tr-HT.04:02 » Ankara - Konya - Karaman YHT İşletmesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.04:02 » Ankara - Konya - Karaman YHT İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 19:36

Hat bugün Sayın Başbakan' ın katılımı ve treni sürüşü ile hizmete açılmıştır, ikinci hızlı tren hattımız Ankara-Konya ülkemize hayırlı olsun.

Resim

Ne güzel dimi, hat açılışı var ama ne hattan ne istasyonlardan bir kare fotoğraf yok, acaba ortada istasyon da mı yok diye düşündüm bir an.

Başbakan Erdoğan, Ankara-Konya arasında ilk seferini gerçekleştiren
Yüksek Hızlı Tren ile Konya'ya geldi. 1,5 saat süren yolculukta trenin hızı saatte 255 km'ye kadar çıktı.

Başbakan Erdoğan, geliş yolunda bir süre YHT'yi kullandı.

YHT'nin Ankara-Konya seferi yaklaşık 1,5 saat sürdü. Yolculukta, YHT'nin hızı zaman zaman saatte 255 kilometreye kadar ulaştı.
http://www.haber7.com/haber/20110823/Er ... GALERI.php
En son Esat tarafından 23 May Cmt, 2015 13:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 23 Ağu Sal, 2011 19:43

Ulaştırma Bakanı kullanır da başbakan kullanmaz mı!
Başbakan Erdoğan, geliş yolunda bir süre YHT'yi kullandı

Kaynak : http://www.internethaber.com/yarim-asir ... z1VsHYEH83
Valla Esat senin yazdıklarını okumadan ben de düşündüm bu tren kullanma meselesini. Başbakan sanırım az kullanmış. Ulaştırma bakanı bayağı bir kullanmış haber göre. Yazdıkların hiç saçma değil. Bir insanın Ulaştırma Bakanı olması ona nereden tren kullanma beceresi ve hakkı veriri ben de merak ediyorum. Tamam yanlarında makinist var ama bu cihazlar cocuk oyuncağı değil ki. Buna resmen devlet eliyle işgüzarlık denir. Başkası kullanınca görevden at, bakan kullanınca kimseden ses çıkmasın. Ben şunu da öngörebiliyorum. Eğer o tren birine çarpsaydı bakan kullanırken (Allah göstermesin) ölen yani çarpılan adama sadece yazık olurdu. Suçlu çıkarılır ve davası da bakana hiç temas etmeden düşerdi.
Bu meselenin çok tartışılması gereken boyutu var da meseleyi ajite etmemek için burada kesiyorum..

Kaynak
Not: Ben yorumu yaparken sen hıylı davranıp hem başığı taşımışsın hem de benim yollamak istediğim haberi vermişsin. Tebrikler :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 20:04

yav iki poz veriyo ne kullanması tren zaten otomatik değil mi?

pr kokan hareketler bunlar.

2. YHT HATTIMIZ HAYIRLI OLSUN.

500 KM YHT HATTIMIZ OLDU. Avrupa'da nasıl acaba bu metraj?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 20:08

Eminmisin PR olduğuna ya da eminmisin trenin otomatik olduğuna? Onun için mi daha önce deray etti :) neyse Mehmet bu konu seninle tartışılmaz, şimdi şak şak a devam diyecem kızacaksın ama şak şaka devam. Bir gün başlarına bir iş gelirse olacak olanda aynen Serhat ın söylediği gibi geçmişte de bunun örneklerini çok iyi gördük.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 20:18

deray ettiğinde otomatik moddan çıkarmış, manuel moda geçmiş demişlerdi diye hatırlıyorum.

otomatik olduğundan emin değilim de başbakanın şu resminden çıkardım.

emine abla ile oturup manzara seyrederken:

http://www.haber7.com/foto-galeri.php?cID=13681&s=2

sağda hemen kamera var. koymuşlar. başbakanım 2 poz ver diye :)

http://www.haber7.com/foto-galeri.php?cID=13681

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 20:55

Ankara-Konya işletmesi için öngörülen işletme saatleri:
Yıldırım, Ankara ve Konya'dan 07.00, 11.30, 15.30 ve 18.30 saatlerinde seferlerin gerçekleştirileceğini söyledi.
Bu ifadeden yola çıkarak karşılıklı sefer yapılacak sanırım yeterli olup olmayacağı bir iki ay içerisinde belli olur, ilk anda bayağı bir yoğunluk olacaktır ama bu hem ücretsiz hem de yeni olması sebebi ile yanıltıcı olabilir. Fakat Eskişehir işletmesinde gördüğümüz üzere halkımızın bu kolaylıktan da faydalanmaktan çekineceğini sanmıyorum, 1,5 saatte Ankara' ya gidip gelmek gündelik işler için bile gidip gelmek anlamına gelir. İstanbul içinde her gün işe gidip gelmek için 2 saatini harcayanların olduğunu bildikten sonra bu süre harika :)

Bilet fiyatları içinde ekonomi sınıfında 25 TL, business class ta 35 TL belirlenmiş, Sayın Bakan 15 gün bilet fiyatlarını 10 TL olarak uygulanacağını söylemişti ama bugün Başbakan zaten bayram sonuna kadar ücretsiz olacağını haber verdi, bayram sonrası belkide direkt normal ücret tarifesine geçerler. Fakat bugün okuduğum bir haberde YHT ücretlerine zam yapılmasının söz konusu olduğundan bahsediyordu, içeriğe göz atmadım bulursam linki ilgili başlıkta bahsederim.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 23 Ağu Sal, 2011 23:43

Her ne kadar tren kullanmalarını eleştirsek de elbette ki bu hattın yapılmasını takdir de ediyorum. Ne de olsa marifet iltifata tabiidir. Tüm Türkiye'ye hayırlı ve uğurlu olsun. AK Parti hükümetlerinden de ve emeği geçenlerden de Allah razı olsun. Çok şükür artık insanımız da bu nimetten faydalanacak. İnşallah en kısa zamanda Ankara-İstanbul'da hizmete girer de daha da mutlu oluruz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ağu Çrş, 2011 01:31

konya istanbuldan önce hızlı trene kavuştu.

http://www.rayturk.net/?p=28546
Konya hızlı trene kavuşan 3. büyükşehir oldu.

2009 yılında hızlı trene kavuşan Ankara ve Eskşehir’e Konya’da dahil oldu. Ancak bu 3 şehrin nüfuslarının toplamı hızlı treni olmayan İstanbul’un yarısına denk geliyor. Bu da hızlı ten yatırımlarına karar verirken önceliklerin neye göre belirlendiği konusunda kafalarda soru şareti oluşturuyor. Bu soru işaretlerini gidermek için İstanbul hızlı tren inşaatının devam ettiği tezi ise gerçekleri yansıtmıyor. Çünkü İstanbul’u ilgilendiren hızlı tren inşaatı İstanbul il sınırlarına henüz girmedi. İstanbul’a en yakın hızlı tren çalışması Bilecik ve Sakarya il sınırları içinde yani İstanbul’a 200 km uzaklıkta bulunuyor ve bu kısım 2013 sonunda bitirilmesi hesaplanıyor. 2013 sonunda bu çalışmalar bitse bile İstanbul’un hızlı trene kavuşması için yeterli değil. İstanbul’u hızlı tren hattına bağlamak için Köseköy-İstanbul hızlı tren inşaatı ise ihale aşamasında bulunuyor ve işler yakın zamanda başlasa bile İstanbul en erken 2015′te hızlı trene kavuşacak. Bunun anlamı; Ankara-İstanbul arasında bulunmayan ve nüfusunu 15′e katladığı Eskişehir’den 6 sene sonra hızlı trenle buluşacak demektir.

Tüm bu süreçler tamamlandıktan sonra hızlı tren 2015′te İstanbul’a geldğinde yine sorun bitmeyecek. Çünkü tüm seferleri 9 milyon nüfusa sahip Avrupa Yakası’na ulaşamayacak. Bazı saatlerde tüp geçiti geçse bile hızlı tren en uzak mesafe olarak Avrupa Yakası’nda Halkalı’ya kadar gidecek. Bunun diğer anlamı ise Küçükçekmece Gölünün batısında kalan 3 milyon nüfuslu İstanbul ilçeleri hızlı tren nimetinden yararlanamayacak.

Hızlı trende şaşan öncelik sıralamasında bazı garipliklerde şöyle:

İzmir, Bursa gibi Türkiye’nin en büyük 3. ve 4. şehirleri Eskişehir’den çok çok sonra hızlı trene sahip olacaklar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 24 Ağu Çrş, 2011 17:07

Yeni açılan hat tüm halkımıza hayırlı olsun. Türkiye'de hızlı trene sahip olmak mükemmel bir şey umarım kısa zamanda tüm şehirlerimiz hızlı trene sahip olur.
Konya hızlı trene kavuşan 3. büyükşehir oldu.

2009 yılında hızlı trene kavuşan Ankara ve Eskşehir’e Konya’da dahil oldu. Ancak bu 3 şehrin nüfuslarının toplamı hızlı treni olmayan İstanbul’un yarısına denk geliyor. Bu da hızlı ten yatırımlarına karar verirken önceliklerin neye göre belirlendiği konusunda kafalarda soru şareti oluşturuyor. Bu soru işaretlerini gidermek için İstanbul hızlı tren inşaatının devam ettiği tezi ise gerçekleri yansıtmıyor. Çünkü İstanbul’u ilgilendiren hızlı tren inşaatı İstanbul il sınırlarına henüz girmedi. İstanbul’a en yakın hızlı tren çalışması Bilecik ve Sakarya il sınırları içinde yani İstanbul’a 200 km uzaklıkta bulunuyor ve bu kısım 2013 sonunda bitirilmesi hesaplanıyor. 2013 sonunda bu çalışmalar bitse bile İstanbul’un hızlı trene kavuşması için yeterli değil. İstanbul’u hızlı tren hattına bağlamak için Köseköy-İstanbul hızlı tren inşaatı ise ihale aşamasında bulunuyor ve işler yakın zamanda başlasa bile İstanbul en erken 2015′te hızlı trene kavuşacak. Bunun anlamı; Ankara-İstanbul arasında bulunmayan ve nüfusunu 15′e katladığı Eskişehir’den 6 sene sonra hızlı trenle buluşacak demektir.

Tüm bu süreçler tamamlandıktan sonra hızlı tren 2015′te İstanbul’a geldğinde yine sorun bitmeyecek. Çünkü tüm seferleri 9 milyon nüfusa sahip Avrupa Yakası’na ulaşamayacak. Bazı saatlerde tüp geçiti geçse bile hızlı tren en uzak mesafe olarak Avrupa Yakası’nda Halkalı’ya kadar gidecek. Bunun diğer anlamı ise Küçükçekmece Gölünün batısında kalan 3 milyon nüfuslu İstanbul ilçeleri hızlı tren nimetinden yararlanamayacak.

Hızlı trende şaşan öncelik sıralamasında bazı garipliklerde şöyle:

İzmir, Bursa gibi Türkiye’nin en büyük 3. ve 4. şehirleri Eskişehir’den çok çok sonra hızlı trene sahip olacaklar.
Önceliğin İstanbul yerine Eskişehir - Ankara - Konya hattına verilmesi bence daha mantıklı. Eğer hat İstanbul'dan başlamış olsaydı şu anda en iyi ihtimalle İstanbul - Bilecik ve Ankara - Konya şeklinde parçalı iki hattımız olacaktı. Şu anki durumda ise tüm dünyada olduğu gibi başkent merkezli bir hızlı tren sistemimiz var.

Bu üç şehrin nüfusunun İstanbul ile kıyaslanması sadece olayı farklı bir yöne çekmek için, İstanbul'un çok fazla nüfusa sahip olması ilk önce trene sahip olacağı anlamına gelmez. Her şey sırayla. İnşaatın Başkent olan Ankara'dan başlaması en mantıklı olanı.

Hat yapım sürecinde tabi ki hatalar var İstanbul - Eskişehir hattı da Ankara - Eskişehir hattı ile eş zamanlı olarak inşa edilebilirdi ya da en azından Haydarpaşa - Gebze hattının yapımı için neden hala bir gelişme yok asıl sorgulanması gereken bunlar yoksa İstanbul herhangi bir öncelik sahibi olamaz o en büyük şehirse Ankara da başkent!

Benim şahsi kanaatim Bursa'nın İstanbul'a göre hızlı tren yapımında öncelikli olduğunu düşünüyorum çünkü Bursa Türkiye'nin en büyük sanayi kentlerinden birisi ve hızlısını geçtim normal demiryolu bile yok ve işin en komik tarafı ne biliyormusunuz Bursa dünyada demiryoluna sahip olmayan en büyük yerleşim birimi

Neyse uzun lafın kısası şuan yapılan hatlarda bir öncelik problemi yok. İstanbul'a öncelik verilseydi şehrin kendi sorunları nedeniyle şu anda hiç hızlı trenimiz de olmayabilirdi ama ne mutlu ki Ankara'ya verilen öncelik sayesinde şu anda bir hızlı tren ağı çekirdeğimiz var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ağu Çrş, 2011 18:07

istanbul'Un konya ve eskişehirden sonra yht'ye kavuşmasını bir türlü kabullenemiyorum. kendimi ikna edemiyorum. en erken 2015 kavuşacak

http://www.rayturk.net/?p=28599

YHT MAP

Resim

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 24 Ağu Çrş, 2011 18:13

Herşeyi anladım da, Ankara başkent, İstanbul'dan önce hızlı tren hattına sahip olması normal kısmını anlamadım. Karşılaştırma yapıldığında elbette ki İstanbul'un tüm diğer şehirlerden önce bu hatta sahip olmadı gerekirdi. Evet hattın parçalanmamış olması iyi oldu. Evet Bursa'ya da hat gerekli. Ama bu bahaneler 15 milyon insanı hızlı tren lüksüne, Eskişehir'den sonra kavuşmasını gerektirmez. Zaten Eskişehir'in önceliği güzergâh ile alakalı. O konuda bir tercih meselesi yok bildiğim kadarıyla.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ağu Çrş, 2011 21:49

Eskişehir konusuna bende katılıyorum, evet Eskişehir' e İstanbul' dan bile çok fazla tren yolcusu vardı bunu biliyorum, Bilecik' e olduğunu da bu hızlı tren konularından öğrenmiştim ama burada ikisininde şansı bence şu yılan hikayesi Ayaş Tünellerinin yapılmamış olması, eğer yapılıp ta zamanında o hat bir yht hattı olarak kullanılsa idi eminim ki bu iki şehir için inşaatlara halen devam ediliyor olurdu. Konya' ya gelirsek, Konya' nın tek avantajı bana göre coğrafyası sanırım Ankara' dan en kolay ulaşılabilecek (teknik ve maliyet olarak) nokta idi ve hükümet sadece "bir hat daha yaptık" demek için bu projeyi öne aldı ve hayata geçirdi, ha Konya' ya gitmiş bu beni rahatsız etmez ama öncelik olarak ikinci hattın Konya olması tabii ki biraz zorlama bana göre.

İstanbul ile Bursa' yı kıyaslamak istemiyorum çünkü şimdi elimde hiçbir data yok ekonomileri ile alakalı, ama Bursa Türkiye' nin en büyük sanayiisine sahip derken kast ettiğimiz ne? Otomotiv sektörü mü, sadece bu yeterli mi? Tekstil mi? Bence İstanbul bu konuda her açıdan daha büyük, başka? Aklıma gelmiyor, ipek, kestane, iskender? :) Bunlar şakası tabii ama aklımda kalırsa gerçekten iki şehrin sanayi durumunu araştırıp kıyaslayacağım, belki de babadan İstanbullu olduğum için iltimas geçiyorum kentime ama bence ülkemizde Hızlı Tren' i her yerden önce hak eden İstanbul idi, bu İstanbul-Ankara hattı olmalı idi tabii "Başkent" e gitmesin demiyorum ama Ankara' nın buradaki konumu sadece "Başkent" olması değil, iki kent arasında korkunç bir yolcu trafiği var karayolu ile yani hazır pasta.

Ben btgn (ki hala ismini bilmiyoruz nasıl hitap edelim?) nin dediği gibi "Başkent Merkezli" bir "SİSTEM" olduğuna pek inanmıyorum, yani pek sistematik bir şey yok gibi, daha çok İstanbul' a gidemiyoruz o zaman Ankaraya' yakın yerlere gidelim neresi bunlar Sivas ve Konya, Sivas için hala uğraşılıyor umarım o da kısa zamanda biter.

Peki neden bu arada hat yapmak için ideal bir coğrafyaya sahip İstanbul-Edirne yht hattı yapılmıyor, hadi ana memleketime de kıyak geçeyim :) Konya ile Edirne' nin farkı nedir? Ha bizim Mevlanamız yok bir de rakıyı çok severiz bu mu? Bugün Viyana da yayın yapan göya göçmen dergisi olan ama baştan aşağı kusmuk bir dergide imzasız bir yazı vardı Başbakanımız hakkında, açıkçası hazmedemedim. Bazı kıt akıllıların bir insanı sırf kıldığı namaz ve eşinin başörtüsü ile eleştirmesi bana ne kadar aptalca geliyorsa kentleri ve kentlileri de yaşam tarzları ile sınıflandırmak ve ayrıştırmak o kadar aptalca geliyor, bunu da bu yüzden yazmak gereği hissettim. Umarım bir gün hem ülkeyi yönetenler, hem söz sahibi olanlar, hemde vatandaşlar olarak gerçekten objektif ya da hoşgörülü bir bakışa sahip oluruz.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön