5. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cmt, 2010 12:07
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19632

1 miyon yolcu rakamına ulaşılmış, yolcuların tabii ki bu sistemi sevmesi tercih etmesi çok normal, ve bana göre sistemdeki aksaklıklar daha az meydana geldikçe, çünkü son zamanlarda biraz fazla üst üste geldi, insanların tercihi daha çok bu yöne kayacaktır, tabi bir de hattın tamamen hızlı tren işletmesine dönüşmesi de büyük katkı sağlayacak.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''Bundan önceki trenlerde her gün 575 kişi Eskişehir'e seyahat ederken, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile bir günde Eskişehir'e gidip gelen yolcu sayısı 5 bini buldu'' dedi.

Ankara Gar'ında yapılan tören ile Ankara-Eskişehir arasında sefer yapan YHT'nin 999 bin 999'ıncı, 1 milyonuncu ve 1 milyon 1'inci yolcularına plaket verildi.

Törende konuşan Yıldırım, 13 Mart 2009'da sefere başlayan YHT ile seyahat eden yolcu sayısının 1 milyonu aştığını söyledi. YHT olmadan Ankara-Eskişehir arasında yapılan anketlerde, vatandaşlara nasıl seyahat ettiklerinin sorulduğunu belirten Yıldırım, şöyle konuştu:

''Vatandaşlar, birinci sırada özel araçları ile, ikinci sırada otobüs ile üçüncü sırada ise trenle seyahat etmeyi tercih ettiklerini söylemişler. YHT hizmete girdikten sonra aynı sorulara verilen cevaplarda, yüzde 72'si YHT ile seyahat etmek istediklerini söylemiş. YHT, ulaşım alışkanlıklarımızı işte böyle değiştirmiş oluyor. Ankara içinde bir semtten bir semte gitmekten Ankara'dan Eskişehir'e gitmek daha kolay hale geldi. Çünkü şehir içi trafik yok, sorun yok. 1 saat 25 dakikada rahatlıkla Ankara'dan Eskişehir'e gayet konforlu bir seyahat yapma imkanı bulabiliriz. Bundan önceki trenlerde her gün 575 kişi Eskişehir'e seyahat ederken, YHT ile bir günde Eskişehir'e gidip gelen yolcu sayısı 5 bini buldu. Yaklaşık 10 kat artış var. Onun için demiryollarının yeniden ayağa kalkması, YHT projelerine hız verilmesi Hükümetimiz için çok öncelikli hedefler arasına girdi.''

2023 yılına kadar Türkiye'nin her tarafında çekirdek demiryolu ağının kurulması kararını verdiklerini ifade eden Yıldırım, vatandaşların kuzey, güney, doğu ya da batı yönünde 150 kilometre gittiklerinde mutlaka bir hızlı tren istasyonuna rastlayacaklarını dile getirdi.

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:26
gönderen kemal
Ankara Eskişehir arasında hızlı trene de bindim çoğunlukla 250 Km/S gidiyor,Eskişehir yeraltından geçiliyor ve inşaatın nerede ise kabası bitmişti.
Resim
65002
Resim
65005
Resim

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:28
gönderen Esat
Abi içinden de resimler var mı? Yoksa yassah hemşerim olayına girmişler mi? :)

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:35
gönderen kemal
vallahi içinden bitek üstteki var bayan hostes izin vermedi napalım buka...

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:41
gönderen Esat
kemal yazdı:vallahi içinden bitek üstteki var bayan hostes izin vermedi napalım buka...
Şu canım ülke bu paranoyaklıktan kurtulduğu gün gerçekten vaybe bir şeyler düzelmiş diyeceğim, yoksa yok.

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Pzr, 2010 14:49
gönderen btgn
İçeriden çekilmiş fotodsa tren nerdeyse boş gözüküyor. Tahminen kaç yolcu vardı trende? Acaba saat başı tren işletildiği için zarar etme durumu olabilir mi?

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Pzr, 2010 18:22
gönderen Esat
Evet bana da pek dolu görünmedi açıkçası, gerçi TCDD dolulukta Avrupa rakamlarını yakaladık bu sebepten saatte bire çıkartıyoruz demişti, demiryolu şirketlerinin en güçlü kalkanı budur "Zarar Etmek" :) Böyle bir durum olsaydı koymazlardı diye düşünüyorum açıkçası, diğer taraftan sizlerinde bildiği gibi bazende strateji önemlidir yani zarar eder ama talep görmesini istiyorsunuzdur, ayrıca yaptığınız yatırım yüksektir bununda para verenler yani vergi verenlerin gözünde küçülmemesi için sürekli övülmesi gerekir, biraz agresif ve ekonomik açıdan götürülü bir yöntemdir ama geriye dönüşü olursa iyidir. :)

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Pzr, 2010 23:18
gönderen kemal
YHT trenlerine rağbet çok fazla, bilet fiyatı tam 16 TL bu da çok uygun bir fiyat. Ben bindiğimde tren tamamen dolmuştu,resme bakıp boş sanmayın daha binenler sırada iken çektim onu.

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzt, 2010 17:31
gönderen Mehmet Kasım
kemal yazdı:YHT trenlerine rağbet çok fazla, bilet fiyatı tam 16 TL bu da çok uygun bir fiyat. Ben bindiğimde tren tamamen dolmuştu,resme bakıp boş sanmayın daha binenler sırada iken çektim onu.

pesimizm'in çöküşü

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzt, 2010 17:41
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:
kemal yazdı:YHT trenlerine rağbet çok fazla, bilet fiyatı tam 16 TL bu da çok uygun bir fiyat. Ben bindiğimde tren tamamen dolmuştu,resme bakıp boş sanmayın daha binenler sırada iken çektim onu.

pesimizm'in çöküşü
Eeeee? Pesimizm çökünce kim yükseldi?

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzt, 2010 21:28
gönderen Mehmet Kasım
hızlı tren yükseldi.

optimism kazandı

Gönderilme zamanı: 31 Ağu Sal, 2010 01:31
gönderen ahmettekin
Hızlı tren çok yüksek doluluk oranıyla çalışmıyor, sıklık arttığından beri özellikle, tabi artık doğal tavana ulaşmış olabilir yolcu seviyesi yani tüketici alışkanlılarını bu kadar sürede maksimum çekmiştir YHT.

YHT'nin en kötü özelliği trenleri. Tüm Avrupa'da bindiğim trenler arasında açık ara en kötüleri İspanya'daydı. Biz de gidip onlardan aldık setleri malesef, hani TGV, ICE falan beklemiyorum ama CAF çok kötü, ve malesef ülkenin prestij hattı çok uzun bir süre boyunca bu trenlere mahkum kalacak gibi görünüyor.