ist-T.07:01 » Zeytinburnu tramvay istasyonu aktarma problemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzt, 2009 13:57

gokhan aslan yazdı:söyleyin bana bağcılar yönünde oturmak suç mu??? e-5 yönüne gitmek isteyenin metrobuse binmek isteyenin yaşadığı çileler yağmur yağdığı zaman tekzene bakan caddenin adeta nehire dönüşmesi kısaca anlatayım durumu malum ben kabataş veya aksaray-havalimanı hattına gitmek istemiyorsam duraktan çıkmak istiyorsam ne yapmam lazım 2 turnike çıkışa ayrılmış turnikeden geçince kendini yolda buluosun özürlü olmayanların bindiği ve yakın zamanda bozulan asansörün olduğu üstgeçite ilerliyosun okadar kolay değil oraya ulaşmak bunu ancak yaşayan bilir ve e-5e inmek bence tek çözüm bağcılar-zeytinburnu-kabataş hattını birleştirmek aktarmyı sadece hafif metro tarafına vermek ki zaten aldığım duyumlar bunun yakın zamanda gerçekleşeceğini gösteriyor (ekstra bir yakarış olsun rte2009da büyük emeği geçen bir ilçe belediye başkanının ilçesine 2.el kaba tabirle dandik ktaların olması ?????)
Gökhan Bey, yazım hataları konusunda tekrar uyarmayacağım.

Birincisi Bağcılar' da oturmak metrobüse ulaşmak için çok zor değil aksine pek çok semtten çok daha kolay.

İkincisi bahsettiğiniz yerden E-5 e geçmek için dediğiniz gibi Tekzen tarafına inmek gerçekten saçma, bizde bunu defalarca dile getirdik, oradaki çözüm bu olmamalıydı ama bu oldu ve düzeltilmedi. Yapılabilecek en basit çözüm Bağcılar yönünden gelenlerin aktarma ücreti ödemeksizin M1 istasyonuna giriş yapmalarının sağlanmasıydı ki insanlar bahsettiğiniz zorlukları yaşamadan bir merdiven ile üst geçite varabilsinler. Ama burada M1 i kullanacaklar ile kullanmayacakların fiziki ayrımı yapılamayacağı için ve bu ücretsiz aktarmanın diğer başka noktalara (M2-F1-T1 aktarması) örnek teşkil etmemesi için olsa gerek tercih edilmedi. Bir de baştan beri iki hattın birleştirileceği yönündeki görüşün hep ortada olması orada kalıcı bir yeni üst geçit inşaatını da engelledi. Dediğiniz gibi iki hat birleştirildiğinde zaten araçlar muhtemelen mevcut T1 Zeytinburnu istasyonunda duracakları için ortada böyle bir sorun kalmayacak.

Üçüncüsü hattın birleştirilmesi size cazip gelebilir ama kullanılmaya başlandığında ben cazip olacağına inanmıyorum, bunu işletmeye geçtiği zaman göreceğiz.

Dördüncüsü, Sn. Şakir Karaman' ı az da olsa tanırım, kendisi ile yaklaşık 4 yıllık bir mesaimiz oldu, tabii ki kendisinin RTE üzerinde emeği olduğunu kimse inkar etmez, çalışkanlığı konusunda da hiçbir şüphemiz yok. Ama sırf bu nedenler ile bir işletme planlanabilir mi? O zaman bu işlere her emek verenin evinin kapısına bir tramvay durağı yapalım ki işe daha rahat gidip gelebilsinler? İstanbul' un artık duygusal yaklaşımları aşması lazım, evet oraya alçak tabanlı tramvayların gelmesi seçim malzemesi olarak kullanılabilir, biz istedik denilebilir bunlar siyasetin içinde olan şeyler ama bahsettiğin gerekçe ile olamaz, amaç zaten hizmeti vermektir, ve kamu hizmeti kendine mal edilemez edilmemelidir, bence senin bakış açın çok yanlış.

Beşincisi, ikinci el araçlara en çok karşı olanlardan birisi idim. Ve bunu yeri geldiğinde sesli olarakta dile getirdim, ama o günün şartlarında araç takviyesi gerekiyordu ve nerede ise onda biri maliyet ile araç almak gerçekten bir çözümdü. Tüm karşı olmama rağmen alınan Düwag araçlar ki siz buna KTA diyorsunuz, ikinci el olarak alınabilecek en iyi araçlardır, gerçek anlamda tramvay hattında kullanılabilecek araçlardır, nerede ise 30 küsur yaşlarına rağmen yeni alınan Rottem araçlarından bile kat kat sağlamdırlar.

Şimdilik bu kadar açıklama yeter sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Haz Prş, 2009 00:34

Zeytinburnu' da ki fiziki aktarma problemi dışında en çok şikayet edilen konulardan birisi olan ücret aktarması ile ilgili olarak İstanbul Ulaşım A.Ş. önemli bir değişikliğe imza atmış ve burada bulunan turnikeler kaldırılarak ücretli aktarma sona erdirilmiş. Bu güzel bir gelişme tabii planlanan T1 ve T2 hatlarının birleştirilmesi ile ilgili ön hazırlık olsa gerek.
M1 ile aktarmada hem fiziki hemde işletme şartları nedeni ile aktarmanın devam ettiğini düşünüyorum, ödeme sistemlerinin ve işletmelerin ayrı olması bu aktarmanın ücretli olmasını gerektiriyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Haz Prş, 2009 07:50

Ben bütün bu "aktarma" sistemini başından sonuna kadar kanser gibi buluyorum, başı yok, kuyruğu yok! Hakkında daha yazacağım, vakit gerek.

T1 ile T2 birleştirmesi mantıklı mı? Dün sadece okuyabildim, oraya da yazmam daha bekliyor, Mehmet yazmıştı, tramvaya soğuk bakılıyor diye. Bir gün belki akıllar başlara gelir ... tramvay çok önemli bir "olay". Ama, heeep dediğim gibi, bu denli kurt şekiller değil, ağlandırma gerekir. Yani, misali bana pek hoş gelmese de, çünkü oranın da "ağı" biraz gülünç (kalmış), ama Saraybosna'nın 10 kilmetre küsur kurt ve ekleri sistemine 7 hat yapması bile daha ileri.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Haz Prş, 2009 21:44

Başar aktarma ile ilgili görüşlerini tabii ki bekliyorum. Saraybosna tramvay hattı ve araçları dökülüyor olsa da evet adamlar komünistti ya :D demiryolu da komünist işi işte onu becermeye çalışmışlar ;)

Cevapla

“İstasyon ve Duraklar” sayfasına dön