tr-HT.04:02 » Ankara - Konya - Karaman YHT İşletmesi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Kas Pzr, 2013 10:52

Arkadaşlar, kafam karıştı. TCDD'den bilet alırken Ankara-Konya YHT Garı seçeneği çıkıyor. Google Maps'ten baktığımda, YHT Garı diye ayrı bir gar göremiyorum.

Konuyla ilgili araştırm yapınca da çıkan haberler kafamı karıştırdı. 2013 Mayıs tarihli haberlerde, yapılacak bir kamulaştırmadan bahsediyor, ama daha kamulaştırma yapılmamış ki ortada yeni bir gar olsun.
(Bkz: http://haber.stargazete.com/guncel/kony ... ber-755328)

Şimdi, Ankara veya Eskişehir'den binince, Konya'nın eski tren garında mı iniliyor? Hayırsa, yeni gar nerede? Evetse, neden TCDD'de Ankara-Konya yerine YHT Garı yazıp da kafa karıştırılıyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Pzr, 2013 11:04

Hayaldi gercek oldu diyebilmek icin :D :twisted: ennn gar yapilana kadar eskisi boyle isimlendirilmis olabilir, ki bana gore yht gari diye bir sey yoktur, tren gari vardir, bunun teknik ayrimlari vardir icinde yht de duru aht de durur. İsmi degistirerek isin neviini buyutebildigimizi saniyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Ara Pzr, 2013 22:05

Bir haftadır Ankara-Eskişehir arası tren ile gidip gele hızı alamadım, dün de Mevlânâ'yı ziyaret edelim dedim ve sabah 9:35 trenine atladım.

İlk dikkatimi çeken husus: Hem Eskişehir, hem Konya trenlerinde Sincan'dan kalkış 21 dakika sonra; ancak Eskişehir treninde Polatlı kalkışı 39 dakika sonra iken Konya trenlerinde 42 dakika sonra. Sanırım Sincan-Polatlı arasındaki yolun bir kısmını (15 km'lik Sincan-Esenkent olabilir) yakın zamanda düzeltmişler, ama Konya'nın tarife tablosunu güncellemeyi unutup 42 dakikada bırakmışlar.

Polatlı'dan sonra Eskişehir yolundan ayrıldık ve bir süre 250 km/saat hızın üzerinde seyrettik. En yüksek 256,6 km/saat hızı gördüm ki Eskişehir trenlerinde en yüksek 254,5 km/saat hızı görebilmiştim. Ancak, bu hızda 10-15 dakika gittikten sonra tren yavaşladı ve 175-180 km/saat hızla seyretmeye başladı. Dümdüz ovadayız, etrafımızda yerleşim yeri yok, neden bu kadar yavaşladığımızı anlayamadım. Konya'ya kadar da yeniden 200 km/saat hızı göremeden bir saatten fazla o hızla gittik.

Konya'nın girişi, Ankara'dan da Eskişehir'den de daha sorunsuz. Diğer iki kentte yol yapım çalışmaları tamamlanmadığı için Konya'da daha rahat bir şekilde gara gidilebiliyor.

Ancak, neden dümdüz Konya Ovası'nda trenin yavaşladığını ve 180 km/saat hızla gittiğini anlayamadım. Ankara'dan Konya'ya toplam 115 dakikada gitmesi gereken tren ile 122 dakikada vardık.

Bu arada, gördüm ki Konya TCDD Garı = Konya YHT Garı. Nedense, TCDD'nin Internet bilet sisteminde ısrarla Ankara-Konya_YHT_GAR (bu alt çizgiler de çok çirkin) diye yazıyor, ama aslında aynı garda duruyor tren. Zaten olması gereken de budur. Gar dediğin bir tane olur, içine giren tren ister hızlı olsun, ister yavaş..

Dönüşte, 20:30 treniyle döndük. Ekranlar bozuk olduğu için hızımızı takip edemedim, ancak Polatlı'da 5 dakika hareketsiz beklememize rağmen tarifeye sadık bir şekilde 112 dakikada (tarife tablosuna göre 111 dakika) Ankara'ya ulaştık..

Anlamadığım şeyleri önem sırasına göre dizersem..

1. Neden Konya Ovası'nda 200 km/saat hızın altında gittik? (Bu hız düşüklüğünün her zaman olduğunu tahmin ediyorum, çünkü tarifeye göre sadece 7 dakika geciktik..)

2. Neden Sincan-Polatlı arası Eskişehir ve Konya trenlerinde farklı sürelerde alınıyor?

3. Neden tüm Ankara-Eskişehir trenlerinin süresi 90 dakikayken Ankara-Konya trenlerinin süreleri 105 ile 115 dakika arasında değişiyor? (Duruş sayısı farklı diyebilirsiniz, ama Ankara-Eskişehir trenlerinde de farklı duruşlar [kimisi sadece Sincan, kimisi hem Sincan hem Polatlı, kimisi hiçbiri] olmasına rağmen tarife tablosu kafayı karıştırmayacak şekilde 90 dakika üzerinden hazırlanmış..)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Oca Çrş, 2014 09:52

Aşağıdaki habere göre, 2013 yılında, Ankara-Konya hattında 1,7 milyon yolcu taşınmış..

Günde karşılıklı sekizer tren seferde olduğuna göre, toplam sunulan kapasite: 16 x 409 x 365 = 2.388.560 koltuk. 1.713.476 yolcu / 2.388.560 koltuk = %71,7 ortalama doluluk oluyor. Bence, iyi bir oran.

Kaynak: Anadolu Ajansı
2014 YHT'nin rekor yılı olacak

12 Ocak 2014 11:43 (Son güncelleme 12 Ocak 2014 11:47)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, İstanbul-Ankara hattının açılmasıyla YHT yolcu sayısının 20 milyonu aşacağını belirterek, "2014 YHT'nin rekor yılı olacak" dedi.

ANKARA- Tamer Toğanaş

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, YHT'lerin hızlı, konforlu, ekonomik ve en güvenli ulaşım sistemlerinden biri olduğunu ifade etti. Türkiye'nin, 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile birlikte YHT ile tanıştığını hatırlatan Elvan, ardından kısa bir süre içerisinde Ankara-Konya, Eskişehir-Konya hatlarının da hizmete alınarak önemli bir başarıya imza atıldığını belirtti.

Yılların ihmalleri ile ülkenin sırtına yük olan demiryollarının, 11 yılda yapılan dev yatırımlarla ayağa kaldırıldığını belirten Elvan, bugün Türkiye'nin dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ıncı yüksek hızlı tren işletmesi yapan ülke olduğunu vurguladı.

Bakan Elvan, Türkiye'de yapılan YHT hatları ile yetinilmediğini, yeni hatların yapımlarının da devam ettiğinin altını çizdi. Kısa vadede 15 ilin yüksek hızlı tren hatları ile birbirine bağlanacağını ifade eden Elvan, bu 15 şehrin nüfusunun Türkiye’nin nüfusunun yarısı olduğuna dikkati çekti.

"Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete alınması için gün sayılıyor"

Ankara-İstanbul YHT hattının da 2014 yılı içerisinde hizmete alınacağını kaydeden Bakan Elvan, "Dünyanın gıpta ile izlediği Marmaray hizmete alındı, şimdi de Ankara-İstanbul YHT hattı hizmete alınmak için gün sayıyor. Daha sonra Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Ankara-Sivas-Erzincan hatları da sırası ile hizmete alınacak" diye konuştu.

"YHT'ler 2013 yılında 4,5 milyon yolcu taşıdı"

Bakan Elvan, YHT’ler kısa sürede Türk halkının beğenisini kazandığını, her geçen gün gösterilen ilginin de arttığını söyledi. Bunun sonucu olarak, 2013 yılında Ankara-Konya ve Eskişehir-Konya YHT hatlarında taşınan yolcu sayısının 4 buçuk milyon olduğunu bildiren Elvan, 2014 yılında Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete girmesiyle birlikte yılda 20 milyon yolcunun YHT'lerle taşınmasının hedeflendiğini dile getirdi.

Ankara-Eskişehir hattında günde karşılıklı 10'ar sefer yapıldığını ifade eden Elvan, şunları kaydetti:

"2013 yılında Ankara-Eskişehir hattında 2 milyon 228 bin 380 yolcu taşındı. Ankara-Konya hattında günlük karşılıklı 8’er sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 1 milyon 713 bin 476 yolcu taşındı. Konya-Eskişehir hattında ise karşılıklı 2'şer sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 195 bin 121 kişi taşındı. Böylece 2012 yılında 3 milyon 400 bin kişi olan taşınan toplam yolcu sayısı, 2013 yılında yaklaşık bir milyon artışla toplam 4,5 milyona ulaştı. YHT'lerde 4 yılda taşınan toplam yolcu sayısı ise 15 milyona yaklaştı."

Demiryollarına 2023 yılına kadar toplam 45 milyar dolarlık yatırım yapılacağını ifade eden Elvan, "Demiryolları ülkemizin gözbebeğidir. 2023'e kadar 10 bin kilometre yeni yüksek hızlı tren hattı, 4 bin kilometre de konvansiyonel yeni hat inşa edilecek" dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Nis Cum, 2014 16:38

Tam Türk işi yatırım olmuş..
Çiftçiyle tarlasının arasına tren girdi | Konya

Çiftçiyle tarlasının arasına tren girdi
Alt geçitten geçmek yasak, üst geçitten geçmek yasak. Biz hayvanlarımızı karşıya nasıl geçireceğiz?” Bu sözler Konyalı Yüksek Hızlı Tren hattı mağdurlarına ait.

Tarım ve hayvancılığın yapıldığı bazı köylerden geçen Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı, yöre halkının ekonomik ve toplumsal düzeninde çeşitli sorunlara yol açıyor. Yerleşim yeriyle tarla ve meraları birbirinden ayıran YHT, uygun üst ve alt geçitler yapılmadığı için köylüyü canından bezdirmiş durumda. Halk, hayvanlarını rayların diğer tarafına geçiremiyor, tarım araçlarını karşıya geçirirken büyük zorluklarla karşılaşıyor. İnşaat sırasında çıkarılan hafriyatların meralara dökülmesiyle de otlaklarda ciddi bir azalma olmuş. Konya’nın Kadınhanı ilçesinin Sarıkaya, Çayırbaşı ve Örnek köyü sakinleri, YHT’nin köylerinden geçmesiyle adeta tarla ve meralarından ayrı düşmüş.

YHT’nin Ankara-Konya hattı, yurdun önemli tarım ve hayvancılık alanlarından geçiyor. Söz konusu bölgede yöre halkının hayatını YHT’nin minimum seviyede etkilemesi için üst ve alt geçitler inşa edildi. Ancak bu geçitlerin hatalı yapılması nedeniyle halk ihtiyaçlarını karşılayamıyor.
ciftciyle tarlasinin arasina tren girdi 1 Çiftçiyle tarlasının arasına tren girdi | Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı YHT Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Örnek köyü Konyalı Yüksek Hızlı Tren hattı mağdur Konyalı çiftçi Yüksek Hızlı Tren hattı mağduru Konya Yüksek Hızlı Tren hattı Kadınhanı İlçesi hayvancılık Devlet Demiryolları Çiftçiyle tarlasının arasına tren girdi Çayırbaşı köyü Ankara Konya yht hattı
‘Hayvan ve insan geçişi yasaktır’

Sarıkaya ve Örnek köyleri yaklaşık beş yıldır tarla ve meralarından ayrı düşmüş. Köylüler, tarla ve meralarının yüzde 70’inin tren yolunun diğer tarafında kaldığını anlatıyor. Köyü, tren yolunun karşı tarafına bağlayan bir üst geçit yapılmış ancak bunu yalnızca motorlu taşıtlar kullanabiliyor. Jandarma, otoyol olduğu için davarların burayı kullanmasına izin vermiyor. Yayalar için kaldırımın bulunmaması trafik kazalarına davetiye çıkarıyor. Köy halkının sözcüsü Mehmet Akbaş, sorunlarını anlatmak için üç yıldır çalmadık kapı bırakmamış. Köy halkı, üst geçidin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın belirlediği genişlik standartlarına uygun yapılmadığını belirtiyor. Bu yüzden tarım makineleri geçişi sırasında yol tek şeride düşüyor ve karşı yönden gelen araçların yoldan geçişi mümkün olmuyor.

Üç köy, iki yayla ve meraların ortasından geçen tren hattında yaya ve hayvanlar için bir alt geçit yapılmış ancak yer seviyesinin oldukça altında kalması sonucu yağmur sularıyla dolan geçitte su seviyesi zaman zaman iki metreyi buluyor. Hal böyle olunca Devlet Demiryolları alt geçidin üstüne fıkraları aratmayan bir levha asmış: “Dikkat! Su geçişi için yapılmıştır, canlıların ve hayvanların geçmesi yasaktır.” Köylüler, kendilerine alt geçit olarak yapılan bir yerin ‘su geçişi’ olarak değiştirilmesini, köylüyle alay edilme olarak yorumluyor: “Su geçişi diye tabela asmışlar. Su nereye geçiyormuş? Bizim alt geçidimiz nerede?” Hayvancılık yaparak geçimini sağlayan Derviş Güven, yaşadıkları sıkıntıları şöyle özetliyor: “Alt geçitten geçmek yasak, üst geçitten geçmek yasak. Hayvanlarımızı nasıl karşıya geçireceğiz? Tarlamıza nasıl geçeceğiz?”
ciftciyle tarlasinin arasina tren girdi 11 Çiftçiyle tarlasının arasına tren girdi | Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı YHT Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Örnek köyü Konyalı Yüksek Hızlı Tren hattı mağdur Konyalı çiftçi Yüksek Hızlı Tren hattı mağduru Konya Yüksek Hızlı Tren hattı Kadınhanı İlçesi hayvancılık Devlet Demiryolları Çiftçiyle tarlasının arasına tren girdi Çayırbaşı köyü Ankara Konya yht hattı
Koyunlar kuzu vermez oldu

Köy halkı, koyun sürülerini tren yolunun diğer tarafına geçirmek zorunda oldukları için alt geçitte biriken suyu kendi imkânlarıyla atıyor. Ancak su seviyesini sıfırlamak mümkün olmuyor. Koyunlar diz boyu sudan geçiyor, çobanlarsa karşıya geçmek için tellerden atlıyor. Köyde hayvancılık yapan Osman Sarıkaya, sudan geçen hayvanların hastalandığını anlatıyor: “Karnında kuzusu olan hayvan kuzu atıyor, süt veren sütten kesiliyor.”

Yüksek Hızlı Tren hattının geçeceği güzergahta yapılan inşaat çalışmalarında çıkan hafriyatlar kimi yerlerde yasak olmasına rağmen meralara dökülmüş. Sarıkaya köyünün orta yerindeki yaklaşık 30 dekarlık meraya dökülen hafriyat ise ‘bu kadarına da pes’ dedirtiyor. Köylüler, binlerce ton hafriyatla köy ortasındaki meraya adeta bir tepe oluşturulduğundan yakınıyor.
Kaynak

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Haz Sal, 2014 11:29

Tren ücretlerine yüzde 10 (Internet'ten alınca: yüzde 7 civarı) zam yapılmış.

Ankara-Konya arası YHT ile

Daha önce;
Tek yön için
Ekonomi: 25 TL
Business: 35 TL
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 40 TL
Business: 56 TL
idi..

Şimdi ise;
Tek yön için
Ekonomi: 27,50 TL (Internet'ten alınca: 26,75 TL)
Business: 38,50 TL (Internet'ten alınca: 37,50 TL)
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 44,00 TL (Internet'ten alınca: 43,00 TL)
Business: 61,50 TL (Internet'ten alınca: 60,00 TL)
şeklinde uygulanıyor..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Tem Pzt, 2014 17:08

TCDD Bilet Satış Sayfası'na göre Ankara-Konya hattında, şu anda günde sekiz olan sefer sayısı, 25 Temmuz'dan itibaren yedi olarak değiştirilmiş.

Ankara-Konya arası
Mevcut (24 Temmuz ve öncesi) tarife: 07:00 09:35 11:20 13:00 15:30 17:00 18:30 20:45
Yeni (25 Temmuz ve sonrası) tarife: 06.30 09:15 11:20 13:45 15:40 18:10 20:45

Konya-Ankara arası
Mevcut (24 Temmuz ve öncesi) tarife: 07:00 08:30 10:30 12:15 14:30 16:00 18:15 20:30
Yeni (25 Temmuz ve sonrası) tarife: 06:40 09:00 11:25 13:35 16:00 18:00 21:00

Kaynak: https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... ontent.jsf

Bu arada, şu anda 1 saat 50-55 dakika süren seferler, 25 Temmuz'dan itibaren 1 saat 38-41 dakika sürecek. Bu da 10-15 dakika civarında bir süre tasarrufu sağlayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cmt, 2015 13:00

ICE lerden bir tanesi Ankara - Konya arasında işletmeye verilmiş

http://www.haber7.com/guncel/haber/1383 ... ne-basladi
Yolcu taleplerini karşılamak amacıyla TCDD tarafından YHT seti siparişlerinden teslim edilen ilk tren setinin Ankara-Konya hattında sefere başladığını ifade eden Genç, "Bugün ilk seferini yapan çok yüksek hızlı tren seti, dünyadaki örnekleri içinde en üst standartlara sahip. Konfor, güvenlik donanımları, seyahat ve araç özellikleri bakımından dünyada mevcut en iyi araçlardan birisi. Bunu ülkemizin hizmetine sunmanın heyecan ve mutluluğunu yaşıyoruz" dedi.

Genç, güvenlik donanımı konusunda hızlı tren setlerinin, dünyada kabul edilen en yüksek standartlara sahip olduğunu anlatarak, "Bu setimizin en önemli farkı, çok yüksek hızlı tren seti grubuna girmesi ve saatte 320 kilometre işletme hızına ulaşıyor olması. Diğer yüksek hızlı tren setlerimiz saatte 250 kilometre hıza ulaşıyor" diye konuştu.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 May Cmt, 2015 14:59

İstanbul-Ankara arası hala sorunlu çalışıyor, malum Bilecik taraflarında falan hızı bayağı düşüyor. Tam olarak ne zaman kusursuz bir YHT hattı olacak burası bilgisi olan var mı? Ortalıkta o kadar çok alakasız tarih dolaşıyor ki

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cmt, 2015 18:08

Bence o guzergahta hiz hicbir zaman bizlerin dusundugu gibi olmayacak, hattin o geometri ile YHT olabilecegine ihtimal vermiyorum.

Tek cozum su Ayas tuneli baglantili alternatif guzergah olsa gerek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 May Pzt, 2015 14:32

Esat yazdı:ICE lerden bir tanesi Ankara - Konya arasında işletmeye verilmiş
https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... ontent.jsf sayfasına baktım..

Ankara-Konya arasında günde karşılıklı 14 sefer var. Bunların 6 tanesi Siemens, 8 tanesi CAF. Eskiden de günde 14 sefer vardı. İstanbul hatlarında da değişiklik yok. Bir treni şimdilik diğer hatlara kaydırmamışlar anlaşılan..

CAF Ankara'dan Konya'ya 1:39 saatte giderken Siemens 1:43 saatte gidiyor..
CAF Konya'dan Ankara'ya ise 1:41 saatte giderken Siemens 1:35 saatte gidiyor..
Bu işten de bir şey anlamadım valla..

Mahmut
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51

Mesaj gönderen Mahmut » 25 May Pzt, 2015 14:46

CAF Ankara'dan Konya'ya 1:39 saatte giderken Siemens 1:43 saatte gidiyor..
CAF Konya'dan Ankara'ya ise 1:41 saatte giderken Siemens 1:35 saatte gidiyor..
Bu işten de bir şey anlamadım valla..
Polatlı da durmayan trenler 1saat 35 dakika.Polatlı da duranlar 1 saat 41.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön