tr-HT.04:01 » Ankara - Eskişehir YHT İşletmesi

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cmt, 2011 12:10

Serhat' ın kast ettiği şeyde zaten kimsenin açıktan açığa sarkıntılık edeceği değil, bunu yapanda var ya neyse. Ama gerçekten dediği gibi bayan yanına oturup ertesi gün kahvede arkadaşlarına "ooff dün var ya" diye başlayan muhabbetleri yapacak bir sürü insan var.
Doğru var ama bunların sayısı YHT kullanacakların içinde biraz daha azdır gibime geliyor, ya da şehirlerarası bir yolculuğu sırf bunun için yapan hiç yoktur. Bayanlara özel bir vagon anlayabilirim, ama onda da tek tek oturtmasınlar. Satış esnasında sistem bayan yanına öncelikli bayan olarak ayarlanabilir ama her ikili koltuğu önce bayana verirsen erkeklere yer kalmaz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Pzt, 2011 19:42

Konu ile ilgili olarak TCDD Genel Müdürü Karaman bir açıklama yapmış;
Demiryollarındaki pulman sisteminde de koltuk sistemi olmadan önce kadın kontenjan uygulaması bulunduğunu anlatan Karaman, şöyle konuştu: “İşin aslı şu: Trenlerde yüzde 10 kadın kontenjanı var. Bu yerler gişeye gelip ‘ben kadınım, yanımda kadın istiyorum’ diyen tek kadın yolculara veriliyor. Kontenjan dolu ise sefer sistem otomatik olarak neresi boşsa oraya yerleştiriyor. Kontenjan dolmadıysa trenin hareketine bir saat kala sistem otomatik olarak boş kalan yerleri satışa açıyor. Gişeden bilet alırken kadın olsa dahi ‘kadın yanı istiyorum’ diye belirtmeyen yolcular da kadın kontenjanına yerleştirilmiyor. Bilgisayarlı sisteme geçilmeden önce de klasik yöntemlerle bu uygulama vardı.”
Haberin kalanında sosyolojiden ve halka uzak olmaktan falan bahsedilmişte, yani bende sormadan edemiyorum, diyorsunuz ki;
Kontenjan dolmadıysa trenin hareketine bir saat kala sistem otomatik olarak boş kalan yerleri satışa açıyor.
Bu mantık ile benim bayan yanına oturabilmem gerekir, yani kim gelirse o boş koltuğu alır diyorsunuz, haberlerde değinilen konu bu koltukların erkeklere satılmadığı yönünde idi, sisteminiz izin veriyor olabilir, sosyoloji biliminin üstadlarıda Türk insanını çok iyi etüd etmişlerdir ve sorun olmayacağına inanıyorlardır da acaba memurlarınız kraldan çok kralcılık mı yapıyor, ya da amirleriniz memurlarınıza, "sakın haaa sümme haşaa gadın yanına ergek gelmeye" diye emirdemi bulunuyorlar, ne bileyim bende geriye başka ihtimal kalmıyor da.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 19 Eyl Pzt, 2011 22:22

Türkiye'deki kadın yanına erkek oturmama problemini bir türlü anlayamadım. Ne var yani yanına bir erkek otursa. Bu durumu 1 saatlik uçak yolculuğu için bile problem eden kadınlar gördüm , pes doğrusu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 18:47

Başka bir sorun daha, aslında sanırım bu da tüm hattı ilgilendiriyor ama buraya yazayım dedim. Malum artık internet her yerde ve toplu taşıma firmalarıda araçlarında internet erişimini yolculara bir konfor seçeneği olarak veriyorlar, bana göre gerekli değil bir kaç yıl öncesine kadar yolcu otobüsünde bile telefon açamıyorduk, 10 yıllar önce cep telefonum bile yoktu be :) şimdi "neden trende internetim çekmiyor, twitleyemiyorum ulan" diye işletmeciye çıkışıyoruz, her ne kadar yolcu tarafını savunan bir çalışan olduysam da her zaman şunuda söyledim, yolcuya verilen konfor hiçbir zaman yetmez.

Sorun muhtemelen hız ile alakalıdır tabii ki, sonuçta baz istasyonları üzerinden net e bağlanıyorlar, fakat süratli yolculuk ederken herhalde sürekli bağlantı sağlanacak bir baz istasyonu bulmakta zorlanıyorlar. Malum bu istasyonlarda santral mantığı ile çalışır, her bazın bir kapasitesi var, kapasiteden fazla talep oldu mu ya telefonunuz çekmez ya da geçen tartışılan konudaki gibi ilk giren ilk çıkar :) yani biri hattan düşer biri girer, şimdi herhalde hızla giderken sürekli baz istasyonu arıyor, ve bir yere uzun süreli bağlanamayınca kesiliyor, ne bileyim aklıma başka mantıklı bir açıklama gelmedi, varmı aramızda telekom teknisyeni ya da mühendisi, yanlışlarımı düzeltsin lütfen (Belki de tamamen yanlışımdır)

Neyse, benim aklıma gelen şu operatörler bu işe yanaşmamış, doğal değil mi? Hat yapıyorsan yatırımıda sen yapacaksın, hat boyunca sisteme özel baz istasyonlarını döşersin, sonra operatörlere gel kardeşim buralardan yayın yap dersin, herhalde o zaman kesinti olmaz diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eyl Çrş, 2011 16:34

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=30424

Haber genel olarak trendeki konfordan bahsediyor, tabii ki konforludur buna eminim de otobüs ya da uçak gibi servis yapılmalı mı? Yani host ve hostesler öyle ortalıkta dolaşıpmı dağıtmalı yoksa self servis mi olmalıydı diye düşünüyorum, tabii restoran bölümü haricinde.

Bir de şu bana çok enteresan geldi, eğer gerçek ise düşünülememiş olması çok ayıp
-BEBEK EMZİRME ODASI TALEBİ-

Trende yolculuk yapan bebekli kadınlar ise YHT'de ''bebek emzirme odası'' yapılmasını talep ederek, yetkililerden büyük sıkıntı çektikleri bu soruna çare bulmalarını istediler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Pzt, 2012 16:41

http://www.lojiport.com/haberdetay/Hizl ... geli/34323

Demiryolları çok gözde bir sektör, :) artık hırsızlarında gözdesi, anlamadığım çalabilecek daha değerli şeyler varken neden gergi ağırlıkları? Sadece ağır olduğu için mi?
Edinilen bilgiye göre, önceki gece Etimesgut Tren İstasyonu'na giren hırsızlar, trenlerin hareketini sağlayan katener direğinden enerji tellerini gergide tutmaya yarayan ağırlıkları çaldı. 400 ile 500 kilogram ağırlığı arasında değişen ağırlıkları çalan hırsızlar kayıplara karıştı. Sabah ilk tren geçerken enerji kablolarının kopması sonucu Behiçbey-Sincan arasındaki hızlı tren seferi yaklaşık bir saat aksadı. Olay yerine çağrılan TCDD'nin teknik ekibi, uzun uğraşlar sonucu tamiratı gerçekleştirdi. Çalınan ağırlıkların yerine geçici 160 kilogramlık ağırlık konuldu. Aksayan hızlı tren seferleri, tamiratın ardından yeniden başlatıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzr, 2012 23:26

Sincan'da çalışmaların sona ermesi ile birlikte Eskişehir - Ankara şeklinde yeniden başlayan seferler bayramın gelmesi ile hızlı tren seferlerinin tam doluluk ile çalışmasına sebep olmuş, beyanatta bir iki hafta öncesine kadar araçların %50 doluluk oranı ile gidip geldiği ama şimdi %100 dolu olarak seferlerin yapıldığını belirtiyorlar, inşallah bir gün ortalama %80 yakalanır, niye %80 diyorum, %100 olması iyi değil, bilet bulunamaması yeterli işletme yapılamıyor olarakta yorumlanabilir :)
''Yaklaşık 2 aydır Sincan'da süren çalışmaların önceki gün sona ermesiyle yolcu sayılarında ciddi artış görüldü. Şu an Eskişehir'den Ankara'ya kesintisiz tren seferleri var. Geçen haftaya kadar yüzde 50 doluluk oranıyla hareket eden YHT'lerimiz, bayram süresince yüzde 100 doldu. Bu yoğunluğun bayramdan sonraki haftaya kadar devam edeceğini düşünüyoruz.''
http://www.haber7.com/guncel/haber/9162 ... -yogunlugu

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 05 Mar Sal, 2013 01:02

Burada benim aklıma bir soru takıldı. Mesela hızlı hatta konvansiyonel tren neden işletilmiyor diye. Bir internet sitesinde rastladım. 250 km ile inşaa edilmiş hatta kurp yarıçapları yüzünden değilde dever farkları nedeniyle 140-160 km hızında konvansiyonel tren işletilemezmiş. Eskişehir-Ankara hattında böyleymiş. Dever ile ilgili birşeyden bahsettiler. Maksimum hız kaç ise eğer o hızın altındaki hızlarda seyir ediliyorsa dönülen kurbun klavuzluğunu sağlayan rayının iç tarafına aşındırma yaptığını söylediler. 250km hıza inşaa edilmiş hatta 160km ile gidilirse. Bu gerçekten doğru mu anlamadıysanız ben linki verebilirim. Çok tuhafıma gitti benim. Eğerki böyle birşey varsa niçin Yunanlılar bunu yapıyor? 250km hız sınırına sahip tempi valley tünelini hatta videoyu izleyince Alman tüneli ve altyapısı diyeceksiniz. Bu hatta niçin 160 km hız ile tren işletsinler hatta yük trenlerinin bile işlediğini bir videoda görmüştüm. http://www.youtube.com/watch?v=rE3qtzC_0CU Alt taraftaki hız sınırı sorusunuda ingilizce olarak ben sormuştum. :D

Diğer sorum ise Köln-Frankfurt hızlı tren hattının hız sınırı 300km bizimkisi 250km ancak bizim minimum kurp yarıçapı 3500m onlarınkisi 3320m buda benim çok tuhafıma gitti. Cevaplarınızı bekliyorum. İyi çalışmalar...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Mar Sal, 2013 05:12

senturk90 güzel sorular sormuş ve hatta yük trenleri için ekstra hat yapılacak mı? sonuçta demiryolunun esas işlevi mal, emtia, eşya, maden vb. taşımacılığıdır. Türkiye yollarını, duble yollarını mahveden kamyon, tır baskısından kurtulmanın en önemli yolu da demiryolları.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Sal, 2013 09:41

Şentürk güzel sormuşsun, ben demiryolu tekniği konusunda yetkin bir arkadaşıma bunu soracağım, mesajım ulaşırsa iyi kötü bir cevap alırız diye düşünüyorum, ya da Mehmet Keleş göz atarsa başlığa o da cevaplayabilir sanırım.

Geçmişte buna benzer bir şeyler gevelemiştim, daha doğrusu İstanbul'un portakal,muz,domates ihtiyacını hızlı tren hattı ile karşılayalım demiştim :D de Kemal Çevik abimiz şöyle bir cevap vermişti,

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=204

Kendisi Fransa'dan verdiği örneklerde böyle işletmeler var demiş yanlış hatırlamıyor isem, diğer taraftan sizinde bildiğiniz ikide bir anlattığım Avusturya'da hızlı yol inşa edildi (200 km. yapılacak) ve yük trenleri eski yolda bırakıldı, hatta sadece onlar değil bazı bölgesel trenlerinde eski yolu kullanması isteniyor galiba, ama bu daha çok sinyalizasyon ile ilgili bir durum eski sinyal sistemine göre tasarlanmış araçların revize edilmesi gerekiyor gibi bir şeyler okudum. Dediğim gibi teknik kısmına yapacağım yorum sallama ya da sadece kendi mantığım çerçevesinde olur, eh Mr. Spak olmadığıma göre de mantığım yanılabilir :)
kenanmar yazdı:sonuçta demiryolunun esas işlevi mal, emtia, eşya, maden vb. taşımacılığıdır. Türkiye yollarını, duble yollarını mahveden kamyon, tır baskısından kurtulmanın en önemli yolu da demiryolları.
Kenan kesinlikle haklısın ama idareciler henüz şovenlikten kurtulamadılar, Çin'den Londra'ya trenler bizden geçecek söylemleri benim karnımı doyurmuyor, ortaya senin cümlenden yola çıkarak gerçekçi planlar konulmalı, söylev tarzı maalesef böyle oturdu ve hiç hoşuma gitmiyor, hee trenler bizden geçecek, çok afedersiniz, ulan diyeceğim, ulan doğru düzgün bir doğu-batı koridoru inşa ettikte iki sınır arasında trenleri üstümüzden geçirmesi kaldı. İşini düzgün yap, yaptıktan sonra öğün, daha ayağa kalkmadan ne zaman koşacağımızın hesabını yapıyoruz ama nerede duracağımızı bilmiyoruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Mar Sal, 2013 09:45

Yunanistan tam ne yapıyor? Bahsi geçen demiryolu ne şekilde yapılmış? Her türlü trenin işleyebildiği şekilde yapılan hatlar var, sırf bir tip tren içın adapte edilmiş hatlar var (ki bundan tam emin değilim). Öyle ki, Türkiye’de demiryolculuk konusu taş devrinde; uzay devrine hop diye atlamak istersek, elbette yeniçağı da atlamamız gerekebilir. Problem herhâlde bu. Acaip ağlara sahip ülkeler var. Onlar bazen eski sistemi yenilemekte zorlanıyorlar. Bizde eskiden kalma ağ yok. Yeni ağ yapılacaksa, başka standartlara göre yapma imkânı baştan sağlanabilir. AMMMAA … bizdeki plân ve koordinasyon hayranlığıyla bu tabiîki biraz serüvenli. Tek hat, nostalcik, binbir araç, ikibiniki ihale, lâ plânu’l mastarî :-) …

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 05 Mar Sal, 2013 14:56

Arkadaşlar yazı burada http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=531 yazı baştan aşağı güzel bir demiryolu yazısı içeriyor. Yunanistan tam olarak ne yaptığını bilmiyorum ama diğer sayfada verdiğim mesajdaki link tempi valleyden geçen 5-6 km'lik bir demiryolu ve hız sınırı 250 km 'ye göre inşaa edilmiş. Hat Atina-Selanik güzergahının üzerinde bulunuyor, bu tünelden çıkan yük trenlerini gösteren videolarda izlemiştim. Atina Selanik arası trenler konvansiyonel hızlarda seyrediyor. Herhalde bu inşaa edilen dever farklılıklarına göre bizim hızlı tren hattımızda 3500m kurp yarıçapı 250km hız sınırı Frankfurt Köln arası 3320m kurp yarıçapı ve 300km hız sınırı. Ayrıca Almanya'daki Münih-Nürnberg hızlı tren hattının kurp yarıçapı 4085m imiş ve 300km ile işletmecilik yapılabiliyor. Ancak bu hatta 200 km ile bölgesel ekspresde işletiliyor. Ben youtube'da Frankfurt Köln arası bölgesel ekspres işletildiğini hiç görmedim kurp yarı çapı küçük olduğundan fazlaca dever içerdiğinden yukarıdaki linkteki gibi daha düşük hızlarda seyretmenin içeriye yaslanma kuvvetini oluşturacağından raya vereceği zarar yüzünden işletmemişlerdir.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön