tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Sal, 2009 17:30

O zaman demek ki, bizde bazı yollar hızlı trene göre, ana akslar. Üstünden de normal trenler gidiyor. Köln-Frankfurt hakiki bir ICE trası, oradan başka tren de geçer mi, bilmiyorum, 330 ile 350 km/h hızla aşılan bir yol, ben bindim, insanın midesi bulanmıyor ama karışıyor :-)

Ben şimdi biraz Google'e bakayım ...

Bahsı geçen hattın vikisi var, her nedense 300 km/h diyor, ama genelde daha hızlı (içeride göstergesi var).
http://tr.wikipedia.org/wiki/Schnellfah ... -Frankfurt

Ağ hakkında da viki:
http://de.wikipedia.org/wiki/Intercity- ... tzstruktur

Esat, seni ilgilendirebilir:
http://www.hochgeschwindigkeitszuege.co ... recken.htm

Evet, ICE trasları da varmış ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Sal, 2009 17:34

Wiki ye inanıyorsun bana inanmıyorsun ya ne diyeyim ben sana.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Sal, 2009 18:45

Sana inanmıyorum değildi ki. Viki'de yazan ile benim söylediklerim, ikisi de gecerli. Senin söylediğin de iyi ve güzel. Ama önemli olan, burada oradaki gibi "hezlü treng" diye bir abartının olmaması. Bu tabiî karşılanır, tras ona göre değilse, zarla, zorla yapılır. 1999 ile 2001 arası bir kaç gazete mesajı buldum, projeler aksamıştı. Şu an nasıl, bilmiyorum, buraları çöküyor ya yine ... kriz falan diye. Yine de proje ve ihaler çok uzun vadeli işler, meselâ bizim kente yeni bir otobüs almak istiyorlar, 2010 sonuna, şimdiden proje düşünülüyor ve ihale başlıyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Sal, 2009 18:58

Projeler aksıyor diyorsun ama zaten yürürlükteki projeler bazılarının hayallerini bile aşar, :) Almanya, Avusturya, İsviçre üçgeninde yoğun bir hızlı tren ve bu trenleride dağ tünellerinden geçirme çalışmaları var, yani yollarıda kısaltarak, Budapeşte ve belkide Balkanları Avrupa' ya bağlamak için şimdiden çalışmalar yapılıyor, aynı şekilde doğudan Paris ten trenler Almanya ya işliyor ve tabii karşısına, ve son olarak ray açıklığı farklı olan İspanya' ya TGV lerin gidebilmesi için yeni bir yol inşaa ediliyor, Avusturya' nın ve İsviçre' nin kendi içinde yürüttüğü işleri saymıyorum bile, yani bunda krize carta curta rağmen yine de başlamış işler bir şekilde devam ediyor.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 19 Ağu Çrş, 2009 16:08

Bu hat sayesinde Eskişehir'de kapanan bir fabrikanın Ankara'daki fabrikasına işçiler gidip gelmeye başladılar.Hızlı tren işsziliğede çare oldu. :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Kas Sal, 2013 18:15

İstanbullular kıskanmasın, ama bu gece demiryolunun hemen yanındaki Eskişehir Ibis Oteli'nde kalıyorum ve saati kurmadan 7:45 Ankara veya 8:00 Konya treninin düdüğü ile uyanmayı hedefliyorum. Hatta ilkinde uyanırım, ikincisine kadar da yatak keyfi yaparım.. (Kıh kıh kıh!!!)

Kıskanmayalım lütfen İstanbullular, siz acil durum kolunu çekerek treni durdurup denizin altındaki tünelde yürüme aşamasındasınız henüz. Düdük sesi size uzak :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Kas Sal, 2013 19:21

Yu ar çok ivıl! :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Ara Sal, 2013 09:41

Seçimden önce yeni bir hızlı tren hattı açmak için kolların sıvandığını ve eski demiryolunu da kullanarak İzmit-Eskişehir, İzmit-Ankara, İzmit-Konya hatlarının açılacağını duydum bir arkadaşımdan. (O da bir yerde okumuş, ama nerede okuduğunu bilmiyor.)

Var mı bu konuda bilgisi olan? Seçime de 3,5 ay kaldı. 3,5 ay sonra açılacak bir hat varsa, bu açılışın tarihinin şimdiden aşağı yukarı biliniyor olması gerekir diye düşünüyorum. Gerçi burası Türkiye, her sabah yeni bir sürprizle uyanmak daha zevkli, plana programa ne gerek var?

Demirel'in dediği gibi; "bize plan değil, pilav lazım.."

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Sal, 2013 09:46

Engin Y yazdı:3,5 ay sonra açılacak bir hat varsa, bu açılışın tarihinin şimdiden aşağı yukarı biliniyor olması gerekir diye düşünüyorum.
Kesinlikle katılıyorum, bence 6 ay önceden gün olarak kesin belli olmalı. Bu açılacak denilen İstanbul hattı işte, dün de bir takım iddiaları yayınlamıştık ki bunlar bilinmeyen şeyler değildi ki zaten. Yani yht nin bazı yerlerde eski hattı kullanacağı bu yüzden yolculuğun başta biraz uzun süreceği falan filan yazıldı gazetelerde hem de resmi beyanlar ile, yani ortada altında buzağı arayacak bir öküz bile yok. Yarım açılış olacak, görünüşe göre yine ve yeniden.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzt, 2013 12:02

Malum bu bölümün inşaatı da bitmiş sayılmaz, Eskişehir gar geçişi ile ilgili ayrı bir başlığımız var mıydı diye düşünüyorum da bulamadım burada paylaşayım.

Gar geçişi için yapılan tünel çalışmaları sırasında mevcut demiryolu hattında kayma meydana gelmiş bu yüzden yolcular mevcut gardan otobüsler ile yakın mesafedeki bir bölgeye taşınmışlar ve hızlı trene buradan binmişler.
YHT hattının yer altına alınması çalışmaları nedeniyle oluştuğu belirtilen çökme, YHT seferlerini aksattı. Eskişehir'den Ankara ve Konya'ya karşılıklı sefer yapan YHT'ler demiryolu hattındaki çökme nedeniyle gara gelemedi. Ankara ve Konya'ya gidecek olan yolcular Eskişehir Garı'ndan otobüslere bindirilerek Şarhöyük Mahallesi'ndeki Muttalip hemzemin geçidinde bekleyen YHT'lere götürüldü.
http://www.samanyoluhaber.com/gundem/Yu ... u/1037383/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Oca Çrş, 2014 09:51

Aşağıdaki habere göre, 2013 yılında YHT ile toplam 4,1 milyon yolcu taşınmış. (Gerçi haberde 4,5 milyon diyor, ama verilen sayıları toplayınca 4.136.977 yolcu ediyor.)

Yolculara sunulan toplam koltuk sayısını, 20 x 409 x 365 [Ankara-Eskişehir] + 16 x 409 x 365 [Ankara-Konya] + 4 x 409 x 284 [Konya-Eskişehir] = 5.838.884 olarak hesaplıyorum. (Konya-Eskişehir hattı, yılın 284 günü faaliyetteydi.)

YHT'lerin ortalama doluluk oranı, 4.136.977 yolcu / 5.838.884 koltuk = %70,9 oluyor..

Kaynak: Anadolu Ajansı
2014 YHT'nin rekor yılı olacak

12 Ocak 2014 11:43 (Son güncelleme 12 Ocak 2014 11:47)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, İstanbul-Ankara hattının açılmasıyla YHT yolcu sayısının 20 milyonu aşacağını belirterek, "2014 YHT'nin rekor yılı olacak" dedi.

ANKARA- Tamer Toğanaş

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, YHT'lerin hızlı, konforlu, ekonomik ve en güvenli ulaşım sistemlerinden biri olduğunu ifade etti. Türkiye'nin, 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile birlikte YHT ile tanıştığını hatırlatan Elvan, ardından kısa bir süre içerisinde Ankara-Konya, Eskişehir-Konya hatlarının da hizmete alınarak önemli bir başarıya imza atıldığını belirtti.

Yılların ihmalleri ile ülkenin sırtına yük olan demiryollarının, 11 yılda yapılan dev yatırımlarla ayağa kaldırıldığını belirten Elvan, bugün Türkiye'nin dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ıncı yüksek hızlı tren işletmesi yapan ülke olduğunu vurguladı.

Bakan Elvan, Türkiye'de yapılan YHT hatları ile yetinilmediğini, yeni hatların yapımlarının da devam ettiğinin altını çizdi. Kısa vadede 15 ilin yüksek hızlı tren hatları ile birbirine bağlanacağını ifade eden Elvan, bu 15 şehrin nüfusunun Türkiye’nin nüfusunun yarısı olduğuna dikkati çekti.

"Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete alınması için gün sayılıyor"

Ankara-İstanbul YHT hattının da 2014 yılı içerisinde hizmete alınacağını kaydeden Bakan Elvan, "Dünyanın gıpta ile izlediği Marmaray hizmete alındı, şimdi de Ankara-İstanbul YHT hattı hizmete alınmak için gün sayıyor. Daha sonra Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Ankara-Sivas-Erzincan hatları da sırası ile hizmete alınacak" diye konuştu.

"YHT'ler 2013 yılında 4,5 milyon yolcu taşıdı"

Bakan Elvan, YHT’ler kısa sürede Türk halkının beğenisini kazandığını, her geçen gün gösterilen ilginin de arttığını söyledi. Bunun sonucu olarak, 2013 yılında Ankara-Konya ve Eskişehir-Konya YHT hatlarında taşınan yolcu sayısının 4 buçuk milyon olduğunu bildiren Elvan, 2014 yılında Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete girmesiyle birlikte yılda 20 milyon yolcunun YHT'lerle taşınmasının hedeflendiğini dile getirdi.

Ankara-Eskişehir hattında günde karşılıklı 10'ar sefer yapıldığını ifade eden Elvan, şunları kaydetti:

"2013 yılında Ankara-Eskişehir hattında 2 milyon 228 bin 380 yolcu taşındı. Ankara-Konya hattında günlük karşılıklı 8’er sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 1 milyon 713 bin 476 yolcu taşındı. Konya-Eskişehir hattında ise karşılıklı 2'şer sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 195 bin 121 kişi taşındı. Böylece 2012 yılında 3 milyon 400 bin kişi olan taşınan toplam yolcu sayısı, 2013 yılında yaklaşık bir milyon artışla toplam 4,5 milyona ulaştı. YHT'lerde 4 yılda taşınan toplam yolcu sayısı ise 15 milyona yaklaştı."

Demiryollarına 2023 yılına kadar toplam 45 milyar dolarlık yatırım yapılacağını ifade eden Elvan, "Demiryolları ülkemizin gözbebeğidir. 2023'e kadar 10 bin kilometre yeni yüksek hızlı tren hattı, 4 bin kilometre de konvansiyonel yeni hat inşa edilecek" dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Tem Sal, 2014 14:29

Kayıtlarımıza geçsin diye yazıyorum..

Şu anda (ve en azından Kasım 2013'ten beri) ülkemizde günde toplam 40 tane karşılıklı YHT seferi düzenleniyor. Bu seferlerin 20 tanesi Ankara-Eskişehir arasında, 16 tanesi Ankara-Konya arasında ve 4 tanesi de Konya-Eskişehir arasında hizmet veriyor.

25 Temmuz'da tören var ve Başbakan, Ankara'dan trenle Eskişehir'e gelecek, törenin ardından Bilecik'e devam edilecek, törenin ardından Pendik'e varılacak. 25 Temmuz'dan sonra Eskişehir-Pendik arasında da yolculu seferlere başlanması bekleniyor. Eldeki araç sayısı da sınırlı olduğu için 26 Temmuz'dan itibaren tarifeler değişiyor. İlgili hatların sayfalarına yeni tarifeleri yazdım, ancak bir de burada toplam sefer sayısını belirtelim ki ileride geriye doğru araştırırken bilgiye kolay ulaşalım.

26 Temmuz'dan itibaren, şu anda toplam 40 olan sefer sayısı, 26 olarak düzenlenecek. Ankara-Eskişehir arasında 8, Konya-Eskişehir arasında 4 ve Ankara-Konya arasında 14 sefer düzenlenecek. Eskişehir-İstanbul arası sefer saatleri henüz açıklanmadığı için buraya ekleyemiyorum. Açıklandığı zaman onu da yazarız.

Ek bir düzenleme yapılıp yeni seferler konulmazsa, özellikle Ankara'da yaşayıp Eskişehir'de çalışan insanlar bu yeni uygulama nedeniyle oldukça mağdur olacak. Bu da işin üzücü tarafı..

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön