tr-HT.04:04 » İstanbul-Ankara Hızlı Tren İşletmesi

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1665
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 Ağu Sal, 2014 13:15

1-24 Ağustos tarihleri arasında Eskişehir'den İstanbul'a 17 bin 696 kişi, Ankara'dan İstanbul'a 56 bin 568, İstanbul'dan Eskişehir'e 14 bin 933, İstanbul'dan Ankara'ya ise 57 bin 44 kişi seyahat etti. Eskişehir'den Ankara'ya ise 69 bin 613 kişi, Ankara'dan Eskişehir'e de 64 bin 978 kişinin ulaşımı sağlandı

Bu sayılar yanlış..

Ankara-Eskişehir arasında seyahat eden toplam yolcu sayısı (Ankara-İstanbul arasında seyahat edenler dâhil) aşağıdaki gibi değil mi?
Ankara'dan Eskişehir'e = 56.568 + 64.978 = 121.546
Eskişehir'den Ankara'ya = 69.613 + 57.044 = 126.657
Toplam = 248.203

Bir gün içinde, Ankara-Eskişehir arasında binilebilecek karşılıklı 11'er tren, yani toplamda 22 tren var.. Bunların kapasitesini hesaplayalım..
22 sefer/gün x 24 gün x 409 yolcu/sefer = 215.952

1-24 Ağustos arasında Ankara-Eskişehir arasında taşınabilecek yolcu sayısı 216 binken nasıl olup da 248 bin yolcu taşınmış?

Sayılar kafadan atılmış..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16658
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Ağu Sal, 2014 15:38

Ayakta yolcu taşımışlardır, ilk açılışta olmuştu ya, dolmuş hızlı tren, buradaki DOLMUŞ ifadesini yanlış yorumlayıp ayakta yolcu ile DOLDURMUŞ olabilirler.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1665
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 Ağu Sal, 2014 15:54

Esat yazdı:Ayakta yolcu taşımışlardır, ilk açılışta olmuştu ya, dolmuş hızlı tren, buradaki DOLMUŞ ifadesini yanlış yorumlayıp ayakta yolcu ile DOLDURMUŞ olabilirler.

Abi,
Valla anlamadım bu işi, ama koltuk satılıyor hızlı trenlerde..
Banliyö değil ki abicim bu, şehirlerarası tren ya, nasıl gitsinler beş saat ayakta..

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 97
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesajgönderen fcinar » 26 Ağu Sal, 2014 23:37

Engin Y yazdı:
1-24 Ağustos tarihleri arasında Eskişehir'den İstanbul'a 17 bin 696 kişi, Ankara'dan İstanbul'a 56 bin 568, İstanbul'dan Eskişehir'e 14 bin 933, İstanbul'dan Ankara'ya ise 57 bin 44 kişi seyahat etti. Eskişehir'den Ankara'ya ise 69 bin 613 kişi, Ankara'dan Eskişehir'e de 64 bin 978 kişinin ulaşımı sağlandı

Bu sayılar yanlış..
...


Ben yerel gazetelerin yalancıyısım. :lol:
Böyle bir haber gördüm, paylaşma gereği hissetim. :wink:

Yanlız ayakta yolcu muhabbetini okuyunca kafamda bir senaryo oluştu. :lol:
Eskişehir Garda şöyle bir film mi dönüyor yoksa?
Kondüktör'ler bağrış çağrış içinde İstanbul İstanbul İstanbul... :P 8)
Tren dolunca da makiniste; "bekleme yapma devam et"

(hızlı trenlerde ayakta yolcu olayına denk gelmedim, bilmiyorum
AMA
Eskişehir - Kütahya arasında çalışan raybüsler bildiğiniz dolmuş şeklinde işliyor. Ayakta birkaç yolcu almayı bırakın, ayaktakiler sıkışıyor. :lol:
Hele Kütahya'dan Eskişehir'e akşam dönüş saatlerinde ki raybüs efsane oluyor. Birkaç kez bayılanlar falan olmuştu.)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1665
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 27 Ağu Çrş, 2014 08:43

fcinar yazdı:
Engin Y yazdı:
1-24 Ağustos tarihleri arasında Eskişehir'den İstanbul'a 17 bin 696 kişi, Ankara'dan İstanbul'a 56 bin 568, İstanbul'dan Eskişehir'e 14 bin 933, İstanbul'dan Ankara'ya ise 57 bin 44 kişi seyahat etti. Eskişehir'den Ankara'ya ise 69 bin 613 kişi, Ankara'dan Eskişehir'e de 64 bin 978 kişinin ulaşımı sağlandı

Bu sayılar yanlış..
...


Ben yerel gazetelerin yalancıyısım. :lol:
Böyle bir haber gördüm, paylaşma gereği hissetim. :wink:

Yanlız ayakta yolcu muhabbetini okuyunca kafamda bir senaryo oluştu. :lol:
Eskişehir Garda şöyle bir film mi dönüyor yoksa?
Kondüktör'ler bağrış çağrış içinde İstanbul İstanbul İstanbul... :P 8)
Tren dolunca da makiniste; "bekleme yapma devam et"

(hızlı trenlerde ayakta yolcu olayına denk gelmedim, bilmiyorum
AMA
Eskişehir - Kütahya arasında çalışan raybüsler bildiğiniz dolmuş şeklinde işliyor. Ayakta birkaç yolcu almayı bırakın, ayaktakiler sıkışıyor. :lol:
Hele Kütahya'dan Eskişehir'e akşam dönüş saatlerinde ki raybüs efsane oluyor. Birkaç kez bayılanlar falan olmuştu.)

Elbette abicim, sen adamların yaptığı haberi paylaşmışsın.. Benim gibi istatistik manyakları da haberden sonuç çıkarmaya çalıştı.. :)

Şöyle bir durum var YHT'de.. Internet'ten koltuk için bilet alınıyor.. Koltuklar dolunca da bilet alınamıyor.. Trene binerken de biletinizi barkod okuyucu ile okuyup bindiriyorlar, yoksa trene almıyorlar kimseyi..

Bu nedenle, yolculuğa sunulan kapasiteyle karşılaştırınca, bu sayılar bana atmasyon gibi geldi..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 29 Ağu Cum, 2014 17:41

Berlin Duvarı gibi :/
Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 06 Eyl Cmt, 2014 17:33

Dün NeoMarin AVM'nin oradayken ilk kez gördüm treni. Bildiğimiz banliyö treni hızındaydı. Hat Söğütlüçeşme-Haydarpaşa civarlarına kadar uzadığında İstanbul'dan çıkması 1 saati bulacak demek ki :x :x
Gerçi adamlar haklı; şehir içinde, diğer trenlerle yan yanayken nasıl yüksek hız yapacaksın

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1665
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 25 Eyl Prş, 2014 09:48

Burası ne biçim bir ülke arkadaş.. Adam yanlış açıklama yapıyor, kimse de bu açıklamaları sorgulamadan alıp olduğu gibi yayınlıyor..

Buyrun, önce habere göz atalım: http://www.trtturk.com/haber/lutfi-elva ... 85106.html

Başlığı zaten geçtim.. Neyin müjdesi olduğunu anlamadım, muğlak ve uyduruk bir sefer artış iması var, ama nasıl yapılacağı belli değil..

Asıl takıldığım kısım sayısal kısım..

Bakan demiş ki: "Günde 6 bin kişinin seyahat ettiği Ankara- İstanbul YHT hattında şimdilik günde 6 geliş ve 6 gidiş olmak üzere toplam 12 sefer yapılıyor."

Peki TCDD ne diyor? https://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=10

"Tek seferde toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business class, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8’i de kafeterya için monte edilmiştir."

Bu koltukların kafeteryada olanları satılmıyor.. Tüm trenler ağzına kadar dolu olsa, 12 x 411 = 4.932 yolcu taşıyacaklar..

Bakan 5 bin diye açıklama yapsa neyse de 6 bin neyin nesidir? Niye bu adamlar sayılar konusunda bu kadar hoyrat? Atıyor kafadan paşam, hesap kitap yapmadan..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1665
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 27 Kas Prş, 2014 12:04

Salı sabahı, beş yıl sonra ilk kez İstanbul ilinden başka bir ile giden bir trene (arada Sirkeci banliyösüne binmişliğim vardı) bindim..

Sabah, Küçükköy'deki evimden 6'da çıktım, saat 7'de Pendik İstasyonu'ndaydım.. Evimden, Eskişehir'de varacağımız yere ulaşmam 4:15 saat sürdü..

Pendik'ten 7:30'da, tam vaktinde hareket ettik.. Kâh 250 km/saat hıza ulaştık, kâh 45 km/saat hıza düştük, az gittik uz gittik, dere tepe düz gittik, Sakarya Vadisi'nde çoğunlukla 60 km/saat hızda gittik ve Eskişehir'e tam vaktinde (10:01) vardık..

Evimden 6'da çıkıp, Alibeyköy Otogarı'na gitseydim, 6:20'de kalkan otobüslere binebilirdim.. O otobüs saat 7'de Yukarı Dudullu'dan kalkacaklardı ve Eskişehir Otogarı'na varışımız 11:15 civarında olacaktı.. Şehre inmeyi de ekleyin, evden Eskişehir'deki işe ulaşmak en az 5:30 saat sürecekti..

Tren konforuyla 4:15 saat veya Otobüs rahatsızlığıyla 5:30 saat..

Şu hâliyle bile (Pendik'ten kalkması, zaman zaman aşırı yavaş gitmesi), İstanbul-Eskişehir arasında otobüs kavramı kesinlikle benim açımdan bitmiştir..

Öte yandan, İstanbul-Ankara arasında seyahat etseydim, trenle 11:23'te Ankara Garı'nda, 11:40 civarında da evde olurdum.. Yani 5:40 saat sürecekti..

Alibeyköy'den 6:20'de, Yukarı Dudullu'dan ise 7'de kalkan otobüse binseydim, otobüs molasız ise 11:30 civarında AŞTİ'de inecektim ve 11:40'ta evimde olacaktım..

Yani hem İstanbul'daki evim Alibeyköy Terminali'ne, hem de Ankara'daki evim AŞTİ'ye yakın olduğu için otobüs, İstanbul-Ankara arasında süre olarak YHT ile aynı sonucu veriyor.. Elbette ki trenin konforu karşılaştırılamaz, ama birisinde evime 10 dakika mesafedeki Alibeyköy'den biniyorum, öbürü için ise 1 saatlik araba yolculuğu yapıyorum.. Taksiye binsem Pendik 100-110 TL tutacak, Alibeyköy'e ise 15 TL yazıyor taksi..

Bir sonraki Ankara yolculuğumda treni mi yoksa otobüsü mü tercih edeceğim konusunda bir miktar tereddütlüyüm.. Süre olarak aynı, yolculuk rahatlığı birisinde inanılmaz, ama diğerinde de yolculuğun başlangıç noktasına kolay erişim imkânı var.. Evim Alibeyköy'ün dibinde olmasa, kesin tren derdim, ama işte hep bir üşengeçlik giriyor devreye ve "kim sabahın köründe ta Pendik'e gidecek" diyorum :)

Ha bu arada tekrar yazayım, arada kalmasın.. Kıyaslayınca kararsız kalışım, sadece İstanbul-Ankara yolculuğu için, o da trenin alternatifinin otoyol olmasından ötürü..

Yoksa, İstanbul-Eskişehir yolculuğunda otobüs alternatifi artık benim için yok.. Hatta keşke İstanbul-Konya seferlerini de bir an önce başlatsalar, o hatta da otobüs kullanmak zorunda kalmasa insanlar.. Gerçi Eskişehir'de aktarma imkânı var, ama Eskişehir-Konya arasındaki seferler yetersiz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16658
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 27 Kas Prş, 2014 17:35

Üşenmekte haklısın, bende olsam üşenirim hat YHT ye 1 saat yol gitmişim ha AHL ye :) Bu yüzden Kazlıçeşme konusunda höykürüyorum, Sirkeci den YHT kalkıp K.Çeşme den geri dönüp tüpten geçip Anadolu yakasından Ankara ya gideceğine, K. Çeşme den direkt kaldırırsın, oraya erişimi arttırırsın, daha batı da yaşayanlar içinde Halkalı yı mı yaparsın ne yaparsan yaparsın, herkesin erişimi bir şekilde erişimi olur. Kuzeyde yaşayanlar içinde 3. köprü güzergahlı bir şeyler yapılır böylece kentin her yerinden eşit ya da yakın zamanlarda YHT ye ulaşılır ama bunları konuşmak için henüz erken, önce sistem bir ortaya çıksın bakalım ne yapılacak, ne olacak. görelim.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 760
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

YHT, Eskişehir - İstanbul arası...

Mesajgönderen Kamil16 » 07 Ara Pzr, 2014 08:53

Resim

Kocabıyık, “Kaza olmamasını nasıl önlüyorlar” diye sorarak şunları anlattı: “Bu hattın kapasitesi günlük 40-45 tren. Bugün işleyen tren sayısı 14. Azalttılar, başka türlü yapamazlar. Bu hat kapanmadan önce 12-13 karşılıklı tren çalışırdı. Ankara İstanbul arası 24 saat tren çalışırdı.

Şimdi son tren 19.30’da. Başka çare olarak Eskişehir–İstanbul hattında YHT hızını 50 kilometreye düşürüyorlar. Bu hatta 200 kilometre hızla giden tren, birden 50 kilometreye düşüyor. Bunu kaza olmasın diye yapıyorlar. Bunlar çok tehlikeli noktalar ve büyük zafiyete uğratır. Bir an önce düzeltilmesi lazım.” 250 kilometre hızın altındaki trenlere hızlı tren denmediğin hatırlatan Kocabıyık, şu bilgileri verdi:

http://gundem.bugun.com.tr/adeta-olum-t ... ri/1379862

Ulaşım Türkiye Ailesine öneriyorum.

Ekip olarak bir hafta sonu İstanbul - Ankara YHT ile gidelim.

Organizasyonu kim yapmak ister? :? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16658
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: YHT, Eskişehir - İstanbul arası...

Mesajgönderen Esat » 07 Ara Pzr, 2014 11:26

Kamil16 yazdı:Ulaşım Türkiye Ailesine öneriyorum.

Ekip olarak bir hafta sonu İstanbul - Ankara YHT ile gidelim.

Organizasyonu kim yapmak ister? :? 8)


İsterim ama vakit ayarlamak lazım.


“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir