izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

raybüsler hatta

Mesaj gönderen langur » 30 May Pzt, 2011 17:19

İlk yerli üretim (Montaj?) raybüsler hatta inmiş:

http://www.lojiport.com/ilk-yerli-ray-o ... 28982h.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Pzt, 2011 17:32

Evet hayırlı olsun, İzmir ile Tire arasında kullanılacaklarmış sanırım. Haberi okudum ama ne bileyim bana hiç haber değeri varmış gibi görünmediği için alıntı yapmadım. Yani trenin haber değeri varda, yok şunu yaptık ettik, tarihi önem falan filan bilmem hiç kuzeye gidip geyik eti yemediğim içinmidir nedir :) gelemiyorum bu laflara.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 19:08

Egeray inşaatları ile ilgili bir başlığımız yok, açmamışım herhalde, metrolar başlığına da yazmak istemedim ama bu hat ile ilgili bir takım gelişmeler var.

Habere göre Egeray hattının Tepeköy bölgesine uzatılması için çalışmalar yapılmış ve ihale aşamasına gelinmiş, hatta habere göre bugün ihalenin gerçekleşmiş olması gerekiyor :) biraz geriden takip etmişiz :D

Sisteme 30 km lik ilave çok ciddi bir iş, uzun yıllar önce İzmir' de banliyö sistemini gördüğümde şaşırmıştım çünkü İstanbul' da banliyö dediğiniz şey kuyruk gibi uzayıp giden "tek" hatlardan ibaretti. İzmir de ise biraz farklı bir şeyler vardı. Bununla ilgili geçenlerde bir de resim yüklemişti arkadaşlarımız. İzmir' in banliyö sisteminin geliştirilmesi için yapılan çalışmalarda çok güzel, bu anlamda gayet ileri görüşlü olduklarını düşünüyorum. Her ne kadar metro inşaatları ya da diğer belediyecilik işlerinde eleştirecek noktalarımız olsa da Egeray projelerinin bir şekilde yürüyor ve geliştiriliyor olması beni sevindiriyor. Umarım modern bir banliyö şebekesine kısa zamanda sahip olurlar.

http://tcdd.net/tcdd-cumaovasi-tepeky-h ... i-sali-gn/
TCDD Genel Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, Egeray Projesi’nin Cumaovası’ndan Tepeköy’e uzatılması planlandı. Buna göre, 30,2 kilometre uzunluğundaki ”Cumaovası-Tepeköy hattı” ihalesi 28 Haziran’da yapılacak.

Metro standardında işletilmesi amaçlanan banliyö sisteminin, yer tesliminden itibaren 240 gün içerisinde tamamlanması ve işletmeye açılması hedefleniyor. Hattın, İzmir’in nüfus yoğunluğu bakımından en büyük ilçelerinden olan Torbalı/Tepeköy’e uzatılmasıyla Aliağa’dan Tepeköy’e kadar banliyö ile ulaşım ve diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyon sağlanmış olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzt, 2011 17:08

http://gundem.milliyet.com.tr/renk-koru ... efault.htm

http://www.haber7.com/haber/20110815/Iz ... -sofor.php

İzmir e HIZLI TREN gelmiş bile haberimiz yok, hatta o kadar gelmiş ki treni makinist olamamış adam bile kullanmış :) bir turda bana verin lan. Kocaaaa ülkenin kocaaaa gazeteleri haber kanalları haber yapıyor İzmir de Hızlı Treni Kör Kullandı diye :) tamam treni yetkisiz biri kullanmış eyvallah sorun yokta, bir kere tren hızlı tren değil ikincisi adam renk körümü yoksa gerçekten görme sorunlumu oda belli değil, çamur atmak için alelacele kaleme alınmış bir haber.

Ortada bir sorun olduğu gerçek, olayda hakiki makinist olduğunu zanneden sorumsuz bir makinist bir de makinist olmayı adaylık esnasında görme kusuru nedeni ile başaramamış çakma makinist var. Adam hevesini alayım diye kullanayım demiş öbürüde kullandırtmış, sonuç her nasılsa bu olay tespit edilmiş birileri ya şikayet etmiş ya da haber olmuş elemanlarda işten çıkartılmış. Açıkçası bana bu yetmedi, yani değil banliyö treni dekovilde kullansa adam yetkisiz ve görme kusurlu, üzerinde hem yolcu taşıyor hemde devletin malını kullanıyor, bunun ekstra bir cezası mahkemesi yokmu? Yoksa yine ülkemizde işler aman işten attık yeter, diye mi yürüyor?
İzmir'de Aliağa-Cumaovası hattında hızlı tren seferlerini işleten İZBAN A.Ş'nin Genel Müdürü Selçuk Sert, tren kullanma yetkisi olmayan bir görevlinin kısa bir süre treni kullandığını saptadıklarını, iki görevlinin işine son verdiklerini belirtti.

Sert, ''renk körü bir görevlinin makinistlik yaptığı'' yönündeki habere ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, İZBAN'da görevli 85 makinistin 17 treni kullandığını, bu anlamda bir sıkıntı olmadığını söyledi.

Makinistlerin çok sıkı bir eğitim, değerlendirme ve sağlık taramasından geçirildiğini, bu süreci geçenlerin makinist, geçemeyenlerin ise istasyon görevlisi olduğunu ifade eden Sert, şöyle konuştu:

''Taviz vermediğimiz iki ana kural var. Alkollü olan ve sertifikası olmayan kimse araç kullanamaz. Yetkisi olmayan bir kişinin kısa bir süre treni kullandığını tespit ettik. Bu görevli, halen istasyonda görev yapan ve makinistlik eğitimi sürecine katılmasına rağmen sağlık taramasında ışıklarla ilgili hassasiyeti yeterli bulunmadığı gerekçesiyle başarılı olamamış biri. Bu durum renk körü olduğu anlamına gelmiyor. Olay üzerine aracın kontrolünü bu kişiye veren makinist ve istasyon görevlisinin işine son verdik.''

Sert, trende gelişmiş elektronik güvenlik sistemleri bulunduğunu, iddia edildiği gibi tehlikeli bir durumun ortaya çıkmadığını belirtti.
Trende ki güvenlik sistemleri hakikatten gelişmiş bir de koltuğa yetkisiz adam oturunca fırlatma teknolojisi eklenince süper olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ağu Pzt, 2011 17:32

bunlar geçen yıl ilk kadın makinistler izmirde diye böbürlene böbürlene lanse edilen çağdaş izmirin makinisti değiller mi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzt, 2011 17:40

Konuya oradan girmemek lazım ama :) yani bilmiyorum belkide ilk kadın banliyö makinistleri oradadır bu konuda bir bilgim yok ama onlar çağdaş İstanbul çağdaş değil ama bak problem yok falan gibi bir algı varsa, hehehehe ohoooo, rayları ağlatanları da biliyoruz İstanbul' da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Çrş, 2011 11:35

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=1363

TCDD bu hatta çalışmak üzere 10 set daha Rotem i hizmete alıyormuş, bu geçenlerde okuduğum ve değindiğim seferlerdeki anlamsız frekans açıklığına da bir nebze katkıda bulunacaktır diye düşünüyorum, bu sayede daha sık frekanslar ile çalışır herhalde. Yeni setler Rotem tarafından imal edilmiş olan ve sanırım 23000 serisi olarak numaralanan ve 23binlik tabir edilen araçlar olsa gerek, hayırlı olsun, güle güle kullanın İzmirliler.
TCDD’ye ait banliyö setleri, Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım’ın katılımıyla, Aliağa-Alsancak-Cumaovası hattında 18 Ağustos 2011 Perşembe günü saat: 13.00’de Alsancak Garı’nda yapılacak törenle hizmete veriliyor.

İZBAN hattında günde 130 bin yolcuya hizmet veren 33 banliyö setine ilave olan 10 banliyö seti, yolcu yoğunluğunun bulunduğu saatlerde daha fazla sefer yapılmasını, artan yolcu talebinin karşılanmasını ve yolcuların daha rahat seyahatini sağlayacak.

TCDD’den hizmet alınan banliyö setlerinin herbiri 4,36 milyon dolar olup, Güney Kore Rotem- Mitsui iş ortaklığından temin edildi.

Setlerin azami hızı 140 km/ saat, toplam yolcu kapasitesi 747’dir. Tekerlekli sandalye kullanan engelli vatandaşlar için gerekli donanımlara haiz engelli bölmesi, araca rahat inip-binmeleri için otomatik rampa 1’er adet tekerlekli sandalye yeri bulunmaktadır.

Setlerin vagonları arasında yolcu geçişi mümkündür. Bu özellik, yığılmayı önleyerek, daha ferah bir yolculuk imkanı sunmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 13:51

http://www.kazete.com.tr/banliyo-hatti- ... _15088.htm

Bu seneye ait bir haber, şimdi okudum ben bunu. Bakan daha önce bir açılışta bu banliyö hattının Manisa' ya kadar uzatılabileceğini, bunun için etüt çalışmalarına başlandığını söylemiş :) Bölgesel banliyö treni
Hattın Aliağa'dan Bergama'ya uçatma çalışmalarının başladığını dile getiren Yıldırım, "Belediye başkanımızla konuştuk, Bergama yetmez Manisa'ya da bağlamak lazım. Manisa ile İzmir birleşmiş vaziyette. Sabuncubeli tüneliyle 10 dakika, kuzeyde de raylı sistemle bağladığımız zaman iki şehir altyapı olarak birleşmiş olacak. Bölgesel kalkınma için önemli imkan sağlayacak. Güneyde ikinci adım Torbalı-Selçuk. Raylı sistem, kuzeyden güneye tüm İzmir mülki idari hudutlarını kuşatmış olacak" dedi. Manisa'ya bağlanacak hattın Menemen-Manisa arasındaki 36 kilometrelik hattın yanına inşa edileceği ve bu konuda proje hazırlanması için gerekli ödeneğin hazır olduğu belirtildi.

İzmir Büyük şehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile görüştüklerini de anlatan Binali Yıldırım, "Aliağa- Menderes hattı önce Bergama'ya ardından da Manisa'ya kadar uzanacak. Etüt çalışmalarına başlanıldı. İZBAN marifetiyle yapılacak hat için Başkan Kocaoğlu ile görüştüm. Kendisi de son derece olumlu yaklaştı" diye konuştu.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 20 Ağu Cmt, 2011 21:17

Ankara Banliyösü kapanınca oradaki trenler İzmir'e aktarıldı sanırım, bu trenlerin performansı CAF'lardan daha iyiymiş diye okudum, Eylül'de İzmir'e gitmeyi düşünüyorum İZBAN için, o zamana dek seferden kalkmazlarsa karşılaştırmasını yaparım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 21:21

Bende o haberi ilk yayınladığımda yeni araç alındı bu hat için diye bayağı bir mutlu olmuştum ama bugün okuduğum bir haberde bu setlerin Ankara' dan kiralama yöntemi ile geldiği yazıyordu, dolayısı ile yine en basitinden bir göz boyama ile karşı karşıya kalmışız. Ben İzmir' in kendisine ait araçları arttı diye sevinmiştim ama görünen şu ki İZBAN bayağı bir süre böyle kiralama sistemi ile devam edecek gibi.

Ahmet Bey kıyaslamanızı muhakkak bekleriz, araçların kötü olduğunu söylemek tabii ki mümkün değil, günümüz şartlarındaki minimum araç şartlarını sağlasa dahi yıllarca kullandığımız ve nerede ise hurdaya çıkacak araçlarımıza göre muhakkak iyilerdir diye düşünüyorum, İstanbul' da iken 23000 liklere binme fırsatım olmadı, kaç kere Haydarpaşa' ya gittim ama bir vakit darlığından 2 durak bile binip göremedim :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Ağu Cmt, 2011 17:03

http://www.eshot.gov.tr/haberdetay.aspx?ID=403

Hat 1 yaşını doldurmuş ve nihayet Hilal'e aktarma istasyonu kurmayı akıledebilmişler. 40 tane de araç satın alınacakmış, toplamda 73 araç olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 19:14

Aynı linkten alıntıdır
Rakamlarla İZBAN

İlk başladığında günde 12 bin olan yolcu sayısı bir yıl içinde 10 kat artarak 120 bine ulaştı.
Bir yılda 55 bin sefer gerçekleştirildi.
3 milyon kilometre yol kat edildi. Bir başka ifade ile İZBAN araçları dünyanın çevresini 75 kez dolaştı.
Bir yılda taşınan toplam yolcu sayısı 25 milyon oldu; hedef 2. yılda 50 milyon yolcu sayısına ulaşmak.
7 set araçla başlayan seferler 10’u kiralık olmak üzere 43 set araçla devam ediyor. 40 yeni set almak için ihale çalışmaları devam ediyor. Ekim başında ihaleye çıkılması hedefleniyor.
Aliağa-Cumaovası arasındaki 80 kilometrelik hat, Türkiye’nin en büyük banliyö sistemi ve kent için metro ağı ile entegre tek banliyö sistemi.
Banliyö sistemi 31 istasyondan oluşuyor.
İlk yolcusuz seferlerine 1 Temmuz 2010 tarihinde başlayan banliyö sistemi, rekor denebilecek kadar kısa bir süre içinde 30 Ağustos 2010’da yolculu seferlerine başladı.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön