izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 13 Oca Pzr, 2013 23:17

btgn yazdı:
bir şey soracam. egerayın güney ahttı açıldı. alsancaktan cumaovasına gidiyor. alsancak izmirin gar bildiğim akdarıyla. peki aliağa menderes deniyor projeye. aliğa-alsancak işletmesi mi olacak yoksa yek pare mi? çünkü 2 parça hat

Alsancak garı İzmir'in 2 garından biri. Diğer gar Basmane garı. İstanbul'dan sonra iki gara sahip olan tek şehir İzmir.
Egeray'a gelirsek benim bildiğim kadarıyla 3 işletme olacak;
1-Menderes (Cumaovası)-Alsancak
2-Aliağa-Alsancak
3-Aliağa-Menderes


Berk şu anda işletme nasıl burada, İZBAN sitesinde de kuzey işletmesi ve güney işletmesi diye ayırmışlar ama haberlerde Cumaovası - Aliağa seferleri devam ediyor yazıyorlar? :) Şimdi burada yukarıda yazdığın gibi 3 işletme mi var ayrı ayrı?

1- Cumaovası - Aliağa
2- Cumaovası - Halkapınar
3 - Aliağa - Salhane

ve inşaatı devam eden kesim? Arkadaşlar bu aralar hatlar ile ilgili sorular soruyorum ama sitede bir çalışma yapıyorum bu yüzden mevcut hatların istasyon konum ve isimlerine ihtiyacım oluyor, varsa bölünmüş işletmelere falan o yüzden yardımınıza ihtiyacım var.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 14 Oca Pzt, 2013 01:47

Şu anda 2 işletme var.

* Cumaovası - Menemen
* Cumaovası - Menemen - Aliağa

Yanlış bilmiyorsam her 2 trenden birisi Menemen'de kalıyor diğeri Aliağa'ya devam ediyor ya da 3 trenden 1'i Aliağa'ya gidiyor da olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 02:01

btgn yazdı:Şu anda 2 işletme var.

* Cumaovası - Menemen
* Cumaovası - Menemen - Aliağa

Yanlış bilmiyorsam her 2 trenden birisi Menemen'de kalıyor diğeri Aliağa'ya devam ediyor ya da 3 trenden 1'i Aliağa'ya gidiyor da olabilir.


Sağol Berk, haberlerden anladığım kadarı ile Alsancak istasyonu bir süre işletmeye kapatılmış, Halkapınar'da ya da Hilal de galiba yeni bir aktarma istasyonu yapılacakmış, bunu sende yazmışsın galiba geçmişte, bu yüzden bir süre trenler Alsancak a uğramadan direkt Aliağa ya gidiyor yazıyordu İBB sitesinde, ama verdiğin bilgi benim için yeterli, mevcut raylı sistemler, inşaat ve proje halindekiler şeklinde istasyon isim ve yerleri ile birlikte çiziyorum da, o yüzden sorup duruyorum :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 14 Oca Pzt, 2013 15:36

Hilal bölgesinde banliyö ve metro hattı kesişiyor. (bu tarz kesişmelere literatürde istavroz deniyormuş , bizimkiler de islamiyet dolayısıyla ona karşılık hilal demişler :)) Bu bölgede kesişme olmasına rağmen aktarma için halkapınar'a gitmek gerekiyordu. Şu anda tam bu kesişim noktasında banliyö hattı için bir istasyon yapılıyor (metronun zaten bir istasyonu var). İstasyon çalışmaları nedeniyle de Alsancak'a tren girişi yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 18:09

btgn yazdı:Hilal bölgesinde banliyö ve metro hattı kesişiyor. (bu tarz kesişmelere literatürde istavroz deniyormuş , bizimkiler de islamiyet dolayısıyla ona karşılık hilal demişler :))


Bak şuna, hemi de İzmir de :) Hangi literatürden acaba eğer Almanca ise doğru tabi Kreuzbahn ama oradaki kreuz sadece haçımı tarif ediyor bilemem :) bana sorarsanız orada Kreuz tanımı X harfini tanımlar :) Başar daha iyi bilir, bak garip bir şey bulduk üzerine geyik yapacak ve eğer gerçekten Hilal ismi bu yüzden verilmişse gerçekten nasıl derler nevii şahsına münhasır bir iş yapmışız, hoş olmuş derim :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Oca Pzt, 2013 20:54

Hiç hoş olmamış, çünkü takozu göstermiş olur, hilâlin kaç tane kesişme noktası var? Kreuzung dikine kesişme noktası demektir. Haça da Kreuz demelerinin sebebi, işaretin iki çizginin dörtyol şeklinde dikine kesiştiklerinden. Trafikte bir Kreuz ise elbette ki kesişme noktası, Berlin Westkreuz, Südkreuz ve Ostkreuz gibi. Haçla alâkası yok. Biz işte hilâlle dolaşıp kurthat yapalım :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 21:02

Hilal'in gerisinde kreuz var ya o yüzden olsa gerek, ama haklısın kreuzun üstüne iki istasyon yapılmamış. O dönemde bu demiryollarını kim inşa ettirdi, mühendisliğini kim yaptı acaba merak ettim şimdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Oca Pzt, 2013 23:09

Orada bir Kreuz yapmamış olmaları herhâlde orada iki tipik kafagar yapmalarındandı (başgar), yani Kopfbahnhof. İki yakın Kopfbahnhof kesişmesinde bir Kreuz yapmak? Hm. Ama genel olarak bütün bunları neden böyle yapmışlar acaba? Ve kim? İngilizler? Fransızlar? Osmanlılar? Ben de henüz çıkartamadım bunları.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 23:12

alabay yazdı:Orada bir Kreuz yapmamış olmaları herhâlde orada iki tipik kafagar yapmalarındandı (başgar), yani Kopfbahnhof. İki yakın Kopfbahnhof kesişmesinde bir Kreuz yapmak?


Haklısın, birer durak ötesi Başgar, orada çapraz gar biraz saçma olabilirdi :) çok yakın çünkü.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

İzban videosu

Mesajgönderen kemal » 25 Mar Pzt, 2013 17:51

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HMDyoWKEhKc[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Eyl Çrş, 2013 14:49

İZBAN ve Metro arasında aktarmanın sağlandığı Halkapınar istasyonunda bir takım çalışmalar yapılacak diye duymuştuk ama her nedense İzmir bize biraz uzak düştüğünden konuya vakıf olamadık, biraz önce okuduğum bir haberde iki sistem arasında aktarmanın sağlandığı üst geçit kısmının yenileneceği ve erişimin kolaylaştırılacağı yazıyor, bakalım nasıl bir sonuç ortaya çıkacak.

http://haber.stargazete.com/ege/halkapi ... ber-790449

İZBAN ile İzmir Metro arasında günde yaklaşık 15 bin yolcunun geçiş yaptığı aktarma köprüsü, daha hızlı ve verimli bir aktarma sağlanması amacıyla 3 kat genişletiliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak çalışmalar, 22 Eylül Pazar günü başlayacak. Yaklaşık üç ay sürecek çalışmayla mevcut köprü, 6 metreye genişletilecek, 6 adet yürüyen merdivenle daha konforlu hale gelecek.

Çalışmalar esnasında İZBAN trenleri, Halkapınar'daki diğer peronda yolcu indirip bindirecek. İZBAN ile İzmir Metrosu arasındaki aktarma ise, yeni yapılan 7 metre genişliğindeki köprü kullanılarak, istasyonların girişlerindeki turnikelerden yapılacak. Yolcular turnikelerden geçerken, 90 dakika tek bilet aktarmasından eskiden olduğu gibi yine yararlanabilecek. Halkapınar'da Kentkart kullanılarak 90 dakika içerisindeki yapılan aktarmalardan yine ikinci bir ücret alınmayacak.

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 25 Kas Pzt, 2013 16:10

İZBAN
Resim

Kaynak : Twitter


“Banliyö Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir