Bu istasyonda bir değil bir çok problem bir arada yer almakta aslında bunları aşağıda maddeler halinde listeliyorum, bu maddelere fırsat bulursam fotoğrafta eklemeye çalışacağım, yine görüşlerinizi maddeleri alıntılayarak sunabilirsiniz.
1. İstasyon Dış Yönlendirmeleri Yok : Merter istikametinden gelen bir yolcu metro istasyonu giriş bölümüne çıktığında hangi yönden hangi hatta gireceğine dair standart ve görüş alanı içerisinde bir yönlendirme tabelasına ulaşamıyor. Mevcut tabelalar birbirine benzemeyen ve görüş alanı dışında uygulamalar.
2. İstasyon Giriş Yönlendirmeleri Yok : Metro istasyonu girişinden önce tramvay hatlarına bir yönlendirme yok, çoğu yolcu yanlışlık ile metro istasyonuna jeton atıp girdikten sonra ya sormayarak ikinci bir jeton ile tramvaya geçiyor ya da güvenliklere derdini anlatmaya çalışıyor.
3. Metro İstasyonundan Tramvaya Direkt Girişlerin Yönlendirmesi Yetersiz : Her iki yönden gelen yolcu karşıya baktığında sadece Zeytinburnu-Kabataş yönlendirmesini görüyor bu da 2. maddedeki durumu tekrar doğuruyor. Havalimanı yönünden gelen yolcu LCD ekran üzerindeki ok işaretlerini anlayamıyor, özellikle yabancı yolcular için tamamen anlamsız çünkü böyle bir ok ile gösterme yöntemi yok
4. Tramvay İstasyonunda Metroya Geçiş Yönlendirmeleri Karışık : Bağcılar hattından Kabataş tramvayı ya da metroya geçiş için tabelalar çifter çifter ve görünüm olarak birbirinden farklı, daha çok tabela daha anlaşılır yönlendirme demek değildir, daha sade tabela anlaşır yönlendirme sağlar.
5. Kabataş Hattından Gelen Yolcu Metroya Direkt Geçiş Yapamıyor : Kabataş hattından gelen yolcular indikleri zaman kulağı tersten gösterme yöntemi ile durak girişindeki merdivenlere yönlendiriliyor, buradaki turnikelerden direkt olarak metroya giremiyorlar, zaten girmeleride aslında biraz zor çünkü giriş verilecek turnikelerin önünde metro istasyonunun çıkış merdiveni ve asansörü var bu durum yolcunun çakışmasına ve kendi içinde tartışmalar yaşamasına neden olacak.
6. Bağcılar Hattına Gitmek İsteyen Yolcunun Yolu Çok Meşakkatli : Metro istikametinden gelip Bağcılar tramvayına gitmek istiyor iseniz üst geçitten yolun karşısına sonra aşağı inerek Tekzen yönüne oradan çok dar bir kaldırımdan yürüyerek trafik ışığına oradan da Bağcılar tramvay durağı girişine varmak zorundasınız. Halbuki burada Kabataş durağı yönündeki rampa iptal edilerek metro istasyonu mezanin bölgesinden bir ikinci merdiven inşaa edilerek yolcular direkt olarak Bağcılar istasyonu girişine indirilebilir, bunun için Bağcılar hattı Zeytinburnu durağındaki turnikelerin platforma doğru geri çekilmesi gerekmektedir.
7. Üst Geçitin Konumlandırılması Yanlış : Yapılmış olan üst geçit yolcuyu Bağcılar istasyonunun aksi bir yöne indiriyor, buradaki yönlendirmeler ise evlere şenlik. Buradaki durağın inşaasında İBB devreye girerek Tekzen in bahçesinden 100 metrekarelik bir alanı istimlak etseydi ve üst geçidin inişini buraya verse idi yolcular bu kadar zorlanmazdı. Bir üst geçit, bir merdiven, iki ana yol ve bir trafik ışığı geçerek hemen 10 metre yanınızdaki bir istasyona varmak sinir bozucu
8. Bağcılar İstasyonu Çıkışı Yetersiz : Bağcılar istasyonundan dışarı çıkmak istediğinizde dar bir yol ve merdivenler sizi karşılıyor, eğer özürlü ya da bebek arabası sahibi iseniz ya yanınızdaki biri ile bileğinize kuvvet kucaklayarak ineceksiniz ya da Güvenlik Görevlilerine derdinizi anlatarak yardım isteyeceksiniz, ama genellikle öneri şu olacaktır "metro yönüne geçmeniz, buradaki asansör ile metro mezanin katına çıkmanız" buradan dışarı çıkarak üst geçiti aşmanı (işportacılar arasından) ve diğer asansörden (eğer çalışıyor ise) aşağı inmeniz yani kulağınızı ensenizden iki kere dolaşarak tutmanız, halbuki mevcut rampadan inerek yine mevcut jeton gişesinin yanında bir noktadan çıkışınıza izin verilse bu problem çözülür.
Genel olarak yönlendirme ve mimari problemler bunlar ve maalesef hala ülkemizde metro inşaatlarında kesişen istasyonlar düşünülmüyor, bir firmaya işi yaptırırken bunun altına iki kat daha istasyon yap denilmiyor, ve hala istasyonları planlarken sadece inşaat mühendisleri ve mimarlar kitaplar üzerinden iş yapıyorlar, bu işin sosyolojik boyutunu halk boyutunu düşünmeden, halk sizin çizgilerinizi ve rakamlarınızı bilmeden nasıl daha hızlı ve yorulmadan bu istasyondan çıkarımı bilir