ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Pzt, 2008 13:08

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde, Ankara-Eskişehir arasında deneme sürüşlerine başlayan ve yıl sonunda hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara'ya hızlı tren garı yapılmasına yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Edinilen bilgiye göre, mevcut imar planında, tren garı, müze, TCDD lojmanları ve bazı taş binalar ile hızı tren garının yapılması planlanan bölge, aynı parselin içinde yer alıyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi, yeni bir imar düzenlemesi yaparak tescilli taş binaların bulunduğu bölümü, hızlı tren garının inşaatının yapılacağı bölümden ayırdı. Belediyenin yaptığı bu imar düzenlemesi, görüşü alınmak üzere Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kuruluna gönderildi. Kurul, tek parselde görünen alanı, tescilli binalar, mevcut demir yolu hatlarının bulunduğu alan ve hızlı tren garının yapılacağı alan olmak üzere 3 parsele ayıran yeni imar planını uygun buldu.

Hızlı tren garı günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitede olacak. VIP ve CIP (sık seyahat eden kişi) salonlarının da bulunacağı hızlı tren garında, yerin altında 4 kattan oluşan bin 500 araçlık otopark inşa edilecek. 2 hızlı tren seti boyunda yapılması planlanan garda, 6 demir yolu hattı olacak. Doğu ve batı yönünde hızlı trenlerin kalkabileceği gara aynı anda 12 hızlı tren seti yanaşabilecek.

Hızlı tren garında ana salon, gelen-giden yolcu salonu, bilet satış gişeleri, lüks restoranlar, fast food restoranlar, hediyelik eşya dükkanları ve otel de olması planlanıyor.
Hızlı tren gar binası inşaat alanı otoparklar dahil 129 bin 280 metre kare olacak.
Sadece hizli tren icin olacak ise pek bir sey diyemeyecegim ama Ankara' gelecegini düsünür ise günlük 50.000 kisilik bir gar ufak degil mi? Gözümde canlandiramadim!
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Pzt, 2008 16:41

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=8737

Güzel haberler var. 2009'a hızlı trenle girilecek. Bir gidip binmek lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Pzt, 2008 16:57

Valla Mehmet is bir sana bir de Kemal abiye düsüyor :) biz bir türlü cogunluk ile de benim yüzümden gidemedik su Ankara ya artik hizli tren bahanesi ile gidilir :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ağu Sal, 2008 08:43

Ankara-Eskişehir yapmak lazım. Bir denk getirmek lazım.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 07 Ağu Prş, 2008 10:05

lazım lazım şu işler biraz hafiflesin de Eylül Ekim gibi Ankara'ya gideceğim inşallah..

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 10:02

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=9406

Gar İnşaatına durdurma kararı verilmiş. mahkeme tarafından.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Pzt, 2008 16:09

You tube dan alistik biz herseyi durdurur herseyi kapatiriz abi :) Marmaray bile durduruldu DLH ruhsat zorunlulugu yok dedi. diyelim ki böyle hadi bunu gazeteciler bilmiyor belediyelerdemi bilmiyor sazan gibi atliyorlar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 16:34

Köklü reform lazım reform. Büyük bir transformasyon yapılması lazım. Hukukta devrim yapılması lazım. Siyasetle miyasetle bu iş olmuyor. Bir yere kadar. Ne bu yaa..

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Ankara HT Garı

Mesaj gönderen kemal » 17 Eki Cum, 2008 23:28

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eki Cum, 2008 23:32

Resimden anlaşılıyor ki Kemal abim sonunda Ankaraya gitmiş :D

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 Eki Cmt, 2008 09:42

Malesef daha gitmedim ama birkaç haftada orada olacağım :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ara Pzr, 2008 22:09

Hızlı tren projelerinin hayata geçmesiyle birlikte TCDD, havalimanı modeline geçecek. Hızlı tren istasyonları da havalimanları gibi yap-işlet-devret (YİD) modeli ile yapılacak. YİD modeli ile inşa edilecek ilk modern tren istasyonu Ankara'da yapılacak. Halen kullanılan tarihi Ankara Gar'ı aynı şekilde kalacak ama yanına modern bir istasyon yapılacak. İstasyonun yapımı ve işletmesi için Türkiye'nin en önemli grupları sıraya girdi.

TAV İLK SIRADA

İstasyonun taliplisi en önemli grup TAV. TAV, Atatürk Havalimanı, Ankara Esenboğa Havalimanı'nı ile İzmir Adnan Menderes Limanı'nı YİD modeli ile inşa etti ve halen işletiyor. Hızlı tren istasyonuna ilgi duyan bir başka grup ise yine havalimanı işletmesi yapan IC Holding. IC, Antalya Havalimanı'nın işletmesini yapıyor. Talipliler arasında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) de bulunuyor.
Devletin küçülme politikasının ortaya çıkardığı bir durum olarak görüyorum işin bu boyutu çokça tartışılabilir ama hizmet anlamında baktığımızda YİD yöntemi ile daha kaliteli hizmet alınacağını düşünüyorum (Türkiye' de bu iş böyle maalesef) ama o da bence olması gerektiği kalitede değil, umarım Gar işletiminde daha kaliteli hizmet ile işletmecilik yapılır.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön