ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ara Pzt, 2008 00:50

Ben devletlerin küçülme taraftarı değilim. Avrupa ve dünyada şu an ne var? "Ekonomik kriz". Kim çağrılıyor? Devlet.
Yani ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Pzt, 2008 00:59

alabay yazdı:Ben devletlerin küçülme taraftarı değilim. Avrupa ve dünyada şu an ne var? "Ekonomik kriz". Kim çağrılıyor? Devlet.
Yani ...

B. Alabay
Yazımda parantez içindeki kısım senin cevabındı zaten, çünkü senin yine konunun bu kısmına takılacağını tahmin ediyordum. Burası Türkiye Başar Avrupa değil, hiçbir zamanda olmayacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ara Pzt, 2008 11:47

Sen Türkiye'den başka tek Batıavrupa'yı görmüşün. Doğuyu ve güneyi tanısan bilirdin ki, ille de fark yok. Türkiye ne ki? Suudi Arabistan mı?! Bulgaristan veya İspanya ile sence hiç mi benzerlik yok? Var bence. Öte yandan bahsettiğim problem şu an her yerde var, Amerika, Almanya, İzlanda ... küreselleşmiş dünyada orası o, burası bu ilgilendirmez artık. O yüzden hata yapan, her yerde batar artık. Eskiden biraz oryantal torpil falan vardı, artık yok.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Pzt, 2008 13:59

Ja ja, du bist ein alleswisser. :P Türkei ist weder Deutschland noch EU.

Sen bunu anlayamazsın çünkü Türkiye' nin yakın tarihi hakkında tek bildiklerin oradaki taraflıların anlattıkları ve wikipedi den ibaret gibi görünüyor, bu konuyu tartışmaya kapatıyorum daha yazdığım şeyin ne olduğunu anlayamamışsın ki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Çift taraflı görünüş

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Cmt, 2009 19:39

Resim
Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Çrş, 2009 08:46

Haber Türk net yazmış,
ANKARA (A.A) - 29.09.2009 - TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara Hızlı Tren Garı yapımı için bu yıl sonuna kadar Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihaleye çıkmayı hedefliyor.

Ankara Hızlı Tren Garı yapılması planlanan alanda yapılan imar değişikliği, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu ve ardından da Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylandı.

Hızlı Tren Garı'nın yapım ihalesine YİD modeli ile çıkmayı amaçlayan TCDD, projenin fizibilite çalışmasını ve ihale şartnamesini hazırladı. TCDD, Hızlı Tren Projesi'nin ihalesine çıkabilmek için, Ekim ayı içinde Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) başvurmayı planlıyor. YPK'dan çıkacak iznin ardından TCDD, Hızlı Tren Garı yapım işi için yıl sonuna kadar YİD modelli ihaleye çıkmayı amaçlıyor.

İhale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma, garın yanı sıra peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak. Peronlara rayları ise TCDD döşeyecek.

Yapım süresinin 3 yıl olarak belirlendiği ihaleyi en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.
HIZLI TREN GARININ ÖZELLİKLERİ

Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye inşa edilmesi planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak.

Garın iki katına 5 yıldızlı otel yapılacak. Garın çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Garın zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı otopark yer alacak.

Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren hattı, 4 konvansiyonel tren hattı ile 2'şer banliyö ve yük treni hatları yapılacak.

Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. İki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı da sağlanacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Eyl Çrş, 2009 10:30

Bu gar nedense bana çok önecelikli gelmiyor. Mevcut garda gayet iyi.

crosx
Mesajlar: 1
Kayıt: 21 Nis Çrş, 2010 14:59

Mesaj gönderen crosx » 21 Nis Çrş, 2010 15:12


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Çrş, 2010 18:03

Bu linkten tam olarak ne anlamalıyız? :) neyse ben bu seferlik sizin için alıntı yapayım oradan, arkadaşın verdiği linkte bu gar ile ilgili bir takım bilgiler yer alıyor ve sanırım yeni ya da bizim daha önce görmediğimiz Gar ın iç tasarımına ait bazı illustrasyonlar var. Link için teşekkürler daha çok katkıda bulunacağınızı da ümit ediyorum.
Yeni Hızlı Tren Garı, ulusal ve uluslar arası standartlar dikkate alınarak ve diğer ülkelerdeki yüksek hızlı tren garlarının yapısı, düzeni, kullanım ve işletme şekilleri incelenerek planlanmıştır. Proje, Ankara Gar ve çevresini Başkent için bir cazibe merkezi haline dönüştürülmesini hedefleyen, günümüz teknolojisi ve mimari anlayışının yanında hız ve dinamizmi simgeleyecek ve TCDD’nin yeni vizyonunu temsil edecek şekilde tasarlanmıştır. Yeni Yüksek Hızlı Tren Garı, sadece ulaşım amaçlı değil aynı zamanda gerek Ankaralılara gerekse yolculara dükkanlar, iş ofisleri, sinema ve çok maksatlı salonlar, fast food dükkanları ve kafeleri ile hizmet vererek, toplumsal ve kültürel yaşamın da merkezi olacaktır.

Proje Özellikleri

• Yeni Yüksek Hızlı Tren Garı günde 50.000, yılda 18 milyon yolcu kapasitesine göre planlanmıştır.

• Toplam İnşaat Alanı 185.160 m2 dir.

• Bina ebatları 360 * 60 metredir. Peron katı ile birlikte 6 katlı olan binanın ray üzerinden en yüksek kotu 46 metredir.

• Orta kısmında 80 x 60 m. ebadında 35 m. Yüksekliğinde çatısı cam örtülü, doğal ışık alan, aydınlık bir gar holü bulunmaktadır.

• Yüksek Hızlı Trenlerin kabul ve sevkleri için 6 adet yeni demiryolu hattı ve 420 m. uzunluğunda 11 m. Genişliğinde 3 adet yeni yolcu peronu inşa edilecektir.

• Yeni Yüksek Hızlı Tren Garı, mevcut Ankara Gar Binası, Ankaray Maltepe Metro İstasyonu, Celal Bayar Bulvarı, konvansiyonel tren ve banliyö hatları ile bağlantılıdır.

• Toplam 2725 araçlık 3 adet kapalı otopark katı bulunmaktadır.

• Bina tasarımında, yaşlı ve özürlü vatandaşların kullanımı da dikkate alınmış, rampalar, 12 adet asansör ve 40 adet yürüyen merdiven konulmuştur.
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Cum, 2010 13:35

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=21303

Ankara'ya yapılması planlanan hızlı tren istasyonu için Yüksek Planlama Kurulu'ndan (YPK) onay çıktı.
YPK onayının hemen ardından Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD, ihale için hazırlıklara başladı. Bakanlık yetkilileri, "Proje, YİD yöntemiyle ihale edilecek. İhaleyi bu yıl yapmayı hedefliyoruz. Hazırlıkları projenin adına uygun olarak hızla tamamlamayı amaçlıyoruz" dediler. Yetkililer, yabancı yatırımcıların projeyi çok yakından izlediğini belirterek Avrupa'dan ve Uzakdoğu'dan dünyanın pek çok ülkesinden yatırımcıların projeye ilgi duyduğunu söyledi. Yetkililer, "Projeye, başta Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği olmak üzere çok sayıda yerli ve yabancı yatırımcı ilgi gösteriyor" bilgisini verdiler.

AVM'Sİ OLACAK
Ankara-İstanbul hızlı tren hattının ilk istasyonu olan gar bünyesinde örneklerine Avrupa'da sıkça rastlanan 5 yıldızlı otel, alışveriş merkezleri, sinema, tiyatro ve sergi solanları, sosyal tesisler ile lüks lokanta ve restoranlar, çocuk oyun alanları bulunacak. TCDD yetkilileri, "Hızlı tren istasyonları Avrupa'da olduğu gibi kentin cazibe merkezi haline gelecek" dediler. TCDD yetkilileri, Ankara'nın ardından diğer illere de benzer biçimde istasyon inşa edeceklerini belirtti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Sal, 2010 11:05

Gar içinde ihaleye çıkılması için vakit yaklaşıyor
Süleyman Karaman, Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın metro hatlarına entegrasyonuna yönelik protokolu bugünlerde imzalayacaklarını, daha sonra da gar için ihaleye çıkacaklarını bildirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Kas Çrş, 2010 14:04

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25082
TC Devlet Demiryolları, Ankara'ya inşa edilecek 'uzay üssü' görünümlü Hızlı Tren Garı için son hazırlıkları yaparken ihale şartnamesinde yer alacak hususlar da netleşmeye başladı.

Gar için havalimanı modeli olarak bilinen yap-işlet-devret (YİD) ile ihaleye çıkılacak. İhalede en az süreyi veren firma ipi göğüsleyecek. Yine havalimanı ihalelerinde olduğu gibi, yolcu garantisi verilecek. Verilen garantinin üzerinde yolcu gelmesi halinde, işletmeci firma ile TCDD, kârı bölüşecek. Ancak, yolcu başı ücret havalimanlarında olduğundan daha düşük olacak. Giriş ve çıkışlar da tıpkı havalimanlarında olduğu gibi inşa edilecek.

Bir taraftan Keçiören Metrosu'na bir yandan da yürüyen bantlarla Tandoğan'a bağlanacak olan Hızlı Tren İstasyonu'nun Ankara'nın birçok ilçesine metro bağlantısı da sağlanacak. TCDD yetkilileri, yeni garın hayata geçmesiyle yılda 10 milyon yolcu hareketliliği yaşanacağını tahmin ediyor. Seferlere başlanan Ankara-Eskişehir arasında taşınan yolcu sayısının şimdiden 1,8 milyona ulaştığına dikkat çeken yetkililer, Ankara-Konya hattının seferlere başlamasıyla, ilave 3 milyon yolcunun taşınacağını belirtiyor. Bu şehirlere, Ankara-İstanbul ve Ankara-Sivas seferlerinin de eklenmesiyle, yıllık kapasitenin 10 milyon yolcuya çıkacağı bilgisini veren yetkililer, yeni garın günde 100 bin yolcuya ev sahipliği yapacağını aktarıyor. Yetkililer, modern görüntüsüyle yeni garın, özellikle Ankaralılar için yeni yaşam alanlarından biri olacağını vurguluyor. Gar bünyesinde, 5 yıldızlı otel, alışveriş merkezi, sinema, sergi salonları, kafeteryalar, lüks lokanta ve restoranlar, çocuk oyun alanları ile otoparklar bulunacak.

ZAMAN
İhale aşamasına gelinmiş olması çok güzel, görsel olarak ya da içerik olarak sorunsuz olacağına inanıyorum, tek endişem milli rahatsızlığımız olan güzel görünsün yeter abiye düşmeden, bir Başkent' e yakışır tren garını doğru yeterlilik ile oraya kondurulması. Metro bağlantılarının geliştirileceğinden falan bahsedilmiş, bunlar güzel işler inşallah ileriyi düşünerek gerekirse katlı halde inşa ederek çok yollu ve peronlu bir yapı ortaya çıkarılır, 10 sene sonra bu dar geldi denmesini istemiyorum, kurtulalım artık bu illet düşünce tarzından. Diğer taraftan dediğim gibi mimari olarak, ya da içindeki dükkanlar cartlar curtlar olarak zaten alasını yapılacaktır hiç şüphe yok.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön