tr-HT.04:02 » Ankara - Konya - Karaman YHT İşletmesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Cum, 2011 21:37


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 20:20

http://tcdd.net/tcdd-konya-ankara-yht-s ... e-ykseldi/
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, her gün 8 olan gidiş geliş sefer sayısının 1 Aralık’tan itibaren 14′e çıkarıldığını belirtti.
Ankara Tren Garı’nda basın toplantısı yapan Yıldırım, Ankara-Konya arasındaki YHT taşımacılığının detayları hakkında bilgi verdi. Şu ana kadar ortalama 100 bin yolcu taşındığını belirten Yıldırım, özellikle Konya tarafından yolcuların talebinin fazla olduğunu aktardı. Her gün 8 sefer yapılan hatta artan talebi dikkate alarak ay başından itibaren seferleri arttırma kararı verdiklerini kaydeden Yıldırım, 1 Aralık’tan itibaren günlük 14 sefere çıkarılacağını belirtti. Böylece hattaki taleplerin rahat karışlanacağını vurgulayan Yıldırım, "Gün boyunca her 2,5 saatte karşılıklı olarak Konya-Ankara arasında sefer gerçekleşmiş olacak." dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Prş, 2011 19:47

işte bir gülermisin ağlarmısın haberi, içerikte diyor ki "Türkiye'nin ilk hızlı tren garı", yani Ankara'da ve Eskişehir'de henüz yok :) ilk önce açılan yerler bunlar, ve belkide tüm güzergahlarda en önemli noktalar bunlar ama hızlı tren garı yok, sahi ya adam gibi gar var mı? Galiba o da yok, neyse. Polatlı'ya YHT gelmiş hadi şak şak.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Pola ... inci/31320
Konya Hızlı Tren seferlerinde 1 Aralık’tan itibaren Polatlı Garı’da yolcu alınmaya başlanacak olması, ilçede büyük sevinç yarattı. Türkiye’nin ilk Yüksek Hızlı Tren Garı’nın yapıldığı Polatlı’da, Ankara - Eskişehir arasındaki demiryolu ulaşımında Polatlı’dan da yolcu taşımacılığı yapılmaya başlanmıştı. Şimdi de Konya’ya yolcu taşımacılığının yapılması ilçeyi İç Anadolu’da hızlı trenin merkezi haline getirmeye başladı.

Polatlı Belediyle Başkanı Yakup Çelik düzenlediği basın toplantısında, Ankara - Konya Yüksek Hızlı Tren seferlerinin 1 Aralık tarihinden itibaren 10.07, 12.37, 17.37 ve 22.07 saatlerinde Konya yönüne yolcu almaya başlayacağını açıkladı. Çelik, aynı şekildeAnkara istikametine ise 09.30, 14.30, 17.00 ve 21.30 saatlerinde Polatlı’ya yolcu alımının yapılacağını duyurdu.
Linkte haberin devamı bir paragraf var, ben onu alıntılamaya utandım vallaha, yani sitemize yakıştıramadım, ben o kadar büyük düşünemeyen bir kuş beyinli olduğum için yakıştıramadım yanlış anlaşılmasın, yani kendi kendime o gazı veremem, biz neymişiz be abi şeklinde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Cum, 2012 21:50

http://www.rayturk.net/ankara-konya-hiz ... patilacak/
Uzunluğu 309 kilometre olan hatta 300 kilometre/saate kadar sürat yapılabileceği belirtilmesine rağmen aradan geçen süreçte bu hıza ulaşılamadı. Özellikle sert geçen kış aylarıyla birlikte hızlı tren hattının zarar gördüğü ve ciddi bir bakımın kaçınılmaz olduğu vurgulandı. Seyir süresinin 1 saat 15 dakika olması planlanan Konya-Ankara YHT hattında altyapı sıkıntısı nedeniyle sefer süreleri 2 saat 25 dakikaya kadar çıktı. Yoğun kar yağışının olduğu günlerde seferler ciddi bir şekilde aksarken yaz döneminde hattın bakıma alınacağı belirtildi.

Yetkililere göre, YHT’nin eksikleri tamamlanmadan hizmete girmesi, şuanda yaşanılan sıkıntıların en büyük sebebi olarak gösteriliyor. Demiryolunun bazı kısımlarında çökmelerin meydana gelmesi nedeniyle demiryolunun onarımın yapılacağı kesinleşirken, çalışmaların başlayacağı tarih ve zemin yapısının bilinememesinden dolayı onarım süresi henüz netlik kazanmadı.
:) ya bir kere de kardeşim haklıymışsınız deyin ya, hep diyoruz ki, "doğru düzgün yapıyorlar mı?" çünkü sadece şu kadar günde açacaz, sizi hızlı trenle götürecek, yani çok afedersiniz tipik halk kandırma, köylü tavlama yöntemleri ile yapılan işler gibi geliyor insana, kürsüye çıkınca koyun pazarlığı gibi temel atma törenleri sonrada koştura koştura açılışlar. Tamam kış şartları zorlayabilir, hatta zararda verebilir bunlara eyvallah bir şey diyemem ama şu nasıl bir ifadedir
zemin yapısının bilinememesinden dolayı
Peki bu hatta bir türlü doğru düzgün sefer yapamadığınız dışında bildiğiniz bir şey varmı?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Nis Cum, 2012 22:53

yoldaki çökmelerin sebebi konya yöresindeki yer altı su seviyesinin aşırı kullanımından kaynaklı yaygın yeraltı boşlukları, obruklar olabilir ama yine de pek bi mazeret kabul etmez bi hal.
bu mantıkla her sene bizdeki şiddetli kışı kat kat yaşayan st. petersburg-moskova yht'si her ay kapanırdı. iskandinavya, orta avrupa veya ispanya'nın iç kesimlerine uzanan barselona-madrid hattı da konya'nın kış şartlarından pek de farksız değil.

moskova-st.peterburg yht'sine dair 2 video
video rusçada olsa demiryolunun yapımını gayet güzel grafiklerle anlatmışlar.
http://vimeo.com/34574916
video deutsche welle'ya ait her ne kadar hemzemin geçitlerde yaşanan kaza ve ölümlerden bahsetse de yht'nin maruz kaldığı kış koşulları gayet net görünüyor. http://www.youtube.com/watch?v=E3D4zjmGFFI

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 06 Haz Çrş, 2012 23:39

Konya yüksek hızlı tren hattındaydım. Sincandan Ankara garına kadar olan kısımda bayağı bir yol alınmış hat bitmek üzere. Hemzeminler kavşak oluyor. Ve hızlı trenin şehir içerisinde hızı normal seviyelere çıkarılacak. Hatta bazı yerlerde takayyüdat var yer yer çökmelerden dolayı Fakat hattın neredeyse %90 nında 250 Km hıza ulaşıyor. Hattı çok güzel buldum. Sette bence problemler var hat iyi. Zaten yeni 300 km/h lık setler alarak konya hattı 300 km/h planlanıyormuş, yakışır. 1:20 dk. daha aşğılara düşer, zaten şu 1:50 dakikada gidiyor. Hat ve yeni setler gelince 1 saat rahatlıkla gidilir bu konyalılar için konyada yaşayıp Ankarada çalışmak demek, veya Ankarada yaşayıp konyada çalışmak veya okumak vs... demektir. Bu çağ atlamaktır. Kimse konya-Ankara arası uçağı tercih etmez bundan sonra , otobüs hakeza...

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 06 Haz Çrş, 2012 23:51

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Haz Prş, 2012 15:35

Mehmet vallahi harika oldu bu kabinden fotolar :) eline ayağına sağlık. Peki hatta bu kadar kısa zamanda çökmeler olmasınının sebebi nedir abi, yani kalkıpta zor kış şartları falan demek doğrumu sence, daha açılalı ne kadar oldu hat? Ben bu konularda hep laf çarpıyorum TCDD ye ama kuru şak şak ların arasında duyulmuyordu :) yani YHT hattı yaptırıp bir araç bakım sahası bile olmaması eleştirilecek işler bana göre, aynı şekilde hattında bu kadar kısa zamanda sorunlar yaşaması bence yine eleştirilmelidir.

Konya hattıda gerçekten iki kent arasındaki mesafeyi korkunç kısalttı, bende olsam otobüsle falan uğraşmam, hele ki yeni setler geldikten sonra daha da kısalacak.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 07 Haz Prş, 2012 18:19

Fotoğraf ve video çok var hemde 250 lik video, ama bir izin almam gerekir sanırım...hele bir video var iki araç karşılaşıyor görmeye değer.
Çökmeye gelince, bu tür hatlar önce yapılır sonra en az bir yıl ağır test edilir. Bu testler beklenmedi. Zaten beklenemezdi de, yeni oyuncağımız bu niye bekleyelim. Tüv süd hatta garanti verdi hat sağlam. Daha beklemeye gerek yok, fakat Konya ovasında obruk problemleri var. Bu normal, yetkililerin heyecanlarını çok görmemek lazım, kim ne derse desin bu bir başarı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Haz Prş, 2012 18:26

Valla Mehmet en azından fotolardan izin gerektirmeden yani kimseyi zora düşürmeyeceklerden bekleriz :)

Başarı konusuna gelince, ben ülkemde hızlı tren hatları yapılıyor olmasını tabii ki büyük bir mutluluk ve heyecanla takip ediyor takdirde ediyorum, hemde kimin yaptığını önemsemeden, yani bir başka hükümet ya da görüşte bunu yapsa desteklerdim bu konuda fazlası ile demokratım :) dolayısı ile bu tabii ki bir başarıdır. Diğer taraftan ben yine de madem böyle bir test süresi vardı bu süre içerisinde her türlü test bitmeliydi derim, yani iyiki bu işlerin başında yokum yoksa hat mat açamazlar ha :)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 07 Haz Prş, 2012 18:46

Tüv-süd ile dynamik ağırlıklı test yapılmış ve onaylanmış. Bir yıl biraz daha temkin amaçlı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Cmt, 2012 11:34

Bu ay içinde yeni 6 set için ihaleye çıkılacakmış, 350km/s hız yapabilecek ve 480 yolcu kapasiteli araç alımı için yapılacak ihale sonunda, araçların 3 yıl içinde teslim alınması planlanıyormuş, hayırlısı olsun. Ben hep kızıyorum tabi bu da tam bizce bir iş, hat yapıyorsun elinde yeter aracın yok o hattın hızına uygun aracın yok, hat açıldıktan 1 yıl sonra ihaleye çıkıp araç alıyorsun teslimatı 3 sene sonra olacak. Şimdi soruyorum 3 sene sonra bu araçlar gelecek ise bu siteler niye bizi gerizekalı yerine koyarak bu başlıkları atıyorlar? Ankara - Konya 1 saat 15 dk. Ne zaman?

Mehmet bir de henüz ihaleye girecek firmalar belli değil ama hangi firmanın aracı olur sence, ya da bu aşamada şöyle sorayım sen işi bilen biri olarak hangi firmanın aracını tercih ederdin bu hatta.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön