12. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Hattı

Gönderilme zamanı: 24 Nis Pzt, 2017 11:12
gönderen Esat
Öneri İZBAN ı ilgilendirmiyor bence. Söylediğin şey bölgesel tren. Manisa-İzmir, Balıkesir-İzmir bölgesel trenleri ile bu iş yapılabilir, bu trenler kent içine girdiği andan itibaren banliyö treni gibi işleyebilirler yani her durakta durarak, şehir dışına çıkıldığı anda sadece ilçe merkezlerinde dururlar, kabul görmüş işletme tarzı bu. Banliyö işletmesi şehir dışına çıkmaz demiyorum, çıkabilir ama bu kadar uzak mesafede iki şehir arasında bir işletmeden söz ediyorsak bu banliyö olmaz.

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 24 Nis Pzt, 2017 13:12
gönderen Engin Y
Doğru abi, mesafe konusunda çok haklısın, ama Manisa-İzmir arasındaki bölgesel trenler çok az..

Uşak-Basmane: Manisa 20:57 - Basmane 22:26
Alaşehir-Basmane: Manisa 07:30 - Basmane 08:58

Bence, Manisa-İzmir arası yolculuk talebi, daha çok treni hak ediyor.. O yüzden, yarım saatte bir işleyen tren demiştim..

Bir de Aliağa ile Menemen arası 25 km, Manisa ile Menemen arası ise 35 km.. Arada aşırı bir fark yok, hele hele İzban'ın uzatılacağı Bergama'ya ve Selçuk'a göre Manisa çok daha yakın..

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 24 Nis Pzt, 2017 19:05
gönderen kado
Manisa İzmir arası dağlık kesimdir, demiryolu için biraz maliyetli. İki şehir arasında gidip gelenler Spil Dağını aşmak zorunda kalıyor.

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 24 Nis Pzt, 2017 20:32
gönderen Uğur
Sonuçta İzban A.Ş. isimli şirket İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD arasında %50-%50 ortaklık ile kurulmuş. Yatırımlarını da bu ortaklık modeline göre yapıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi niye kaynaklarını yetki alanı dışında kullansın? İstanbul Büyükşehir Belediyesi Gebze'ye metro inşa etmiyor. :)

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 26 Nis Çrş, 2017 16:26
gönderen Engin Y
Biliyorum, İzban'ın konusu değil, ama hazır bu sayfada konuşmuşken buraya eklemek istedim..

Ataköy-İkitelli başlığında, decimus arkadaşımızın bulduğu Aga Enerji sayfasına bakarken gördüm..

Manisa-Menemen Demiryolu da rehabilite ediliyor..

http://www.agaenerji.com/manisa_menemen/

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cum, 2017 21:18
gönderen Engin Y
Eylül ayında, Torbalı-Selçuk hattı açılmış..
Gerçi Selçuk'tan gelenler Torbalı'da aktarma yapacak ve seferler pek sık değil (günde karşılıklı onar sefer), ama yine de adı İZBAN olduğu için müsaadenizle başlığı değiştirdim..

Resim

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cum, 2017 23:17
gönderen Esat
Torbalı-Selçuk için kendi tarifesi varsa ayrı başlık haline getirebiliriz, sorun yok

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Pzt, 2018 10:48
gönderen Kamil16
İZBAN Banliyösü, en uç istasyonları dikkate alırsak, "Aliağa - Menemen - Alsancak - Tepeköy(Torpalı)" olarak çalışıyor.
Bazı sefer ise "Menemen - Alsancak - Cumaovası" şeklinde yolcuların daha yoğun olduğu bölgede. Tepeköy - Selçuk arasında ise mekik olarak günlük tarifeye göre tren çalışıyor. Yani Selçuk'a gitmek için Tepeköy'de aktarma yapmak zorundasınız.

İZBAN'ın yeni hedefi de Bergama. Aliağa'dan sonra Çandarlı - Bergama'ya kadar güzergahı uzatma projesi başlatıldı.

İZBAN, "Aliağa - Çandarlı - Bergama" Banliyö Hattı İnşaatı şeklinde bir başlık açılabilir.

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Nis Pzt, 2019 18:18
gönderen Engin Y
Bugün eşimi Selçuk İzban durağından trene bindirdim..

Tek binişlik kartı 11 TL karşılığında aldık.. İnince ne kadar iade aldığını sormayı unuttum, sorunca buraya o bilgiyi de ekleyim :)

Tren Selçuk’tan tam vaktinde, 13:40’ta hareket etti.. Tarife tablosuna göre Tepeköy’e saat 14:03’te varması gerekiyordu, bir iki dakika erken vardı..

Eşim indiği peronun hemen diğer tarafında bekleyen ve üzerinde Menemen yazan trene bindiğini haber verdiğinde, saat 14:03’tü..

İkinci tren de tarifesinde belirtilen 14:17’de hareket etti..

Demirköprü’ye vardığında, saat yine tarifede belirtilen 15:41’di..

Yani eşimin Selçuk-Demirköprü yolculuğu, tam da tarife tablosunda belirtildiği üzere, iki saat bir dakika sürdü..

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Nis Pzt, 2019 20:02
gönderen Engin Y
Bu arada, tarifeye buradan bakıyoruz: http://www.izban.com.tr/Sayfalar/SeferS ... ?MenuId=24

Eğer Selçuk, Belevi veya Sağlık duraklarından birisini kullanacaksanız, önce bu duraklar ile Tepeköy arasındaki seferlerin saatlerine, sonra Tepeköy ile diğer durağın arasındaki seferlerin saatlerine bakmak gerek..
Keşke aktarmayı hesaba katarak tek seferde yapılabilse şu sorgulama..
Tepeköy-Aliağa sorgulaması da biraz kafamı karıştırdı.. Seferlerin hangileri nereye kadar yapılıyor, anlayamadım..
Çok azının Tepeköy-Aliağa arasında kesintisiz çalıştığını anladım, ama Aliağa’dan kalkan trenlerin son duraklarının neresi olduğunu anlayamadım..

Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 16 Şub Cum, 2024 07:47
gönderen Engin Y
İZBAN’a dört yeni durak: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/iz ... /47905/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi 3 ilçede İZBAN’a 4 yeni durak eklemek için çalışmalara başladı. Konak’ta Lale Mahallesi ve Çiğli’de Katip Çelebi Üniversitesi istasyonları için şubat ayında yeniden ihaleye çıkacak İzmir Büyükşehir Belediyesi, Menemen’de ise Koyundere ve Asarlık istasyonları için TCDD ile görüşmelere başladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) işbirliğiyle kente kazandırılan 136 kilometrelik İZBAN hattına dört yeni istasyon daha eklemek için çalışmalar başlatıldı.

Menemen’e iki yeni durak

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in Menemen’de müjdesini verdiği Koyundere ve Asarlık istasyonları için TCDD’den teknik görüş istendi. Bölgede yaşayan yoğun nüfusun İZBAN’a erişimini kolaylaştırmak için yapılması planlanan Koyundere ve Asarlık istasyonları, TCDD‘nin istasyon yerlerini uygun görmesiyle ilk olarak proje ihalesine çıkacak. İhale sonrası hazırlanacak projeye TCDD’nin onay vermesinin ardından yapım ihalesi süreci başlatılacak.

Lale ve Katip Çelebi durakları için tekrar ihaleye çıkılıyor

Menemen’deki durak çalışmalarının yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak’ta Lale Mahallesi ve Çiğli’de Katip Çelebi Üniversitesi istasyonları için tekrar ihale sürecini başlatıyor. 2021 yılında Lale Mahallesi’nde yapım çalışmalarının başlatılmasına karşın yüklenici firma, ekonomik kriz nedeniyle ihaleyi feshedip çalışmaları durdurmuştu. Katip Çelebi Üniversitesi istasyon projesinin tamamlanması üzerine, iki istasyon için ortak ihaleye çıkılmıştı. İki ilçede de ulaşım sorununa çare olacak istasyonların ihalelerine teklif çıkmaması üzerine, şubat ayı içinde tekrar yapım ihalesine çıkılacak. İhale sürecinin ardından başlayacak yapım çalışmalarının 18 ayda tamamlanması planlanıyor. Yapım çalışmaları kapsamında, İZBAN’a entegre olacak iki istasyon da yerüstünde inşa edilerek hizmete açılacak.

136 kilometrelik hatta durak sayısı 45’e çıkacak

Türkiye'nin en uzun banliyö hattı 2010 yılında 80 kilometre ile Aliağa ile Menderes arasında hizmete girdi. TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında yapılan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN hattı önce Torbalı'ya kadar uzatıldı. Ardından Tepeköy - Selçuk arasındaki 26 kilometrelik bölüm hizmete açıldı. İZBAN hattı Selçuk İstasyonu'nun da katılımıyla 136 kilometreye erişti. İZBAN hattında 41 olan istasyon sayısı yeni istasyonlarının devreye girmesi ile 45’e çıkacak.