tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 24 Tem Prş, 2014 13:31

İstanbul - Ankara arasındada 6 +6 olmak üzere günde karşılıklı 12 sefer yapılacağı belirtilmiş bakan tarafından...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Tem Prş, 2014 13:59

Özgür Türkler yazdı:İstanbul - Ankara arasındada 6 +6 olmak üzere günde karşılıklı 12 sefer yapılacağı belirtilmiş bakan tarafından...
Bu seferlerin tümü Eskişehir'de duracaksa, eskisi gibi Ankara-Eskişehir arasında karşılıklı 20 sefer olacak demektir.

Eskişehir-Konya arasındaki karşılıklı 4 sefer aynen korunuyor, sadece Ankara-Konya arasındaki karşılıklı 16 sefer 14'e düşürülmüş oluyor demek ki..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ağu Çrş, 2014 18:12

8/8/2014'ten itibaren bazı seferlerin saatleri değiştiriliyor..

Ayrıca, Ankara'dan Eskişehir'e 6:30 (eski 6:45 treninin yolcularının mağduriyetini önlemek amacıyla) ve Eskişehir'den Ankara'ya 21:00 seferleri ekleniyor..

Böylece,
Ankara-Eskişehir-İstanbul arasında karşılıklı altışar,
Ankara-Eskişehir arasında karşılıklı beşer,
Ankara-Konya arasında karşılıklı yedişer,
Konya-Eskişehir arasında karşılıklı ikişer
olmak üzere günde toplam 40 sefer düzenlenecektir.

Yeni tarife tablosu, şu adreste yer almaktadır: http://www.tcdd.gov.tr/upload/Files/Ban ... 082014.pdf

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ağu Prş, 2014 22:30

http://www.tcdd.gov.tr/upload/Files/Ban ... 082014.pdf adresindeki, yarından itibaren geçerli olacak tarife tablosunu inceliyorum.. Sanırım toplam dokuz set kullnılıyor. Zaten eldeki onuncu set test treni yapıldı galiba.. Madem bir treni test treni yapacaktınız, onbir tren için ihaleye çıksaydınız ya kardeşim.. Karşılıklı seferlerde çift sayıda vasıta kullanmak akıl kârı değil midir?

Tarife tablosuna göre trenlerin sefer tablosu aşağıdaki gibi..
Tren 1: ANK-İST 06:00, İST-ANK 10:45, ANK-İST 17:40
Tren 2: İST-ANK 06:15, ANK-İST 11:30, İST-ANK 16:30
Tren 3: İST-ANK 07:30, ANK-İST 14:40, İST-ANK 19:20
Tren 4: ANK-İST 08:45, İST-ANK 13:30, ANK-İST 19:00
Tren 5: ANK-ESK 06:30, ESK-ANK 10:55, ANK-ESK 13:00, ESK-ANK 19:30, ANK-ESK 21:20
Tren 6: ESK-ANK 06:30, ANK-ESK 09:00, ESK-ANK 14:50, ANK-ESK 16:45, ESK-ANK 21:00
Tren 7: ANK-KON 06:45, KON-ANK 09:00, ANK-KON 11:15, KON-ANK 13:35, ANK-KON 15:40, KON-ANK 18:00, ANK-KON 20:45
Tren 8: KON-ANK 06:40, ANK-KON 09:20, KON-ANK 11:25, ANK-KON 13:45, KON-ANK 16:00, ANK-KON 18:10, KON-ANK 21:00
Tren 9: ESK-KON 08:15, KON-ESK 10:20, ESK-KON 16:20, KON-ESK 18:20

Dokuz değil de on trenimiz olsa, belki İstanbul-Konya seferleri de mümkün olacaktı.. Gerçi şu anda da Eskişehir aktarmalı olarak bu seferleri yapma imkânı var, ama bizim milletimiz aktarma sevmez, tek seferde gitmek ister..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Ağu Pzt, 2014 13:50

YHT İLE SEYAHATLERİNİZDE İNTERNET VE MOBİL UYGULAMA KULLANILARAK YAPILACAK SEYAHATLERİNİZ İÇİN BİLET ALIRKEN, İSTASYON İSMİ OLARAK "İSTANBUL(PENDİK), İZMİT HT, BOZÜYÜK HT, KONYA YHT, POLATLI YHT" SEÇMENİZİ RİCA EDERİZ.
İYİ YOLCULUKLAR DİLERİZ...
Kaynak: https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... 1756461701

Şimdi Polatlı'da gerçekten iki ayrı gar var..
Birincisi, konvansiyonel tren hattının geçtiği, kent merkezindeki Polatlı Garı.
İkincisi, hızlı tren hattının geçtiği, kentin dışındaki Polatlı YHT Garı.

İyi de kardeşim, Konya'da tek gar var, niye iki ayrı gar varmış gibi bir de Konya YHT seçtiriyorsun insanlara?
Ankara mesela tek seçenek; konvansiyonel tren için de hızlı tren için de.. Konya da böyle olmalı..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Ağu Sal, 2014 15:58

Şu turkuaz renkli trenler ne zaman sefere verilecek?
Onlardan bir tane mi geldi sadece?
Yoksa, ikincisi de geldi ve boyandı mı?
Bu TCDD'nin bir haber yapıp insanları heveslendirmesinden, sonra da aylarca bir açıklama yapmadan bekletmesinden sıkıldım iyice..
Kurumsal İletişim Bölümü lazım bu TCDD'ye..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Sal, 2014 16:46

Engin Y yazdı:Kurumsal İletişim Bölümü lazım bu TCDD'ye..
Sadece TCDD ye mi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Haz Cum, 2015 16:31

http://www.tcdd.gov.tr/yuksek-hizli-tren+m96 sayfasındaki tabloları aşağıdaki şekilde konsolide ettim, inşallah hata yapmamışımdır.. Kalkışları koyu renkle gösterdim..

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Haz Cum, 2015 21:15

İstanbul - Eskişehir, Eskişehir - Ankara, Ankara - Konya, Eskişehir - Konya güzergahında tren seyahati mantıklı olabilir ama İstanbul - Ankara 4.5 saat cidden anlamsız hele bir de inip 15 dk alt geçitten yürüyüp Ankara'nın Maltepe metro istasyonuna ulaşmak ve devam etmek çok akıllıca gelmiyor; İstanbul'un Anadolu ve Avrupa Yakası'nda tren yoluna yakın semtler için belki yine bir avantaj ama uzak semtler için otobüsle AŞTİ Ankara otogarı ve metroya binmek daha işlevsel. İstanbul - Ankara 2 - 2.5 saat olmadıkça ve tren yolu şehir içinde doğru metro/toplu taşıma bağlantılarıyla bağlanmadıkça pek işlevsel değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Cmt, 2015 15:33

İstanbul kent içinden de (Pendik te kent içi de bizim değil :D) tren kalkmadığı için cazibesi hiç yok, 1 saat yol gitmek zorundayım Pendik e varmak için, kısa vadede Marmaray üzerinden YHT gelse de yine de işletme hızı düşük olacağı için büyük cazibe katmayacak.

Engin yine uğraşıp didinip bir liste çıkartmışsın :) eline sağlık, yalnız ben tam olarak anlayamadım, kalkışları koyu yaptım demişsin, diğerleri nedir?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Haz Pzt, 2015 09:56

Esat yazdı:Engin yine uğraşıp didinip bir liste çıkartmışsın :) eline sağlık, yalnız ben tam olarak anlayamadım, kalkışları koyu yaptım demişsin, diğerleri nedir?
Abi, bazılarının saatleri ters yönde ilerliyor ya, onu kastetmiştim :)

Mesela 6:30 treni Konya'dan kalkıp 8:11'de Ankara'ya varıyor. 8:11'de Ankara'dan kalkıp da ertesi sabah 6:30'da Konya'ya varmıyor, onu açıklamaya çalışmıştım :)

Kalkış değil de "ilk kalkış" saatlerini koyu yaptım demeliydim sanırım..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Haz Pzt, 2015 10:04

Tabloya şimdi tekrar baktım da.. Anlamadığım şeyler var..

1. Neden 6:00'da kalkan Ankara-Pendik treninin yolculuğu 4:33 saat sürüyor da 6:30'da kalkan Pendik-Ankara treninin yolculuğu 4:06 saat sürüyor?

2. Neden üç tane Ankara-Pendik ve bir tane Konya-Pendik treni Gebze'de duruyor da ters yönde hiçbir tren Gebze'de durmuyor?

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön