tr-HT.04:03 » Eskişehir - Konya YHT İşletmesi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Çrş, 2013 13:25

Ankara-Eskişehir güzergahında yüzde 8 olan trenlerin payı YHT sonrası yüzde 72'ye yükseldi.
Ankara-Konya arasında taşıma payı olmayan trenler YHT sonrası yüzde 65 pay aldı.

Hükûmetin 3. Köprü gibi, Marmaray'ın güzergâhı gibi bazı seçimlerine kızsak da yapılan güzel şeyleri alkışlamasını biliriz. Eskişehir-Konya YHT seferlerinin bu Cumartesi'den itibaren başlayacak olması da güzel. Özellikle emekliler bir kentten diğerine günübirlik gidip gelirler. Keşke Konya'dan sabah kalkan treni daha erken, Eskişehir'den öğleden sonra kalkan treni de daha geç saate koysalardı. Şimdi tek set karşılıklı hizmet vereceği için sanırım saatler böyle, ikinci bir seti daha hizmete alırlarsa güzel olur..
Üçüncü hızlı tren hattı açılıyor

Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya YHT hatlarından sonra Eskişehir-Konya YHT hattı hafta sonu açılıyor. Eskişehir-Konya seferlerinin başlamasıyla iki şehir arası seyahat süresi 5 saatten 1 saat 50 dakikaya, Konya-Bursa arası seyahat süresi de 8'den 4 saate düşecek.

AA Güncelleme: 11:28 TSİ 20 Mart. 2013 Çarşamba

ANKARA - Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya'dan sonra Eskişehir-Konya arasında da yüksek hızlı tren (YHT) seferleri başlıyor.

Eskişehir-Konya YHT hattı, 23 Mart Cumartesi günü Eskişehir'de düzenlenecek törenle Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından işletmeye açılacak.

Türkiye, yüksek hızlı tren işletmeciliğiyle 13 Mart 2009 tarihinde Ankara-Eskişehir hattının açılmasıyla tanıştı. Bu güzergahta 10 gidiş 10 geliş olmak üzere günde 20 sefer yapan YHT'ler, bugüne kadar 26 bin 411 sefer gerçekleştirirken, taşınan yolcu sayısı da 7 milyon 357 bin 851'e ulaştı.

YHT'ler işletmeye alınmadan önce Ankara-Eskişehir güzergahında yüzde 55 olan otobüs taşımalarının payı, YHT devreye girdikten sonra yüzde 10'a, yüzde 37 olan özel araç taşıma payı da yüzde 18'e geriledi. Yüzde 8 olan trenlerin payı ise YHT sonrası yüzde 72'ye yükseldi.

Tamamı Türk firma, mühendis ve işçilerinin emeği ile inşa edilen Türkiye'nin ikinci YHT hattı Ankara-Konya YHT hattında ise seferler 24 Ağustos 2011'de başladı. 8 gidiş, 8 geliş olmak üzere günlük 16 sefer yapılan bu hatta ise bugüne kadar 7 bin 825 sefer gerçekleştirildi. Açıldığı günden bu yana Ankara-Konya hattında 2 milyon 78 bin 75 yolcu taşındı.

OTOBÜSÜN PAYI YÜZDE 18'E İNDİ
YHT'lerin hizmete girmesiyle Ankara-Konya arasında otobüs taşımalarının yüzde 70 olan payı yüzde 18'e, yüzde 29 olan özel araç taşımalarının payı da yüzde 17'ye gerilerken, hatta taşıma payı olmayan trenler YHT sonrası yüzde 65 pay aldı.

9.4 MİLYON YOLCU TAŞINDI
Hizmete girdikleri günden bu yana YHT'ler toplam 34 bin 236 sefer gerçekleştirirken, 9 milyon 435 bin 926 yolcu taşıdı.

ÜÇÜNCÜ HAT AÇILIYOR
Ankara-Eskişehir ile Ankara-Konya hizmet veren ve vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği YHT'ler 23 Mart 2013'ten itibaren Eskişehir-Konya arasında da hizmet verecek.

Eskişehir-Konya YHT seferlerinin başlamasıyla iki şehir arası seyahat süresi 1 saat 50 dakikaya, Konya-Bursa arası seyahat süresi de 4 saate düşecek. Eskişehir-Konya arasında ilk etapta Eskişehir'den saat 08.30 ve 14.30'da, Konya'dan da saat 11.30 ve 17.25'te olmak üzere günlük 4 sefer düzenlenecek.

KONYA-BURSA 4 SAATE İNECEK
Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hatlarında olduğu gibi Bursa-Konya arasında YHT ile otobüs bağlantılı kombine taşımacılık yapılacak. Böylece otobüsle 8 saat olan Konya-Bursa arası seyahat süresi 4 saate düşecek.
Kaynak

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 20 Mar Çrş, 2013 21:19

Şu anda Eskişehir-Konya için elde olan tek set günde 4 sefer yerine 6 sefer yapamaz mı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Çrş, 2013 23:08

Şu anda Eskişehir-Konya için elde olan tek set günde 4 sefer yerine 6 sefer yapamaz mı?
Sefer süresi, 1 saat 50 dakikaymış. 2,5 saatte bir sefer yapsa, ilk seferini sabah 8'de yapsa, son seferini 20:30'da yaparak 6 sefer yapabilir. İki set olduklarında bu şekilde çalışsalar, mükemmel olur. Sabah 8'de bin, diğer kente git, akşam 22:30'da kendi kentine dönmüş ol..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2013 14:08

Bir de ekleme yapayım. Ankara'dan çıkan YHT hattının Konya ve Eskişehir ayrımı Polatlı'nın dışında olduğu için Eskişehir-Konya trenleri Polatlı'da durmayacak. Güzergâhta başka yerleşim yeri olmadığına göre, sanırım Eskişehir-Konya seferleri durmaksızın gerçekleştirilecek..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.04:03 » Eskişehir - Konya YHT İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2013 21:51

23 Mart 2013 tarihinde Başbakan Erdoğan'ın katılımı ile Eskişehir ile Konya arasında hızlı tren işletmesi başladı, hayırlı uğurlu olsun.

http://www.haber7.com/partiler/haber/10 ... saate-indi
Başbakan Erdoğan Eskişehir Konya arasını 2 saate düşüren yüksek hızlı tren hattının açılışını yaptı. Eskişehir'i ülkenin ve dünyanın ulaşım hatlarının merkezi olacağını söyledi. İki şehir arası 342 kilometreydi ve yaklaşık 5 saat sürüyordu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2013 20:22

Kısa ömürlü bir işletme olacak bu. Muhtemelen 2014 başında İstanbul-Konya seferleri başlatılınca, bu işletme de sona erdirilecek. Şu anda sadece, "madem iki kent arasında YHT hattı var, neden sefer yok?" tepkisini susturmak için bu işletmeyi açtılar. Zaten tek setle yapıldığı için biraz da göstermelik bir işletme.

Gelecek yıl bu zamanlarda, Eskişehir'den Konya'ya gitmek isteyen birisi, ya İstanbul'dan gelecek olan Konya trenine Eskişehir'de binecek ya da Eskişehir-Ankara treninden Polatlı'da inecek ve Ankara-Konya trenine binecek.

İstanbul hattı açıldığında bile Eskişehir-Ankara arası işleyecek trenler olacağını düşünüyorum, ama büyük olasılıkla Konya-Eskişehir trenleri iptal olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Pzr, 2013 20:58

Talep ile alakalı olarak kalabilir de, yht ye talep var gördüğümüz üzere, yolcu çabuk benimsedi, fiyatları da uygun olsa gerek ki gazeteler hep dolu diye yazıyor, ben İstanbul-Ankara işletmesi başladığında, dürttüğümüz eksikleri olsa bile talep göreceğini düşünüyorum, insanlar otobüs dışında seçenek arıyorlar. Dolayısı ile İstanbul-Ankara ya da İstanbul-Konya seferleri dolu olarak kalkar da arada binme imkanı olmaz ise ekstra olarak Eskişehir-Ankara ve Eskişehir-Konya için tek tük seferler olur belki.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2013 10:54

Dolayısı ile İstanbul-Ankara ya da İstanbul-Konya seferleri dolu olarak kalkar da arada binme imkanı olmaz ise ekstra olarak Eskişehir-Ankara ve Eskişehir-Konya için tek tük seferler olur belki.
Abi, bence Eskişehir-Ankara seferleri hep olur, ama Eskişehir-Konya seferleri kalkar. Önce İstanbul-Eskişehir-Konya seferleri başlar, sonra Bursa-Eskişehir-Konya ve hatta ileride Bursa-Eskişehir-Konya-Adana ve İstanbul-Eskişehir-Konya-Adana seferleri yeterli olacağından bu tek başına Eskişehir-Konya işletmesinden bence vazgeçilir. Eskişehir-Ankara seferleri ise hep kalır, aynı şekilde Konya-Ankara seferleri de yapılmaya devam eder. (Ankara-Konya-Adana treni olsa bile, sadece Ankara-Konya işletmesine devam edilir, bölge içindeki yoğun yolcu talebi nedeniyle)

Gelecek yıl şu YHT Pendik'e kadar gelsin, İstanbul-Ankara THY seferleri çok azalır. Hatta şöyle diyelim: THY tam tersine dönüp olur sana YHT :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Mar Cmt, 2013 13:13

-----------------------------------------------------------------------------------------
Eskişehir-Konya hattındaki tek şikayet TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, ''Eskişehir-Konya hattında tek şikayet aldık. O da 'bilet bulamıyoruz'. Tabii bu, fiyat ucuzluğu dolayısıyla oldu gibi gözüküyor. İnşallah bundan sonra da bilet bulamazsınız. Biz de trenleri çoğaltırız'' dedi. Karaman, "Sefer saat ve sayılarında bir değişiklik olacak mı" sorusunu da cevaplandırdı.

Ankara'daki basın yayın organlarının ulaştırma muhabirleriyle Eskişehir-Konya hattını inceleyen Karaman, Konya Garı'nda, Vali Aydın Nezih Doğan ve Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ile basın toplantısı düzenledi.

Hatta herhangi bir sıkıntının veya yolcuların bir isteğinin olup olmadığını tespit etmek için incelemelerde bulunduklarını ifade eden Karaman, ''Eskişehir-Konya hattında tek şikayet aldık. O da 'bilet bulamıyoruz'. Tabii bu, fiyat ucuzluğu dolayısıyla oldu gibi gözüküyor.

İnşallah bundan sonra da bilet bulamazsınız. Biz de trenleri çoğaltırız'' diye konuştu.
Karaman, yerli sanayi, müteahhit ve mühendisin yaptığı Konya hattını bu özelliği nedeniyle daha farklı sevdiklerini söyledi.

Konya hattının ikinci özelliğinin de İstanbul ve Bursa'ya açılması olduğunu vurgulayan Karaman, şunları kaydetti:

''İki tarafı birden yapıyoruz. Belki İstanbul önce açılacak ama daha sonra Bursa açılacak. Diğer taraftan, Ankara üzerinden Sivas... Bu sene yeni karar alındı. Yatırıma alındı. Konya-Karaman-Adana-Mersin-Osmaniye-Gaziantep... Bu bölümlerde birçok yerin ihalesini yaptık. Sadece Konya-Karaman değil, Gaziantep-Osmaniye ve Adana-Mersin arasını da bitirdik. İhalesini yapıyoruz. İnşallah çok kısa zamanda buradan yüksek hızlı trenle İstanbul'a gidilecek. Yukarıya yüksek hızlı trenle, aşağıya hızlı trenle gidilecek. Ne demek istiyorum- Yani İstanbul'a giderken 300 kilometrelik trenlerle gidilecek. Şimdi ihalesine çıktık, bitirdik. Ama Adana-Mersin'e giderken bu hız 200 kilometre olacak. Çünkü orada yük de taşıyacağız. Konya'nın yükünü limana indirmek için hem hızlı yolcu treni hem de yük treni çalışacak şekilde bu yolu yapıyoruz. Bütün hedefimiz şu; bu güzel ilimizi güneye, denize, bağlamaya çalışmak. Ekonomisine bir katkıda bulunursak, biz de mutlu oluruz.''

-''Bir sefer daha konulabilir''-

Karaman, bir gazetecinin, ''Konya'dan Eskişehir'e gidenler aynı gün dönme imkanı bulamıyor. Sefer saat ve sayılarında bir değişiklik olacak mı-'' sorusunu şöyle cevapladı:

''Arkadaşlar bu konuda çalışıyorlar. Eğer yolcu olursa çok sefer düşünürüz. İnşallah yolcu olur. Çok fazla sefer yapıp yolcusuz kalmak istemiyoruz. İstanbul açılıncaya kadar bu ayarlamayı yapacağız. Şunu yapmaya çalışıyoruz; biraz daha Konya'yı erken getirip geç götürmeyi düşünüyoruz. Bir sefer daha konulabilir. Biz şöyle düşündük; Konya'dan Eskişehir'e gidip, geri gelme çok olmayabilir. Devam eder İstanbul'a diye... Genelde Eskişehir'den Konya'ya gelinir diye düşündük ama hesap tam uymadı.''


Konya Valisi Aydın Nezih Doğan ise Konya'nın kendisini geçmişe göre daha güçlü hissettiğini, hızlı trenle önce Ankara'ya, sonra da Eskişehir'e bağlandığını dile getirdi.

Bu şekilde Konya'nın kendisi için biçtiği 2023 vizyonunu daha yakından görme fırsatı bulduğunu aktaran Doğan, ''Bu konuyu sadece Konya ölçeğinde değerlendirmemiz eksiklik olur. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız da Türkiye'nin 2023 vizyonunda çok özel bir yere sahip'' ifadesini kullandı.
http://tinyurl.com/bp88dmw
-----------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Mar Cmt, 2013 14:08

Bu konuda otobüsçülük acaba ne rol oynuyor ve oynayacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Pzr, 2013 00:17

''Arkadaşlar bu konuda çalışıyorlar. Eğer yolcu olursa çok sefer düşünürüz. İnşallah yolcu olur. Çok fazla sefer yapıp yolcusuz kalmak istemiyoruz. İstanbul açılıncaya kadar bu ayarlamayı yapacağız. Şunu yapmaya çalışıyoruz; biraz daha Konya'yı erken getirip geç götürmeyi düşünüyoruz. Bir sefer daha konulabilir. Biz şöyle düşündük; Konya'dan Eskişehir'e gidip, geri gelme çok olmayabilir. Devam eder İstanbul'a diye... Genelde Eskişehir'den Konya'ya gelinir diye düşündük ama hesap tam uymadı.''
Boşa yormayalım kendimizi, zaten bütün özeti şu paragrafta yapmışlar. Az yolcu olursa tren kaldırmak istemiyoruz, yani tam dolu olana kadar biletsiz kalacaksınız, sonra biz 6 araçlık komik bir ihale daha yapacağız, başka bir marka kazanacak ama önemi yok, işçilik, yedek parça, atölye bunların hiçbir önemi yok, biz o yeni 6 araçla bakın bunlar 350 yapıyor diyerek size sunacağız, mutlu olacaksınız gerisini kafanıza takmayın. Ayrıca biz düşündük ama etüt yapmadık, yani gerek yok öyle bilimsel işlere, düşündük dedik ki insanlar Konya' dan Eskişehir' e gidip geri dönmez, oradan İstanbul'a gider :) oradan da artık Allah nereye kısmet ederse, Konya' da adam tarlası var, adam bitiyor yetişeni hızlı trene bindirip İstanbul'a göndericez, geri kimse gelmeyecek :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Nis Çrş, 2013 17:42

Bu haftadan itibaren, Konya-Eskişehir yönünde sabah 6'da ve Eskişehir-Konya yönünde akşam 8:30'da olmak üzere iki yeni sefer konmuş. Böylece, günlük karşılıklı üçer ve toplam altı sefere çıkmış. Bu haftasonu kampanyalı fiyatlar sona erdikten sonra da yeni bir sefer planlaması yapılacakmış..

ESKİŞEHİR'DEN HAREKET SAATLERİ
Eskişehir K:08.30 - Konya V:10.30
Eskişehir K:14.30 - Konya V:16.30
Eskişehir K:20.31 - Konya V:22.30 (01-07.04.2013 tarihleri arasında işleyecek)

KONYA'DAN HAREKET SAATLERİ
Konya K:06.00 - Eskişehir V:08.00 (02-07.04.2013 tarihleri arasında işleyecek)
Konya K:11.30 - Eskişehir V:13.30
Konya K:18.00 - Eskişehir V:20.00

Kilitli

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön