tr-HT.04:02 » Ankara - Konya - Karaman YHT İşletmesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 22:53

aklıma acayip bi şey geldi. konya hızlı trenleri ankara-sincan arasını kullanıyor. başkentray kapsamında banliyö trenleri çalışmıyordu. inşaat var diye banliyö seferlerine ara verdiler. peki hızlı tren o hattı nasıl kullanıyor. demek ki başkentraydan değilde 2 yht hattının yoğunluğunu kaldıramayacağından dolayı banliyö iptal edilmiş. yht uğruna ankaranın kentiçi ulaşımına darbe vuruluyor. birde trenleri izmire veriliyor. amaç ne? 2014'te izmiri fethetmek. vayyy bee

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Ağu Cum, 2011 14:29

demek ki başkentraydan değilde 2 yht hattının yoğunluğunu kaldıramayacağından dolayı banliyö iptal edilmiş. yht uğruna ankaranın kentiçi ulaşımına darbe vuruluyor.
YHT uğruna şehiriçi ulaşıma darbe vuruluyor demek pek doğru olmaz, Banliyö trenleri hattı çok fazla meşgul ettikleri ve çalışmayı daha fazla engelledikleri için kaldırılıyorlardır. Örnek vermek gerekirse Ankara - Eskişehir arası hatta çalışma olduğu için Boğaziçi ekspresi iptal ediliyor ama diğer ekspresler, örn. Ankara, aynen çalışmasına devam ediyor. ya da Balıkesir - Kütahya arasında çalışma olduğu için 9 Eylül eksp. kaldırıldı, Ege ekspresi Balıkesir'de kesildi ama İzmir Mavi ve Karesi Eksp. aynen devam ediyor. Demem o ki günde belirli bir sayıda çalışan trenler hat yenilemesine çok fazla engel olmayabilir ama banliyö gibi çok sık bir işletme varken yenileme yapmak imkansız.
birde trenleri izmire veriliyor. amaç ne? 2014'te izmiri fethetmek. vayyy bee
Bu konuda hem İzmir'in ihtiyacını gideriyorlar hem de gerçekten bahsettiğiniz gibi bir amaç var. İzmir'deki banliyöyü sürekli kullanıyorum ve tren sayısı gerçekten yetersiz. Zaten belediye de yakın bir zamanda ihale yapacağız diyordu. Ankara'nın trenleri İzmir'e yeni trenler alana kadar derdimize derman olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Cum, 2011 14:36

Verdiğin örneklerden yola çıkarak haklı olabileceğini düşünüyorum, eğer gerçekten banliyöler çok sık işletiliyor ise. Diğer taraftan İzmir' e hemde TCDD ortaklığı ile bir sistem kazandırıldı, kazandırılmaya çalışılıyor peki bunu açmadan önce araç almayı neden akıl edemiyorlar, bahane hemen para mı? Çok saçma geliyor bana, oradan oraya, oradan oraya, ya o araçların o kadar km gidip gelmesi de masraf bana göre de ziyan.

İzmir banliyö sisteminde araç yetersizliği muhakkak bunu tartışmam, ihtiyaçta var, hadi gerçekten Ankara' da araçların dediğiniz gibi bir gerekçe ile atıl kaldı yine tamam gitsin İzmir' de çalışsın, yani işin bu hali ile geldiği noktaya itirazım yok, itirazım neden zamanında araç alımı yapılmadığına.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Ağu Cum, 2011 15:34

kazandırılmaya çalışılıyor peki bunu açmadan önce araç almayı neden akıl edemiyorlar, bahane hemen para mı? Çok saçma geliyor bana, oradan oraya, oradan oraya, ya o araçların o kadar km gidip gelmesi de masraf bana göre de ziyan.

İzmir banliyö sisteminde araç yetersizliği muhakkak bunu tartışmam, ihtiyaçta var, hadi gerçekten Ankara' da araçların dediğiniz gibi bir gerekçe ile atıl kaldı yine tamam gitsin İzmir' de çalışsın, yani işin bu hali ile geldiği noktaya itirazım yok, itirazım neden zamanında araç alımı yapılmadığına.
"Deveye sormuşlar boynun neden eğri deve de nerem doğru ki demiş." şu söz tüm Türkiye'nin durumunu anlatıyor bence. Ne köylümüz ne işçimiz ne mühendisimiz ne de başımızdaki yöneticilerimiz hiç birimiz plan program yapıp ona göre iş yapmayı bilmiyoruz. Avrupalı adamın sistematiğini oturtamamışız.

İzmir hattında araç sayısının yetersiz olacağını Türkiye ortalamasında zeka seviyesine sahip olan bir insan evladı kolayca akıl edebilirdi ama bunlar ya Türkiye ortalamasının altındalar ya da arkadan benim anlayamadığım başka işler çeviriyorlar. Vagon konusu dışında İzmir'deki hemzemin geçit olayı da evlere şenlik. Hat kaç sene kapalı kalmış bu sürede hiçbir şey yapmamışlar hat çalışmaya başlayınca hemzemin geçitleri farkettiler de inşaata başladılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Cum, 2011 15:38

Hemzemin geçit konusu tam bir facia zaten, gerçi bu başlık yeri değil ama şu İzmir' de bir kere gördüğüm ama yerini hatırlamadığım banliyölerin kesiştiği bir yer vardı 2 hat birbirini kesiyordu arabalar içinde hemzemin vardı orada diye hatırlıyorum, rayların birleştiği yer kare kare görünüyordu, geçen internette fotosunu gördüm yerini yine hatırlayamadım, varmı mevkiisini bilen?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Ağu Cum, 2011 15:43

Bahsettiğiniz yer Hilal. Basmane'den çıkan hat ile Alsancaktan çıkan hat kesişiyor, üstten viyadükle de metro geçiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Cum, 2011 16:38

YHT uğruna şehiriçi ulaşıma darbe vuruluyor demek pek doğru olmaz, Banliyö trenleri hattı çok fazla meşgul ettikleri ve çalışmayı daha fazla engelledikleri için kaldırılıyorlardır. Örnek vermek gerekirse Ankara - Eskişehir arası hatta çalışma olduğu için Boğaziçi ekspresi iptal ediliyor ama diğer ekspresler, örn. Ankara, aynen çalışmasına devam ediyor. ya da Balıkesir - Kütahya arasında çalışma olduğu için 9 Eylül eksp. kaldırıldı, Ege ekspresi Balıkesir'de kesildi ama İzmir Mavi ve Karesi Eksp. aynen devam ediyor. Demem o ki günde belirli bir sayıda çalışan trenler hat yenilemesine çok fazla engel olmayabilir ama banliyö gibi çok sık bir işletme varken yenileme yapmak imkansız.
ankara-sincan arası banliyö tren ulaşımının kesintiye uğraması kalabalık nüfusa sahip o bölgeyi olumsuz etkileyebilir. acaba yht sincanda durunca,şehiriçi yolcusu binebiliyor mu ankara gara kadar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Cum, 2011 17:52

Mehmet Kasım yazdı:acaba yht sincanda durunca,şehiriçi yolcusu binebiliyor mu ankara gara kadar
:) tabi, Angara Angara, bir iki bir iki :) :P

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Cum, 2011 23:35

valla ben olsam yancı olurdum. 24 km az değil. sincan otobüsleri yıklım tıklımsa yht iyidir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Cum, 2011 23:44

Ya Mehmet aklın kesiyormu banliyö yolcusunun YHT ye öyle elini kolunu sallayarak binebileceğine? Yani bilmiyorum belki de mümkündür ama olmamalı, o zaman minibüs gibi dolsun gitsin, Allah muhafaza tekere taş değdimi en az kafa göz kırılır bunla kurtulursan şükredersin, öyle bir şey teoride ve teknikte mümkün olamaz, pratikte Türkiye' de kesin mümkün olur ama OLMAMALI.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cmt, 2011 01:29

ne biliym sincan çok relax gelmişti bana. 2009'da bindim yht'ye de.

neyse bu hat için yılda 3 milyon hedefi varmış. ne kadar gerçekçi acaba? ayda 250-300 bin yolcu demek bu. günde de 10 bin yolcu. ankara-eskişehir arası günde 6 bin taşıyor. konya nüfusu eskişehirden çok. ama ankaraya giden aynı oranda çok mu?

sanırım bu hedef yeni setlerden sonra oluşacak

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ağu Cmt, 2011 13:04

O yolcu sayısına Eskişehir-Konya işletmesi de dahil ediliyor olabilir mi?

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön