10. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 18 Kas Pzt, 2013 19:14
gönderen alabay
Ve bu da gösteriyor ki, şu etrafçılık konusu çoktaraflı. Öyle tabiatı falan boşver deyip geçersen, sadece kuş, çiçek, böcek zarar görmez, insan ve âlet edevatı da hasara uğrar.

Gönderilme zamanı: 19 Kas Sal, 2013 20:02
gönderen Engin Y
Şu anda Eskişehir-Ankara trenindeyim. Sabah da Ankara-Eskişehir yapacağım. İnşallah indiğimizde böyle bir manzarayla karşılaşmam :(

Tren yaklaşırken kuşları ürkütüp uzaklaştıracak bir sinyalizasyon kurulamaz mı? Yazık günah hayvancıklara :(

Gönderilme zamanı: 20 Kas Çrş, 2013 17:41
gönderen Esat
Kuş kazası ile ilgili aşağıdaki habere katılıyorum, göçmen kuşların aman burada tren var diyerek kaçıp gideceğini pek sanmıyorum, bence de bir şekilde güzergah etrafına bariyer inşa edilerek kuşların bu bölgede biraz yükselerek geçmesi sağlanabilir.

http://www.yesilgazete.org/blog/2013/11 ... istiremez/

Gönderilme zamanı: 15 Oca Çrş, 2014 09:52
gönderen Engin Y
Aşağıdaki habere göre, 2013 yılında, Ankara-Eskişehir hattında 2,2 milyon yolcu taşınmış..

Günde karşılıklı onar tren seferde olduğuna göre, toplam sunulan kapasite: 20 x 409 x 365 = 2.985.700 koltuk. 2.228.380 yolcu / 2.985.700 koltuk = %74,6 ortalama doluluk oluyor. Bence, çok iyi bir oran. Özellikle, Pazartesi sabahları ve Cuma akşamları için günler öncesinden biletinizi almazsanız yer kalmıyor..

Kaynak: Anadolu Ajansı
2014 YHT'nin rekor yılı olacak

12 Ocak 2014 11:43 (Son güncelleme 12 Ocak 2014 11:47)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, İstanbul-Ankara hattının açılmasıyla YHT yolcu sayısının 20 milyonu aşacağını belirterek, "2014 YHT'nin rekor yılı olacak" dedi.

ANKARA- Tamer Toğanaş

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, YHT'lerin hızlı, konforlu, ekonomik ve en güvenli ulaşım sistemlerinden biri olduğunu ifade etti. Türkiye'nin, 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile birlikte YHT ile tanıştığını hatırlatan Elvan, ardından kısa bir süre içerisinde Ankara-Konya, Eskişehir-Konya hatlarının da hizmete alınarak önemli bir başarıya imza atıldığını belirtti.

Yılların ihmalleri ile ülkenin sırtına yük olan demiryollarının, 11 yılda yapılan dev yatırımlarla ayağa kaldırıldığını belirten Elvan, bugün Türkiye'nin dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ıncı yüksek hızlı tren işletmesi yapan ülke olduğunu vurguladı.

Bakan Elvan, Türkiye'de yapılan YHT hatları ile yetinilmediğini, yeni hatların yapımlarının da devam ettiğinin altını çizdi. Kısa vadede 15 ilin yüksek hızlı tren hatları ile birbirine bağlanacağını ifade eden Elvan, bu 15 şehrin nüfusunun Türkiye’nin nüfusunun yarısı olduğuna dikkati çekti.

"Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete alınması için gün sayılıyor"

Ankara-İstanbul YHT hattının da 2014 yılı içerisinde hizmete alınacağını kaydeden Bakan Elvan, "Dünyanın gıpta ile izlediği Marmaray hizmete alındı, şimdi de Ankara-İstanbul YHT hattı hizmete alınmak için gün sayıyor. Daha sonra Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Ankara-Sivas-Erzincan hatları da sırası ile hizmete alınacak" diye konuştu.

"YHT'ler 2013 yılında 4,5 milyon yolcu taşıdı"

Bakan Elvan, YHT’ler kısa sürede Türk halkının beğenisini kazandığını, her geçen gün gösterilen ilginin de arttığını söyledi. Bunun sonucu olarak, 2013 yılında Ankara-Konya ve Eskişehir-Konya YHT hatlarında taşınan yolcu sayısının 4 buçuk milyon olduğunu bildiren Elvan, 2014 yılında Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete girmesiyle birlikte yılda 20 milyon yolcunun YHT'lerle taşınmasının hedeflendiğini dile getirdi.

Ankara-Eskişehir hattında günde karşılıklı 10'ar sefer yapıldığını ifade eden Elvan, şunları kaydetti:

"2013 yılında Ankara-Eskişehir hattında 2 milyon 228 bin 380 yolcu taşındı. Ankara-Konya hattında günlük karşılıklı 8’er sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 1 milyon 713 bin 476 yolcu taşındı. Konya-Eskişehir hattında ise karşılıklı 2'şer sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 195 bin 121 kişi taşındı. Böylece 2012 yılında 3 milyon 400 bin kişi olan taşınan toplam yolcu sayısı, 2013 yılında yaklaşık bir milyon artışla toplam 4,5 milyona ulaştı. YHT'lerde 4 yılda taşınan toplam yolcu sayısı ise 15 milyona yaklaştı."

Demiryollarına 2023 yılına kadar toplam 45 milyar dolarlık yatırım yapılacağını ifade eden Elvan, "Demiryolları ülkemizin gözbebeğidir. 2023'e kadar 10 bin kilometre yeni yüksek hızlı tren hattı, 4 bin kilometre de konvansiyonel yeni hat inşa edilecek" dedi.

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2014 07:37
gönderen Engin Y
Cümleten günaydın,

Ankara'dan 8:10 treniyle Eskişehir'e hareket ettik. 8:26'da Sincan'a vardık, tabii ki kimse inmedi ve binen az sayıdaki kişi de bir dakika içinde bindi. Ancak, beş dakika istasyonda bekledik, çünkü tarife tablosunda Sincan kalkışı 8:31 olarak gözüküyor.

Eğer 16 dakikada Sincan'a gelebilmek mümkünse, ki Ankara-Sincan arasında geçen kışa göre biraz daha hızlı bu aralar, bir şeyler iyileştirilmiş sanki, tarife tablosunu buna göre hazırlamak gerekmez mi? Geçen hafta da Sincan'da beş dakika kadar beklediğimizi hatırladım şimdi, o zaman tarife tablosuna bakmak aklıma gelmemişti, demek o da bundanmış.

Eğer aksilil olur da Sincan'a biraz gecikilirse, Sincan'dan binecek yolcular bekler, ama her şey yolunda gidince bir tren dolusu insanı beş dakika bekletmeye gerek yok. Bakalım Polatlı'ya tarifedeki 8:49'dan önce varacak mıyız?

Sonuçta bütün yol zaten 90 dakika sürüyor. Sadece dört beş dakika bile olsa, yolu kısaltma imkânı varsa, bunu yapmalılar. Dediğim gibi, aksama olursa da ara duraklardan binenler birkaç dakika fazladan bekler..

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2014 07:37
gönderen Engin Y
Polatlı'ya 8:51'de vardık ve 8:53'te hareket ettik.

Tarife tablosunda 8:31 Sincan ve 8:49 Polatlı yerine 8:27 Sincan ve 8:45 Polatlı yazsaydı, Sincan'dan 8:27'de ve Polatlı'dan 8:49'da hareket edebilecektik.

Sincan-Polatlı arasındaki yavaşlık nedeniyle, muhtemelen Eskişehir'e de gecikmeli varacağız..

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2014 08:59
gönderen Engin Y
Eskişehir'e sadece iki dakika gecikmeyle, 9:42'de vardık..

Gönderilme zamanı: 17 Haz Sal, 2014 11:25
gönderen Engin Y
Tren ücretlerine yüzde 10 (Internet'ten alınca: yüzde 7 civarı) zam yapılmış.

Ankara-Eskişehir arası YHT ile

Daha önce;
Tek yön için
Ekonomi: 25 TL
Business: 35 TL
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 40 TL
Business: 56 TL
idi..

Şimdi ise;
Tek yön için
Ekonomi: 27,50 TL (Internet'ten alınca: 26,75 TL)
Business: 38,50 TL (Internet'ten alınca: 37,50 TL)
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 44,00 TL (Internet'ten alınca: 43,00 TL)
Business: 61,50 TL (Internet'ten alınca: 60,00 TL)
şeklinde uygulanıyor..

Gönderilme zamanı: 21 Tem Pzt, 2014 17:09
gönderen Engin Y
Ankara-Eskişehir hattında, şu anda günde on olan sefer sayısı, 25 Temmuz günü için yedi olarak değiştirilmiş. Sonraki günler ise henüz sistemde gözükmüyor.

Ankara-Eskişehir arası
Mevcut (24 Temmuz ve öncesi) tarife: 06:45 08:10 09:10 11:00 12:45 15:00 16:30 18:00 19:00 21:00
Yeni (25 Temmuz) tarife: 06:45 09:10 13:00 15:00 17:00 19:00 21:00

Eskişehir-Ankara arası
Mevcut (24 Temmuz ve öncesi) tarife: 06:45 07:45 09:00 11:15 12:45 15:00 16:35 18:15 19:00 21:00
Yeni (25 Temmuz) tarife: 06:45 11:15 13:00 15:00 16:35 19:00 21:00

Kaynak: https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... ontent.jsf

Gönderilme zamanı: 22 Tem Sal, 2014 13:13
gönderen Engin Y
Ankara-Eskişehir hattında, şu anda günde on olan sefer sayısı, 25 Temmuz günü için yedi, 26 Temmuz ve sonrası için dört olarak değiştirilmiş durumda. Ankara-Eskişehir arasında, günübirlik gidip gelen pek çok insan mağdur olacak.

Ankara-Eskişehir arası
Mevcut (24 Temmuz ve öncesi) tarife: 06:45 08:10 09:10 11:00 12:45 15:00 16:30 18:00 19:00 21:00
Yeni (25 Temmuz) tarife: 06:45 09:10 13:00 15:00 17:00 19:00 21:00
Yeni (26 Temmuz ve sonrası) tarife: 09:00 12:55 16:45 21:00

Eskişehir-Ankara arası
Mevcut (24 Temmuz ve öncesi) tarife: 06:45 07:45 09:00 11:15 12:45 15:00 16:35 18:15 19:00 21:00
Yeni (25 Temmuz) tarife: 06:45 11:15 13:00 15:00 16:35 19:00 21:00
Yeni (26 Temmuz ve sonrası) tarife: 06:40 10:45 14:48 18:45

Yazım hatası yapmadım bu arada, gerçekten 14:48'te hareket edip 16:09'da intikal eden bir trenimiz var :)

Kaynak: https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... ontent.jsf

Sefer süreleri, 90 dakikadan 81 dakikaya düşürülmüş bu arada..