4. sayfa (Toplam 11 sayfa)

Gönderilme zamanı: 22 Haz Pzt, 2015 10:18
gönderen Esat
İşte orada ters yön saatleri falan nasıl, bu tablo okuma işinde zayıfım hakikaten, bir kere yolculuk ettim YHT ile giderken de dönerken de Gebze de durmuştu diye hatırlıyorum

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 12 Mar Cmt, 2016 08:51
gönderen Engin Y
Yine Eskişehir yolları gözüktü.. YHT seferlerine bakıyorum.. İyi ki bu sayfaya da eski tarife tablolarını eklemişiz.. İstanbul hattı açıldığından beri sefer sayıları aşağıdaki gibi olmuş..

Temmuz 2014 ve Öncesindeki Tarife
Ankara-Konya-Ankara: 8 sefer
Ankara-Eskişehir-Ankara: 10 sefer
Konya-Eskişehir-Konya: 2 sefer
TOPLAM: 20 sefer

8 Ağustos 2014 Tarifesi
Pendik-Eskişehir-Ankara-Eskişehir-Pendik: 6 sefer
Ankara-Konya-Ankara: 7 sefer
Ankara-Eskişehir-Ankara: 5 sefer
Konya-Eskişehir-Konya: 2 sefer
TOPLAM: 20 sefer

19 Haziran 2015 Tarifesi
Pendik-Eskişehir-Ankara-Eskişehir-Pendik: 5 sefer
Pendik-Eskişehir-Konya-Eskişehir-Pendik: 2 sefer
Ankara-Konya-Ankara: 6 sefer
Ankara-Eskişehir-Ankara: 4 sefer
TOPLAM: 17 sefer

15 Mart 2016 Tarifesi
Pendik-Eskişehir-Ankara-Eskişehir-Pendik: 5 sefer
Pendik-Eskişehir-Konya-Eskişehir-Pendik: 2 sefer
Ankara-Konya-Ankara: 7 sefer
Ankara-Eskişehir-Ankara: 5 sefer
TOPLAM: 19 sefer

Bir de 26 Ağustos 2014'te şunu sormuşum: "Şu turkuaz renkli trenler ne zaman sefere verilecek?"

1,5 yıldan fazla zaman geçti, aynı soruyu tekrarlıyorum.. Üstelik geçenlerde ikincisinin geldiği de haber yapıldı..

Bakalım bu Siemens trenler hizmete girdikten sonra, toplam sefer sayısı kaç olacak?

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 12 Mar Cmt, 2016 09:42
gönderen Uğur
Siemensler en azından şimdilik sadece Ankara - Konya arasında çalışıyor. Eskişehir İstanbul arası tamamı yüksek hızlı tren hattı haline gelirse - çünkü bazı noktalarda konvansiyonel hatta gidiyor yanlış bilmiyorsam- belki o zaman Ankara - İstanbul hattında da görürüz.

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacıl

Gönderilme zamanı: 12 Mar Cmt, 2016 22:35
gönderen Engin Y
Uğur yazdı:Siemensler en azından şimdilik sadece Ankara - Konya arasında çalışıyor
Abi, süpersin :)

Şöyle ki.. Ocak ayındaydı sanırım, Ankara'dan Konya'ya gitmem gerekmişti ve CAF'la gitmiştim.. Internet'ten tüm trenlere bakmıştım, ama hepsinin koltuk dizilişi CAF düzenindeydi.. O nedenle, hâlâ Siemens'lerin seferlere verilmediğini düşünüyordum..

Şimdi merakımdan baktım.. Yarın sabah Ankara'dan Konya'ya giden 6:50 treni Siemens, 8:30 treni ise CAF.. Koltuk ve vagon dizilişlerindeki farkı görebilirsiniz..

Teşekkür ederim bilgilendirme için.. Yeniden işim düşerse, Ankara'dan Konya'ya Siemens'le gitmeye çalışacağım.. Size de fotoğraf yollarım :)

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 14 Mar Pzt, 2016 16:28
gönderen Engin Y
Şu anda sadece Ankara-Konya hattında kullanılan Siemens markalı trenlerimizin ve tüm hatlarda kullanılan CAF markalı trenlerimizin yolcu sayılarını da buraya yazayım yeri gelmişken, arşivimizde bulunsun.. Siemens markalı trenlerimizin teslimatları önümüzdeki yıllarda tamamlanacak, muhtemelen 2020 gibi YHT filosunun yarısından biraz fazlası CAF, biraz azı da Siemens markalı olacak..

CAF: Toplam koltuk kapasitesi 411..
1. Vagon: 2+1 oturma düzenine sahip 55 koltuk var..
2. Vagon: 1. Vagon'a komşu yarısı restoran, diğer yarısında ise 2+2 oturma düzenine sahip 32 koltuk ve 2 adet tekerlekli sandalye kapasitesi var..
3. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 82 koltuk var..
4. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 82 koltuk var..
5. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 82 koltuk var..
6. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 76 koltuk var..

Siemens: Toplam koltuk kapasitesi 446..
1. Vagon: Sanırım restoran vagonu burada, bilet satış sisteminde biletler doğrudan ikinci vagondan başlıyor..
2. Vagon: 2+1 oturma düzenine sahip 51 koltuk var..
3. Vagon: 2+1 oturma düzenine sahip 60 koltuk var.. *
4. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 45 koltuk ve 2 adet tekerlekli sandalye kapasitesi var..
5. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 76 koltuk var..
6. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 76 koltuk var..
7. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 72 koltuk var..
8. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 64 koltuk var..

* Siemens'lerin üçüncü vagonu şu anda satışa açık değil. Google'ladım ve toplam 111 adet 2+1, 333 adet de 2+2 koltuğa sahip olduklarını gördüm muhtelif haberlerde.. Haberlere dayanarak bu vagonda da 60 adet 2+1 koltuk olduğunu varsayıyorum.. Niye satışa açık olmadığı konusunda ise fikrim yok.. Eğer Siemens'lerin koltuk düzenine ilişkin farklı bir bilgi edinirsem, buraya yazacağım..

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 14 Mar Pzt, 2016 16:36
gönderen Esat
:) teşekkürler Engin, istatistiki çalışmalarının devamını bekliyoruz :)

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 12:00
gönderen Engin Y
Siemens'lerde vagonlardan birinin neden satışta olmadığını araştırırken şöyle bir durumun farkına vardım: Siemens'lerin dördüncü vagonunda da her sefer için belli sayıda koltuk satışa sunulmuyor..

Denemek için dilerseniz https://ebilet.tcdd.gov.tr/view/eybis/t ... ontent.jsf adresine girin bakın, iki hafta sonraki seferlerde bile diğer tüm vagonlar neredeyse bomboşken, farklı koltuklar tek tük yolcu tarafından satın alınmışken, bu vagondaki tüm seferlerde bu koltuklar "Erkek" yolcular tarafından doldurulmuş gözüküyor..

Bu işi anlamadım gitti :roll:

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 12:55
gönderen Esat
rezerve

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 17:45
gönderen Engin Y
Abi,

Galiba konuyu anladım.. Olur ya, Siemens arıza yaparsa, yerine CAF verdiklerinde kimse ayakta kalmasın diye böyle yapıyorlar..

CAF: 55 bisnıs, 354 ekönömi, 2 tekerlekli sandalye
Siemens: 111 biznıs, 333 ekönömi, 2 tekerlekli sandalye

Siemens arıza yaparsa, 111 biznıs yolcusunu CAF'a sığdıramayacakları için 60 kişilik vagon satışa kapalı, 51 kişilik vagon satışa açık.. O 51 yolcuyu, CAF'ın 55 koltuğuna oturttururlar..

Ekönömiye gelince.. CAF'ta 354 koltuk var, ama bunların 32 tanesi restorana komşu.. Siemens'te ise yemekli vagon tamamen ayrı.. Paşalar yemek kokusundan rahatsız olmasınlar diye, Siemens'teki 333 ekönöminin 20 koltuğunu satışa sunmuyorsun.. Böylece, 313 yolcuyu CAF'taki 322 koltuğa rahatça oturtturuyorlar.. CAF'ın ikinci vagonu bile boş kalacak şekilde tüm Siemens yolcularını mağdur etmeden taşıyabiliyorlar..

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 17:47
gönderen Esat
Area51 den sonra duyduğum en büyük komplo teorisi :D :D Kennedy i geçti yani :D

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 17:56
gönderen Engin Y
Abi, NASA yalan söylüyor.. Ay'a inmediler..

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 17:59
gönderen Esat
Yalnız yaptığın hesaplara hayranım :) kesinlikle bir mantık çerçevesinde, biraz takılayım dedim gücenmedin umarım? :) açık konuşayım dediğin gibi bir düşünce varsa valla öper başıma koyarım. Hesabın tutuyor bunda bir sorun yok ama "aman ha bir tren yolda kalırsa taşıyacak yer olsun" diye hangi işletmeci trenin de boş yer bırakır ki? Çok zenginse yedek tren bırakır, en iyi ihtimal otobüs getirir taşır. Senin dediğin gibi bir düşünce varsa valla level atlamakla kalmamışız :)