idea:

Sırf bu iki çözüm için bile endlich diyorum :) çok basit bir düzenleme idi ve bence oldukça da faydalı oldu, aslında buradaki turnike düzenlemesi daha basite indirilerek bir şekilde M1 e de giriş sağlanabilir, fakat burada turnike sayısının yetersiz gelmesi de söz konusu olabilir o zaman çünkü tahminimce yolcu yoğunluğunun çoğu hareket yönü olarak şu şekilde

Sabahları :
T2 -> T1/M1
M1 -> T1
Merter -> M1/T1

Akşamları :
T1 -> M1/T2
M1 -> T2
T1/M1 -> Merter

Dolayısı ile Metro istasyonunun ana girişinin kullanılması ya da işletme tarafından bu girişin tercih edilmesi kaçınılmaz olacaktır. Aşağı bölümden daha yoğun bir giriş çıkış için ise turnike bölgesindeki merdivenlerde biraz düzenleme lazım ama şimdilik yüksek ses ile düşünmüyorum :) ne olur ne olmaz yerin kulağı var fikrimizi çalmasınlar :idea:

Bu iki düzenlemenin sonrasında asıl önemli çalışma da devam ediyor bu bölgedeki yönlendirme işaretleri baştan aşağı yenileniyor, bu işaretler ile birlikte daha göze çarpan ve anlaşılır bir sistemin de ilk temelleri atılmış olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Kas Cmt, 2007 17:01

Ben bunları tabiîki şimdi gözümün önünde canlandıramadım. Bakalım, bir gün görürüz inşaallah.
Berlin'de Alexanderplatz metro/tren/tramvay istasyonunu tavsiye ederim, aktarma (kaosu) nedir ve nasıl çözülür ... :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 13 Kas Sal, 2007 23:51

Alexanderplatz da en azından Güvenlik hey höy ordan değil nereye gidiyorsun, dur şurdan burdan demiyorlar :) Zaten bu akbil bas aktarma yap olayı bitiriyor bizi. :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2007 16:43

Bağcılar hattı Zeytinburnu istasyonuna geçiş bölgesinde büyük problem olan Tekzen önündeki daracık kaldırımda sonunda İBB çalışmalara başladı, buradaki kaldırım genişletiliyor, aynı zamanda üst geçidin ters tarafta kalan yani Tekzen yönünde biraz daha geniş bir alanda çalışma var umarım üst geçitten buraya direkt iniş verilirde yönlendirme işaretleride biraz daha sadeleşmiş olur

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2007 16:45

Bağcılar hattı Zeytinburnu istasyonuna geçiş bölgesinde büyük problem olan Tekzen önündeki daracık kaldırımda sonunda İBB çalışmalara başladı, buradaki kaldırım genişletiliyor, aynı zamanda üst geçidin ters tarafta kalan yani Tekzen yönünde biraz daha geniş bir alanda çalışma var umarım üst geçitten buraya direkt iniş verilirde yönlendirme işaretleride biraz daha sadeleşmiş olur, kaldırımın genişlemesi ile birlikte Bağcılar tramvayından çıkan yolcuların ya da buraya geçmek için trafik ışıklarında bekleyen yolcuların rahatlayacağı muhakkak, yukarıda bahsettiğim gibi umarım üst geçitte buraya uzatılır ve daha iyi bir çözüm oluşturulur.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Sal, 2007 14:24

Böyle şeyler için üstgeçit yerine altgeçit yapmak daha elverişli olmaz mı?

B. Alabay

Cevapla

“İstasyon ve Duraklar” sayfasına dön